Israelische politiek

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Tufkah
Berichten: 2265
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tufkah »

peda schreef: 01 sep 2024, 13:16

In het oeroude verleden waren er regelmatig ook grote land-verhuizingen, waarover niemand per heden nog rept.
De Joden leven evenwel per heden en het heden is wel degelijk voor de huidige aardbewoners van belang. Op het andere forum is er sprake van de volgende zienswijzen die verlopen langs de volgende liniaal:
Israel heeft geen bestaansrecht
Israel heeft bestaansrecht plus recht op gebiedsuitbreiding.
Bij zulke enorme tegenstellingen, waarbij iedere positie op de liniaal wel op een goede wijze kan worden onderbouwd,
is het niet vreemd dat het Israel-onderwerp een eindeloze reeks aan inbreng genereert.
De huidige situatie speelt in op de momentane oorlog, maar dit topic zelve werd geopend in 2022 toen de huidige "' clash "' helemaal niet dominant was, maar de eerdergenoemde uiterste posities op de liniaal wel degelijk werden ingenomen.
Israel weg, versus Groot-Israel, is de toekomst in de regio.
Ik ben het met je eens, volksverhuizingen zijn van alle tijden. Het recht van de sterkste heeft altijd gegolden. Daarom -wegens het recht van de sterkste- kan ik ook op geen enkele wijze instemmen met welke genocide dan ook. In Gods Koninkrijk geldt juist niet het recht van de sterkste.

Verder kun je de geschiedenis nooit omdraaien, de Europeanen uit de VS laten vertrekken is geen optie. De Russen uit Siberië verjagen is ook niet aan de orde. En daarom denkt de rechts-nationalistische regering van Israel: dat doen wij ook. Israel verjaagt stukje bij beetje de laatste Palestijnen. Israel wil "feiten op de grond" realiseren zoals men dat noemt. Wel, ik wens de Joden veel plezier in dat postzegelstaatje omringt door vijanden. Er kan natuurlijk een tijd komen dat ze onder de voet worden gelopen door anderen en dat de Joden worden verdreven. Dan schrijf ik: Oorzaak en gevolg! Net zoals "7 oktober" een gevolg was van jarenlange onderdrukking. Geen krokodillentranen alhier.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3051
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 13:12 DNA onderzoeken wijzen anders uit.
Nee dat doet het niet, ook dat is een vervalsing van wetenschappelijk verkregen materiaal.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda
Berichten: 21432
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door peda »

Hallo Tufkah,

Hoe je het ook wendt of keert, het gaat om de persoonlijke positie die ingenomen wordt op de liniaal tussen Israel weg en Hoera Groot-Israel.
Alle argumenten die worden opgevoerd draaien om deze positie.
Wie Hamas op de ene of andere wijze niet uitgeschakeld wil zien om welke moverende reden dan ook, kiest duidelijk voor een andere liniaal-positie als diegenen die Hamas totaal uitgeschakeld willen zien, ongeacht de schaden daarmede verbonden voor niet direct betrokkenen.
Voor de ene beschouwer zijn 40000 slachtoffers ( inclusief Hamas strijders ) absoluut boven limit, voor de ander mogen het er ook helaas 400000 of meer slachtoffers zijn , als de Hamas maar uitgeschakeld wordt.
De tegenstellingen zijn dermate groot, dat een overbrugging onmogelijk is.
Zie het andere topic met reeds ca 500 pagina's aan volstrekt tegenstrijdige inbreng.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 13:33
Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 13:12 DNA onderzoeken wijzen anders uit.
Nee dat doet het niet, ook dat is een vervalsing van wetenschappelijk verkregen materiaal.
Bs"d

Laat me raden; de maanlanding heeft nooit plaatsgevonden? En de aarde is plat?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3792
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door dingo »

Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 13:33
Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 13:12 DNA onderzoeken wijzen anders uit.
Nee dat doet het niet, ook dat is een vervalsing van wetenschappelijk verkregen materiaal.
Ik zou van allebei de beweringen wel een linkje naar wetenschappelijk onderzoek willen zien.
Dat na zoveel eeuwen er Arabische, Afrikaanse en Europese sporen in het DNA van Joden voorkomen lijkt me niet echt een verrassing. Maar wat dat verder zegt .....?
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3792
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door dingo »

Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 14:11
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 13:33

Nee dat doet het niet, ook dat is een vervalsing van wetenschappelijk verkregen materiaal.
Bs"d

Laat me raden; de maanlanding heeft nooit plaatsgevonden? En de aarde is plat?
Het idee hier op Geloofsgesprek is wel dat je de andere deelnemers serieus neemt.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3051
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 14:11
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 13:33

Nee dat doet het niet, ook dat is een vervalsing van wetenschappelijk verkregen materiaal.
Bs"d

Laat me raden; de maanlanding heeft nooit plaatsgevonden? En de aarde is plat?
Lijkt me meer dat dat onder jouw beweringen valt.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3051
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

dingo schreef: 01 sep 2024, 14:12
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 13:33

Nee dat doet het niet, ook dat is een vervalsing van wetenschappelijk verkregen materiaal.
Ik zou van allebei de beweringen wel een linkje naar wetenschappelijk onderzoek willen zien.
Dat na zoveel eeuwen er Arabische, Afrikaanse en Europese sporen in het DNA van Joden voorkomen lijkt me niet echt een verrassing. Maar wat dat verder zegt .....?
Voor dat laatste heb je geen echt onderzoek nodig, slechts wat rekenkunst.

Neem aan dat er 1 op de 4 generaties er vers bloed in die families komt. (waarschijnlijk is het meer)
Neem een generatie 25jaar dan zit je op een 18 injectie aan ander genetisch materiaal.
Dan kun je uitrekenen hoeveel procent vaan het oorspronkelijke is overgebleven.

Dit is dan alleen wat er na de vermeende diaspora heft plaats gevonden.

Ook het gemeenschappelijk genetisch materiaal ten tijde van Koning Achab was afwijkend van dat na de Ballingschap.

Onderzoek geeft aan dat het kleine restje Samaritanen dichter bij de Joden van destijds staan dan de Zionisten.


PS.
Dat is niet uniek, ook wij Nederlanders verschillen aardig van onze Germaanse voorouders.
Daarnaast muteren we ook binnen de groep, zo ontwikkeld zich bij de Westerse Mens een soort extra ader in de armen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda
Berichten: 21432
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door peda »

Zo zijn er opnieuw 6 dode gijzelaars in een Gaza tunnel gevonden en prompt breekt in Israel de schuldvraag uit.
Het is de regering die niet bereid is om toe te geven aan de Hamas eisen, die schuld draagt, zo de ene visie.
Neen het is de schuld van diegenen die onschuldige gijzelaars doden ( Hamas ) , zo een andere visie.
Diegenen die Hamas totaal willen vernietigen ( Hamas is schuld ) , nemen een totaal andere positie in , als diegenen die met het voortbestaan van Hamas kunnen leven ( de onbuigzame regering is schuld ).
Vreugdevol
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

dingo schreef: 01 sep 2024, 14:13
Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 14:11

Bs"d

Laat me raden; de maanlanding heeft nooit plaatsgevonden? En de aarde is plat?
Het idee hier op Geloofsgesprek is wel dat je de andere deelnemers serieus neemt.
Dat kun je beter tegen Tiberius zeggen, waarom mag hij meerdere keren ongefundeerd roepen dat het geschiedvervalsing is. En als Eliyahu hem vervolgens behandeld zoals hij ons behandeld ga je tegen Eliyahu zeggen dat ie serieus moet doen. (???)
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3792
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door dingo »

Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 14:55
dingo schreef: 01 sep 2024, 14:13
Het idee hier op Geloofsgesprek is wel dat je de andere deelnemers serieus neemt.
Dat kun je beter tegen Tiberius zeggen, waarom mag hij meerdere keren ongefundeerd roepen dat het geschiedvervalsing is. En als Eliyahu hem vervolgens behandeld zoals hij ons behandeld ga je tegen Eliyahu zeggen dat ie serieus moet doen. (???)
Ik heb aan allebei om onderbouwing gevraagd. Tiberius Claudius stelt iets en het is aan Eliyahu of iemand anders om onderbouwing van die stelling te vragen.
Spreuken 26:4
Vreugdevol
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

dingo schreef: 01 sep 2024, 15:06
Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 14:55

