Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
JW88
Man/Vrouw: M

Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Bericht door JW88 »

Dessa schreef:
JW88 schreef:En hoe kunnen twee blanke mensen nou een donker kind krijgen? Heb je dat ooit gezien, meegemaakt of gehoord? NEEEEE! omdat dat simpelweg genetisch onmogelijk is! Dus dat is wel de allergrootste onzin die ik ooit in mijn leven heb gehoord.
Waar haal je uit dan dat hun kinderen een andere huidskleur hadden?
JW88 schreef:Waarom worden ze dan bijna altijd blank afgebeeld? Ze waren inderdaad niet blank nee, ze waren niks omdat ze simpelweg fictie zijn.
Omdat er toen nog geen fototoestellen waren, afbeeldingen werden/worden gemaakt met schilderlijke vrijheden. Op welke afbeeldingen doel je eigenlijk, de plaatjes uit boeken?

Inmiddels weet je denk ik ook wel een antwoord op je topic vraag of niet?
Zij zijn toch het begin van de mensheid of niet? En er zijn nu toch heel veel verschillende ''soorten'' mensen.

Omdat er toen nog geen fototoestellen waren? wat is dat nou voor apart antwoord :( mensen konden toch tekeningen en schilderijen maken? Ik heb nog nooit Adam en Eva als donkere (of bv Aziatische) mensen gezien op afbeeldingen.
Dessa
Man/Vrouw: V

Bericht door Dessa »

JW88 schreef:
Dessa schreef:
JW88 schreef:En hoe kunnen twee blanke mensen nou een donker kind krijgen? Heb je dat ooit gezien, meegemaakt of gehoord? NEEEEE! omdat dat simpelweg genetisch onmogelijk is! Dus dat is wel de allergrootste onzin die ik ooit in mijn leven heb gehoord.
Waar haal je uit dan dat hun kinderen een andere huidskleur hadden?
JW88 schreef:Waarom worden ze dan bijna altijd blank afgebeeld? Ze waren inderdaad niet blank nee, ze waren niks omdat ze simpelweg fictie zijn.
Omdat er toen nog geen fototoestellen waren, afbeeldingen werden/worden gemaakt met schilderlijke vrijheden. Op welke afbeeldingen doel je eigenlijk, de plaatjes uit boeken?

Inmiddels weet je denk ik ook wel een antwoord op je topic vraag of niet?
Zij zijn toch het begin van de mensheid of niet? En er zijn nu toch heel veel verschillende ''soorten'' mensen.

Omdat er toen nog geen fototoestellen waren? wat is dat nou voor apart antwoord :( mensen konden toch tekeningen en schilderijen maken? Ik heb nog nooit Adam en Eva als donkere (of bv Aziatische) mensen gezien op afbeeldingen.
Ja maar dat is stapje voor stapje gegaan, zijn jaren over heen gegaan.

Geen leuk grapje van dat fototoestel? :) In ieder geval als er wel foto's gemaakt konden worden toen hadden we wel geweten hoe ze er uit gezien hadden maar dat kan dus niet.
We weten niet wie hun getekend heeft toch en er was nog geen papier in het begin dus als de 1e tekening op steen was dan is er geen kleur te zien, stenen hebben allerlei kleuren. En er waren nog geen kleurpotloden ook toen.
robert75

Bericht door robert75 »

