Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Tiberius Claudius
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 04 nov 2024, 16:36
Tiberius Claudius schreef: 29 okt 2024, 13:43
Een Almachtige God met beperkingen zo was je schrijven want hij moest tijd vrijmaken voor ander zaken.
Je duikt dus weg voor men opmerking.
Wel nee, ik duik niet weg, ik laat zien wat de Bijbel werkelijk leert.

Kennelijk ben je ziende blind en horende doof?

Een goede leider delegeert taken.
Hij liet aan Jezus het scheppen over.
Ten eerste duik je weer weg voor het probleem.
Ten tweede is het niet aan jou om te bepalen wat de Bijbel leert.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda

Bericht door peda »

Het BL heeft dagelijks contact met Jehovah Zelve, dus wie weet het nu beter als het BL.
Door het BL Spreekt God dagelijks Zelve.
Omdat de JG leden letterlijk 100 % het BL na spreken, spreekt ook door ieder JG lid God voortdurend Zelve.
Dat is het grote voordeel van het dagelijks Jehovah-contact; niemand kan daar met zijn/ haar kleine menselijke denkraam tegen op
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 04 nov 2024, 16:39
Alpha schreef: 04 nov 2024, 16:30 Jezus koos er voor om de wil van zijn vader te doen en zei:

Mattheüs 6:10 Laat uw Koninkrijk komen. Laat uw wil gedaan worden op aarde net zoals in de hemel.

Mattheüs 26:42 Hij ging nog een keer weg en bad: ‘Mijn Vader, als het niet mogelijk is dat deze beker voorbijgaat zonder dat ik hem drink, laat dan uw wil gebeuren.’

Johannes 12:27 Nu maak ik me grote zorgen, en wat moet ik zeggen? Vader, red me uit dit uur. Toch ben ik juist voor dit uur gekomen. NWV.
Misschien is dat zo gegaan. Toch denk ik dat Jezus ook had kunnen weigeren, zijn eigen wil kunnen volgen.

De vrije wil is immers God die zegt: Jouw/Jullie wil is Mijn wil."
Het is zo gegaan, want Jezus zei: "Uw woord is waarheid". (JOHANNES 17:17).

Hij zei ook: "Niet mijn wil, maar Uw wil geschiedde". (Lukas 22: 42)

’Een gemakkelijk en elegant scepticisme is de houding die van een ontwikkeld volwassene wordt verwacht.’ — gebaseerd op filosofie.

Jak 1:
6 Maar hij moet wel in geloof blijven vragen, zonder te twijfelen, want wie twijfelt is als een golf van de zee, die door de wind heen en weer geslingerd wordt.
7 Zo iemand moet niet verwachten dat hij iets van Jehovah zal krijgen. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 05 nov 2024, 09:01
Alpha schreef: 04 nov 2024, 16:36 Wel nee, ik duik niet weg, ik laat zien wat de Bijbel werkelijk leert.

Kennelijk ben je ziende blind en horende doof?

Een goede leider delegeert taken.
Hij liet aan Jezus het scheppen over.
Ten eerste duik je weer weg voor het probleem.
Ten tweede is het niet aan jou om te bepalen wat de Bijbel leert.
Nee hoor, ik heb geen enkele behoefte om voor iets weg te duiken.
Ik bepaal niet wat de Bijbel leert, ik toon dat met onderbouwing.
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef: 05 nov 2024, 09:29 Het BL heeft dagelijks contact met Jehovah Zelve, dus wie weet het nu beter als het BL.
Omdat de JG leden letterlijk 100 % het BL na spreken, spreekt ook door ieder JG lid God voortdurend Zelve.
Dat is het grote voordeel van het dagelijks Jehovah-contact; niemand kan daar met zijn/ haar kleine menselijke denkraam tegen op
Je veronderstelt iets, wat niet op feiten is gebaseerd.

Na de dood van de apostel Johannes zijn alle contacten opgehouden.
De Bijbel bevat alle informatie die weergeeft, wat Gods voornemen is.
De schepper heeft de mens niet aan zijn lot overgelaten, vandaar dat de "eindtijd" gekenmerkt wordt door de verkondiging van het goede nieuws.
Degenen die het waard zijn luisteren naar zijn stem. (DEUTERONOMIUM 28:2).

Jg luisteren naar Gods woord, dat door het BL wordt aangedragen.

