Messenger schreef: ↑10 aug 2024, 11:11
De inkoop van een flesje bier is soms hoger dan dat de kroegbaas betaalt in de supermarkt. Omdat de kroeg door hen gepacht wordt en de werkelijke eigenaar een bierbrouwerij is, zijn ze contractueel gebonden aan de inkoop bij de brouwer die ook voorschrijft dat concurrenten niet getapt worden.
De prijs is dus door de brouwers zelf opgedreven.
Als ik uitga geef ik de barman nog steeds dezelfde tip, maar kom ik inderdaad minder dan voorheen (ook vanwege gezondheid).
Mogelijk maar dat maakt de prijs niet minder.
De prijs staat ook onder druk van vaste lasten, gestegen personeelskosten, en de algehele inflatie.
Tiberius Claudius schreef:
De tip zit tegenwoordig in de prijs, dat was vroeger anders dan stond een barman voor een gulden per dag en de rest moest van de tip komen.
Toch geef ik een tip, alleen bij het eerste rondje. De barkeepers kennen me nog ook al ben ik maanden niet geweest. Bij drukte aan de bar lijk ik telkens voorrang te krijgen en krijg ik soms schaaltje nootjes. Die nootjes krijgt niet iedereen. En ik hoef zelf niet met dienblad te lopen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Nootjes aan de bar, foei duivel.
Alle niet opgegeten nootjes gaan in vele bars niet in de vuilnisbak, maar worden verzameld en de volgende gast weer gepresenteerd.
Ik kan mij nog een onderzoek herinneren waar urine resten werden geconstateerd op de aangeboden nootjes.
Zelf kan ik mij een kok herinneren die na het doen van een grote stoffelijke behoefte, zonder handen wassen de toilet ruimte alwaar ik ook verbleef, verliet.
Hetzelfde geldt overigens voor onverpakte koekjes bij de koffie. Nooit opeten.
Het verhaal heeft niets van doen met een dure horeca, want ook in een Michelin restaurant is er m.i. geen controle op handen wassen na toilet bezoek.
Privacy regels verhinderen zo'n controle. Maar wat niet weet, dat deert ook niet. Smakelijk eten buiten huis.
Was gisteren in Amsterdam centrum; alle terrassen nokkie vol.
Naar ik hoor is het grootste probleem bij gesloten terrassen /restaurants dat ze geen personeel kunnen krijgen.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda schreef: ↑10 aug 2024, 14:36
Nootjes aan de bar, foei duivel.
Alle niet opgegeten nootjes gaan in vele bars niet in de vuilnisbak, maar worden verzameld en de volgende gast weer gepresenteerd.
Ik kan mij nog een onderzoek herinneren waar urine resten werden geconstateerd op de aangeboden nootjes.
Zelf kan ik mij een kok herinneren die na het doen van een grote stoffelijke behoefte, zonder handen wassen de toilet ruimte alwaar ik ook verbleef, verliet.
Hetzelfde geldt overigens voor onverpakte koekjes bij de koffie. Nooit opeten.
Het verhaal heeft niets van doen met een dure horeca, want ook in een Michelin restaurant is er m.i. geen controle op handen wassen na toilet bezoek.
Privacy regels verhinderen zo'n controle. Maar wat niet weet, dat deert ook niet. Smakelijk eten buiten huis.
Ik krijg de nootjes maar eet ze nooit zelf. De onhygiënische nootjes zijn mij bekend.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda schreef: ↑10 aug 2024, 14:36
Nootjes aan de bar, foei duivel.
Alle niet opgegeten nootjes gaan in vele bars niet in de vuilnisbak, maar worden verzameld en de volgende gast weer gepresenteerd.
Ik kan mij nog een onderzoek herinneren waar urine resten werden geconstateerd op de aangeboden nootjes.
Zelf kan ik mij een kok herinneren die na het doen van een grote stoffelijke behoefte, zonder handen wassen de toilet ruimte alwaar ik ook verbleef, verliet.
Hetzelfde geldt overigens voor onverpakte koekjes bij de koffie. Nooit opeten.
Het verhaal heeft niets van doen met een dure horeca, want ook in een Michelin restaurant is er m.i. geen controle op handen wassen na toilet bezoek.
Privacy regels verhinderen zo'n controle. Maar wat niet weet, dat deert ook niet. Smakelijk eten buiten huis.
Ik krijg ze wel maar eet ze zelf niet. De vieze verhalen zijn mij bekend.