Dat kun je beter tegen Tiberius zeggen, waarom mag hij meerdere keren ongefundeerd roepen dat het geschiedvervalsing is. En als Eliyahu hem vervolgens behandeld zoals hij ons behandeld ga je tegen Eliyahu zeggen dat ie serieus moet doen. (???)
Ik heb aan allebei om onderbouwing gevraagd. Tiberius Claudius stelt iets en het is aan Eliyahu of iemand anders om onderbouwing van die stelling te vragen.
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 12:50 Het is gewoon onmogelijk om mensen die in geschiedvervalsingen geloven te overtuigen.
Ik beperk me dus tot het vermelden ervan.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3792
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door dingo »

Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 15:09
dingo schreef: 01 sep 2024, 15:06
Ik heb aan allebei om onderbouwing gevraagd. Tiberius Claudius stelt iets en het is aan Eliyahu of iemand anders om onderbouwing van die stelling te vragen.
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 12:50 Het is gewoon onmogelijk om mensen die in geschiedvervalsingen geloven te overtuigen.
Ik beperk me dus tot het vermelden ervan.
Dat is geen enkele belemmering om een onderbouwing te vragen. Er zijn genoeg deelnemers die zowel geschiedsvervalsing als ontbrekende onderbouwing voor een stelling interessant vinden, indien aangetoond.
Spreuken 26:4
Vreugdevol
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

dingo schreef: 01 sep 2024, 15:13
Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 15:09
Dat is geen enkele belemmering om een onderbouwing te vragen. Er zijn genoeg deelnemers die zowel geschiedsvervalsing als ontbrekende onderbouwing voor een stelling interessant vinden, indien aangetoond.
Uhh hij zegt bij voorbaat al dat ie niet van plan is om een onderbouwing te geven, en jij zegt; dat is geen enkele belemmering om een onderbouwing te vragen.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Tufkah
Berichten: 2265
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tufkah »

Een man van onverdachte huize heeft onderzoek gedaan naar het Joodse volk. https://en.wikipedia.org/wiki/Shlomo_Sand

Shlomo Sand (pronounced Zand; Hebrew: שלמה זנד; born 10 September 1946) is an Israeli Emeritus Professor of History at Tel Aviv University. Sand was born in Linz, Austria, to Polish Jewish survivors of the Holocaust. His cultural background was grounded in Yiddish culture.


https://www.nieuwwij.nl/interview/shlom ... lingschap/

Volgens u is er geen sprake van dat het joodse volk door de Romeinen in ballingschap werd gedreven?

Toen ik met mijn onderzoek begon, ontdekte ik dat de joden na de verwoesting van de Tempel in het jaar 70 helemaal niet door de Romeinen waren verdreven. Het was overigens niet mijn ontdekking, daarvóór had er een Israëlische historicus een kort artikel over geschreven. Dat heb ik gelezen en ik geloofde hem eerst helemaal niet. Toen ben ik gaan zoeken naar boeken over dat onderwerp en die bleken er helemaal niet te zijn. De Romeinen verdreven helemaal geen bevolkingen en praktisch hadden ze dat ook moeilijk gekund, zonder vrachtauto’s en treinen. Er is zelfs geen bewijsmateriaal over vluchtelingen. Er was sprake van een religieuze opstand die werd neergeslagen door de Romeinen, de joden mochten ook een tijdlang niet naar Jeruzalem komen, maar dat is maar één stad.

Aanvankelijk was het trouwens een christelijke legende dat de joden, omdat ze Christus niet hebben aanvaard, door de wereld werden verspreid. Stap voor stap hebben de joden deze visie op de diaspora theologisch overgenomen, maar historisch gezien was er geen sprake van een joodse ballingschap. De joodse bevolking bleef daar gewoon wonen en is waarschijnlijk later tot de Islam bekeerd. Het is goed denkbaar dat de huidige Palestijnen afstammen van die oorspronkelijke joden.