Mattheüs 4:4 Maar hij antwoordde: ‘Er staat geschreven: “De mens moet niet alleen van brood leven, maar van elk woord dat uit Jehovah’s mond komt.”’ NWV.
peda

Bericht door peda »

Alpha schreef: 11 nov 2024, 15:30
peda schreef: 05 nov 2024, 09:29 Het BL heeft dagelijks contact met Jehovah Zelve, dus wie weet het nu beter als het BL.
Je veronderstelt iets, wat niet op feiten is gebaseerd.

De schepper heeft de mens niet aan zijn lot overgelaten, vandaar dat de "eindtijd" gekenmerkt wordt door de verkondiging van het goede nieuws.

Mattheüs 4:4 Maar hij antwoordde: ‘Er staat geschreven: “De mens moet niet alleen van brood leven, maar van elk woord dat uit Jehovah’s mond komt.”’ NWV.
Dat is precies wat ik steeds schrijf en voor mij de reden om met een grote boog om de koninkrijkzaal heen te lopen.
Het BL gelooft maar wat het BL wil geloven. Ik kies uit meerdere opties en laat de bijbeldictatuur ( je MOET de bijbel uitleg van het BL volgen ) van het BL voor wat het is.
J-W

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 11 nov 2024, 15:30 ......De schepper heeft de mens niet aan zijn lot overgelaten, vandaar dat de "eindtijd" gekenmerkt wordt door de verkondiging van het goede nieuws.
Degenen die het waard zijn luisteren naar zijn stem. (DEUTERONOMIUM 28:2).........
Jouw berichten trouw lezende pik ik er zo af en toe graag iets uit wat mij het meest opvalt. Vandaag dus het hierboven aangehaalde.
Ik vraag me namelijk af wat de Schepper de afgelopen 2000 jaar heeft gedaan voor ons.
Jezus gaf voordat Hij vertrok de opdracht het evangelie aan alle creaturen te verkondigen en dat was het.
Als ik naar alle oorlogen, besmettelijke ziektes en hongersnoden denk, die heeft de mensheid toch altijd zelf moeten oplossen?
En de eindtijd heeft toch niets met het goede nieuws te maken? In 754 kwam Bonifatius hier al het het goede nieuws brengen en zolang er gelovigen zijn en zolang er mensen geboren worden in een ongodsdienstige omgeving zal dat altijd wel door blijven gaan.Heb jij enig idee waarom Jezus toen Hij op aarde was niet gelijk zijn koninkrijk gevestigd heeft? Dat had een hoop leed voorkomen. Met behulp van de Heiige Geest was het een kleine moeite geweest Zijn aanwezigheid in korte tijd over de gehele aarde bekend te maken, inzet van zingende engelen en zo (Lukas 2:14). Toen waren er ook nog veel minder mensen op aarde dan nu, dus veel makkelijker hen te bereiken dan nu. Voor mij had koning Jezus gelijk na de zondvloed de aardse troon mogen bestijgen als een volmaakte wereld daarmee gewaarborgd zou zijn.................
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 11 nov 2024, 15:19
Messenger schreef: 04 nov 2024, 16:39 Misschien is dat zo gegaan. Toch denk ik dat Jezus ook had kunnen weigeren, zijn eigen wil kunnen volgen.

De vrije wil is immers God die zegt: Jouw/Jullie wil is Mijn wil."
Het is zo gegaan, want Jezus zei: "Uw woord is waarheid". (JOHANNES 17:17).

’Een gemakkelijk en elegant scepticisme is de houding die van een ontwikkeld volwassene wordt verwacht.’ — gebaseerd op filosofie.

Jak 1:
6 Maar hij moet wel in geloof blijven vragen, zonder te twijfelen, want wie twijfelt is als een golf van de zee, die door de wind heen en weer geslingerd wordt.
Oh ik geloof zeker, zonder twijfel. En God gelooft in mij.

En wat Jezus wel of niet zou hebben gezegd is voor mij niet van belang, ik heb Jezus ook niet nodig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef: 11 nov 2024, 15:46
Alpha schreef: 11 nov 2024, 15:30 Je veronderstelt iets, wat niet op feiten is gebaseerd.

Dat is precies wat ik steeds schrijf en voor mij de reden om met een grote boog om de koninkrijkzaal heen te lopen.
Het BL gelooft maar wat het BL wil geloven. Ik kies uit meerdere opties en laat de bijbeldictatuur ( je MOET de bijbel uitleg van het BL volgen ) van het BL voor wat het is.
Je verstrekt weer de bekende desinformatie.

Hoe vaak heb ik dit niet gezegd: "Uitleg is een zaak van God en HIJ geeft aan wie HIJ wil" ?

