Tin schreef: 10 feb 2025, 22:00
Robert Frans schreef: 10 feb 2025, 15:41
Het enige wat ik zelf schrijf, is dat áls er kinderen komen van seks, je je verantwoordelijkheid dient te nemen.
Dat er kinderen van sex (kunnen) komen is geen speld tussen te krijgen.
Je bent hier wel weer je uiterste best aan het doen om tegen de stroom van de overheersende mening in te roeien.
Best goed onderbouwd en in ieder geval niet slechter dan de onderbouwing van tegenovergestelde meningen. Chapeau!
Ik begrijp alle kampen, visies, argumenten en meningen wel, al komen sommige mij minder sympathiek over dan andere.
Als Trajecto hier de scepter nog had gezwaaid had, zou hij het er wel moeilijk mee gehad hebben. Zou het onderwerp het liefst verboden hebben. Of het forum gesloten. Maar ja, hij was ook zeer aan het forum gehecht....
In ieder geval mooi dat er nog iemand is die een beetje de visie die hij ook had en inderdaad absoluut niet exclusief RKK is, uitdraagt.
Dag Tin,
Bijzonder om Trajecto’s visie in dezen, die dus door Robert Frans wordt uitgedragen, verwoord te zien.
Ik ben hier dan ook pas in 2020 op het Forum ingestapt.
Abortus is inderdaad een moeilijk onderwerp. Het leven is ook voor mij heilig. Ik heb dan ook niet voor niets in de gezondheidszorg gewerkt.
Ik besef echter, als mens èn als vrouw, in wat voor situatie een vrouw terecht kan komen als zij ongewenst zwanger is geraakt. Het is een emotionele, psychische, fysieke en sociale achtbaan, wat haar complete leven op de kop zet.
Zij wordt dan aan alle kanten door, soms ook zeer machtige(!), visies belaagd, die haar tot het uiterste in haar besluitvorming beïnvloeden. Dat gaat uiteindelijk echter in tegen de vrije wil die ‘God’ ons ALLEMAAL heeft gegeven.
De vrouw mag/moet dan ook het laatste woord hebben. Dan dient zij, of zij nu wel of niet besluit tot abortus over te gaan, op humane wijze geholpen te worden.
Op een later tijdstip kwam ik, net als Messenger, tot het besef dat als het leven in de moederschoot beëindigd wordt, dat dat niet het einde van de betreffende ziel betekent. En dat die ziel, en èlke ziel, dus keer op keer (re-)incarneert. Ook zielen van foetussen die dus in een eerdere fase geaborteerd werden. Dat is wat mij betreft dan weer absoluut géén vrijbrief ‘om dan maar te aborteren’. Het gaf mij echter niet meer en niet minder dan de wetenschap (en eventueel de troost voor vrouwen die dat meegemaakt hebben) dat het niet alleen van dat ene bepaalde leven afhangt/afhing…..