Jon schreef: 06 apr 2025, 18:11
Wij hebben het verder in de handen van de Heer gelegd. Hem komt de wrake toe. Ik ben blij dat ik geen rechter ben.
Ik oriënteer mij niet alleen op de bijbel, maar ook breder.
In het kader daarvan las ik eens: het universum werkt in alle opzichten strikt rechtvaardig.
Dus ook deze lieden zullen ooit geconfronteerd worden met hun daden en dit goed moeten maken; karma/oorzaak en gevolg zijn in mijn visie werkelijk kosmische/universele wetten.
Bij eventuele reïncarnatie zullen de daders mijn broer in elk geval niet meer ontmoeten. Dus “goedmaken” zullen ze aan hem niet meer hoeven te doen of kunnen doen. De rest is tussen hen en God.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Johannes 3:3-4)
Tufkah schreef: 06 apr 2025, 14:23
P.S. Blote mensen zijn een uitstekend middel om de begerige ogen weg te nemen. Blote mensen zijn juist niet begerenswaardig. Kleding wordt gebruikt om het lichaam begerenswaardiger te maken.
Dat blijkt wel in de sauna . Al die naakte lijven zijn niets aantrekkelijk.
Vind je? Dan moet je eens bij ons op de sportschool komen, dan praat je wel anders na een saunabezoek aldaar.
Ik hoor dit soort opmerkingen overigens het meest van mensen die er hun (fysieke) ogen juist op uitkijken.
Vind je? Dan moet je eens bij ons op de sportschool komen, dan praat je wel anders na een saunabezoek aldaar.
In de gaysauna kan het ook mooi zijn.
Jij bent tenminste eerlijk Bij ons is er 1 sauna. Gemengd, wel zo prettig en ik ben er nog nooit met een slecht geweten uit gekomen, wel altijd met een rood hoofd maar dat was van de warmte
Tufkah schreef: 06 apr 2025, 14:23
................Kleding wordt gebruikt om het lichaam begerenswaardiger te maken.
Ook weer geklets, met die gedachte heb me 's ochtends nog nooit aangekleed. Kleding is in de noordelijke landen o.a. goed tegen de kou. Mooie, chique kleding maken een vrouw wel mooier maar dat is wat anders dan begerenswaardig.
Maar jij bedoelt misschien schaars geklede dames? schalkie, schalkie
Dat blijkt wel in de sauna . Al die naakte lijven zijn niets aantrekkelijk.
Ik hoor dit soort opmerkingen overigens het meest van mensen die er hun (fysieke) ogen juist op uitkijken.
Hoe gespierd ook, het blijft een zak met vlees en botten. Wie met geestelijke ogen kijkt gaat andere dingen zien. Schoonheid krijgt een andere betekenis, die verborgen blijft voor natuurlijke ogen en die onvergankelijk is.
De schoonheid waar jij op doelt verdwijnt onherroepelijk met het klimmen der jaren.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Johannes 3:3-4)
Hoe gespierd ook, het blijft een zak met vlees en botten. Wie met geestelijke ogen kijkt gaat andere dingen zien. Schoonheid krijgt een andere betekenis, die verborgen blijft voor natuurlijke ogen en die onvergankelijk is.
De schoonheid waar jij op doelt verdwijnt onherroepelijk met het klimmen der jaren.
Op tijd plukken dan...
Als ze mij zien met mijn krakkemikkige lijf wordt het hoogstens een goed gesprek...
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Jon schreef: 06 apr 2025, 18:11
Wij hebben het verder in de handen van de Heer gelegd. Hem komt de wrake toe. Ik ben blij dat ik geen rechter ben.
Ik oriënteer mij niet alleen op de bijbel, maar breder.
In het kader daarvan las ik eens: “Het universum werkt in alle opzichten strikt rechtvaardig.”
Dus ook deze lieden zullen ooit geconfronteerd worden met hun daden en dit goed moeten maken; karma/oorzaak en gevolg zijn in mijn visie werkelijk kosmische/universele wetten.
Zolang een mens niet met het Lichaam van Christus overkleed is, blijft hij onder de Wet. Zijn geweten vervuilt zijn ‘klederen’.
“Zalig hij, die waakt en zijn klederen bewaart”
Openbaring 16:15
Iedere ware christen is met Christus levend gemaakt (Efeziërs 2:5), maar hij is ook met Hem beklééd (Galaten 3:27). Door het geloof in het volbrachte werk van Christus op het kruis worden wij gereinigd van onze zonden en komt er een einde aan ons leven in de zonde en in het vlees. Symbolisch wordt dit voorgesteld door het uitdoen van de 'vuile klederen' van de oude mens en het aandoen van de 'witte klederen' van de nieuwe mens (Efeziërs 4:20-24; vgl. Zacharia 3). Door het geloof doen wij de nieuwe mens aan, maar tegelijkertijd is dit ook helemaal Gods werk: wij wórden daarmee bekleed.