Uitleg kan je in Gods woord de Bijbel vinden, soms zelfs overduidelijk.
Net als Jezus gelooft het BL in de Bijbel en proberen mensen daarbij te helpen.
Geen enkele Jg wordt gedwongen om een bepaalde uitleg te volgen.
Men verwijst altijd naar onderbouwde Bijbelse voorbeelden.

Jij verkiest andere opties dan de Bijbel zelf.
Vandaar dat je m.i. met een grote boog om de Bijbel heenloopt.

2 Timotheüs 4:
3 Want er komt een tijd dat ze de gezonde leer niet verdragen maar hun eigen verlangens volgen en leraren om zich heen verzamelen die hun vertellen wat ze graag willen horen.
4 Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren en zullen aandacht besteden aan verzinsels.

Romeinen 10:
13 Want ‘iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered’.
14 Maar hoe kunnen ze hem aanroepen als ze niet in hem geloven? En hoe kunnen ze in hem geloven als ze niet over hem hebben gehoord? En hoe kunnen ze horen zonder dat iemand predikt?
15 En hoe kunnen ze prediken als ze niet zijn uitgestuurd? Zoals er staat geschreven: ‘Prachtig zijn de voeten van degenen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken!’
16 Toch hebben ze niet allemaal gehoor gegeven aan het goede nieuws. Want Jesaja zegt: ‘Jehovah, wie heeft geloofd in wat hij van ons heeft gehoord?’
17 Geloof volgt dus op wat wordt gehoord. En wat wordt gehoord, is via het woord over Christus.
18 Maar dan vraag ik: hebben ze het soms niet gehoord? Zeker wel: ‘Hun geluid heeft de hele aarde bereikt, hun boodschap het einde van de bewoonde aarde.’ NWV.

Vele miljoenen hebben naar het goede nieuws geluisterd, tot in de verste hoeken der aarde.
Iedereen die dat wil, kan zelf de Bijbel lezen in hun eigen taal, direct of via het internet.
Michelangelo2

Bericht door Michelangelo2 »

Alpha schreef: 19 nov 2024, 11:47
peda schreef: 11 nov 2024, 15:46

Dit vind ik een interessante uitspraak. Ik ben in de veronderstelling dat de velddienst, dwz het van deur tot deur gaan, verplicht is voor iedere JG.
Ik kan me niet voorstellen dat JG dit vrijwillig zouden blijven doen.
Alpha

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 11 nov 2024, 20:14
Alpha schreef: 11 nov 2024, 15:30 ......De schepper heeft de mens niet aan zijn lot overgelaten, vandaar dat de "eindtijd" gekenmerkt wordt door de verkondiging van het goede nieuws.
Degenen die het waard zijn luisteren naar zijn stem. (DEUTERONOMIUM 28:2).........
Jouw berichten trouw lezende pik ik er zo af en toe graag iets uit wat mij het meest opvalt. Vandaag dus het hierboven aangehaalde.
Ik vraag me namelijk af wat de Schepper de afgelopen 2000 jaar heeft gedaan voor ons.
Jezus gaf voordat Hij vertrok de opdracht het evangelie aan alle creaturen te verkondigen en dat was het.
Als ik naar alle oorlogen, besmettelijke ziektes en hongersnoden denk, die heeft de mensheid toch altijd zelf moeten oplossen?
En de eindtijd heeft toch niets met het goede nieuws te maken? In 754 kwam Bonifatius hier al het het goede nieuws brengen en zolang er gelovigen zijn en zolang er mensen geboren worden in een ongodsdienstige omgeving zal dat altijd wel door blijven gaan. Heb jij enig idee waarom Jezus toen Hij op aarde was niet gelijk zijn koninkrijk gevestigd heeft? Dat had een hoop leed voorkomen. Met behulp van de Heiige Geest was het een kleine moeite geweest Zijn aanwezigheid in korte tijd over de gehele aarde bekend te maken, inzet van zingende engelen en zo (Lukas 2:14). Toen waren er ook nog veel minder mensen op aarde dan nu, dus veel makkelijker hen te bereiken dan nu. Voor mij had koning Jezus gelijk na de zondvloed de aardse troon mogen bestijgen als een volmaakte wereld daarmee gewaarborgd zou zijn.................
Bedankt voor je reactie.

Als je de bijbel leest, dan krijg je een duidelijk antwoord, wat God allemaal voor de mens heeft gedaan.
Jezus gaf de opdracht om het goede nieuws aan alle mensen te verkondigen.
Is Mt 24:14 niet duidelijk voor jou?

