Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 15 apr 2025, 12:33
Alpha schreef: 15 apr 2025, 12:20 Dat is niet aan je reacties te zien.
Ooit zul je zeggen :
'Hij dan antwoordde: Of Hij een zondaar is, weet ik niet; één ding weet ik, dat ik, die blind was, nu zien kan. '

Het evangelie naar Johannes 9:25

https://www.bible.com/nl/bible/328/JHN.9.25
Johannes 9:
18 Maar de Joden geloofden niet dat hij blind was geweest en nu kon zien. Daarom riepen ze zijn ouders erbij.
19 Ze vroegen hun: ‘Is dit jullie zoon? Is hij echt blind geboren? Hoe komt het dan dat hij nu kan zien?’
20 Zijn ouders antwoordden: ‘Ja, dit is onze zoon en hij is blind geboren.
21 Maar hoe het komt dat hij nu kan zien, weten we niet, en wie zijn ogen heeft geopend, weten we ook niet. Vraag het maar aan hemzelf. Hij is volwassen en moet voor zichzelf spreken.’
22 Dat zeiden zijn ouders omdat ze bang waren voor de Joden. De Joden hadden namelijk al besloten dat iedereen die Jezus als Christus erkende uit de synagoge gebannen moest worden.
23 Daarom zeiden zijn ouders: ‘Hij is volwassen, ondervraag hém maar.
24 Toen riepen ze de man die blind was geweest voor de tweede keer. Ze zeiden tegen hem: ‘Geef eer aan God. We weten dat deze man een zondaar is.’
25 Daarop zei hij: ‘Of hij een zondaar is, weet ik niet. Eén ding weet ik wel, dat ik eerst blind was maar nu kan zien.’ NWV.

Je ziet dus hier dat de Joodse geestelijken Jezus wonderen niet wilden erkennen.
Zij waren geestelijk blind.
De ouders waren bang voor hen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 15 apr 2025, 12:23
Alpha schreef: 15 apr 2025, 11:10 Omdat de VOC o.a. rijk is geworden van de slavenhandel, heb ik daaraan gerefereerd.

Jezus zei: "Uw woord is waarheid".
Ik twijfel daar niet aan.

Jezus bewees dat hij de beloofde Messias was.
Dat werd niet geaccepteerd, ondanks de vele voorzegde wonderen en gebeurtenissen.
Het gevolg was dat zij Gods goedkeuring verloren.
God stelde een nieuw verbond in.

Exodus 19:5 Als jullie precies doen wat ik zeg en jullie je aan mijn verbond houden, dan zullen jullie van alle volken beslist mijn speciale bezit worden, want de hele aarde is van mij.

Als eigenaar van de gehele schepping bepaalt hij wat er moet en zal gebeuren.

Handelingen 2:
22 Mannen van Israël, luister naar deze woorden: God heeft jullie duidelijk laten zien dat Jezus de Nazarener door hem was gestuurd. Zoals jullie weten, heeft God via hem krachtige werken, wonderen en tekenen in jullie midden gedaan.
23 Deze man is volgens de wil en voorkennis van God overgeleverd, en jullie hebben hem door de hand van wetteloze mensen aan een paal gehangen en ter dood gebracht. NWV
Je schrijft elders
Alpha schreef: 15 apr 2025, 10:55 Ik hoef helemaal niets te ontwijken, ik heb mijn geloof op de Bijbel gebaseerd. Vandaar dat ik heel goed weet, waarover ik praat.
Maar vanuit mijn optiek doe je het volgende
  • Je begint over de VOC terwijl ik het over slavernij in de bijbel heb
  • Je begint een heel verhaal over Jezus wat niks met slavernij te maken heeft
En dan durf je te zeggen dat je niet ontwijkt?
Ik probeer met een parallelle illustratie te tonen wat er wordt bedoeld.
Dat past je niet, je wilt wat anders horen.
Het is een feit dat de (VOC) slavernij nu weer in de belangstelling is komen te staan.
Alpha