De reden dat er geen boeken over die ballingschap zijn is simpel: hij heeft gewoon niet plaatsgevonden. Toen ik ontdekte dat er helemaal geen ballingschap was geweest, was ik geschokt en besloot ik daar verder mee te gaan en er een boek over te schrijven. Kijk, de reden dat er miljoenen joden in Europa waren was niet zozeer dat de joden zich verspreidden, maar dat de joodse religie zich verspreidde door de grote drang anderen tot het jodendom te bekeren. Na de opmars van het christendom stopte dat waar het christendom de macht had overgenomen. Elders gingen de bekeringen tot het jodendom gewoon door, zoals in Jemen en in Noord-Afrika, waar Berbers zich bekeerden tot het jodendom. Veel van de joden die toen naar Spanje gingen waren misschien tot het jodendom bekeerde militairen.

Voor de verspreiding van het jodendom in Europa was het ook belangrijk dat in het begin van de achtste eeuw de Khazaren zich tot het jodendom bekeerden, een steppevolk uit West-Turkije. In het begin van de twintigste eeuw woonden er vele miljoenen joden in Oost-Europa, met name in Polen. Die kunnen onmogelijk allemaal uit Duitsland zijn gekomen, ze waren een mengsel van Khazaren en Slaven, die Duitse woorden hebben overgenomen en daarom Jiddisj spraken, overigens mijn moedertaal. Nu word je als een antisemiet beschouwd als je de bekeerde Khazaren ziet als de voorouders van de joden in Oost-Europa.’


De ballingschap van het Joodse volk heeft nooit plaatsgevonden. De (oorspronkelijke) Joden zijn er gewoon altijd gebleven. Uiteraard zullen de oorspronkelijke Joden ook zijn gemengd met andere volkeren, maar degenen die we 'Palestijnen' noemen hebben meer van doen met de oorspronkelijke Joden dan de Zionisten die helemaal geen Joden zijn. De Zionisten is een mengvolk wat niks met het volk uit vroegere tijden van doen heeft.

Hoe kan dit? Religie en nationalisme zijn vermengd tot een giftige cocktail. De oorspronkelijke Joden zijn moslim en christen geworden en noemen we Palestijnen. En zij die we Joden noemen zijn qua religie joods (met een kleine letter) , maar qua afstamming is het een allegaartje. En het wordt nog gekker, want van de huidige Joden (volk) is een groot deel ongelovig. Dus die hebben een religieuze afstamming , maar zijn ongelovig. Kortom, het is een mengeling van mythe, religie, nationalisme en fantasie , dat hele Israel. Maar als je dat benoemt dan ben je een 'antisemiet'. (Zo maken ze je monddood)

En ik verzin dit niet, dit heeft een man onderzocht die van de hoed en de rand weet. Die zelf een nazaat is van Poolse overlevenden van de Holocaust. De diaspora heeft nooit bestaan......hoewel er natuurlijk altijd Joden buiten Palestina hebben gewoond ten tijde van het Romeinse Rijk.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Tufkah
Berichten: 2265
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tufkah »

dingo schreef: 01 sep 2024, 15:13
Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 15:09
Dat is geen enkele belemmering om een onderbouwing te vragen. Er zijn genoeg deelnemers die zowel geschiedsvervalsing als ontbrekende onderbouwing voor een stelling interessant vinden, indien aangetoond.
Zoals je ziet heb ik een samenvatting geplaatst betreffende de geschiedvervalsing van de Zionisten. Niet voor de Zionisten-aanhangers hier, die blijven toch ontkennen. Maar voor de geïnteresseerde deelnemer die niet aangedaan is door valse informatie.