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV.

Als het getuigenis van het goede nieuws voltooid is, dan grijpt God in.
De oorlogen, besmettelijke ziektes en hongersnoden zijn een duidelijk voorzegt teken, dat dat gaat gebeuren.
Kunnen mensen dat oplossen?
De chaos in de wereld wordt steeds groter, ook hier in Nederland.
In vele profetieën is dat voorzegt en wordt steeds duidelijker dat dat aan de gang is.
Daniël gaf al de voortgang aan van de op elkaar volgende dynastieën, die met naam genoemd worden.

De Bijbel heeft afval van het geloof voorzegt.
Het begon in de 2e eeuw, toen een ouderling zich een verheffende titel, Bisschop, toe eigende.
In de 4e eeuw stichtte de afgodendienaar Constantijn de grote zijn algemene kerk van Rome.
Hij maakte handig gebruik van de voortschrijdende afval en bood de bisschoppen hetzelfde salaris aan als zijn heidense priesters.
Velen namen dat aanbod aan.

Waarom Jezus zijn koninkrijk niet gelijk op aarde vestigde was voor hem duidelijk en dat heeft hij ook gezegd.

Vandaar dat hij diverse profetieën gaf, waaraan je dat kon herkennen.
In Mt 24:15 zie je een dubbele profetie, die deels in de eerste eeuw plaats vond en het andere deel in de tijd van het einde.

Mt 24:
15 Wanneer jullie daarom het walgelijke ding dat verwoesting veroorzaakt, waarover de profeet Daniël sprak, in een heilige plaats zien staan (lezer, gebruik inzicht),
16 dan moeten degenen die in Judea zijn naar de bergen vluchten. NWV.

Er staat bij: (lezer, gebruik inzicht).
Jezus discipelen herkenden deze waarschuwing.
Zij vluchtten in het Jaar 70 naar de bergen van Judea en overleefden de val van Jeruzalem.

Als je Gods waarschuwingen herkend hebt, dan overleef je zijn ingrijpen, die in vele profetieën uitvoerig is voorzegt.

Hij had dat leed kunnen voorkomen, zeg je.
Toch is de oorzaak van dat leed menselijk falen.
Als je de bron van dat falen niet aanpakt, dan blijven de problemen.

Vandaar de wereldwijde bekendmaking van het goede nieuws.
Mensen moeten dus kiezen, wie zij willen volgen.
Daar wordt nogal lacherig over gedaan als ik deze waarschuwing aan haal:

Mattheüs 7:
13 Ga naar binnen door de nauwe poort, want breed is de poort en wijd is de weg die naar de vernietiging leidt, en veel mensen gaan daardoor naar binnen.
14 Maar nauw is de poort en smal is de weg die naar het leven leidt, en maar weinig mensen vinden die. NWV.

Je ziet hier dat je een keuze moet maken.
Het is in feite een mentaliteitskwestie.

Als je een bedrijf wil stichten, welke mensen kies je dan daarvoor?
Mee werkers of tegen werkers?

Wie veroorzaakte het grootste probleem?
Wie maakte mensen wijs dat ze net als God kunnen zijn, kennende goed en kwaad?

Als je zelf de verkeersregels kan bepalen, is dat dat beter voor iedereen?

Je kan dus kiezen wie je wilt volgen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Michelangelo2 schreef: 19 nov 2024, 11:53
Alpha schreef: 19 nov 2024, 11:47
Dit vind ik een interessante uitspraak. Ik ben in de veronderstelling dat de velddienst, dwz het van deur tot deur gaan, verplicht is voor iedere JG.
Ik kan me niet voorstellen dat JG dit vrijwillig zouden blijven doen.
Bedankt voor je reactie.
Je neemt dingen aan, zonder wat verder te kijken.

Je hebt m.i. kennelijk "ergens" desinformatie opgevangen.

Stel, je vindt voetballen mooi en je meld je aan bij de club.
Maar je wilt niet zelf voetballen, je zit liever op de tribune.
Wat zal men dan zeggen?

Zonder voetballers is er geen club en geen tribune.

Je kiest ergens voor, en daar is geen dwang voor nodig.
Ik ken geen enkele Jg die gedwongen is.
Ook Jezus dwong niemand om hem te volgen.