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 15 apr 2025, 11:40
Alpha schreef: 15 apr 2025, 10:55 Ik hoef helemaal niets te ontwijken, ik heb mijn geloof op de Bijbel gebaseerd. Vandaar dat ik heel goed weet, waarover ik praat.
Dan praten we over Exodus 21, waarin God bij monde van Mozes het Joodse volk regels opdraagt voor het houden van slaven.
Ik heb je als commentaar daarop zien geven dat mensen die 'uit de de context' zien.
Kun je aangeven wat dan die context is, waarbinnen jij slavernij wel als gerechtvaardigd ziet?
Dus waarom het goed is om iemand met een pin door zijn oor aan de deur vast te priemen om duidelijk te maken dat het je slaaf is?
En ook waarom het goed is dat als je je slaaf slaat en die gaat niet direct dood maar pas na een paar dagen, je vrijuit gaat omdat het al zo zielig is dat je een slaaf kwijt bent geraakt?
Je zegt dat je niets hoeft te ontwijken, dus op die laatste vragen zou ik graag direct een concreet antwoord zonder ontwijking hebben.
Voor iemand die niets ontwijkt en heel goed weet waar hij het over heeft moet dat toch geen probleem zijn ?
Het komt op mij over dat je de context van de Goddelijke regeling niet begrijpt of zelfs bekritiseerd.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 15 apr 2025, 11:34
Alpha schreef: 15 apr 2025, 11:30 Desondanks is de tijd van het einde eeuwen vooraf uitvoerig voorzegt.

Daniël 8:
15 Terwijl ik, Daniël, het visioen zag en probeerde te begrijpen, zag ik plotseling iemand voor me staan die eruitzag als een man.
16 Toen hoorde ik de stem van een man midden in de U̱lai en hij riep: ‘Gabriël, zorg dat hij begrijpt wat hij heeft gezien.’
17 Hij kwam vlak bij de plek waar ik stond, maar ik schrok zo dat ik voorover op de grond viel. Hij zei tegen me: ‘Begrijp, mensenzoon, dat het visioen bestemd is voor de tijd van het einde

Daniël 12:
4 Houd de woorden geheim, Daniël, en verzegel het boek tot de tijd van het einde. Velen zullen het grondig onderzoeken, en de ware kennis zal overvloedig worden.’

9 Toen zei hij: ‘Ga, Daniël, want de woorden moeten geheim en verzegeld blijven tot de tijd van het einde.
10 Velen zullen zich reinigen en zich wit maken en gelouterd worden. Slechte mensen zullen zich slecht gedragen, en geen van de slechte mensen zal het begrijpen. Maar degenen die inzicht hebben, zullen het begrijpen. NWV.
Een waarzegster op de kermis kan ook goed voorspellen hoor met d'r glazen bol. Maar het blijft altijd vaag en niet concreet.
Een Bijbelse profetie komt altijd uit, de vervulling past soms niet in de visie van de betreffende persoon, hij wil op commando de vervulling zien.
Helaas hebben sommige vervullingen heel veel tijd nodig, omdat die de persoon niet lang genoeg leeft.

Zo maakte Abraham de goddelijke belofte niet meer mee, dat gebeurde duizenden jaren later.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 15 apr 2025, 11:21
Alpha schreef: 15 apr 2025, 11:00 Dat is duidelijk.
Vandaar dat je net als A & E zelf wilt bepalen wat goed of verkeerd is.
Goed en verkeerd zijn concepten van de mens, niet van God want vrije wil.
Alpha schreef: Die tendens is over bekend.
De Bijbelse normen en waarden zijn "ouderwets".
Het resultaat daarvan kan je dagelijks om je heen zien.
Wetteloosheid en geweld is nu "heel normaal".
Zelf kinderen doen daar aan mee!
De bijbeltijd was mogelijk nog veel gewelddadiger. Met minder mensen toen.
Geweld is van alle tijden en normen en waarden worden alleen door de mens aangepast en bedacht.
Je mening is niet op de Bijbelse leer gebaseerd.

Toen engelen gemeenschap met aardse vrouwen hadden, ontstonden er Nefilim. (Genesis 6:1-5)
Deze bastaarden werden gekenmerkt door geweld, zij waren geweldenaars en tirannen.
Noach en zijn gezin deden daar niet aan mee en luisterden naars Gods instructies.
Daarna kwam de vloed en alle slechtheid werd uitgewist.