Zionisme is wat mij betreft nauw verwant aan nazisme. Wat natuurlijk niets zegt over hen die zich momenteel Joden noemen, niet iedere Jood is een Zionist, net zoals in 33-45 niet iedere Duitser een nazi was.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3792
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door dingo »

Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 15:15
dingo schreef: 01 sep 2024, 15:13
Dat is geen enkele belemmering om een onderbouwing te vragen. Er zijn genoeg deelnemers die zowel geschiedsvervalsing als ontbrekende onderbouwing voor een stelling interessant vinden, indien aangetoond.
Uhh hij zegt bij voorbaat al dat ie niet van plan is om een onderbouwing te geven, en jij zegt; dat is geen enkele belemmering om een onderbouwing te vragen.
TC kan uitstekend formuleren: Het is gewoon onmogelijk om mensen die in geschiedvervalsingen geloven te overtuigen.
Ik denk niet dat er een deelnemer is die van zichzelf zegt dat hij in geschiedsvervalsing gelooft en kan dus gewoon om een onderbouwing vragen.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3051
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

Tufkah schreef: 01 sep 2024, 15:19 Een man van onverdachte huize heeft onderzoek gedaan naar het Joodse volk. https://en.wikipedia.org/wiki/Shlomo_Sand

Shlomo Sand (pronounced Zand; Hebrew: שלמה זנד; born 10 September 1946) is an Israeli Emeritus Professor of History at Tel Aviv University. Sand was born in Linz, Austria, to Polish Jewish survivors of the Holocaust. His cultural background was grounded in Yiddish culture.


https://www.nieuwwij.nl/interview/shlom ... lingschap/

Volgens u is er geen sprake van dat het joodse volk door de Romeinen in ballingschap werd gedreven?

Toen ik met mijn onderzoek begon, ontdekte ik dat de joden na de verwoesting van de Tempel in het jaar 70 helemaal niet door de Romeinen waren verdreven. Het was overigens niet mijn ontdekking, daarvóór had er een Israëlische historicus een kort artikel over geschreven. Dat heb ik gelezen en ik geloofde hem eerst helemaal niet. Toen ben ik gaan zoeken naar boeken over dat onderwerp en die bleken er helemaal niet te zijn. De Romeinen verdreven helemaal geen bevolkingen en praktisch hadden ze dat ook moeilijk gekund, zonder vrachtauto’s en treinen. Er is zelfs geen bewijsmateriaal over vluchtelingen. Er was sprake van een religieuze opstand die werd neergeslagen door de Romeinen, de joden mochten ook een tijdlang niet naar Jeruzalem komen, maar dat is maar één stad.

Aanvankelijk was het trouwens een christelijke legende dat de joden, omdat ze Christus niet hebben aanvaard, door de wereld werden verspreid. Stap voor stap hebben de joden deze visie op de diaspora theologisch overgenomen, maar historisch gezien was er geen sprake van een joodse ballingschap. De joodse bevolking bleef daar gewoon wonen en is waarschijnlijk later tot de Islam bekeerd. Het is goed denkbaar dat de huidige Palestijnen afstammen van die oorspronkelijke joden.

De reden dat er geen boeken over die ballingschap zijn is simpel: hij heeft gewoon niet plaatsgevonden. Toen ik ontdekte dat er helemaal geen ballingschap was geweest, was ik geschokt en besloot ik daar verder mee te gaan en er een boek over te schrijven. Kijk, de reden dat er miljoenen joden in Europa waren was niet zozeer dat de joden zich verspreidden, maar dat de joodse religie zich verspreidde door de grote drang anderen tot het jodendom te bekeren. Na de opmars van het christendom stopte dat waar het christendom de macht had overgenomen. Elders gingen de bekeringen tot het jodendom gewoon door, zoals in Jemen en in Noord-Afrika, waar Berbers zich bekeerden tot het jodendom. Veel van de joden die toen naar Spanje gingen waren misschien tot het jodendom bekeerde militairen.

Voor de verspreiding van het jodendom in Europa was het ook belangrijk dat in het begin van de achtste eeuw de Khazaren zich tot het jodendom bekeerden, een steppevolk uit West-Turkije. In het begin van de twintigste eeuw woonden er vele miljoenen joden in Oost-Europa, met name in Polen. Die kunnen onmogelijk allemaal uit Duitsland zijn gekomen, ze waren een mengsel van Khazaren en Slaven, die Duitse woorden hebben overgenomen en daarom Jiddisj spraken, overigens mijn moedertaal. Nu word je als een antisemiet beschouwd als je de bekeerde Khazaren ziet als de voorouders van de joden in Oost-Europa.’


