Inktvlam schreef:JW88 schreef:Je hoeft het leven helemaal niet te kunnen verklaren waarom zou dat moeten?
Hoe kun je dan beweren dat een weldenkend mens niet in God zou moeten geloven?
JW88 schreef:Voor alles is een wetenschappelijke verklaring alleen is er nog niet voor alles een wetenschappelijke verklaring.
Huh? Leuke tegenstrijdigheid.
JW88 schreef:Op de vraag ''waarom zijn we hier?'' of ''wat is de zin van het leven'' heeft niet een antwoord, omdat die er simpelweg (nog) niet is.
Aangezien je het antwoord niet weet, hou dan op met te beweren dat religie op illusie berust. Wat heb ik aan iemand die een grote bek opzet tegen over anderen en zelf helemaal niets weet.
JW88 schreef:Wetenschap is gebaseerd op feiten en logica, religie op illusie en fabeltjes. Een heel simpel voorbeeld is de evolutietheorie, die is wetenschappelijk onderbouwd daar kan ik wat mee.
Nee, wetenschap zou gebaseerd moeten zijn op feiten en logica. De realiteit is helaas anders. De evolutietheorie is honderd procent propaganda en nul procent wetenschap. Wiskundigen hebben al 's gehakt gemaakt van die theorie. Al in 1966 hebben wiskundigen in een conferentie met biologen ondubbelzinnig aangetoond dat de evolutietheorie onrealistisch is. Verschillende wetenschappers zoals Marcel Schützenberger, een Frans wiskundige die aan Harvard en MIT (Massachusetts Institute of Technology) doceerde, toonden zich op basis van wiskundige berekeningen uiterst sceptisch over het neodarwinisme. Berekeningen van MIT-hoogleraar Murray Eden lieten bijvoorbeeld zien dat het volstrekt onwaarschijnlijk is dat toevallige mutaties een functioneel eiwit op kunnen leveren. Ook berekende hij dat het onmogelijk is om twee genen op de correcte wijze op een rij te krijgen via toevallige uitwisselingen in het genoom van een eenvoudige E.coli-bacterie (dat 4288 genen bevat), zelfs als het hele aardoppervlak voor 5 miljard jaar lang met een centimeters dikke laag bacteriën bedekt was. De kansberekeningen wezen uit dat het simpele darwinistische mechanisme gebaseerd op toevallige mutaties onrealistisch was. De keiharde confrontatie van wiskundigen met biologen is vastgelegd in verslagen onder de titel “Mathematical challenges to the neo-Darwinian interpretation of evolution.” (Paul S. Moorehead en Martin Kaplan in Proceedings of the symposium, Wistar Institute of Biology, 1967).
http://www.pathlights.com/ce_encycloped ... hist12.htm
Zie ook onderaan de volgende site. Het enige wat de evolutiebiologen konden uitbrengen was: “jullie zullen het wel verkeerd berekend hebben”. Als vliegtuigbouwers de waarschuwingen van wiskundigen in de wind zouden slaan, zou het vliegtuig neerstorten. Maar evolutiebiologen denken dat ze overal mee weg kunnen komen.
http://www.mtgriffith.com/web_documents ... lution.htm
JW88 schreef:Geloven dat de natuur zichzelf geschapen heeft is natuurlijk helemaal niet absurd, er kan toch ook een bos ontstaan, natuur plant zichzelf voort, heel simpel eigenlijk. Natuurlijk moet het ergens beginnen, wat was er eerder de kip of het ei? ik heb geen idee en jij ook niet dat weet niemand.
Het is wel degelijk absurd. Je geeft zelf toe dat je al een bestaand systeem moet hebben.
JW88 schreef:''De schepping'' zoals jij het noemt is net zo onwerkelijk als de kerstman, pure fictie! Misschien hebben ze over 500 jaar wel de vraag beantwoord wat de zin van het leven is, wie zal het zeggen...
Ik geloof ook niet in toeval, geluk of wonderen, dat is simpelweg een samenloop van omstandigheden, vaak heel simpel te verklaren.
Ik weet niet of er spontaan leven is ontstaan, ik heb geen idee, dat weet niemand... maar ik weet wel dat het niet door een bovennatuurlijk iets is gebeurt omdat dat simpelweg pure fictie is.