Het zou mogelijk goed voor de weerstand zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
In een kroeg bouw je weerstand op vieze glazen vieze barman of vrouw vieze hapjes,begin er jong mee weerstand opbouwen;kroegen zijn natuurlijke vaccinatie lokalen
De kroeg draagt bij aan de volksgezondheid hoe meer weerstand hoe beter.
Ach en thuis met een goed thuisbiertje met goede vrienden eigenlijk het gezelligst.
En de kroeg is voor ophef en theater.
Snelheid schreef: ↑10 aug 2024, 15:17
In een kroeg bouw je weerstand op vieze glazen vieze barman of vrouw vieze hapjes,begin er jong mee weerstand opbouwen;kroegen zijn natuurlijke vaccinatie lokalen
De kroeg draagt bij aan de volksgezondheid hoe meer weerstand hoe beter.
Ach en thuis met een goed thuisbiertje met goede vrienden eigenlijk het gezelligst.
En de kroeg is voor ophef en theater.
Als je de ruimte er voor hebt kun je altijd op zolder of in de kelder zelf een mini-bar in elkaar timmeren.
Met een tafeltje om te kaarten en dat alles voor zeer weinig.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid schreef: ↑10 aug 2024, 15:17
In een kroeg bouw je weerstand op vieze glazen vieze barman of vrouw vieze hapjes,begin er jong mee weerstand opbouwen;kroegen zijn natuurlijke vaccinatie lokalen
De kroeg draagt bij aan de volksgezondheid hoe meer weerstand hoe beter.
Ach en thuis met een goed thuisbiertje met goede vrienden eigenlijk het gezelligst.
En de kroeg is voor ophef en theater.
Als je de ruimte er voor hebt kun je altijd op zolder of in de kelder zelf een mini-bar in elkaar timmeren.
Met een tafeltje om te kaarten en dat alles voor zeer weinig.
Zelf behoor ik tot diegenen die de dure Horeca wil betalen.
Een ander betaalt hoge autolasten, de kleding-outfit, mascara en schoonheidsmiddelen kortom lichaamsverzorging, steeds duurder wordende boeken, stevige woonlasten om niet drie-hoog-achter te wonen, een bij hem/haar passende energie rekening, een kinderrijk gezin, een kaartje voor een belangrijke voetbal wedstrijd, kortom een ieder geeft het persoonlijk beschikbare inkomen naar eigen wil en wens uit.
Ik wil geld voor alles hebben, is uiteraard een credo om de "' lachers op de hand te krijgen"' maar meer is het ook niet. Dus prioriteiten stellen bij de uitgaven is volstrekt normaal in de grote mensen wereld en bij mij behoort de Horeca tot de prioriteiten en een duur kaartje voor een voetbalwedstrijd niet.
peda schreef: ↑10 aug 2024, 14:36
Nootjes aan de bar, foei duivel.
Alle niet opgegeten nootjes gaan in vele bars niet in de vuilnisbak, maar worden verzameld en de volgende gast weer gepresenteerd.
Ik kan mij nog een onderzoek herinneren waar urine resten werden geconstateerd op de aangeboden nootjes.
Zelf kan ik mij een kok herinneren die na het doen van een grote stoffelijke behoefte, zonder handen wassen de toilet ruimte alwaar ik ook verbleef, verliet.
Hetzelfde geldt overigens voor onverpakte koekjes bij de koffie. Nooit opeten.
Het verhaal heeft niets van doen met een dure horeca, want ook in een Michelin restaurant is er m.i. geen controle op handen wassen na toilet bezoek.
Privacy regels verhinderen zo'n controle. Maar wat niet weet, dat deert ook niet. Smakelijk eten buiten huis.
Nootjestip: kijk naar de wijze waarop deze gepresenteerd worden. Zitten ze in een schaaltje? Dan zitten er hoogstwaarschijnlijk resten aan van fecaliën en urine. Zitten ze in een langwerpig flesje? Dan kan men er met de bevuilde vingers niet aan en is men gedwongen ze in de hand te gieten.
Aan de presentatie/vruchten herkent men de boom. Een goed horeca etablissement is aan dat soort kleine dingetjes te herkennen.
Hilarische noot (!) : ooit was ik in een etablissement waar men de bierglazen spoelde met 5 a 8 tegelijk. Dat gaat wel lekker snel, maar alleen het onderste glas wordt dan schoon. Ook hier herkende ik aan de presentatie/vruchten de boom.
De wijze les? Nooit nuchter de horeca in. (Daarom kom ik er ook zelden)
Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard.
peda schreef: ↑10 aug 2024, 14:36
Nootjes aan de bar, foei duivel.
Alle niet opgegeten nootjes gaan in vele bars niet in de vuilnisbak, maar worden verzameld en de volgende gast weer gepresenteerd.
Ik kan mij nog een onderzoek herinneren waar urine resten werden geconstateerd op de aangeboden nootjes.
Zelf kan ik mij een kok herinneren die na het doen van een grote stoffelijke behoefte, zonder handen wassen de toilet ruimte alwaar ik ook verbleef, verliet.
Hetzelfde geldt overigens voor onverpakte koekjes bij de koffie. Nooit opeten.
Het verhaal heeft niets van doen met een dure horeca, want ook in een Michelin restaurant is er m.i. geen controle op handen wassen na toilet bezoek.
Privacy regels verhinderen zo'n controle. Maar wat niet weet, dat deert ook niet. Smakelijk eten buiten huis.
Nootjestip: kijk naar de wijze waarop deze gepresenteerd worden. Zitten ze in een schaaltje? Dan zitten er hoogstwaarschijnlijk resten aan van fecaliën en urine. Zitten ze in een langwerpig flesje? Dan kan men er met de bevuilde vingers niet aan en is men gedwongen ze in de hand te gieten.
Aan de presentatie/vruchten herkent men de boom. Een goed horeca etablissement is aan dat soort kleine dingetjes te herkennen.
Hilarische noot (!) : ooit was ik in een etablissement waar men de bierglazen spoelde met 5 a 8 tegelijk. Dat gaat wel lekker snel, maar alleen het onderste glas wordt dan schoon. Ook hier herkende ik aan de presentatie/vruchten de boom.
De wijze les? Nooit nuchter de horeca in. (Daarom kom ik er ook zelden)
Het komt zelden voor dat ik een glas gepresenteerd krijg waar uit de rand een stukje glas mist of een barst in het glas zit.
Ik breng dat dan zelf terug en heb verschillende werkmethodes kunnen aanschouwen:
1 het glas en inhoud verdwijnt in de glasbak en ik krijg een nieuw glas;
2 de inhoud van het kapotte glas wordt overgegooid in een heel glas.
Het eerste is hoe het zou moeten, de tweede is reden om de uitbater aan te spreken en de rekening van de hele avond niet te voldoen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Nootjestip: kijk naar de wijze waarop deze gepresenteerd worden. Zitten ze in een schaaltje? Dan zitten er hoogstwaarschijnlijk resten aan van fecaliën en urine. Zitten ze in een langwerpig flesje? Dan kan men er met de bevuilde vingers niet aan en is men gedwongen ze in de hand te gieten.
Aan de presentatie/vruchten herkent men de boom. Een goed horeca etablissement is aan dat soort kleine dingetjes te herkennen.
Hilarische noot (!) : ooit was ik in een etablissement waar men de bierglazen spoelde met 5 a 8 tegelijk. Dat gaat wel lekker snel, maar alleen het onderste glas wordt dan schoon. Ook hier herkende ik aan de presentatie/vruchten de boom.
De wijze les? Nooit nuchter de horeca in. (Daarom kom ik er ook zelden)
Het komt zelden voor dat ik een glas gepresenteerd krijg waar uit de rand een stukje glas mist of een barst in het glas zit.
Ik breng dat dan zelf terug en heb verschillende werkmethodes kunnen aanschouwen:
1 het glas en inhoud verdwijnt in de glasbak en ik krijg een nieuw glas;
2 de inhoud van het kapotte glas wordt overgegooid in een heel glas.
Het eerste is hoe het zou moeten, de tweede is reden om de uitbater aan te spreken en de rekening van de hele avond niet te voldoen.
Ja, dat is ook een methode om te checken hoe het etablissement te werk gaat. Ik ga niet redetwisten over de rekening, maar besluit: hier kom ik niet meer. Hetzelfde geldt voor -al dan niet digitale- winkels. Ik wil netjes behandeld worden als een artikel niet deugt. Soebatten is niet mijn ding, bij slechte winkels kom ik niet meer.
Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard.
Messenger schreef: ↑12 aug 2024, 09:00
Het komt zelden voor dat ik een glas gepresenteerd krijg waar uit de rand een stukje glas mist of een barst in het glas zit.
Ik breng dat dan zelf terug en heb verschillende werkmethodes kunnen aanschouwen:
1 het glas en inhoud verdwijnt in de glasbak en ik krijg een nieuw glas;
2 de inhoud van het kapotte glas wordt overgegooid in een heel glas.
Het eerste is hoe het zou moeten, de tweede is reden om de uitbater aan te spreken en de rekening van de hele avond niet te voldoen.