De ballingschap van het Joodse volk heeft nooit plaatsgevonden. De (oorspronkelijke) Joden zijn er gewoon altijd gebleven. Uiteraard zullen de oorspronkelijke Joden ook zijn gemengd met andere volkeren, maar degenen die we 'Palestijnen' noemen hebben meer van doen met de oorspronkelijke Joden dan de Zionisten die helemaal geen Joden zijn. De Zionisten is een mengvolk wat niks met het volk uit vroegere tijden van doen heeft.

Hoe kan dit? Religie en nationalisme zijn vermengd tot een giftige cocktail. De oorspronkelijke Joden zijn moslim en christen geworden en noemen we Palestijnen. En zij die we Joden noemen zijn qua religie joods (met een kleine letter) , maar qua afstamming is het een allegaartje. En het wordt nog gekker, want van de huidige Joden (volk) is een groot deel ongelovig. Dus die hebben een religieuze afstamming , maar zijn ongelovig. Kortom, het is een mengeling van mythe, religie, nationalisme en fantasie , dat hele Israel. Maar als je dat benoemt dan ben je een 'antisemiet'. (Zo maken ze je monddood)

En ik verzin dit niet, dit heeft een man onderzocht die van de hoed en de rand weet. Die zelf een nazaat is van Poolse overlevenden van de Holocaust. De diaspora heeft nooit bestaan......hoewel er natuurlijk altijd Joden buiten Palestina hebben gewoond ten tijde van het Romeinse Rijk.
Het is wel wat men onder de Balingschap en de Verdrijving verstaat.

Dat begint al met de vernietiging van het Tien Stammen Rijk door de Assyriërs. Vaak wordt geleerd dat die stammen spoorloos zijn verdwenen, dit is is echter niet het geval. Een deel is gevlucht naar: Moab , Amon en Judea. Een deel werd over de kling gejaagd en slechts de elite werd afgevoerd. De ballingschap is er wel geweest, zijn ook niet Bijbelse bronnen van, maar ook hier was het de elite.

De verspreiding van de Joden na de val van Jeruzalem is een verzonnen verhaal. Heel veel Joden leefden toen al elders op diverse plaatsen in het Joodse rijk (Josephus) schrijft hier over, dat je ze overal tegen kwam. De verspreiding na de val van Jeruzalem moet wel een mythe zijn; anders had de opstand onder waanzinnige Bar Kochba nooit kunnen plaatsvinden.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3792
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door dingo »

Tufkah schreef: 01 sep 2024, 15:25
dingo schreef: 01 sep 2024, 15:13
Dat is geen enkele belemmering om een onderbouwing te vragen. Er zijn genoeg deelnemers die zowel geschiedsvervalsing als ontbrekende onderbouwing voor een stelling interessant vinden, indien aangetoond.
Zoals je ziet heb ik een samenvatting geplaatst betreffende de geschiedvervalsing van de Zionisten. Niet voor de Zionisten-aanhangers hier, die blijven toch ontkennen. Maar voor de geïnteresseerde deelnemer die niet aangedaan is door valse informatie.

Zionisme is wat mij betreft nauw verwant aan nazisme. Wat natuurlijk niets zegt over hen die zich momenteel Joden noemen, niet iedere Jood is een Zionist, net zoals in 33-45 niet iedere Duitser een nazi was.
Ja dank voor de samenvatting. Het is een samenvatting dus er zijn nog wel wat kanttekeningen bij te plaatsen. Zionisme en nazisme zijn in zoverre aan elkaar verwant dat het om het "eigen superieure volk eerst" gaat. Terwijl het Duitse volk voor de 19e eeuw ook niet bestond als nationaliteit.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3051
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

dingo schreef: 01 sep 2024, 15:38
Tufkah schreef: 01 sep 2024, 15:25

Zoals je ziet heb ik een samenvatting geplaatst betreffende de geschiedvervalsing van de Zionisten. Niet voor de Zionisten-aanhangers hier, die blijven toch ontkennen. Maar voor de geïnteresseerde deelnemer die niet aangedaan is door valse informatie.