Neem het voorbeeld van de rijke jonge man:

Markus 10:
17 Toen hij verderging, kwam er een man naar hem toe rennen die voor hem op zijn knieën viel en vroeg: ‘Goede Meester, wat moet ik doen om eeuwig leven te krijgen?’
18 Jezus zei tegen hem: ‘Waarom noem je mij goed? Niemand is goed, behalve één, God.
19 Je kent de geboden: “Moord niet, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af, bedrieg niemand, eer je vader en je moeder.”’ 20 De man zei: ‘Meester, van jongs af aan heb ik me aan al die dingen gehouden.’
21 Jezus keek hem aan en voelde liefde voor hem. Hij zei: ‘Er is nog één ding dat je moet doen: verkoop wat je hebt en geef het aan de armen. Dan zul je een schat in de hemel hebben. Kom, wees mijn volgeling.’
22 Toen hij dat hoorde, werd hij verdrietig en ging hij bedroefd weg, want hij had veel bezittingen.
23 Jezus keek om zich heen en zei tegen zijn discipelen: ‘Wat zal het voor mensen die geld hebben moeilijk zijn om het Koninkrijk van God binnen te gaan!’ NWV

Hij werd een keuze voorgelegd.
Hij besefte kennelijk niet wat die keuze precies inhield.
Doordat hij meer waardering had voor zijn bezittingen, koos hij daarvoor.

Als hij Jezus raad had aangenomen, dan had hij vermoedelijk mederegeerder en priester van Jezus hemelse koninkrijk geworden.
Het is niet bekend, waar hij zijn bezittingen had, mogelijk in Jeruzalem.
Jezus wist van de vernietiging, die in het jaar 70 plaatsvond.

Ook deze man werd niet gedwongen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 11 nov 2024, 21:31
Alpha schreef: 11 nov 2024, 15:19 Het is zo gegaan, want Jezus zei: "Uw woord is waarheid". (JOHANNES 17:17).

Jak 1:

En wat Jezus wel of niet zou hebben gezegd is voor mij niet van belang, ik heb Jezus ook niet nodig.
Johannes 15:
12 Dit is mijn gebod: heb elkaar lief net zoals ik jullie heb liefgehad.
13 Niemand heeft grotere liefde dan hij die zijn leven geeft voor zijn vrienden.
14 Jullie zijn mijn vrienden als je doet wat ik je zeg.

Johannes 3:
16 Want Gods liefde voor de wereld was zo groot dat hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, zodat iedereen die in hem gelooft niet vernietigd zal worden, maar eeuwig leven zal hebben.
17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd zodat hij de wereld zou oordelen, maar zodat de wereld door hem gered zou worden.

Johannes 14:
6 Jezus antwoordde hem: ‘Ik ben de weg en de waarheid en het leven. Alleen via mij kun je bij de Vader komen. NWV.
J-W

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 19 nov 2024, 12:20
...........Waarom Jezus zijn koninkrijk niet gelijk op aarde vestigde was voor hem duidelijk en dat heeft hij ook gezegd......
Je kwam weer met een hele lijst van waarschuwingen en voorspellingen maar aan mijn opmerkingen ging je zoals gewoonlijk voorbij. Zo mis ik in al je citaten o.a. het antwoord op bovenstaande. Het lijkt wel of je van het BL niet in eigen woorden met ongelovigen in discussie mag gaan en alleen maar de bijbel mag citeren om zo het gelijk aan jullie kant te houden.
Michelangelo2

J-W schreef: 19 nov 2024, 12:55
...........Waarom Jezus zijn koninkrijk niet gelijk op aarde vestigde was voor hem duidelijk en dat heeft hij ook gezegd......
Je kwam weer met een hele lijst van waarschuwingen en voorspellingen maar aan mijn opmerkingen ging je zoals gewoonlijk voorbij. Zo mis ik in al je citaten o.a. het antwoord op bovenstaande. Het lijkt wel of je van het BL niet in eigen woorden met ongelovigen in discussie mag gaan en alleen maar de bijbel mag citeren om zo het gelijk aan jullie kant te houden.
Je krijgt geen antwoord op je vraag. Ik open er een topic over.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Jehova's getuigen geloven dat zij de enige 'ware' of juiste religie aanhangen.[2][3] Zij geloven ook dat hun geschiedenis terug te voeren is tot Abel (de zoon van Adam en Eva)[10] en er sindsdien een "ononderbroken lijn van Getuigen" is geweest,[11] met in deze "lijn" personen als Henoch en Noach.[12] Ze noemen Jezus "Jehovah's grootste Getuige"[13] en de Bijbel "het Boek door Jehovah's getuigen".[14]