JW88 schreef:
robert75 schreef:
JW88 schreef:Wat jij zegt is echt pure onzin! Natuurlijk is evolutie wel bewezen, er zijn heel veel voorbeelden te noemen van dieren die vandaag de dag leven en geëvolueerd zijn uit eerdere vormen van gelijksoortige dieren (Mensen uit apen is slechts 1 voorbeeld), daarnaast kun je inderdaad ook vogels uit dinosaurussen halen etc etc... Dat mensen van apen afstammen is gewoon onderzocht en bewezen! Natuurlijk selectie en geleidelijke ontwikkeling van het leven is juist zoals de natuur werkt en is de realiteit. ''Vissen zijn zoogdieren geworden'"?????? :?: volgens mij roep jij zo maar wat maar snap je er vrij weinig van, ik zou je willen adviseren om wat meer research te doen voordat je zomaar onzin uitkraamt.
Nee dat is geen pure onzin. Dat is wat ze beweren dat vissen miljarden jaren geleden poten hebben ontwikkeld en uiteindelijk op het land zijn gekropen. Dat is wat ze beweren. Zelfs mensen hebben een directe link met vissen als je maar genoeg terug gaat in de tijd, dan is alles mogelijk. En het is nog nooit bewezen dat macro evolutie voorkomt. Het enige wat we zien is micro evolutie. Wat je ook een variëteit mag noemen. Veranderingen in de soorten en niet buiten de soorten om. Dat is niets anders dan een sprookje.
JW88 schreef:JW88 schreef:Natuurlijk is er wel bewezen dat de mens van de aap afstamt ''De evolutie van de mens, het proces waardoor de moderne mens is ontstaan uit eerder levende primaten'' Check dit maar voor die voorouders dat is ook al lang bekend http://www.lucyonline.nl/voorouders/Voo ... 20kort.htm
Lucy is geen missing link maar een uitgestorven aap. Dat is allang ontkracht. Er is geen missing link. Nee want die bestaat niet.
Met die uitleg erbij snap ik wat je bedoeld (ook al waren dat vis-achtige wezens en geen vissen, maar goed) en dat klopt inderdaad ook ja.

Maar ik hoor steeds verandering in soorten heh, maar apen en mensapen vallen onder de zelfde familie, dat ik gewoon wetenschappelijk aangetoond (check mijn eerdere post aub) en daardoor hebben ze ook dezelfde voorvader.

Maar wat zijn dan ''soorten'' dieren? dat is zo'n vaag begrip? is een musje de zelfde soort als een adelaar omdat het beide vogels zijn? Of is een paard het zelfde als een eekhoorn omdat het beide zoogdieren zijn? Alleen de vaagheid van dat begrip in jouw visie ontkracht het ook gelijk.
Zoogdieren zijn dieren die door de longen ademen en hun jongen voeden met moedermelk. Bv mensen, apen en bv ook walvissen. Maar dat wil niet zeggen dat we zelfde voorouders hebben. Het zelfde met het begrip soort. Je hebt soorten maar ook geslachten, Bv mussen en adelaars zijn beide vogels, Die behoren tot het zelfde geslacht maar beide zijn het andere soorten. Een mus en een adelaar hebben geen gezamenlijke voorouder ondanks het beide vogels zijn. Een mus zal zich nooit kunnen ontwikkelen tot bv een adelaar, ook al zijn het beide vogels. Een mus zal een mus blijven. Je kan heel veel variaties hebben binnen de soorten maar het blijft ten alle tijden het zelfde diertje. Bv de ringsoorten die vooral in meeuwen voorkomt. Dat zijn soorten die zich zodanig hebben ontwikkeld dat de ene soort zich niet meer kan voortplanten met een andere soort. Maar het blijven meeuwen. al die meeuwen samen zouden best een gezamenlijke voorouder kunnen hebben maar dat blijft een meeuw. Zelfs in de honden soorten zie je dat. Bv een deense dog zou zich nooit kunnen voortplanten met een chihuahua maar het blijven beide honden. Zo zullen apen en mensen best wel tot het zelfde geslacht horen, maar dat wil niet zeggen dat we er ook van af stammen. Mensen kan je ook niet laten voortplanten met apen. De mens is gewoon een hogere soort binnen dat geslacht. Maar een aap zal zich nooit kunnen ontwikkelen tot een mens, net zoals mussen die zichzelf nooit zullen ontwikkelen tot adelaar.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

JW88 schijnt het verschil niet te weten tussen bewijs en geloof. Bovendien heb ik laten zien dat de evolutionaire stamboom gesneuveld is en daarmee is evolutie gesneuveld. Verder is er geen wiskundige onderbouwing, geleidelijk evolutie blijkt niet waar te zijn. En het fossielenbestand is wat betreft afstamming een grote gatenkaas.