Zionisme is wat mij betreft nauw verwant aan nazisme. Wat natuurlijk niets zegt over hen die zich momenteel Joden noemen, niet iedere Jood is een Zionist, net zoals in 33-45 niet iedere Duitser een nazi was.
Ja dank voor de samenvatting. Het is een samenvatting dus er zijn nog wel wat kanttekeningen bij te plaatsen. Zionisme en nazisme zijn in zoverre aan elkaar verwant dat het om het "eigen superieure volk eerst" gaat. Terwijl het Duitse volk voor de 19e eeuw ook niet bestond als nationaliteit.
Je hebt kennelijk niet het werk van Karl May gelezen. (Heb je wat aan gemist hoor)
Hij noemt zich in al zijn verhalen 'Duitser' en nooit Saks.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3792
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door dingo »

Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 15:48
dingo schreef: 01 sep 2024, 15:38
Ja dank voor de samenvatting. Het is een samenvatting dus er zijn nog wel wat kanttekeningen bij te plaatsen. Zionisme en nazisme zijn in zoverre aan elkaar verwant dat het om het "eigen superieure volk eerst" gaat. Terwijl het Duitse volk voor de 19e eeuw ook niet bestond als nationaliteit.
Je hebt kennelijk niet het werk van Karl May gelezen. (Heb je wat aan gemist hoor)
Hij noemt zich in al zijn verhalen 'Duitser' en nooit Saks.
De Duitse eenheid stamt van 1871 (ik wist het precieze jaar niet meer dus heb het opgezocht).
Spreuken 26:4
peda
Berichten: 21432
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door peda »

Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 15:34 De verspreiding na de val van Jeruzalem moet wel een mythe zijn; anders had de opstand onder waanzinnige Bar Kochba nooit kunnen plaatsvinden.
Inderdaad is de grote opstand van Bar Kochba tegen de Romeinse overheid zo'n 60 jaren na de val van Jeruzalem op het joodse ""territorium"" een duidelijk historisch bewijs dat de "' diaspora "" niet die omvang had die er door sommigen aan wordt toegekend.
De joden waren vóór de val van Jeruzalem reeds stevig verspreid over Europa, daarvan getuigt o.m. ook Paulus die tijdens zijn rondreizen zijn preken hield in lokale synagogen zich bevindende in het "' heiden-land "".
Vreugdevol
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

dingo schreef: 01 sep 2024, 15:33
Vreugdevol schreef: 01 sep 2024, 15:15

Uhh hij zegt bij voorbaat al dat ie niet van plan is om een onderbouwing te geven, en jij zegt; dat is geen enkele belemmering om een onderbouwing te vragen.
TC kan uitstekend formuleren: Het is gewoon onmogelijk om mensen die in geschiedvervalsingen geloven te overtuigen.
Ik denk niet dat er een deelnemer is die van zichzelf zegt dat hij in geschiedsvervalsing gelooft en kan dus gewoon om een onderbouwing vragen.
Uhh volgens hem zijn wij degene die daarin geloven, en dus is om een onderbouwing vragen zinloos.

Maargoed ik heb het wel weer gezien hier.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10627
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Eliyahu schreef: 01 sep 2024, 12:54De arabieren martelen, verkrachten, en vermoorden gijzelaars, en Netanyahu moet daarvoor de verantwoordelijkheid nemen???
Ook soldaten van het IDF hebben de mannelijke Palestijnse gevangenen verkracht, wist je dat?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3051
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Tiberius Claudius »

dingo schreef: 01 sep 2024, 15:53
Tiberius Claudius schreef: 01 sep 2024, 15:48
Je hebt kennelijk niet het werk van Karl May gelezen. (Heb je wat aan gemist hoor)
Hij noemt zich in al zijn verhalen 'Duitser' en nooit Saks.
De Duitse eenheid stamt van 1871 (ik wist het precieze jaar niet meer dus heb het opgezocht).
May was van 1842 maar ook in zijn eerste boeken noemde hij zich Duitser.
De Habsburger hebben zich altijd Keizer van Duitsland genoemd tot dat de Hohenzollern het overnamen.
Het was ook Lodewijk de Duitser (806 — Frankfurt am Main, 28 augustus 876).
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?