Jehova's getuigen verwijzen naar hun doctrinaire corpus als "de waarheid" en noemen lidmaatschap van de beweging "in de waarheid zijn".[15] Ze geloven dat "de waarheid" door Jezus is gedelegeerd aan de "getrouwe en beleidvolle slaaf" (naar Matteüs 24:45), die zij interpreteren als het Besturend Lichaam[16][17] - het hoofdbestuur van Jehova's getuigen. Zij geloven dat alle andere religies "onwaar" en vals zijn en uit Satan voortspruiten. Volgens hen aanbidden daarom alle niet-Jehova's getuigen direct of indirect Satan.[4] Zij geloven dat als God binnenkort ingrijpt alle niet-Jehova's getuigen zullen worden vernietigd.[6] Vanwege dit standpunt zijn Jehova's getuigen niet aangesloten bij organisaties als de Wereldraad van Kerken, de Raad van Kerken in Nederland en dergelijke.[18]

(Bron wiki)

De Jehova's getuigen wijken niet af van andere religies. Alle religieuzen menen dat zij de enige 'ware' of juiste religie aanhangen. Anders dan zou je wel een andere religie aanhangen , nietwaar? JG geloven dat "de waarheid" is gedelegeerd aan het BL. Een ander gelooft dat "de waarheid" een Persoon is. Ik geloof beiden dan weer niet. En zo wordt er wat af-geloofd in reli-land. Gelukkig kennen we vrijheid van religie in ons land. Dus mag iedereen de enige 'ware' of juiste religie aanhangen. Er is binnen het veld van de overtuigingen alleen maar enige 'ware' of juiste religie! Of je nu moslim bent, JG of katholiek, dat maakt niet uit. Als je katholiek bent, dat is het katholicisme de enige 'ware' of juiste religie en switch je naar de JG dan is dat de enige 'ware' of juiste religie. Binnen het veld der overtuigingen zit je altijd goed, welke religie je ook aanhangt.
God begint waar het denken eindigt.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 19 nov 2024, 12:49
Messenger schreef: 11 nov 2024, 21:31

Johannes 15:
14 Jullie zijn mijn vrienden als je doet wat ik je zeg.
De voorwaarde 'als je doet wat ik je zeg' maakt dat dit geen onvoorwaardelijke liefde is en dus niet de pure liefde die God is.
Alpha schreef: Johannes 3:
16 Want Gods liefde voor de wereld was zo groot dat hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, zodat iedereen die in hem gelooft niet vernietigd zal worden, maar eeuwig leven zal hebben.
Opnieuw die voorwaarde, dus met Gods pure liefde heeft het niets te maken.

Iedereen leeft eindeloos als onlosmakelijk deel van God. Wat iemand ook gelooft.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 19 nov 2024, 14:46
Iedereen leeft eindeloos als onlosmakelijk deel van God. Wat iemand ook gelooft.
Het is natuurlijk ook weer een geloof dat iedereen eindeloos leeft als onlosmakelijk deel van God.
Messenger

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 19 nov 2024, 14:54
Messenger schreef: 19 nov 2024, 14:46
Het is natuurlijk ook weer een geloof dat iedereen eindeloos leeft als onlosmakelijk deel van God.
Alles wat omtrent God wordt beweerd is geloof.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 19 nov 2024, 15:01
Tufkah schreef: 19 nov 2024, 14:54

Alles wat omtrent God wordt beweerd is geloof.
Ja, dat klopt. Daarom heeft ook iedereen gelijk, jij ook.
Michelangelo2

Ik ben van gedachten veranderd. Ik geef hier mijn visie want een nieuw topic gaat een discussie opleveren die al gaande is. Het koninkrijk werd niet meteen gevestigd omdat eerst alles hersteld moet worden. Zie handelingen 3:21. Ik begrijp dat JG deze vraag niet kunnen beantwoorden want zij hebben Israël uit het verbond geknikkerd en zichzelf als het nieuwe geestelijke Israël ervoor in de plaats gezet. Jesaja 59:20 zegt: the redeemer will come to Zion, and to those who turn from transgression in Jacob. Evenals Leviticus 26:40-42: But if they confess their iniquity... I will remember the land.
Jezus zei dat zijn koninkrijk niet van deze wereld was. Dus deze wereld (niet deze planeet) moet voorbijgaan. Dan zal: Uw wil geschiede op aarde zoals ook in de hemel. Voor hen die ongeduldig worden is het misschien handig te bedenken dat mensen als Noach en Abraham, in tijd gezien, verder verwijderd waren van Jezus dan wij.
Dus Israël moet eerst hersteld worden, het volk moet huiswaarts keren. Dan volgt een periode van vrede en dan de oorlog van Gog en Magog en het verslaan van de antichrist. Zie boek Ezechiël, hoofdstuk 38 en verder.
Een en ander betekent dat gelovigen geïnteresseerd kunnen kijken naar de toestanden in Israël en de bijbel ernaast leggen. En omdat ik weet hoe hier de meningen verdeeld zijn ga ik me niet branden aan een nieuw topic over de noodzakelijke eenwording van Israël, zowel het land alsook God's verbondsvolk.
J-W