Dat er verschillende soorten apen en mensachtigen geweest zijn zal vrijwel niemand ontkennen. Maar dat ze van elkaar afstammen is een geloofsuitspraak geen wetenschappelijke bevinding.
Een citaat uit het boek “Een kleine geschiedenis van bijna alles” van Bill Bryson Ian Tattersall:
“In Europa heb je schedels van hominiden (mensachtigen) uit Georgië die gedateerd zijn op 1,7 miljoen jaar, maar dan volgt er een hiaat van bijna een miljoen jaar voor de volgende overblijfselen in Spanje opduiken, helemaal aan de andere kant van het continent, en daarop volgt dan weer een hiaat van zo’n 300.000 jaar tot aan de Homo heidelbergensis in Duitsland – en geen van hen lijkt ook maar enigszins op de ander. Het is uit deze fragmentarische stukken dat je probeert je een voorstelling te maken van de geschiedenis van hele soorten. En het is een behoorlijk uitgebreide orde. We hebben echt geen idee over de relatie tussen veel vroege soorten – welke tot ons leiden en welke evolutionair doodliepen. Sommige verdienen waarschijnlijk helemaal niet als aparte soort te worden gezien”. Of de Cro-magnonmens dezelfde is als de moderne mens weet men niet. De eerste moderne mensen zijn verrassend schimmig. We weten vreemd genoeg minder over onszelf dan over vrijwel elke andere familie van hominiden. “Het is inderdaad vreemd”, zoals Tattersall aantekent, “dat de laatste belangrijke gebeurtenis in de evolutie van de mens – de komst van onze eigen soort – waarschijnlijk de meest duistere van allemaal is.” Niemand is het er zelfs maar over eens waar de feitelijke moderne mensen voor het eerst in het fossielenbestand verschenen.

Henry Gee, wetenschappelijk schrijver van het tijdschrift Nature, schreef: “De tijdsintervallen tussen de fossielen zijn zo enorm, dat we niets met zekerheid kunnen zeggen over hun mogelijke verbondenheid door voorouderschap of afstamming.” Zijn conclusie was dan ook dat het traditionele beeld van de evolutie van de mens “een volledig menselijke uitvinding is, achteraf gemaakt en vormgegeven in overeenstemming met menselijke vooroordelen”.
“Er is geen sluitende theorie van de menselijke evolutie” heeft F.Clark Howell, evolutiebioloog van Berkeley, toegegeven.

De ongeveer 98 procent overeenkomst van mens met chimpansee berust op het voor eiwitproductie coderende gedeelte van het DNA. Dat coderende gedeelte is maar 2 (twee) procent van het totale genoom. Dus die 98 procent overeenkomst gaat over die 2 (twee) procent.
http://www.evolutionnews.org/2012/09/th ... 64061.html

Krantenkop: Chimp verloor genen
Lang dachten geleerden dat chimpansee en mens voor 98 procent hetzelfde DNA delen. Nu hebben VS-onderzoekers ontdekt dat in het Y-chromosoom (dat sperma maakt en het geslacht bepaalt) het DNA ruim 30 procent verschilt. De chimp heeft daar bovendien een derde minder genen. Die moet hij (volgens de evo's) zijn kwijtgeraakt sinds de afsplitsing van mens een aap, zes miljoen jaar geleden. (Science) Evo's geven er weer een draai aan, zie:
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 131505.htm

Sommigen mensen hier begrijpen niet hoe de wereld in elkaar zit. Die denken dat de evolutietheorie eerlijke zuivere wetenschap is. Dat is niet zo. Evolutionisten gaan bij voorbaat al uit van het materialisme, ze wensen helemaal geen rekening te houden met een bovennatuurlijke oorzaak. Zaken a priori buiten sluiten is natuurlijk geen eerlijke wetenschap.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
JW88

