Tiberius Claudius schreef: ↑03 sep 2024, 18:01
Eliyahu schreef: ↑03 sep 2024, 17:49
Bs"d
Je valt een stroman aan. Ik zeg nergens dat hij de ET verwerpt. Wat ik zeg is dat hij zegt dat de hele beroepsgroep van paleontologen het publiek bewust voorgelogen heeft.
En dat staat er gewoon.
Dat staat er niet.
Er wordt overduidelijk bedoeld dat men bepaalde problemen min of meer binnen het vak gebied heeft genegeerd.
Bs"d
Dat staat er nou net helemaal niet. Geen woord over "we hebben problemen in ons vakgebied genegeerd". Je ziet dingen die er niet zijn.
De dingen die er wel zijn die zie je niet.
Je stopt je kop in het zand voor de realiteit.
Dat is heel wat anders als buitenstaanders bewust er over voorliegen.
Ja, problemen in je vakgebied negeren is heel wat anders dan "buitenstaanders bewust voorliegen".
Het enige probleem is dat er in dat citaat helemaal niks te vinden is over "problemen in je vakgebied negeren", en er helder en duidelijk staat dat het grote publiek bewust voorgelogen werd over het fossielenverslag.
Je schijnt nogal moeite te hebben met begrijpend lezen, dus ik zal het nog een keertje herhalen voor je:
".... we have proffered a collective tacit acceptance of the story of gradual adaptive change, a story that strengthened and became even more entrenched as the synthesis took hold. We paleontologists have said that the history of life supports that interpretation, all the while really knowing that it does not."
Eldredge, Niles "Time Frames: The Rethinking of Darwinian Evolution and the Theory of Punctuated Equilibria," Simon & Schuster: New York NY, 1985, p. 44
Voor het geval dat je moeite hebt met Engels, zal ik de Nederlande vertaling nog een keer geven:
“.... We hebben een gemeenschappelijke stilzwijgende acceptatie van het verhaal van geleidelijk aanpassende veranderingen aangeboden, een verhaal dat sterker werd en zich nog meer ingroef toen het geaccepteerd werd.
Wij fossielendeskundigen hebben gezegd dat de geschiedenis van het leven deze interpretatie ondersteunt, terwijl we de hele tijd wisten dat dat niet het geval is.”
Maar blijf maar lekker hakken op een stukje tekst dat door jullie uit zijn verband is gerukt.
Als jij denkt dat het uit zijn verband is gerukt, dan zou ik zeggen: Geef de contekst maar even, en laat dan maar zien hoe de contekst de betekenis van het citaat verandert.
Maar daar gaan we niks over horen van je, want de contekst verandert niks aan het citaat, en is daarom totaal irrelevant.