Bericht door J-W »

Michelangelo2 schreef: 19 nov 2024, 23:05

Ik ben van gedachten veranderd. Ik geef hier mijn visie want een nieuw topic gaat een discussie opleveren die al gaande is. Het koninkrijk werd niet meteen gevestigd omdat eerst alles hersteld moet worden. Zie handelingen 3:21. Ik begrijp dat JG deze vraag niet kunnen beantwoorden want zij hebben Israël uit het verbond geknikkerd en zichzelf als het nieuwe geestelijke Israël ervoor in de plaats gezet. Jesaja 59:20 zegt: the redeemer will come to Zion, and to those who turn from transgression in Jacob. Evenals Leviticus 26:40-42: But if they confess their iniquity... I will remember the land.
Jezus zei dat zijn koninkrijk niet van deze wereld was. Dus deze wereld (niet deze planeet) moet voorbijgaan. Dan zal: Uw wil geschiede op aarde zoals ook in de hemel. Voor hen die ongeduldig worden is het misschien handig te bedenken dat mensen als Noach en Abraham, in tijd gezien, verder verwijderd waren van Jezus dan wij.
Dus Israël moet eerst hersteld worden, het volk moet huiswaarts keren. Dan volgt een periode van vrede en dan de oorlog van Gog en Magog en het verslaan van de antichrist. Zie boek Ezechiël, hoofdstuk 38 en verder.
Een en ander betekent dat gelovigen geïnteresseerd kunnen kijken naar de toestanden in Israël en de bijbel ernaast leggen. En omdat ik weet hoe hier de meningen verdeeld zijn ga ik me niet branden aan een nieuw topic over de noodzakelijke eenwording van Israël, zowel het land alsook God's verbondsvolk.
Ik weet dat het niet met zekerheid uit de bijbel te halen is of met de één wording van Israël het Joodse volk wordt bedoeld of een aantal christenen van over de hele wereld met hetzelfde geloof.
Voor beiden schijnen argumenten te zijn.
Los daarvan blijf ik er moeite mee hebben dat een God er zoveel leed voor over heeft, ook al wordt dat door de mensheid zelf veroorzaakt, om zijn doel te bereiken. Hierbij stel ik me dan een God voor die menselijke eigenschappen heeft zoals verdriet, ook weer uit de bijbel te halen. Uit zelfbescherming laat ik zoals heel veel mensen met mij niet alle narigheid van over de hele wereld die ons dagelijks wordt aangeboden tot me doordringen, dan heb je geen leven meer. Laat een God dat allemaal koud?
Bij dit soort overwegingen kan ik niet geloven dat hierboven een liefhebbende Vader woont die al het leed van zijn schepsels wel dagelijks voelt maar desondanks onbewogen op een bepaalde uitkomst zit te wachten.
Mocht dat toch zo zijn dan voel ik het meest voor het wachten op de één wording van zijn volk de gelovigen, een gelovige gemeente, niet de Joden. Mocht het Joodse volk in haar geheel Jezus ooit gaan zien als Gods Zoon dan blijf ik er moeite mee hebben dat bij een God alles draait om een uitverkoren volk, de uitvoering van een aan een aartsvader gedane belofte, ook al worden anderen na de komst van Jezus niet door Hem uitgesloten van een eeuwig leven, hier op aarde dan wel in een hemel. Voor beide mogelijkheden zijn ook weer de nodige bijbelteksten aan te halen.
Een lang verhaal en dat allemaal naar aanleiding van de visie van Alpha over een spoedige wederkomst van koning Jezus, kijkend naar het in vervulling gaan van bepaalde bijbelse voorspellingen.
Michelangelo2