Bericht door JW88 »

robert75 schreef:
JW88 schreef:
robert75 schreef:
JW88 schreef:Wat jij zegt is echt pure onzin! Natuurlijk is evolutie wel bewezen, er zijn heel veel voorbeelden te noemen van dieren die vandaag de dag leven en geëvolueerd zijn uit eerdere vormen van gelijksoortige dieren (Mensen uit apen is slechts 1 voorbeeld), daarnaast kun je inderdaad ook vogels uit dinosaurussen halen etc etc... Dat mensen van apen afstammen is gewoon onderzocht en bewezen! Natuurlijk selectie en geleidelijke ontwikkeling van het leven is juist zoals de natuur werkt en is de realiteit. ''Vissen zijn zoogdieren geworden'"?????? :?: volgens mij roep jij zo maar wat maar snap je er vrij weinig van, ik zou je willen adviseren om wat meer research te doen voordat je zomaar onzin uitkraamt.
Nee dat is geen pure onzin. Dat is wat ze beweren dat vissen miljarden jaren geleden poten hebben ontwikkeld en uiteindelijk op het land zijn gekropen. Dat is wat ze beweren. Zelfs mensen hebben een directe link met vissen als je maar genoeg terug gaat in de tijd, dan is alles mogelijk. En het is nog nooit bewezen dat macro evolutie voorkomt. Het enige wat we zien is micro evolutie. Wat je ook een variëteit mag noemen. Veranderingen in de soorten en niet buiten de soorten om. Dat is niets anders dan een sprookje.
JW88 schreef:JW88 schreef:Natuurlijk is er wel bewezen dat de mens van de aap afstamt ''De evolutie van de mens, het proces waardoor de moderne mens is ontstaan uit eerder levende primaten'' Check dit maar voor die voorouders dat is ook al lang bekend http://www.lucyonline.nl/voorouders/Voo ... 20kort.htm
Lucy is geen missing link maar een uitgestorven aap. Dat is allang ontkracht. Er is geen missing link. Nee want die bestaat niet.
Met die uitleg erbij snap ik wat je bedoeld (ook al waren dat vis-achtige wezens en geen vissen, maar goed) en dat klopt inderdaad ook ja.

Maar ik hoor steeds verandering in soorten heh, maar apen en mensapen vallen onder de zelfde familie, dat ik gewoon wetenschappelijk aangetoond (check mijn eerdere post aub) en daardoor hebben ze ook dezelfde voorvader.

Maar wat zijn dan ''soorten'' dieren? dat is zo'n vaag begrip? is een musje de zelfde soort als een adelaar omdat het beide vogels zijn? Of is een paard het zelfde als een eekhoorn omdat het beide zoogdieren zijn? Alleen de vaagheid van dat begrip in jouw visie ontkracht het ook gelijk.
Zoogdieren zijn dieren die door de longen ademen en hun jongen voeden met moedermelk. Bv mensen, apen en bv ook walvissen. Maar dat wil niet zeggen dat we zelfde voorouders hebben. Het zelfde met het begrip soort. Je hebt soorten maar ook geslachten, Bv mussen en adelaars zijn beide vogels, Die behoren tot het zelfde geslacht maar beide zijn het andere soorten. Een mus en een adelaar hebben geen gezamenlijke voorouder ondanks het beide vogels zijn. Een mus zal zich nooit kunnen ontwikkelen tot bv een adelaar, ook al zijn het beide vogels. Een mus zal een mus blijven. Je kan heel veel variaties hebben binnen de soorten maar het blijft ten alle tijden het zelfde diertje. Bv de ringsoorten die vooral in meeuwen voorkomt. Dat zijn soorten die zich zodanig hebben ontwikkeld dat de ene soort zich niet meer kan voortplanten met een andere soort. Maar het blijven meeuwen. al die meeuwen samen zouden best een gezamenlijke voorouder kunnen hebben maar dat blijft een meeuw. Zelfs in de honden soorten zie je dat. Bv een deense dog zou zich nooit kunnen voortplanten met een chihuahua maar het blijven beide honden. Zo zullen apen en mensen best wel tot het zelfde geslacht horen, maar dat wil niet zeggen dat we er ook van af stammen. Mensen kan je ook niet laten voortplanten met apen. De mens is gewoon een hogere soort binnen dat geslacht. Maar een aap zal zich nooit kunnen ontwikkelen tot een mens, net zoals mussen die zichzelf nooit zullen ontwikkelen tot adelaar.
Kijk en daar ga je dus de fout in!