Satans invloed werd daarna weer merkbaar.
De achterkleinzoon van Noach was Nimrod en was tegenstander van Jehovah. (Gen 10:8-10).
Hij stichtte o.a. de stad Babel (Babylon) en die werd de bakermat van afgodische religie.
De gebruiken daarvan zie je nu nog steeds om ons heen in de meeste religies.

In meerdere profetieën wordt voorzegt dat de schepper gaat ingrijpen.

Mt 24:
6 Jullie zullen horen van oorlogen en berichten van oorlogen. Raak niet in paniek, want die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde.
7 Want het ene volk zal strijden tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere. In de ene plaats na de andere zullen voedseltekorten en aardbevingen zijn.
8 Al die dingen zijn het begin van de weeën.
13 Maar wie volhardt tot het einde zal worden gered.
14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.

Openbaring 21:
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ NWV.
Dat_beloof_ik

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: Vandaag, 10:16
Dat_beloof_ik schreef: 15 apr 2025, 12:52

Hartstikke mooi, maar geen van die gevallen is hier van toepassing. Het gaat om regels voor het Joodse volk en hoe zij slaven moeten houden.
In dit geval dus personen die iemands eigendom zijn.
Je haalt er dus iets bij dat er niets mee te maken heeft (ontwijken) en geeft gaan antwoord op mijn vragen.
Je doet dus datgene, waarvan je had gezegd dat je het niet zou doen.
Het is duidelijk dat je iets anders wilt horen.
Ik probeer te laten zien wat de bijbel leert.

Begrippen en talen veranderen in de loop der tijden.
Ik weet dat je wil laten zien wat de bijbel leert.
Maar mensen stellen vragen en het zou mooi zijn als je daar naar luistert en antwoord op geeft.
Dat vergeet je nog al eens, waardoor je reacties vak de plank mis slaan.
Zo slaat hier de stelling dat begrippen en talen in de loop der tijden veranderen, de plank is.
Op zich klopt die stelling, maar het is in dit geval niet zo, dus dan heeft het inbrengen van dat punt geen zin.
Dat_beloof_ik

Alpha schreef: Vandaag, 10:35
Dat_beloof_ik schreef: 15 apr 2025, 11:40

Dan praten we over Exodus 21, waarin God bij monde van Mozes het Joodse volk regels opdraagt voor het houden van slaven.
Ik heb je als commentaar daarop zien geven dat mensen die 'uit de de context' zien.
Kun je aangeven wat dan die context is, waarbinnen jij slavernij wel als gerechtvaardigd ziet?
Dus waarom het goed is om iemand met een pin door zijn oor aan de deur vast te priemen om duidelijk te maken dat het je slaaf is?
En ook waarom het goed is dat als je je slaaf slaat en die gaat niet direct dood maar pas na een paar dagen, je vrijuit gaat omdat het al zo zielig is dat je een slaaf kwijt bent geraakt?
Je zegt dat je niets hoeft te ontwijken, dus op die laatste vragen zou ik graag direct een concreet antwoord zonder ontwijking hebben.
Voor iemand die niets ontwijkt en heel goed weet waar hij het over heeft moet dat toch geen probleem zijn ?
Het komt op mij over dat je de context van de Goddelijke regeling niet begrijpt of zelfs bekritiseerd.
Heb je mijn antwoord wel goed gelezen? Want ik vraag je wat die context is.
Dus ik vraag gewoon om uitleg.
In plaats daarvan zeg je dat ik de context niet begrijp...

Snap je dat ik daar niets mee kan?
Wat is die context dan?

Je hebt zelf aangegeven niet te ontwijken, maar als je hier nu niet op ingaat, maak je jezelf volledig onbetrouwbaar.
Het lijkt er op dat je het zelf niet begrijpt en maar wat standaard antwoorden geeft.
Dat_beloof_ik

Alpha schreef: Vandaag, 11:24 [
Toen engelen gemeenschap met aardse vrouwen hadden, ontstonden er Nefilim. (Genesis 6:1-5)
Deze bastaarden werden gekenmerkt door geweld, zij waren geweldenaars en tirannen.
Noach en zijn gezin deden daar niet aan mee en luisterden naars Gods instructies.
Daarna kwam de vloed en alle slechtheid werd uitgewist.
Dat staat er niet.
Er staat dat er Nefilim waren.
En vervolgens in vers 6 dat de Heer zag dat alle mensen (dus NIET de Nefilim!) slecht waren.
Dat_beloof_ik

Alpha schreef: Vandaag, 11:24 Mt 24:
6 Jullie zullen horen van oorlogen en berichten van oorlogen. Raak niet in paniek, want die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde.
7 Want het ene volk zal strijden tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere. In de ene plaats na de andere zullen voedseltekorten en aardbevingen zijn.
8 Al die dingen zijn het begin van de weeën.
13 Maar wie volhardt tot het einde zal worden gered.
14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.
He jammer, nou laat je net vers 9 en 10 weg. Wat een toeval zeg.
Je weet wel, waarin staat dat er vele valse profeten zullen opstaan, de wetteloosheid zal toenemen en de liefde bekoelen.
Ik moet dan altijd aan de JG denken, die zich onttrekken aan de nationale wetten en waar iemand met een eigen mening niet meer wordt gehoord en verstoten.

Of vers 23 waarin staat: als iemand zegt 'daar is de Messias' geloof dat dan niet. Dan moet ik ook steeds aan de momenten denken waarop de JG de komt van de Messias aankondigden en er niets gebeurde.

Of vers 34 waarin staat : Ik verzeker jullie, deze generatie zal nog niet verdwenen zijn wanneer deze dingen gebeuren. Maar ondertussen zijn we 2000 jaar verder.
Laatst gewijzigd door Dat_beloof_ik op 22 apr 2025, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Maria K
Man/Vrouw: V

Bericht door Maria K »

Alpha schreef: Vandaag, 10:05
Maria K schreef: 15 apr 2025, 14:47
Waarom dan nog zoveel woorden verspild?

Klinkt voor mij wel dubbel.
De woorden zijn niet verspild, vandaar dat Jezus opdracht gaf om het goede nieuws te verkondigen.

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV.

Het is niet dubbel.
Je schrijft dat dit allemaal in de Bijbel te lezen is.
Waarom dan opnieuw zoveel woorden van jou?
Met vaak persoonlijke interpretaties
Een Bijbel tekst moet dan voldoen.
Miljarden engelen observeren wie het waard is om in Gods aardse koninkrijk te leven.
Wie heeft dat in jou oren gefluisterd?
Ik ken daar geen bijbelse tekst voor.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mullog

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: Vandaag, 10:33
Mullog schreef: 15 apr 2025, 12:23
Je schrijft elders

Maar vanuit mijn optiek doe je het volgende
  • Je begint over de VOC terwijl ik het over slavernij in de bijbel heb
  • Je begint een heel verhaal over Jezus wat niks met slavernij te maken heeft
En dan durf je te zeggen dat je niet ontwijkt?
Ik probeer met een parallelle illustratie te tonen wat er wordt bedoeld.
Het is een feit dat de (VOC) slavernij nu weer in de belangstelling is komen te staan.
Je probeert met een parallel illustratie te tonen wat er wordt bedoeld? Dat maak je niet echt duidelijk. Wat wordt er bedoeld? Probeer het eens uit te leggen in plaats van de hak op de tak te springen.
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef: 09 apr 2025, 14:17 Ren zo snel mogelijk naar de koninkrijkzaal en koester U in de door het JG-BL ontwikkelde geloofsdoctrines.
Of deze geloofsdoctrines individueel nu passen of niet, is niet van belang.
Hoofdzaak de doctrines passen bij het BL en het BL weet precies wat past bij de JG gelovigen aan de basis.
Gewoon ophouden zelf na te denken over het geloof en het geloofs-denken overlaten aan het BL, ofwel overlaten aan de gezonde bijbelse leer "" JG-goeroes "".
Het BL beschikt over eerste hand informatie, de JG volgers mogen meedoen met datgene dat het BL hen doet toekomen.
Het menselijk geluk ligt in het kritiekloos volgen van de B L leringen. Dus Amen !!
Je hebt voortdurend kritiek op het besturend lichaam.
Je kent hen helemaal niet.
Deze mensen zijn door God gezalfd en zijn onderdeel van de kleine kudde (144.000).

De kleine kudde werd opgericht met Pinksteren in het jaar 33 n.C.
De ruim 100 personen die in de bovenkamer waren, werden met de Heilige geest gezalfd.
Deze zalving werd zichtbaar door vuurtongen.

Jezus werd met zijn doop als eerste met de Heilige geest gezalfd

Markus 1:
9 In de loop van die dagen kwam Jezus uit Nazareth in Galilea, en hij werd door Johannes in de Jordaan gedoopt.
10 Zodra hij uit het water omhoogkwam, zag hij dat de hemel geopend werd en dat de geest als een duif op hem neerdaalde.
11 Ook klonk er een stem uit de hemel: ‘Jij bent mijn geliefde Zoon. Ik heb je goedgekeurd.’

Deze zalving werd zichtbaar door vuurtongen.

Handelingen 2:
1 Op de dag van het pinksterfeest waren ze allemaal op dezelfde plaats bij elkaar.
2 Plotseling kwam er uit de hemel een geluid dat klonk als een sterke windvlaag, en het vulde het hele huis waar ze waren.
3 Toen zagen ze een soort vuurtongen. Die verspreidden zich en op iedereen daalde er één neer.
4 Ze werden allemaal met heilige geest vervuld en begonnen in verschillende talen te spreken, zoals het hun door de geest werd ingegeven. NWV.

Het BL volgt het voorbeeld van Jezus na en van het gezalfde bestuurlijk lichaam in Jeruzalem.
Zij waren aangesteld om de prediking van het goede nieuws te organiseren en de gemeentes te leiden.
Zij kwamen regelmatig in Jeruzalem bijeen om besluiten te nemen.

Als voorbeeld deze tekst:

Handelingen 15:
5 Maar enkele leden van de partij van de farizeeën die gelovigen waren geworden, stonden van hun zitplaats op en zeiden: ‘Ze moeten besneden worden en opdracht krijgen zich aan de wet van Mozes te houden.’
6 De apostelen en de ouderlingen kwamen bij elkaar om deze kwestie te bespreken.
7 Na een lange, hevige discussie stond Petrus op en zei tegen ze: ‘Mannen, broeders, jullie weten heel goed dat God mij al in het begin uit jullie midden heeft uitgekozen, zodat heidenen uit mijn mond het woord van het goede nieuws zouden horen en geloven.
8 En God, die het hart kent, heeft getuigenis afgelegd door hun de heilige geest te geven, net zoals hij die aan ons heeft gegeven.

12 Toen werd de hele groep stil, en ze luisterden naar Barnabas en Paulus, die vertelden over alle tekenen en wonderen die God via hen onder de heidenen had gedaan.
13 Nadat ze waren uitgesproken, zei Jakobus: ‘Mannen, broeders, luister.

22 Toen besloten de apostelen en de ouderlingen, samen met de hele gemeente, mannen uit hun midden te kiezen en die met Paulus en Barnabas naar Antiochië te sturen. Ze stuurden Judas, die Barsabbas werd genoemd, en Silas — mannen die de leiding hadden onder de broeders.
23 Ze gaven hun de volgende brief mee:
‘Van jullie broeders, de apostelen en de ouderlingen, aan de broeders in Antiochië, Syrië en Cilicië die uit de heidense volken komen: Gegroet!
24 Wij hebben gehoord dat enkelen uit ons midden bij jullie zijn geweest en onrust hebben veroorzaakt door wat ze zeiden. Ze hebben geprobeerd jullie in verwarring te brengen, terwijl wij hun niets hadden opgedragen.
25 We zijn dan ook tot het unanieme besluit gekomen om mannen uit te kiezen en die samen met onze dierbare Barnabas en Paulus naar jullie toe te sturen,
26 mannen die zich met hart en ziel inzetten voor de naam van onze Heer Jezus Christus.
27 Daarom sturen we Judas en Silas mee, zodat zij dezelfde dingen mondeling kunnen overbrengen.
28 Want de heilige geest en wij hebben besloten jullie geen verdere last op te leggen dan deze noodzakelijke dingen:
29 blijf je onthouden van dingen die aan afgoden zijn geofferd, van bloed, van verstikt vlees en van seksuele immoraliteit. Als je je verre houdt van die dingen, zal het goed met je gaan. Wij wensen jullie het beste toe!’
30 Nadat ze de mannen op weg hadden gestuurd, gingen die naar Antiochië. Daar riepen ze de hele groep bij elkaar en gaven hun de brief.
31 Ze lazen die en waren blij met de bemoedigende inhoud. NWV.

De Jeruzalemse bestuurders namen dus gezamenlijk een unaniem besluit, gebaseerd op de getuigenis van de heilige geest.
Zij onderschreven de Bijbelse normen en waarden.

De reden was dat er ondermijnende krachten aanwezig waren, die gelovigen wilden dwingen om zich aan het oude, joodse, verbond te houden.
Het doel was om deze nieuwe christenen te destabiliseren, te ontmoedigen.

Omdat het huidige besturend lichaam in de VS dezelfde inzet tonen als hun voorgangers in Jeruzalem, doen zij hun uiterste best om Jezus opdracht uit te voeren: het goede nieuws verkondigen tot in de verste hoeken der aarde. (Matth. 24:14).
In 240 landen en 1102 talen, meer dan 20.000.000 mensen woonden de herdenking van Jezus dood op 14 Nissan bij in ca. 120.000 gemeenten.

Handelingen 1:8 Maar jullie zullen kracht ontvangen wanneer de heilige geest op jullie komt, en jullie zullen getuigen van mij zijn in Jeruzalem, in heel Judea en Sama̱ria, en tot in de meest afgelegen delen van de aarde.’ NWV
Alpha

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: Vandaag, 12:01
Alpha schreef: Vandaag, 10:33 Ik probeer met een parallelle illustratie te tonen wat er wordt bedoeld.
Je probeert met een parallel illustratie te tonen wat er wordt bedoeld? Dat maak je niet echt duidelijk. Wat wordt er bedoeld? Probeer het eens uit te leggen in plaats van de hak op de tak te springen.
Ik ben niet degene die van hak op de tak springt.
Ik probeer te tonen wat de Bijbel leert.
Dat voor jou het goede nieuws kennelijk gesluierd is, kan ik weinig doen.

Ik haalde aan dat in het nieuws regelmatig over slavernij gesproken wordt.
Men voelt zich kennelijk genoodzaakt om weer excuus aan te bieden e.d.

Zaken die in het verleden zijn gebeurd kan je niet ongedaan maken.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: Vandaag, 10:41
Messenger schreef: 15 apr 2025, 11:34
Een waarzegster op de kermis kan ook goed voorspellen hoor met d'r glazen bol. Maar het blijft altijd vaag en niet concreet.
Een Bijbelse profetie komt altijd uit, de vervulling past soms niet in de visie van de betreffende persoon, hij wil op commando de vervulling zien.
Helaas hebben sommige vervullingen heel veel tijd nodig, omdat die de persoon niet lang genoeg leeft.

Zo maakte Abraham de goddelijke belofte niet meer mee, dat gebeurde duizenden jaren later.
De Simpsons zijn accuraat met hun voorspellende filmpjes:
https://www.youtube.com/shorts/kMpKhOjWUJY
https://www.youtube.com/shorts/oejTmiZq ... ture=share
https://www.youtube.com/shorts/oejTmiZq ... ture=share
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: Vandaag, 11:24
Messenger schreef: 15 apr 2025, 11:21
Goed en verkeerd zijn concepten van de mens, niet van God want vrije wil.

De bijbeltijd was mogelijk nog veel gewelddadiger. Met minder mensen toen.
Geweld is van alle tijden en normen en waarden worden alleen door de mens aangepast en bedacht.
Je mening is niet op de Bijbelse leer gebaseerd.
Dat maakt niet uit. Gewoon het gezonde verstand gebruiken.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: Vandaag, 12:40
Mullog schreef: Vandaag, 12:01
Ik ben niet degene die van hak op de tak springt.
Ik probeer te tonen wat de Bijbel leert.
Dat voor jou het goede nieuws kennelijk gesluierd is, kan ik weinig doen.

Ik haalde aan dat in het nieuws regelmatig over slavernij gesproken wordt.
Men voelt zich kennelijk genoodzaakt om weer excuus aan te bieden e.d.

Zaken die in het verleden zijn gebeurd kan je niet ongedaan maken.
Je doet niet eens een poging iets uit te leggen. Als dat de manier is om te tonen wat de bijbel leert kun je beter met pensioen gaan.