Tja waarde wat forumleden of de buren of familie of wie dan over mij denkt of vindt het zal mij een worst wezen in totaliteit ze zoeken het maar lekker uit.
Dat is wijsheid het gaan van je eigen weg;er is er maar een belangrijk voor mij God door Jezus de Chrsitus de Verlosser in Eeuwigheid.
Wat is wijsheid?
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: Wat is wijsheid?
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Bs"d
Voor mij is er maar één Verlosser die één is, en dat is de enig ware God J-H-W-H.
https://sites.google.com/view/verlosser/home
Voor mij is er maar één Verlosser die één is, en dat is de enig ware God J-H-W-H.
https://sites.google.com/view/verlosser/home
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
-
Wat is wijsheid inzake "' verlossing "", rond het bekende drie-luik.
Verlossing komt van buiten de mens ( God/ Jehova/ JHWH/ Jezus)
Verlossing komt van binnen de mens ( esoterie )
Verlossing komt nergens vandaan ( naturalist ).
Alle zienswijzen worden door de volgers gezien als wijsheid.
Kennelijk bij dit hoofdstuk 3 wijsheden, netjes naast elkaar !!
-
Verlossing is verlossing van jezelf. Dat is het wonder wat Jezus Christus in petto heeft. Ook geheel conform de Bijbel: je bent niet van jezelf.
Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard.
-
Bs"dpeda schreef: ↑15 nov 2024, 11:05 Wat is wijsheid inzake "' verlossing "", rond het bekende drie-luik.
Wijsheid komt over het algemeen niet uit de lucht vallen, je moet er actief naar op zoek, en je moet je gezonde boerenverstand gebruiken.
En er zit een hoop kaf onder het koren.
Spreuken 2:
1 Mijn zoon, als je mijn woorden aanneemt,
en mijn geboden bij je opbergt,
2 om je oor acht te doen slaan op de wijsheid,
als je je hart neigt naar het inzicht,
3 ja, als je roept om het verstand,
je stem laat klinken om inzicht,
4 als je het zoekt als zilver,
het naspeurt als verborgen schatten,
5 dan zul je de vreze des HEEREN begrijpen,
de kennis van God vinden.
6 De HEERE geeft immers wijsheid,
uit Zijn mond komen kennis en inzicht.
7 Hij houdt voor de oprechten wijsheid gereed,
Hij is een schild voor hen die in oprechtheid hun weg gaan,
8 opdat zij de paden van het recht in acht nemen.
Hij bewaart de weg van Zijn gunstelingen.
9 Dan zul je gerechtigheid en recht begrijpen,
en billijkheid, op elk goed spoor.
10 Ja, in je hart zal wijsheid komen
en kennis zal aangenaam zijn voor je ziel.
11 Bedachtzaamheid zal over jou waken,
inzicht zal je beschermen,
-
Hallo Eliyahu,
Het lukt al niet om het kaf van het koren te onderscheiden.
Wat de ene beschouwer kaf noemt, is voor de ander koren en uiteraard geldt het omgekeerde ook.
De invulling van "'Wijsheid"' is derhalve zo zacht als boter.
Wanneer jij en Alfa gezamenlijk tot een mooie geloofsovereenstemming op dit G G forum zouden kunnen komen, dan zie
ik "' WIJSHEID "" in zicht.
Het lukt al niet om het kaf van het koren te onderscheiden.
Wat de ene beschouwer kaf noemt, is voor de ander koren en uiteraard geldt het omgekeerde ook.
De invulling van "'Wijsheid"' is derhalve zo zacht als boter.
Wanneer jij en Alfa gezamenlijk tot een mooie geloofsovereenstemming op dit G G forum zouden kunnen komen, dan zie
ik "' WIJSHEID "" in zicht.
-
Wijsheid is om overeenkomsten te zoeken, Eliyahu, Inktvlam, Alfa zijn creationisten. Dat zegt wat over hun attitude en levensinstelling.
Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard.
-
Wanneer binnen de creationisten er zich reeds "" gezamenlijk gedragen wijsheid"' kan ontplooien, is er in mijn optiek nog hoop om ook daarna nog verder te komen. Even afwachten.
-
Binnen de creationisten is er ook weer verdeeldheid, Eliyahu weigert om Jezus Christus als zijn redder aan te nemen. De "gezamenlijk gedragen wijsheid" bestaat alleen uit het bestrijden van de ET en het creëren van een scheppingsverhaal. Dat laatste is dan weer lastig, zo vond men enkele decennia geleden een hybride mens welke een kruising was tussen Sapiens en Neanderthaler. Dus niet zoals bij jou en mij slechts enkele procenten Neanderthaler. Wat de vraag opwerpt, waren Adam en Eva Sapiens of Neanderthaler? Of wellicht Adam het een en Eva het ander?
Creationisme is iets waar je je hele leven mee bezig kunt zijn denk ik, want die vermaledijde wetenschap gooit telkens weer roet in het eten.
-
Bs"dTufkah schreef: ↑15 nov 2024, 14:26Binnen de creationisten is er ook weer verdeeldheid, Eliyahu weigert om Jezus Christus als zijn redder aan te nemen. De "gezamenlijk gedragen wijsheid" bestaat alleen uit het bestrijden van de ET en het creëren van een scheppingsverhaal. Dat laatste is dan weer lastig, zo vond men enkele decennia geleden een hybride mens welke een kruising was tussen Sapiens en Neanderthaler. Dus niet zoals bij jou en mij slechts enkele procenten Neanderthaler. Wat de vraag opwerpt, waren Adam en Eva Sapiens of Neanderthaler? Of wellicht Adam het een en Eva het ander?
Creationisme is iets waar je je hele leven mee bezig kunt zijn denk ik, want die vermaledijde wetenschap gooit telkens weer roet in het eten.
Die vermaledijde wetenschap haalt de evolutiefantasie steed verder onderuit, en bewijst het creationisme steeds meer. Zie het antropisch principe, (de fijnafstelling van het universum), het fossielenverslag, de duons, mutaties die geen nieuwe soorten kunnen maken, de zachte delen in de dino's, het C14 in de dino's die aangeven dat ze slechts duizenden jaren oud zijn.
De wetenschap staat aan de kant van de creationisten.