J-W schreef: 11 nov 2024, 20:14
Alpha schreef: 11 nov 2024, 15:30
......De schepper heeft de mens niet aan zijn lot overgelaten, vandaar dat de "eindtijd" gekenmerkt wordt door de verkondiging van het goede nieuws.
Degenen die het waard zijn luisteren naar zijn stem. (DEUTERONOMIUM 28:2).........
Jouw berichten trouw lezende pik ik er zo af en toe graag iets uit wat mij het meest opvalt. Vandaag dus het hierboven aangehaalde.
Ik vraag me namelijk af wat de Schepper de afgelopen 2000 jaar heeft gedaan voor ons.
Jezus gaf voordat Hij vertrok de opdracht het evangelie aan alle creaturen te verkondigen en dat was het.
Als ik naar alle oorlogen, besmettelijke ziektes en hongersnoden denk, die heeft de mensheid toch altijd zelf moeten oplossen?
En de eindtijd heeft toch niets met het goede nieuws te maken? In 754 kwam Bonifatius hier al het het goede nieuws brengen en zolang er gelovigen zijn en zolang er mensen geboren worden in een ongodsdienstige omgeving zal dat altijd wel door blijven gaan. Heb jij enig idee waarom Jezus toen Hij op aarde was niet gelijk zijn koninkrijk gevestigd heeft? Dat had een hoop leed voorkomen. Met behulp van de Heiige Geest was het een kleine moeite geweest Zijn aanwezigheid in korte tijd over de gehele aarde bekend te maken, inzet van zingende engelen en zo (Lukas 2:14). Toen waren er ook nog veel minder mensen op aarde dan nu, dus veel makkelijker hen te bereiken dan nu. Voor mij had koning Jezus gelijk na de zondvloed de aardse troon mogen bestijgen als een volmaakte wereld daarmee gewaarborgd zou zijn.................
Bedankt voor je reactie.
Als je de bijbel leest, dan krijg je een duidelijk antwoord, wat God allemaal voor de mens heeft gedaan.
Jezus gaf de opdracht om het goede nieuws aan alle mensen te verkondigen.
Is Mt 24:14 niet duidelijk voor jou?
Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV.
Als het getuigenis van het goede nieuws voltooid is, dan grijpt God in.
De oorlogen, besmettelijke ziektes en hongersnoden zijn een duidelijk voorzegt teken, dat dat gaat gebeuren.
Kunnen mensen dat oplossen?
De chaos in de wereld wordt steeds groter, ook hier in Nederland.
In vele profetieën is dat voorzegt en wordt steeds duidelijker dat dat aan de gang is.
Daniël gaf al de voortgang aan van de op elkaar volgende dynastieën, die met naam genoemd worden.
De Bijbel heeft afval van het geloof voorzegt.
Het begon in de 2e eeuw, toen een ouderling zich een verheffende titel, Bisschop, toe eigende.
In de 4e eeuw stichtte de afgodendienaar Constantijn de grote zijn algemene kerk van Rome.
Hij maakte handig gebruik van de voortschrijdende afval en bood de bisschoppen hetzelfde salaris aan als zijn heidense priesters.
Velen namen dat aanbod aan.
Waarom Jezus zijn koninkrijk niet gelijk op aarde vestigde was voor hem duidelijk en dat heeft hij ook gezegd.
Vandaar dat hij diverse profetieën gaf, waaraan je dat kon herkennen.
In Mt 24:15 zie je een dubbele profetie, die deels in de eerste eeuw plaats vond en het andere deel in de tijd van het einde.
Mt 24:
15 Wanneer jullie daarom het walgelijke ding dat verwoesting veroorzaakt, waarover de profeet Daniël sprak, in een heilige plaats zien staan (lezer, gebruik inzicht),
16 dan moeten degenen die in Judea zijn naar de bergen vluchten. NWV.
Er staat bij: (lezer, gebruik inzicht).
Jezus discipelen herkenden deze waarschuwing.
Zij vluchtten in het Jaar 70 naar de bergen van Judea en overleefden de val van Jeruzalem.
Als je Gods waarschuwingen herkend hebt, dan overleef je zijn ingrijpen, die in vele profetieën uitvoerig is voorzegt.
Hij had dat leed kunnen voorkomen, zeg je.
Toch is de oorzaak van dat leed menselijk falen.
Als je de bron van dat falen niet aanpakt, dan blijven de problemen.
Vandaar de wereldwijde bekendmaking van het goede nieuws.
Mensen moeten dus kiezen, wie zij willen volgen.
Daar wordt nogal lacherig over gedaan als ik deze waarschuwing aan haal:
Mattheüs 7:
13 Ga naar binnen door de nauwe poort, want breed is de poort en wijd is de weg die naar de vernietiging leidt, en veel mensen gaan daardoor naar binnen.
14 Maar nauw is de poort en smal is de weg die naar het leven leidt, en maar weinig mensen vinden die. NWV.
Je ziet hier dat je een keuze moet maken.
Het is in feite een mentaliteitskwestie.
Als je een bedrijf wil stichten, welke mensen kies je dan daarvoor?
Mee werkers of tegen werkers?
Wie veroorzaakte het grootste probleem?
Wie maakte mensen wijs dat ze net als God kunnen zijn, kennende goed en kwaad?
Als je zelf de verkeersregels kan bepalen, is dat dat beter voor iedereen?
Je kan dus kiezen wie je wilt volgen.