Je hoeft er ook niet in te geloven, dat verwacht niemand van je. Ik sprak niet over het bloed van Jezus onder het oude verbond, maar over Christus als Hogepriester en het bloed van het nieuwe verbond. Daar zit onderscheid in. En wij hoeven niets op aarde te bereiken want onze positie is in de hemel en dat dat na het duizendjarig rijk is, dat geloof ik totaal niet. Want alles is al aan Hem onderworpen zegt de Bijbel, maar wij zien nog niet dat Hem alle dingen onderworpen zijn zegt Hebr. 2 naar ik meen.Gaitema schreef:k geloof hier niet in. Wel dat Christus' bloed ons reinigd, maar niet dat de duivel geen rol meer in ons leven speelt.
Wat jij aandraagt is voor ons hier niet op de aarde te bereiken, omdat we geestelijk de volwassenheid hier niet, maar pas na het duizendjarige rijk zullen bereiken, als heel de wereld aan Christus' voeten is onderworpen en Jezus zich aan Hem onderwerpt. Wanneer de zon niet meer schijnt en God één met ons is en ons allen zal verlichten.
Mijn onderschrift is gewoon van een tegeltje over genomen die bij mijn ouders thuis hangt.
Net zo'n uitspraak is: doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Als je zo'n uitspraak niet begrijpt, dan komt dat omdat je er teveel bij na denkt.
Het betekend gewoon niets meer, dan dat er staat
Als de zon niet meer haar licht zal geven en de maan verandert in bloed dan zal er zeker wat gebeuren, maar dat God alles in allen is en Zijn licht de nieuwe aarde zal verlichten dat is pas aan het einde van de 1000 jaar.
Dank voor de uitleg van je tegeltje want ik kende het niet. Ik begrijp dat dat erg dom is, maar dat is namelijk precies wat het tegeltje zegt dus.
Het gaat om eerlijk zeggen als je iets niet begrijpt. Klare wijn schenken. Dat is de wijn van het nieuwe testament waar de Hogepriester dagelijks onze voeten waste en ons binnenste reinigt van dag tot dag en de duivel geen plaats heeft in mijn leven.
Er staat geschreven: "Geef de duivel geen plaats".
Daar hebben we de wapenrusting voor , al zit ik nu weer in Efeze 6 .
Prettige dag verder.