Simpel te verklaren? Krijgen we die “simpele verklaring” nog te horen? En krijgen we verder nog te horen waarom schepping en het bovennatuurlijke fictie is?
Jaron schreef:
Tsja, haha, dat is wel heeeeeeel erg makkelijk... Je komt hier binnen met zoiets van 'Ik weet hoe het zit en jullie zitten fout' maar als puntje bij paaltje komt heb je voor bar weinig een verklaring en, erger nog, kan je dat nog geeneens wat schelen...!!!
Dan was je openingspost dus gewoon een losse flodder, een nietszeggende opmerking, ene lege huls en ga zo maar door. Jij wilt een inhoudelijk antwoord en dan komt je met dit: "Mwah, ik weet het ook niet, waarom zou dat moeten..." Haha, dit raakt echt kant noch wal...
Wat een tijdsverspilling, zeg...
Die gast is werkelijk lachwekkend. Hij weet niks behalve dat God en schepping een illusie is, maar waarom dat een illusie zou zijn, dat weet hij niet.
Ja als jij zo naïef en onwetend bent dat je niet snapt wat ik bedoel is dat jouw probleem.
Wat heeft het feit dat je het leven helemaal niet hoeft te verklaren te maken met het geloven in god? helemaal niks lijkt me
''Voor alles is een wetenschappelijke verklaring alleen is er nog niet voor alles een wetenschappelijke verklaring'' lijkt me heel simpel te begrijpen maar ik zal het voor jou nog eens uitleggen, daar bedoel ik mee dat er voor alles een wetenschappelijke verklaring is, alleen dat die voor sommige zaken, nog moet worden ontdekt, en misschien maken wij dat niet meer mee of hebben mensen die de capaciteit om die verklaring te achter halen, maar hij is er zeker.
Ik weet wel degelijk iets en dat is dat niemand weet wat de zin van het leven is, dat is toch ook een standpunt of niet dan? wat moet ik daar verder nog aan toe voegen, een antwoord op die vraag is er simpelweg nog niet, alleen ben ik er wel van overtuigd dat de reden een almachtige god is, dat heb ik alvast 100% uitgesloten.
Zeggen dat de evolutietheorie 100% propaganda is en nul procent wetenschap is echt het domste wat ik hier heb gehoord. Dit is de letterlijk definitie van de evolutie theorie :
De evolutietheorie is de natuurwetenschappelijke verklaring voor de evolutie van het leven en voor de verscheidenheid aan soorten op Aarde. Ze beschrijft het proces waarbij erfelijke eigenschappen binnen een populatie van organismen veranderen in de loop van de generaties als gevolg van genetische variatie, voortplanting en natuurlijke selectie.
Maar een maagd die kinderen krijgt en 2 mensen in een paradijs met een pratende slang klinkt natuurlijk veel logischer..... hou toch op man!
Natuur creëert zichzelf, dat heeft evolueren en voort planten, misschien ooit van gehoord? En hoe het allemaal in beginsel is ontstaan is een nog onbeantwoorde vraag, dat weet niemand! Maar daarom kun je bepaalde theorieën zoals religie wel uitsluiten.
Geluk en toeval is een samenloop van omstandigheden, als ik bijvoorbeeld de loterij win, dan heb ik op het juiste moment het juiste lot gekocht, heel simpel dus.
Ik weet heel goed waarom het een illusie is gevoed door manipulatie, kijk naar de kerstman, dat is ook een illusie gevoed door manipulatie met als modern doel, een leuk feest voor met name kinderen. Religie is ooit ontstaan als machtsmiddel om mensen in het gareel te houden en door middel van manipulatie hebben ze mensen doen geloven dat religie echt is en geen fictie.
Er zijn toch al genoeg religieuze kwesties volledig doorgrond door wetenschap, reageer maar eens op de volgende kwestie: vroeger dachten mensen dat onweer door goden kwam, dat werd toen als absolute waarheid gezien, vandaag de dag weet iedereen dat het een natuurlijk verschijnsel is. Dat is een prima voorbeeld wat eerst als absolute religieuze waarheid werd beschouwt en nu compleet anders is, omdat de manipulatie is doorgrond, dat is wat het hele geloof is. Pure fictie!