Ja, dat is ook een methode om te checken hoe het etablissement te werk gaat. Ik ga niet redetwisten over de rekening, maar besluit: hier kom ik niet meer. Hetzelfde geldt voor -al dan niet digitale- winkels. Ik wil netjes behandeld worden als een artikel niet deugt. Soebatten is niet mijn ding, bij slechte winkels kom ik niet meer.
Zo werkt dat bij mij ook.
Slecht behandeld, so long fore ever.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Wordt je in een horeca tent slecht behandeld en ook nog is te weinig voor het geld wat je neer moet leggen en dat vindt nog wel is plaats in NL;ze hebben nog een lange weg te gaan in dienstbetoon .......................is het weg wezen en nooit meer terugkomen.
Altijd tijd voor ogen houden .........jij hebt die ballentent niet nodig zij wel ons,komt er niemand meer kunnen ze sluiten.
Wat vriendelijkheid een normale prijs een goed glas bier een goede maaltijd dan is er al voor 90% gewonnen maar vele NL uitbaters hebben dat jammer genoeg nog niet in de gaten tja................
Ja, dat is ook een methode om te checken hoe het etablissement te werk gaat. Ik ga niet redetwisten over de rekening, maar besluit: hier kom ik niet meer. Hetzelfde geldt voor -al dan niet digitale- winkels. Ik wil netjes behandeld worden als een artikel niet deugt. Soebatten is niet mijn ding, bij slechte winkels kom ik niet meer.
Zo werkt dat bij mij ook.
Slecht behandeld, so long fore ever.
Dat is een goede strategie, beter ergens wat meer betalen dan dat je onheus behandeld wordt.
Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard.
In de draaimolen van de concurrentie overleven diegenen die de beste mix hebben tussen aanbieder en vrager.
Verschrikkelijk in mijn optiek wanneer een monopolist ( privaat of overheid ) voor iedereen bepaalt wat goed en prettig is om persoonlijk te beleven.
Dan is de consument gedegradeerd tot ontvanger-robot, zoals in Noord-Korea waar de overheid qua besturing alle regie over de mens heeft overgenomen.
Zelfs god is aldaar naar de wereld gehaald en wel in de manifestatie van de kleine-raket-man.
Concurrentie beleeft het aanbod, er is dan keuze mogelijkheid, maar van persoonlijke keuze wil de kleine-raket-man niets weten.
Hoera roepen op commando, ook een massale beleving. Slechts één biersmaak ( Horeca ) met de goddelijke op het fles etiket, smakelijk drinken !!
En dan hebben we nog de oer Hollandsche Bitterbal........................ we hebben al te veel wetten en regels maar daar zou inderdaad een wet op moeten komen wat gaat er in en hoe moeten ze smaken.
Je hebt de Rotterdamsche bitterbal iets groter dan het normale formaat er zit groot verschil in bij de ene zaak meelballen bij de ander zit er zeen wat vlees moet voor stellen en de peterselie is geheel afwezig, dan de Haagsche bitterbal ook veelal Haagsche bluf en dan nog de bitterbaal waar je letterlijk meel proeft wat maakt de NL horeca er toch een zooitje van zelfs dat is niet te eten.
Volgens mensen die het kunnen weten met hogere koksschool moet de bitterbal als hij geserveerd wordt geuren de de aroma moet je ruiken; moet voor 90% zuiver vlees zijn en ruim peterselie,daarbij een goede hete mosterd en smullen maar bij je bier,wijn, en ja ja @Bonjour bij onze ==port==
In deze draad gaat het over betalen wat je neer moet leggen voor 6 of 8 bitterballen.......laat maar.
Vandaag was het horeca bedrijf in ons winkelcentrum bij voortduring gevuld met consumenten.
Geen sprake van de dure horeca niet willen betalen. Meer dan 100 zitplaatsen en geen zitplaats onbezet.
Opvallend was wel dat meer dan 90 % van de consumenten behoorden tot de doelgroep oude senioren, terwijl juist
de senioren behoren tot de klagers in de samenleving omdat hun pensioen niet voldoende wordt aangepast.
Zelf heb ik voor 2 personen zo'n euro 45 uitgegeven en ik had zo de indruk dat ik hiermede echt niet tot de kapitalisten onder
de betalenden behoorde. Gezien het grote aantal rollators onder de bezoekers, was het mij wel duidelijk waar de fontein aan beschikbaar
Horeca geld vandaan kwam.
peda schreef: ↑15 aug 2024, 16:56
Vandaag was het horeca bedrijf in ons winkelcentrum bij voortduring gevuld met consumenten.
Geen sprake van de dure horeca niet willen betalen. Meer dan 100 zitplaatsen en geen zitplaats onbezet.
