Je hebt inderdaad een hele grote misvatting over God.Messenger schreef: ↑17 okt 2024, 10:30De bijbel is mensenwerk. Geschreven, bewerkt en herschreven door mensen voor vele interpretatie.Alpha schreef: ↑17 okt 2024, 10:18 Als je de Bijbel leest èn begrijpt, dan klopt dat niet.
Je houdt jezelf voor de gek.
Mt 7:
13 Ga naar binnen door de nauwe poort, want breed is de poort en wijd is de weg die naar de vernietiging leidt, en veel mensen gaan daardoor naar binnen.
14 Maar nauw is de poort en smal is de weg die naar het leven leidt, en maar weinig mensen vinden die.
2 Pe 3: 9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Eigenlijk is het een grote misvatting over God.
Daar heb je alleen je zelf mee, niet mij.
Welterusten.
Mattheüs 25:
1 Het Koninkrijk van de hemel kan vergeleken worden met tien maagden die met hun lampen op weg gingen, de bruidegom tegemoet.
2 Vijf van hen waren dwaas en vijf waren verstandig.
3 Want de dwaze maagden namen wel hun lampen mee maar geen olie,
4 terwijl de verstandige maagden behalve hun lampen ook een kruik met olie meenamen.
5 Omdat de bruidegom op zich liet wachten, werden ze allemaal moe en vielen ze in slaap.
6 Maar midden in de nacht werd er geroepen: “Daar is de bruidegom! Ga hem tegemoet.”
7 Toen stonden alle maagden op en maakten hun lampen klaar.
8 De dwaze maagden zeiden tegen de verstandige: “Geef ons wat van jullie olie, want onze lampen gaan bijna uit.”
9 De verstandige maagden antwoordden: “Misschien is er niet genoeg voor ons en jullie samen. Jullie kunnen beter naar een verkoper gaan om zelf olie te kopen.”
10 Terwijl ze onderweg waren om olie te kopen, kwam de bruidegom. De maagden die klaarstonden, gingen met hem naar binnen naar het bruiloftsfeest, en de deur werd gesloten.
11 Later kwamen ook de andere maagden. “Mijnheer, mijnheer, laat ons binnen!”, riepen ze.
12 Maar hij antwoordde: “Ik verzeker jullie, ik ken jullie niet.”
13 Blijf dus waakzaam, want jullie weten de dag en het uur niet. NWV