Ik ben het met je eens, volksverhuizingen zijn van alle tijden. Het recht van de sterkste heeft altijd gegolden. Daarom -wegens het recht van de sterkste- kan ik ook op geen enkele wijze instemmen met welke genocide dan ook. In Gods Koninkrijk geldt juist niet het recht van de sterkste.peda schreef: 01 sep 2024, 13:16
In het oeroude verleden waren er regelmatig ook grote land-verhuizingen, waarover niemand per heden nog rept.
De Joden leven evenwel per heden en het heden is wel degelijk voor de huidige aardbewoners van belang. Op het andere forum is er sprake van de volgende zienswijzen die verlopen langs de volgende liniaal:
Israel heeft geen bestaansrecht
Israel heeft bestaansrecht plus recht op gebiedsuitbreiding.
Bij zulke enorme tegenstellingen, waarbij iedere positie op de liniaal wel op een goede wijze kan worden onderbouwd,
is het niet vreemd dat het Israel-onderwerp een eindeloze reeks aan inbreng genereert.
De huidige situatie speelt in op de momentane oorlog, maar dit topic zelve werd geopend in 2022 toen de huidige "' clash "' helemaal niet dominant was, maar de eerdergenoemde uiterste posities op de liniaal wel degelijk werden ingenomen.
Israel weg, versus Groot-Israel, is de toekomst in de regio.
Verder kun je de geschiedenis nooit omdraaien, de Europeanen uit de VS laten vertrekken is geen optie. De Russen uit Siberië verjagen is ook niet aan de orde. En daarom denkt de rechts-nationalistische regering van Israel: dat doen wij ook. Israel verjaagt stukje bij beetje de laatste Palestijnen. Israel wil "feiten op de grond" realiseren zoals men dat noemt. Wel, ik wens de Joden veel plezier in dat postzegelstaatje omringt door vijanden. Er kan natuurlijk een tijd komen dat ze onder de voet worden gelopen door anderen en dat de Joden worden verdreven. Dan schrijf ik: Oorzaak en gevolg! Net zoals "7 oktober" een gevolg was van jarenlange onderdrukking. Geen krokodillentranen alhier.