Wij moeten hierbij zowel een huidig alsook een toekomstig aspect onderscheiden. De witte klederen spreken enerzijds van de smetteloze reinheid van onze positie in Christus, maar anderzijds ook van de heerlijke toekomst die voor ons is weggelegd. Iedere christen dient reeds nu te wandelen in het licht, in het besef dat God hem heeft bekleed met de klederen des heils' en heeft omhuld met de mantel der gerechtigheid (Jesaja 61:10). Aan de andere kant is dat leven met de Here een voorsmaak van de heerlijkheid die ons te wachten staat.
Wij weten dat wij door het geloof geschikt gemaakt zijn voor de hemel en voor de tegenwoordigheid van onze Here en Heiland. Hij heeft ons daartoe waardig (geschikt, passend) gemaakt. Daarom is Zijn belofte: 'Zij zullen met Mij in witte klederen wandelen, omdat zij het waardig zijn' (Openbaring 3c4-5). De zonde zal ons dan niet meer aankleven. Ja, witter dan sneeuw zullen wij zijn. Deze beeldspraak van het bekleed worden komt vaker voor in de Schrift. Het is een fundamenteel bijbels gegeven, dat teruggaat tot de eerste hoofdstukken van het boek Genesis: de geschiedenis van de schepping en de zondeval. De eerste mens werd na zijn val door de Here God Zélf bekléed met klederen van vellen (van offerdieren), met het doel de schande van zijn naaktheid te bedekken (Genesis 3:21). Zo klinkt om zo te zeggen reeds hier de blijde boodschap van het Evangelie. Christus is gestorven voor onze zonden. De zondige mens heeft bekleding. bedekking. verzoening nodig, om voor God te kunnen verschijnen en in Zijn licht te kunnen bestaan. Die 'bekleding’ kan ons alleen worden geschonken op grond van de dood van het plaatsvervangende offer.
Yours schreef: 07 apr 2025, 07:22
Inderdaad. Als Liefde en Harmonie meer en meer vorm krijgen in het Licht zal dat in de geestelijke sferen van een ongelooflijke Schoonheid zijn.
Dat zal niemand tegenspreken maar het éen hoeft het ander niet uit te sluiten. Wie, gezond zijnde, dat op een forum wel zegt te doen is een huichelaar.
Yours schreef: 07 apr 2025, 07:22
Inderdaad. Als Liefde en Harmonie meer en meer vorm krijgen in het Licht zal dat in de geestelijke sferen van een ongelooflijke Schoonheid zijn.
Dat zal niemand tegenspreken maar het éen hoeft het ander niet uit te sluiten. Wie, gezond zijnde, dat op een forum wel zegt te doen is een huichelaar.
Kun je dit toelichten? Ik mis de aansluiting op mijn bericht.
Ik heb het over de geestelijke sferen van het Hiernamaals en hoe die er in mijn visie uit zien.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Tiberius Claudius schreef: 04 apr 2025, 11:04
Er bestaan geen Goden.
Men kan geen relatie hebben met iets dat niet bestaat.
Mensen die denken wel zo'n relatie te hebben doen aan zelfbedrog.
Inderdaad er bestaan geen goden maar wel een God en daar buiten en Zijn Heilige Kerk geen zaligheid, door Jezus Christus, een zuiver geweten laat niets anders toe.
Overgeven aan de sterkere, is ook een optie.
De Gazanen die de Hamas-ideologie gaan afwijzen en de Israel doctrine accepteren.
Geen strijd en geen doden en gewonden meer.
Oekraïne dat de Poetin doctrine accepteert en geen doden en gewonden meer heeft.
Trump volgen en voorbij is het met tegenstellingen en morele strijd.
Staat het geweten op verzet en prioriteit voor eigen idealisme of op de sterke volgen en eigen idealisme is bijzaak.
Opnieuw de bekende lange ladder van invullingen, afhankelijk uiteraard van persoonlijk karakter.
Bij de invulling van het "' God-volgen "' is het inmiddels wezenlijk simpeler geworden.