Lees dit maar eens http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_(biology)

Het is hypothetisch wel degelijk mogelijk om een mens met een chimpansee te kruisen (ethisch natuurlijk niet verantwoord en ook waarschijnlijk kans op een miskraam). Net zoals je ook een tijger met een leeuw kan kruisen (een Liger) of een paard met ezel (een muildier) deze hybriden zijn echt zelf niet vruchtbaar, maar behoren wel tot dezelfde soort of familie. Zo zijn er nog talloze andere voorbeelden.

ALLE soorten meeuwen kunnen zich voortplanten met elkaar omdat ze tot de zelfde soort behoren (ze doet het niet, maar het kan absoluut doormiddel van bijvoorbeeld kunstmatige inseminatie) Met dit antwoord sla je echt volledig de plank mis! Ik zou je willen adviseren om je wat verder te verdiepen in de natuur!

Sterker nog apen (aapachtige wezens) hebben zichzelf ontwikkeld tot mensen, doordat huidige mensapen en mensen de zelfde voorouders hebben en apart zijn geëvolueerd.

Je kan een Deense Dog genetisch absoluut wel kruisen met een Chihuahua, (dit is alleen totaal niet praktisch) als je een vrouwelijke Deense Dog insemineert met mannelijk chihuahua zaad kan ze hierdoor zeker zwanger raken (alleen wil dat niet zeggen dat ze een gezond levend pup krijgt) Dit is nog nooit geprobeerd bij mijn weten (ook mensen en chimpansees niet) maar het kan theoretisch wel degelijk.

En mussen kunnen zich doormiddel van evolutie wel degelijk zich ontwikkelen tot adelaars achtige wezens. (mussen (vogels) zijn toch ook ontstaan uit dinosaurussen.)

Dus dit antwoord van je is echt onzin en simpelweg onwaar.
BdO

Bericht door BdO »

Leuk grapje, Vrolijke. Je kan je natuurlijk afvragen of je zinnig gericht op zoek kunt gaan naar het vaststellen van feiten zonder een conclusie vooraf.

In ieder geval gaat Inktvlam wel in op wat JW88 zegt en andersom gaat JW88 op essentiele punten niet in op wat Inktvlam zegt. Als wat inktvlam aandraagt maar een selectie zou zijn dan heeft hij duidelijk wat meer en beter huiswerk verricht dan JW88, maar als het geen selectie is eigenlijk ook. JW88 komt niet verder dan te roepen "ja maar de meeste wetenschappers geloven/concluderen...." en zelfs dat weet hij niet te staven.

Kan iemand mij uitleggen waar het totale genoom nog meer uit bestaat behalve het eiwit-coderende gedeelte? En zijn van die andere onderdelen dan ook percentages te geven inhoeverre er overeenkomst is?
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
JW88

Bericht door JW88 »

Dom voorbeeld, heel veel christenen zien de bijbel toch ook als feiten en absolute waarheid!
callista

Bericht door callista »

JW88 schreef:
Dom voorbeeld, heel veel christenen zien de bijbel toch ook als feiten en absolute waarheid!
Dan denk ik toch dat je die cartoon niet helemaal snapt....of helemaal niet..... ;)
JW88

Bericht door JW88 »

callista schreef:
JW88 schreef:
Dan denk ik toch dat je die cartoon niet helemaal snapt....of helemaal niet..... ;)
Ik denk dat jij het niet helemaal snapt, om terug te keren naar de essentie van deze post. Veel christenen (en gelovigen in het algemeen) verwijten mij (en andere atheïsten) vaak dat wij niet open staan voor religie. Wat mij stoort is dat zij ook totaal niet open staan voor het atheïsme, dat vind ik echt ongelofelijk hypocriet.

Wetenschap brengt feiten en conclusies die onderbouwd kunnen worden (met echt tastbare resultaten) religie doet dat absoluut niet!
callista

Bericht door callista »

JW88 schreef:
callista schreef:
JW88 schreef:
Ik denk dat jij het niet helemaal snapt, om terug te keren naar de essentie van deze post. Veel christenen (en gelovigen in het algemeen) verwijten mij (en andere atheïsten) vaak dat wij niet open staan voor religie. Wat mij stoort is dat zij ook totaal niet open staan voor het atheïsme, dat vind ik echt ongelofelijk hypocriet.