Opvallend was wel dat meer dan 90 % van de consumenten behoorden tot de doelgroep oude senioren, terwijl juist
de senioren behoren tot de klagers in de samenleving omdat hun pensioen niet voldoende wordt aangepast.
Zelf heb ik voor 2 personen zo'n euro 45 uitgegeven en ik had zo de indruk dat ik hiermede echt niet tot de kapitalisten onder
de betalenden behoorde. Gezien het grote aantal rollators onder de bezoekers, was het mij wel duidelijk waar de fontein aan beschikbaar
Horeca geld vandaan kwam.
Best mogelijk maar als ze de halve middag op een biertje zitten zet dat niet veel zoden aan de dijk.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda schreef: ↑15 aug 2024, 16:56
Vandaag was het horeca bedrijf in ons winkelcentrum bij voortduring gevuld met consumenten.
Geen sprake van de dure horeca niet willen betalen. Meer dan 100 zitplaatsen en geen zitplaats onbezet.
Opvallend was wel dat meer dan 90 % van de consumenten behoorden tot de doelgroep oude senioren, terwijl juist
de senioren behoren tot de klagers in de samenleving omdat hun pensioen niet voldoende wordt aangepast. Zelf heb ik voor 2 personen zo'n euro 45 uitgegeven en ik had zo de indruk dat ik hiermede echt niet tot de kapitalisten onder
de betalenden behoorde. Gezien het grote aantal rollators onder de bezoekers, was het mij wel duidelijk waar de fontein aan beschikbaar
Horeca geld vandaan kwam.
Best mogelijk maar als ze de halve middag op een biertje zitten zet dat niet veel zoden aan de dijk.
peda schreef: ↑15 aug 2024, 16:56
Vandaag was het horeca bedrijf in ons winkelcentrum bij voortduring gevuld met consumenten.
Geen sprake van de dure horeca niet willen betalen. Meer dan 100 zitplaatsen en geen zitplaats onbezet.
Opvallend was wel dat meer dan 90 % van de consumenten behoorden tot de doelgroep oude senioren, terwijl juist
de senioren behoren tot de klagers in de samenleving omdat hun pensioen niet voldoende wordt aangepast.
Zelf heb ik voor 2 personen zo'n euro 45 uitgegeven en ik had zo de indruk dat ik hiermede echt niet tot de kapitalisten onder
de betalenden behoorde. Gezien het grote aantal rollators onder de bezoekers, was het mij wel duidelijk waar de fontein aan beschikbaar
Horeca geld vandaan kwam.
De horeca heeft maling aan mensen die de horeca te duur vinden. Iedereen klaagt over de horeca, maar je kan geen etablissement passeren of het is bezet door -hoofdzakelijk- de grijze horden. Voor de horeca zijn de prijzen niet het probleem, maar is het vinden van personeel het probleem.
Zelf behoor ik ook tot de grijze horde, maar niet tot de vaste bezoekers van een horeca etablissement. Maar de rolverdeling is duidelijk : er zijn meer grijze horeca-besteders dan groene horeca-werkers.
Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard.
peda schreef: ↑15 aug 2024, 16:56
Vandaag was het horeca bedrijf in ons winkelcentrum bij voortduring gevuld met consumenten.
Geen sprake van de dure horeca niet willen betalen. Meer dan 100 zitplaatsen en geen zitplaats onbezet.
Opvallend was wel dat meer dan 90 % van de consumenten behoorden tot de doelgroep oude senioren, terwijl juist
de senioren behoren tot de klagers in de samenleving omdat hun pensioen niet voldoende wordt aangepast.
Zelf heb ik voor 2 personen zo'n euro 45 uitgegeven en ik had zo de indruk dat ik hiermede echt niet tot de kapitalisten onder
de betalenden behoorde. Gezien het grote aantal rollators onder de bezoekers, was het mij wel duidelijk waar de fontein aan beschikbaar
Horeca geld vandaan kwam.
De horeca heeft maling aan mensen die de horeca te duur vinden. Iedereen klaagt over de horeca, maar je kan geen etablissement passeren of het is bezet door -hoofdzakelijk- de grijze horden. Voor de horeca zijn de prijzen niet het probleem, maar is het vinden van personeel het probleem.
Zelf behoor ik ook tot de grijze horde, maar niet tot de vaste bezoekers van een horeca etablissement. Maar de rolverdeling is duidelijk : er zijn meer grijze horeca-besteders dan groene horeca-werkers.
Hier zitten er anders niet veel die vol de hele dag vol zitten.
Ook is een groot deel verdwenen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?