J-W schreef: 20 nov 2024, 08:18
Michelangelo2 schreef: 19 nov 2024, 23:05
Ik weet dat het niet met zekerheid uit de bijbel te halen is of met de één wording van Israël het Joodse volk wordt bedoeld of een aantal christenen van over de hele wereld met hetzelfde geloof.
Los daarvan blijf ik er moeite mee hebben dat een God er zoveel leed voor over heeft, ook al wordt dat door de mensheid zelf veroorzaakt, om zijn doel te bereiken. Hierbij stel ik me dan een God voor die menselijke eigenschappen heeft zoals verdriet, ook weer uit de bijbel te halen. Uit zelfbescherming laat ik zoals heel veel mensen met mij niet alle narigheid van over de hele wereld die ons dagelijks wordt aangeboden tot me doordringen, dan heb je geen leven meer. Laat een God dat allemaal koud?
Bij dit soort overwegingen kan ik niet geloven dat hierboven een liefhebbende Vader woont die al het leed van zijn schepsels wel dagelijks voelt maar desondanks onbewogen op een bepaalde uitkomst zit te wachten.
Mocht dat toch zo zijn dan voel ik het meest voor het wachten op de één wording van zijn volk de gelovigen, een gelovige gemeente, niet de Joden. Mocht het Joodse volk in haar geheel Jezus ooit gaan zien als Gods Zoon dan blijf ik er moeite mee hebben dat bij een God alles draait om een uitverkoren volk, de uitvoering van een aan een aartsvader gedane belofte, ook al worden anderen na de komst van Jezus niet door Hem uitgesloten van een eeuwig leven, hier op aarde dan wel in een hemel. Voor beide mogelijkheden zijn ook weer de nodige bijbelteksten aan te halen.
Een lang verhaal en dat allemaal naar aanleiding van de visie van Alpha over een spoedige wederkomst van koning Jezus, kijkend naar het in vervulling gaan van bepaalde bijbelse voorspellingen.
God heeft een manier bedacht om de mensheid te behouden. In dit plan namen de joden het voortouw. Maar de joden dwarsboomden dit plan door hun verlangen te zijn als de natiën. Daarom stuurde God Jezus om de joden terug te brengen. Maar de boodschapper werd gedood. De bekeerde gelovigen uit de natiën kregen daarmee voorrang en de joden gaan straks de rij sluiten.
Daarna wordt God's volk weer één zoals voorzien. Jezus en de joden zijn geen doel maar een middel. Dat zal allemaal verdwijnen als het paradijs hersteld is. Dan is er geen sprake meer van 'jews and gentiles'. Ook Jezus is dan geen koning meer. Al die dingen zijn onderdeel van God's plan om de mensheid te behouden voor uitsterven.
J-W

Bericht door J-W »

Michelangelo2 schreef: 20 nov 2024, 09:43
J-W schreef: 20 nov 2024, 08:18

God heeft een manier bedacht om de mensheid te behouden. In dit plan namen de joden het voortouw. Maar de joden dwarsboomden dit plan door hun verlangen te zijn als de natiën. Daarom stuurde God Jezus om de joden terug te brengen. Maar de boodschapper werd gedood. De bekeerde gelovigen uit de natiën kregen daarmee voorrang en de joden gaan straks de rij sluiten.
Daarna wordt God's volk weer één zoals voorzien. Jezus en de joden zijn geen doel maar een middel. Dat zal allemaal verdwijnen als het paradijs hersteld is. Dan is er geen sprake meer van 'jews and gentiles'. Ook Jezus is dan geen koning meer. Al die dingen zijn onderdeel van God's plan om de mensheid te behouden voor uitsterven.
Laten we het hopen, vooralsnog wijst er niet veel op, beginnend met de moord op Abel is het met de mensheid alleen maar bergafwaarts gegaan en herstel lijkt verder weg dan ooit. Je moet wel een optimist zijn te geloven dat er een God bestaat die ooit alles "ten goede" zal keren en mocht dat zo zijn dan blijft mijn vraag waarom zolang gewacht.
Michelangelo2

J-W schreef: 20 nov 2024, 10:13
Michelangelo2 schreef: 20 nov 2024, 09:43
Laten we het hopen, vooralsnog wijst er niet veel op, beginnend met de moord op Abel is het met de mensheid alleen maar bergafwaarts gegaan en herstel lijkt verder weg dan ooit. Je moet wel een optimist zijn te geloven dat er een God bestaat die ooit alles "ten goede" zal keren en mocht dat zo zijn dan blijft mijn vraag waarom zolang gewacht.
Volgens mij wil/kan God het niet alleen. Want dan was het nooit misgegaan. De mens zal Hem tegemoet moeten komen. Daarom is God ook op zoek naar mensen die op hun beurt op zoek zijn naar God. Met die mensen wil/kan Hij verder. Dan krijg je een bestendig resultaat.