Wetenschap brengt feiten en conclusies die onderbouwd kunnen worden (met echt tastbare resultaten) religie doet dat absoluut niet!
En dat is nu juist wat die cartoon weergeeft.... :D
BdO

Bericht door BdO »

Het verschil wordt alsmaar kleiner....

devolutie? :clown:
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

In het topic over de visie t.a.v de restitutieleer die veel Christenen niet kennen of ontkennen heb ik geprobeerd uit te leggen dat die Christenen zich in alle bochten moeten wringen om maar aan te tonen dat dat deze aarde slechts ruim 6000 jaar bestaat en daar komen ze niet uit en gaan belachelijke argumenten aanvoeren om maar af te dingen aan een oerwereld die bestaan heeft waar bepaalde diersoorten nog aanwezig waren en die bij de restitutie dus niet meer op aarde gevonden worden of eigenlijk nà het herstel in 6 dagen.
Wetenschappelijk is allang aangetoond dat deze aarde en de 2 hemelen misschien wel duizenden jaren langer bestaat met een oerschepping waarvan Petrus zegt dat deze oude wereld vergaan is door water, door een oordeel van God n.a.v. de rebellie tegen God door de overdekkende cherub en zijn "personeel". Als in Genesis 6 deze gevallen engelen een verhaal krijgen wat negatief is dan kunnen deze gelovigen er niets mee en ontstaan de merkwaardigste conclusies.
Vind ik.

Het is een uitstapje mijnerzijds t.a.v. het onderwerp maar wel n.a.v. een aantal postings die ik voorbij heb zien komen.
DeZoeker

Bericht door DeZoeker »

Ikzelf denk dat (geloofs-)overtuigingen een grote mate van overdraagbaarheid kennen. Wanneer iemand de leeftijd bereikt dat hij of zij zijn of haar tot dan toe overgedragen overtuigingen gaat (her-)evalueren, bestaat de kans dat men tot andere inzichten komt en gedeeltelijk of geheel het geloof in God verliest. Ik heb daarvan vele voorbeelden gezien. Omgekeerd komt overigens ook voor.
'Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds!'
JW88

Bericht door JW88 »

DeZoeker schreef:Ikzelf denk dat (geloofs-)overtuigingen een grote mate van overdraagbaarheid kennen. Wanneer iemand de leeftijd bereikt dat hij of zij zijn of haar tot dan toe overgedragen overtuigingen gaat (her-)evalueren, bestaat de kans dat men tot andere inzichten komt en gedeeltelijk of geheel het geloof in God verliest. Ik heb daarvan vele voorbeelden gezien. Omgekeerd komt overigens ook voor.
Geen speld tussen te krijgen, dit klopt absoluut!
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

JW88 schreef:
DeZoeker schreef:Ikzelf denk dat (geloofs-)overtuigingen een grote mate van overdraagbaarheid kennen. Wanneer iemand de leeftijd bereikt dat hij of zij zijn of haar tot dan toe overgedragen overtuigingen gaat (her-)evalueren, bestaat de kans dat men tot andere inzichten komt en gedeeltelijk of geheel het geloof in God verliest. Ik heb daarvan vele voorbeelden gezien. Omgekeerd komt overigens ook voor.

Ja hoor, in het gesprek met Nicodemus blijkt dat wedergeboorte nooit ongedaan gemaakt kan worden, dus of men was niet wedergeboren of men derft loon, door God de rug toe te keren en zal er dan absoluut verantwoording voor af moeten leggen, en iemand die nooit een keuze voor Christus heeft gemaakt moet iets langer wachten en verschijnt voor de Witte Troon en wordt alsnog geoordeeld.
Dat zijn heel belangrijke zaken van onderscheid in de Bijbel.
Iemand verliest niet het geloof in God dat is echt een vreemde benadering, iemand kan God de rug toekeren na zijn keuze maar zal als wedergeborene alsnog verschijnen voor de Rechterstoel van Christus.
Want die geboorte door de Geest kan nooit ongedaan gemaakt worden.
Dessa

Bericht door Dessa »

JW88 schreef:Veel christenen (en gelovigen in het algemeen) verwijten mij (en andere atheïsten) vaak dat wij niet open staan voor religie. Wat mij stoort is dat zij ook totaal niet open staan voor het atheïsme, dat vind ik echt ongelofelijk hypocriet.
Open staan is wat anders dan jouw topic vraag he?
JW88

Bericht door JW88 »

Dessa schreef:
JW88 schreef:Veel christenen (en gelovigen in het algemeen) verwijten mij (en andere atheïsten) vaak dat wij niet open staan voor religie. Wat mij stoort is dat zij ook totaal niet open staan voor het atheïsme, dat vind ik echt ongelofelijk hypocriet.
Er voor open staan is de eerste stap, als je dat al niet doet zal je ook nooit atheïst kunnen worden. Maar sta jij wel open voor het atheïsme dan?
JW88

Bericht door JW88 »

Wilsophie schreef:
JW88 schreef:

Ja hoor, in het gesprek met Nicodemus blijkt dat wedergeboorte nooit ongedaan gemaakt kan worden, dus of men was niet wedergeboren of men derft loon, door God de rug toe te keren en zal er dan absoluut verantwoording voor af moeten leggen, en iemand die nooit een keuze voor Christus heeft gemaakt moet iets langer wachten en verschijnt voor de Witte Troon en wordt alsnog geoordeeld.
Dat zijn heel belangrijke zaken van onderscheid in de Bijbel.
Iemand verliest niet het geloof in God dat is echt een vreemde benadering, iemand kan God de rug toekeren na zijn keuze maar zal als wedergeborene alsnog verschijnen voor de Rechterstoel van Christus.
Want die geboorte door de Geest kan nooit ongedaan gemaakt worden.
Maar iemand die eerst christelijk was (zo is opgevoed en dit als absolute waarheid te horen heeft gekregen en ook is gaan geloven) kan wel tot de conclusie komen dat God helemaal niet bestaat en de bijbel pure fictie is, dit is natuurlijk prima mogelijk (los van de reden) Ik geloofde ook eerst in de kerstman toen ik klein was en nu niet meer.
BdO

Bericht door BdO »

Ik sta er open voor dat God zou kunnen bestaan, waarmee ik er ook voor open sta dat hij niet zou kunnen bestaan. Dat is een en het zelfde ondeelbare openstaan voor opties t.a.v. het onbekende voorzover dat wat niet strijdig is met wat bekend is.

Welke "ist" ik dan ben heb jij denk ik meer verstand van.
Dessa

Bericht door Dessa »

JW88 schreef:
Dessa schreef:
Er voor open staan is de eerste stap, als je dat al niet doet zal je ook nooit atheïst kunnen worden. Maar sta jij wel open voor het atheïsme dan?
Die vraag heb je me al eens gesteld en imo is dit een gesprek wat niet vooruit komt omdat het steeds weer op hetzelfde terug komt.
Ik sta open voor mensen met andere geloofsopvattingen zeker ja, anders zou ik niet zo vaak reageren.
Heb ik je ooit proberen om te praten oid? Ik geef mijn mening weer, net als jij maar dat betekent niet dat ik van plan ben een atheïst te worden, net zo min als jij van plan bent "christen" te worden.
Laatst gewijzigd door Dessa op 09 sep 2014, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
BdO

Bericht door BdO »

Sta je er open voor?

Ja >> waarom wordt je het dan niet?
Nee >> wat ben jij kortzichtig!
Laatst gewijzigd door BdO op 09 sep 2014, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dessa

Bericht door Dessa »

BdO schreef:Sta je er open voor?

Ja >> waarom wordt je het dan niet?
Nee >> wat bij jij kortzichtig!
Dit is wel de samenvatting van dit hele topic ja.
ericjan

Bericht door ericjan »

Het ontbreken van het aanwezig zijn van de Heilige Geest zal leiden tot afval.
Wie onder leiding is van de Heilige Geest zal nooit afvallen en dus nooit atheïst worden.

De bijbel waarschuwt ook voor dergelijken: Ooh weeh degenen die Christus de rug toekeert, dat is de enige zonde die NOOIT vergeven zal worden.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
BdO

Bericht door BdO »

ericjan schreef:dergelijken
De bijbel waarschuwt er voor een nooit voorkomend geval te worden, dat is onvergeeflijk!