Eertijds bepaalde de KERK als monopolist de invulling van het God-volgen, maar dat is inmiddels overgenomen door een grote stoet
van God-leveranciers die een persoonlijke, bij de persoon passende keuze mogelijk maakt. De metafysische Vooruitgang, ofwel veel-kleurigheid in juiste opvattingen. Van de JG invulling tot aan Krishnamurti, voor iedereen de keuze van een persoonlijk prettig zittend metafysisch pak,
of er wordt rondgewandeld zonder metafysisch kostuum.
Jon schreef: 06 apr 2025, 13:21
Mijn broer (78) is homoseksueel. Er werd vlak voor zijn pensioen (hij had een eigen zaak, maar die was noodlijdend) een vooraf geplande gewelddadige roofoverval op hem gepleegd, waarbij ook bepaalde scheldwoorden werden gebruikt. Omdat hij geen geld had en niets van waarde om af te staan, hebben ze met een honkbalknuppel zijn schedel ingeslagen. Hierna hebben ze hem in de kofferbak van hun auto gelegd en zijn naar een afgelegen voetgangersviaduct gereden met de bedoeling hem daar te vermoorden. In de kofferbak kwam hij kort bij bewustzijn en was in staat zijn telefoon uit zijn broekzak te halen en de 1 in te drukken. Onder de 1 stond het nummer van zijn beste vriend. Tijdens het bellen verloor hij weer het bewustzijn, maar toen ze op de tweede plaats delict aankwamen en de kofferbak openden zagen de daders die telefoon in zijn hand naast zijn hoofd liggen en daarom hebben ze hun karwei niet afgemaakt. Ze hebben hem uit de auto gesmeten en zijn er als een haas vandoor gegaan. De volgende morgen is hij gevonden door een voetganger die haar hond uitliet. Mijn broer lijdt ook al zijn hele leven aan claustrofobie. Door alles wat er gebeurd is, is hij gaan dementeren. Hij heeft veel therapie gehad, waaronder EMDR, maar het heeft niet mogen baten. Zit sinds de overval in dagopvang en staat op de lijst voor opname in een tehuis.
Van deze gebeurtenis werd verslag gedaan in het programma Opsporing Verzocht. Verderop in de straat woonden atheïstische buren met wie ik een goede verstandhouding had. Tijdens een praatje haalde ik het voorval aan met de bedoeling om daarna te vertellen dat hij mijn broer is. De reactie was ontstellend “ oooooh, die hómó”. Ze vonden het helemaal niet erg. Het was maar een homo.
Dat is onbeschoft van die mensen.
Ongeveer net zo vreemd als dat jij dit verhaal als voorbeeld gebruikt om aam te tonen dat de meeste atheïsten homos haten. Want dat heeft er helemaal niets mee te maken.
Als die buren in een rijtjeshuis wonen, zijn dan alle mensen in een rijtjeshuis homo haters? Doe even normaal zeg.
Yours schreef: 07 apr 2025, 09:30
Yours schreef: Vandaag, 07:22
Kun je dit toelichten? Ik mis de aansluiting op mijn bericht.
Ik heb het over de geestelijke sferen van het Hiernamaals en hoe die er in mijn visie uit zien.
Snap ik, als jij het over een geestelijke leven in een hiernamaals had en ik een geestelijk leven op aarde bedoel ging het langs elkaar op.
peda schreef: 07 apr 2025, 12:32
De Gazanen die de Hamas-ideologie gaan afwijzen en de Israel doctrine accepteren.
Oekraïne dat de Poetin doctrine accepteert en geen doden en gewonden meer heeft.
Trump volgen en voorbij is het met tegenstellingen en morele strijd. Staat het geweten op verzet en prioriteit voor eigen idealisme of op de sterke volgen en eigen idealisme is bijzaak.
De komende tijd zal dat uitwijzen. Het individuele geweten. En waar men zijn geweten door laat ijken.
Trump volgen en voorbij is het met tegenstellingen en morele strijd. Staat het geweten op verzet en prioriteit voor eigen idealisme of op de sterke volgen en eigen idealisme is bijzaak.
De komende tijd zal dat uitwijzen. Het individuele geweten. En waar men zijn geweten door laat ijken.
Nergens door. Het geweten is zelf het ijkpunt. En als je er over nadenkt en vind dat het anders kan dan ben je dus zelf, met je eigen verstand, één en ander aan het aanpassen. Daar komt geen god aan te pas. Wat je wel kunt doen is nadenken over wat anderen vinden.
De Gulden Regel zou voor een ieder het uitgangspunt dienen te zijn om het geweten te ijken:
Wat jij niet wilt dat jou geschied, doe dat ook een ander niet.
Maar daar zijn velen al ‘te ver voor heen’.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens