De ijkstok
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: De ijkstok
Bij het eventueel geven van briefgeld doe ik dat wel zo ongezien mogelijk. Een opgevouwen briefje van mijn opgevouwen hand in zijn opgevouwen hand. Ik ben de dikke deur niet.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
-
- Man/Vrouw: V
Schrijf dat laatste dan ook op!Tufkah schreef: Gisteren, 09:45Wat buitenstaanders oordelen dat moeten zij maar weten. Je weet mijn reactie in het weggehaalde vervolg ook weer aardig uit zijn verband te trekken. De essentie is dat een mens tegenslag nodig heeft om vooruit te komen.Yours schreef: Gisteren, 07:52
Ik denk dat als buitenstaanders dit lezen ze denken dat je knettergek geworden bent.
Hier doe je de uitspraak dat ‘hebben’ een corrupte natuur is. Hoe denk je dat dat overkomt?Tufkah schreef: Gisteren, 09:42
Het 'hebben' kan langzamerhand veranderen in 'zijn' en dan bemerk je dat hebben en zijn geen tegengestelden zijn, maar dat 'hebben' een corrupte natuur is. De wensnatuur welke in de menselijk geest aanwezig is of aanwezig kan zijn.
Ik zie het zo: Hoe extremer in je uitspraken, hoe minder mensen je (nog) begrijpen en hoe meer afstand ze van je nemen.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
-
Dit soort reacties doet me altijd denken aan een voorval dat ik meemaakte in een ziekenhuis. Een mevrouw die de chirurg hard in het gezicht sloeg omdat de operatie pijn deed.Yours schreef: Gisteren, 10:12Schrijf dat laatste dan ook op!Tufkah schreef: Gisteren, 09:45
Wat buitenstaanders oordelen dat moeten zij maar weten. Je weet mijn reactie in het weggehaalde vervolg ook weer aardig uit zijn verband te trekken. De essentie is dat een mens tegenslag nodig heeft om vooruit te komen.
Hier doe je de uitspraak dat ‘hebben’ een corrupte natuur is. Hoe denk je dat dat overkomt?Tufkah schreef: Gisteren, 09:42
Het 'hebben' kan langzamerhand veranderen in 'zijn' en dan bemerk je dat hebben en zijn geen tegengestelden zijn, maar dat 'hebben' een corrupte natuur is. De wensnatuur welke in de menselijk geest aanwezig is of aanwezig kan zijn.
Ik zie het zo: Hoe extremer in je uitspraken, hoe minder mensen je (nog) begrijpen en hoe meer afstand ze van je nemen.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
-
Iedereen heeft op dit forum een "" eigen ijkstok "', passend bij de persoonlijk prettige theemuts.
Of het nu de "' geestelijke "' mens is of de "" natuurlijke "" mens, voor beiden wordt "' ijkstok "" op precies dezelfde wijze geschreven.
Dat iedereen aan de eigen ijkstok het etiket "" DE IJKSTOK "" geeft, is duidelijk immers niemand wenst deel te nemen aan de stoet van velerlei ijkstokken, men staat er naar eigen zeggen immers buiten. De ander brengt steeds opnieuw de voorspelbare vervelende oninteressante inbreng, alleen het eigen theemuts geluid ligt prettig in het gehoor.
Of het nu de "' geestelijke "' mens is of de "" natuurlijke "" mens, voor beiden wordt "' ijkstok "" op precies dezelfde wijze geschreven.
Dat iedereen aan de eigen ijkstok het etiket "" DE IJKSTOK "" geeft, is duidelijk immers niemand wenst deel te nemen aan de stoet van velerlei ijkstokken, men staat er naar eigen zeggen immers buiten. De ander brengt steeds opnieuw de voorspelbare vervelende oninteressante inbreng, alleen het eigen theemuts geluid ligt prettig in het gehoor.
-
Wie het lekkerste appeltje wil plukken gaat maar lekker op zijn tenen staan, want die hangen nu eenmaal het hoogst.
Sommige figuren willen alleen maar appelmoes en dat op een zilveren lepeltje zo in het mondje gestopt. Sterven is niet populair. Maar dat is de enige Weg.
Sommige figuren willen alleen maar appelmoes en dat op een zilveren lepeltje zo in het mondje gestopt. Sterven is niet populair. Maar dat is de enige Weg.
-
Je associatie klopt niet.Jon schreef: Gisteren, 10:22Dit soort reacties doet me altijd denken aan een voorval dat ik meemaakte in een ziekenhuis. Een mevrouw die de chirurg hard in het gezicht sloeg omdat de operatie pijn deed.Yours schreef: Gisteren, 10:12
Schrijf dat laatste dan ook op!
Hier doe je de uitspraak dat ‘hebben’ een corrupte natuur is. Hoe denk je dat dat overkomt?
Waar jij met je goede daden mensen dichter bij Jezus brengt, maakt Tufkah de afstand tussen de mens en Jezus steeds groter.
Dat is wat ik bedoel te zeggen.
In voorkomende gevallen ben ik de chirurg zeer dankbaar (geweest).
Laatst gewijzigd door Yours op 01 sep 2025, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zucht. Laat maar.Yours schreef: Gisteren, 10:30Je associatie klopt niet.Jon schreef: Gisteren, 10:22
Dit soort reacties doet me altijd denken aan een voorval dat ik meemaakte in een ziekenhuis. Een mevrouw die de chirurg hard in het gezicht sloeg omdat de operatie pijn deed.
Waar jij met je goede daden mensen dichter bij Jezus brengt, maakt Tufkah de afstand de mens en Jezus steeds groter.
Laatst gewijzigd door Jon op 01 sep 2025, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik kan je verzekeren dat ik zowel het leven binnen als buiten de grot ken. En ook dat het de bedoeling is om mensen dichter bij Jezus te brengen en niet de afstand groter te maken.Jon schreef: Gisteren, 10:32Je weet echt niet wat je zegt. Ik doe geen goede daden. Je gebruikt termen, zoals de grot, waarvan je de inhoud niet kent.Yours schreef: Gisteren, 10:30
Je associatie klopt niet.
Waar jij met je goede daden mensen dichter bij Jezus brengt, maakt Tufkah de afstand de mens en Jezus steeds groter.
-
Waarom moeten wij weten wat en hoeveel jij aan de armen geeft?Jon schreef: Gisteren, 09:55
............. Paar jaar geleden, na corona, zat er zo iemand op ons winkelcentrum. In vier opeenvolgende weken heb ik hem 60 Euro gegeven. Twee keer twintig en twee keer tien. Daarbij bracht ik hem ook voedsel dat ik vers kocht in de supermarkt. En de laatste keer heb ik hem eerst gevraagd óf ik iets voor hem mee kon brengen uit de supermarkt. Hij zei toen “ iets om mee te douchen en mijn haren te wassen”. Dat ben ik toen gaan kopen in de supermarkt (hij zat een paar meter van de ingang af). En Jezus volgend heb ik niet de goedkoopste maar de duurdere shampoo en douchegel genomen. En ook wat te eten en dat samen in een plastic Albert Heijn tasje gedaan en hem overhandigd..............
"Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet" zegt jouw Jezus.
Laatst gewijzigd door J-W op 01 sep 2025, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jezus wilde dat zijn leerlingen “vissers van mensen” werden. En dus niet dat de afstand tussen mensen groter werd gemaakt.
Dat wordt duidelijk gemaakt door de volgende tekst:
Matteüs 4:19:
En Hij zei tegen hen: Kom achter Mij aan, en Ik zal u vissers van mensen maken.
Laatst gewijzigd door Yours op 01 sep 2025, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Yours schreef: Gisteren, 10:33Ik kan je verzekeren dat ik zowel het leven binnen als buiten de grot ken. En ook dat het de bedoeling is om mensen dichter bij Jezus te brengen en niet de afstand groter te maken.Jon schreef: Gisteren, 10:32
Je weet echt niet wat je zegt. Ik doe geen goede daden. Je gebruikt termen, zoals de grot, waarvan je de inhoud niet kent.
Wie buiten de grot is geweest kan niemand meer iets verzekeren. Laat staan iemand dichter bij een astrale Jezus brengen. Dat laat ie wel uit zijn hoofd.
-
Dat je hier alleen maar bent om op hekjes te leunen weten we inmiddels wel, dat blijven herhalen voegt niets meer toe aan dit forum.peda schreef: Gisteren, 10:23 Iedereen heeft op dit forum een "" eigen ijkstok "', passend bij de persoonlijk prettige theemuts.
Je zou ook een keer een standpunt kunnen innemen en het risico durven nemen dat iemand het niet met je eens is.
-
J-W schreef: Gisteren, 10:46Waarom moeten wij weten wat en hoeveel jij aan de armen geeft?Jon schreef: Gisteren, 09:55
............. Paar jaar geleden, na corona, zat er zo iemand op ons winkelcentrum. In vier opeenvolgende weken heb ik hem 60 Euro gegeven. Twee keer twintig en twee keer tien. Daarbij bracht ik hem ook voedsel dat ik vers kocht in de supermarkt. En de laatste keer heb ik hem eerst gevraagd óf ik iets voor hem mee kon brengen uit de supermarkt. Hij zei toen “ iets om mee te douchen en mijn haren te wassen”. Dat ben ik toen gaan kopen in de supermarkt (hij zat een paar meter van de ingang af). En Jezus volgend heb ik niet de goedkoopste maar de duurdere shampoo en douchegel genomen. En ook wat te eten en dat samen in een plastic Albert Heijn tasje gedaan en hem overhandigd..............
"Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet" zegt jouw Jezus.
Op 1 na kent niemand hier mij. Degene die spreekt is die ene die mij kent zelf. Die is zelf de gever. Er is dus geen linker en een rechter hand.
Laatst gewijzigd door Jon op 01 sep 2025, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Er is nog altijd geen andere plausibele verklaring voor het fysiek morsdode lichaam dat destijds van het kruis werd gehaald en tòch na een paar dagen, waarbinnen al snel ontbinding optreedt, opgestaan zou zijn en tevens verscheen aan velen, waaronder Maria Magdalena.Jon schreef: Gisteren, 10:51Yours schreef: Gisteren, 10:33
Ik kan je verzekeren dat ik zowel het leven binnen als buiten de grot ken. En ook dat het de bedoeling is om mensen dichter bij Jezus te brengen en niet de afstand groter te maken.
Wie buiten de grot is geweest kan niemand meer iets verzekeren. Laat staan iemand dichter bij een astrale Jezus brengen. Dat laat ie wel uit zijn hoofd.
-
Ik vertel regelmatig mijn favoriete positie, daar ontbreekt het m.i. niet aan.J-W schreef: Gisteren, 10:52Dat je hier alleen maar bent om op hekjes te leunen weten we inmiddels wel, dat blijven herhalen voegt niets meer toe aan dit forum.peda schreef: Gisteren, 10:23 Iedereen heeft op dit forum een "" eigen ijkstok "', passend bij de persoonlijk prettige theemuts.
Je zou ook een keer een standpunt kunnen innemen en het risico durven nemen dat iemand het niet met je eens is.
Een standpunt verbind ik met bezit van een voorliggende "' bias "" en daarover beschik ik niet, noch bij het pure naturalisme, noch bij de enorme reeks aan metafysische overtuigingen. Speculatieve "'zekerheden"', neem ik niet op in mijn "' bias "'.
Wie het niet eens is met de zienswijze "" agnosticisme "" die kan op elk moment mij confronteren met goede argumentatie rond zijn/ haar gelijk.
Kortom ik verdedig het standpunt dat DE IJKSTOK niet bestaat en dat iedere inbrenger zijn/ haar eigen subjectieve ijkstok in de schijnwerper plaatst. Hierbij durf ik zeker het risico aan dat een forum lid het niet met mij eens is.
Evenzeer neem ik het standpunt in dat iedereen die op het forum inbreng levert, meeloopt met de bonte stoet en niet in zijn/ haar ""uppie "" met WAARHEID buiten de stoet staat. Ook bij dit standpunt durf ik het risico aan dat een forum lid betere argumenten heeft als ik om aan te geven dat hij/ zij wel degelijk over DE WAARHEID beschikt.
-
The greatest enemy of knowledge is not ignorance. It is the illusion of knowledge.Yours schreef: Gisteren, 10:57Er is nog altijd geen andere plausibele verklaring voor het fysiek morsdode lichaam dat destijds van het kruis werd gehaald en tòch na een paar dagen, waarbinnen al snel ontbinding optreedt, opgestaan zou zijn en tevens verscheen aan velen, waaronder Maria Magdalena.Jon schreef: Gisteren, 10:51
Steven Hawking.
-
Dat Jezus fysiek is opgestaan, is nog altijd een kwestie van geloof en niet van een wetenschappelijk bewezen feit.Jon schreef: Gisteren, 12:15The greatest enemy of knowledge is not ignorance. It is the illusion of knowledge.Yours schreef: Gisteren, 10:57
Er is nog altijd geen andere plausibele verklaring voor het fysiek morsdode lichaam dat destijds van het kruis werd gehaald en tòch na een paar dagen, waarbinnen al snel ontbinding optreedt, opgestaan zou zijn en tevens verscheen aan velen, waaronder Maria Magdalena.
Steven Hawking.
-
Yours schreef: Gisteren, 10:47 Jezus wilde dat zijn leerlingen “vissers van mensen” werden. En dus niet dat de afstand tussen mensen groter werd gemaakt.
Matteüs 4:19:En Hij zei tegen hen: Kom achter Mij aan, en Ik zal u vissers van mensen maken.
De meeste vissen bijten pas in de nacht. Lucas 5, Johannes 21.
-
Dan kun je het beste je werk/de goede daden maar in de nachtelijke uren voortzetten.Jon schreef: Gisteren, 12:24Yours schreef: Gisteren, 10:47 Jezus wilde dat zijn leerlingen “vissers van mensen” werden. En dus niet dat de afstand tussen mensen groter werd gemaakt.
De meeste vissen bijten pas in de nacht. Lucas 5, Johannes 21.
-
Ik doe die uitspraak dan ook tegen Leon, wegens de inschatting dat hij dat soort dingen begrijpt. Voorts is het juist de corrupte natuur die extremistisch is. Mij van extremisme beschuldigen omdat ik afstand heb gedaan van de corrupte wensnatuur is de omgekeerde wereld. Dat diverse forumdeelnemers nog een wensnatuur hebben dat zie ik zelf ook wel. Maar we zijn op een geloof-forum waar we Jezus mogen volgen in het "Niet mijn wil geschiedde". Als Jezus volgen al extremistisch bevonden wordt dan vind ik dat een beetje merkwaardig.Yours schreef: Gisteren, 10:12
Hier doe je de uitspraak dat ‘hebben’ een corrupte natuur is. Hoe denk je dat dat overkomt?
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
-
Dat heb ik ook geschreven. En anders zou het verstandiger zijn om eerst eens te vragen wat ik bedoel voordat je oordeelt. Je pikt zinnetjes uit mijn comments en oordeelt daar op. De Bijbel waarschuwt al om niet te twisten.Yours schreef: Gisteren, 10:12Schrijf dat laatste dan ook op!Tufkah schreef: Gisteren, 09:45
Wat buitenstaanders oordelen dat moeten zij maar weten. Je weet mijn reactie in het weggehaalde vervolg ook weer aardig uit zijn verband te trekken. De essentie is dat een mens tegenslag nodig heeft om vooruit te komen.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
-
Evenals:Tufkah schreef: Gisteren, 12:44Ik doe die uitspraak dan ook tegen Leon, wegens de inschatting dat hij dat soort dingen begrijpt. Voorts is het juist de corrupte natuur die extremistisch is. Mij van extremisme beschuldigen omdat ik afstand heb gedaan van de corrupte wensnatuur is de omgekeerde wereld. Dat diverse forumdeelnemers nog een wensnatuur hebben dat zie ik zelf ook wel. Maar we zijn op een geloof-forum waar we Jezus mogen volgen in het "Niet mijn wil geschiedde". Als Jezus volgen al extremistisch bevonden wordt dan vind ik dat een beetje merkwaardig.Yours schreef: Gisteren, 10:12
Het gaat mij erom dat je met bepaald woordgebruik heel gewone mensen van Jezus weg houdt.Tufkah schreef: Gisteren, 12:49Dat heb ik ook geschreven. En anders zou het verstandiger zijn om eerst eens te vragen wat ik bedoel voordat je oordeelt. Je pikt zinnetjes uit mijn comments en oordeelt daar op. De Bijbel waarschuwt al om niet te twisten.
Daarnaast heb je voor veel dingen hier op aarde nog altijd een Wil nodig. Al is het maar om de Naastenliefde in de praktijk te kunnen brengen. Want lang niet iedereen kan dat (nog) uit zichzelf doen.
-
Waarom haal hier de bijbel bij?Tufkah schreef: Gisteren, 12:49Dat heb ik ook geschreven. En anders zou het verstandiger zijn om eerst eens te vragen wat ik bedoel voordat je oordeelt. Je pikt zinnetjes uit mijn comments en oordeelt daar op. De Bijbel waarschuwt al om niet te twisten.
Kun je het in eentje niet winnen?
-
Tao is een geestelijk ding en kan niet door handelen verworven worden.
Laatst gewijzigd door Jon op 01 sep 2025, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tufkah schreef: Gisteren, 12:44
...... Maar we zijn op een geloof-forum waar we Jezus mogen volgen in het "Niet mijn wil geschiedde". Als Jezus volgen al extremistisch bevonden wordt dan vind ik dat een beetje merkwaardig.
Wat slaat Tufkah weer door en wat doe je weer zielig. Ik heb hier nog nooit van iemand gelezen dat er wat op tegen zou zijn Jezus te volgen. Maar tussen beweren Jezus te volgen en het niet doen is wel een groot verschil. Hetzelfde verschil als van de daken roepen een wedergeboren geestelijk mens te zijn maar van alle kanten uitstralen het niet te zijn.
Laatst gewijzigd door J-W op 01 sep 2025, 14:10, 2 keer totaal gewijzigd.