Welke boot? Die van Noach? Daar zitten gelovigen gewoon in en varen op de volkerenzee en met Christus aan boord ben je veilig in de storm zegt een kinderliedje, want Hij brengt je veilig thuis.Veritas Illustrat schreef:Dan is te hopen, dat de futuristen gelijk hebben. Je loopt anders het risico de boot te missen...Jaron schreef:Tjonge, wat een lappen tekst... Is het eigenlijk heel erg als ik zeg dat ik het allemaal tegen die tijd wel zie...?
Wie en wat is Israël?
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: V
Re: Wie en wat is Israël?
-
- Man/Vrouw: M
Het probleem ligt eigenlijk aan jouw kant, ineke-kitty, Ik denk dat jij moet aantonen, dat het over de anti-christ gaat in Openbaring en dat jij moet aantonen, dat het 1000 jarig rijk per definitie een 'vrederijk' is. Als ik dat moet aantonen, dan zeg ik: lees eerst je Bijbel eens goed. Dan zul je zien dat die linken niet expliciet worden gelegd. De zekerheid dat het wel zo is, zit 'm puur tussen jullie oren.ineke-kitty schreef:Veritas
Je "verdedigt" je stellingen zonder ook maar EEN onderbouwing van de Schrift, die toch duidelijk is als het gaat om de gebondenheid van satan gedurende 1000 jaar.
Is de satan nu gebonden of niet? Als hij inderdaad NU al gebonden zou zijn, zou hij inderdaad de volkeren niet kunnen verleiden, echter blijkt ook vandaag de dag nog, dat hij de wereldbeheerser dezer eeuw is, en nog steeds de volkeren verleidt.
Jij mag ook aantonen dat het 1000-jarig rijk GEEN vrederijk zou zijn.
De Bijbel spreekt wel degelijk over de antichrist , of "de mens der zonde" , dan wel "de zoon des verderfs" , [ 2. Thess. 2:3] allemaal synoniemen voor de komende antichrist. Openbaring spreekt over de twee beesten die opkomen uit de aarde en de zee. Over de draak, en je wilt me toch niet vertellen dat je niet weet over welke figuren het hier gaat?
Ik zal voor alle zekerheid nog even Openbaring 20: 3 aanhalen, waar staat:
"..... En wierp hem in den afgrond, en...... SLOOT HEM DAARIN.... , en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volkeren niet meer verleiden zou, TOTDAT de duizend jaren zouden geeindigd zijn."
Hoe is het dan mogelijk dat, zoals jij beweert hij reeds gebonden zou zijn, hij nog enige invloed zou kunnen uitoefenen op de volken? De boel was toch afgesloten, en zelfs verzegeld.
Wat de opname van de Gemeente betreft, ben je niet de enige die niet gelooft in een letterlijke opname, ofwel de toevergadering met Christus in de lucht.
Dat is het effect van steeds maar weer hetzelfde voorgeschoteld krijgen, zonder zelf echt te onderzoeken of het zo is. Je praat dan een dogma na, zonder te weten of dat dogma wel (op de juiste manier) wordt ondersteund door de Schrift. En zo wordt het omgekeerde waar en ga je eigen meningen terug lezen in de Schrift.
Waarmee wil ik echt niet zeggen, dat ik het allemaal juist zie. Maar als iemand tegen mij zegt, dat iets niet in de Bijbel staat, gaan bij mij alle alarmbellen af en ga ik als eerste na of dat wat die ander zegt, klopt. Als een kip zonder kop dan weer het volgende stokpaardje van stal halen, is niet wijs.
Wat ik je aanraad is het volgende: pak je concordantie of je bijbel-app en zoek eens op twee termen: duizend jaar en antichrist, Dan zul je zien, dat het klopt wat ik zeg. Dan begrijp je tenminste dat al het andere puur interpretatie is.
Met het aanhalen van de tekst uit Openbaring, herhaal je in feite alleen maar wat ik in mijn vorig bericht al aangaf. Maar ik heb niet gezegd, dat hij de volkeren nog wel kan verleiden, terwijl de Schrift zegt, dat hij dat niet meer kan. Pas na het 1000 jarig rijk krijgt hij nog een kans. Je moet wel goed lezen, ineke-kitty. Ik schreef: "Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat hij helemaal niets meer kan".
Daarnaast spreekt ook 2 Tess. niet over de anti-christ. De enige die iets zegt over de 'geest' van de anti-christ is Johannes in zijn brieven.
-
Als je christen bent en de futuristen hebben gelijk, dan klopt het dat je "het allemaal tegen die tijd wel ziet...? " Ben je christen en óók futurist en de futuristen hebben geen gelijk, dan is het allemaal óf al voorbij óf we zitten er middenin. Maar jij als futurist hebt dat dan (blijkbaar!) niet in de gaten en mis je derhalve de boot.Jaron schreef:Hm, waarom zou ik de boot dan missen?Veritas Illustrat schreef:Dan is te hopen, dat de futuristen gelijk hebben. Je loopt anders het risico de boot te missen...Jaron schreef:Tjonge, wat een lappen tekst... Is het eigenlijk heel erg als ik zeg dat ik het allemaal tegen die tijd wel zie...?
-
Een echte futurist reist per ufo.Veritas Illustrat schreef:Maar jij als futurist hebt dat dan (blijkbaar!) niet in de gaten en mis je derhalve de boot.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
-
Veritas
"Lees eerst je Bijbel eens goed???????"
Weet je beste man, ik bestudeer de Bijbel al 40 jaar, dus je raadgeving leg ik maar naast me neer.
Verder spreekt 2 Thess. wel degelijk over de antichrist, maar dan in andere benamingen, zoals ik al heb gezegd.
Je gaat dan ook maar niet in op de identificatie van de twee beesten en de draak, maar laat verder maar zitten, want je bent zo overtuigd van je stellingen, dat ik mezelf de moeite bespaar uit te leggen wie deze figuren zijn.
Weet je beste man, ik bestudeer de Bijbel al 40 jaar, dus je raadgeving leg ik maar naast me neer.
Verder spreekt 2 Thess. wel degelijk over de antichrist, maar dan in andere benamingen, zoals ik al heb gezegd.
Je gaat dan ook maar niet in op de identificatie van de twee beesten en de draak, maar laat verder maar zitten, want je bent zo overtuigd van je stellingen, dat ik mezelf de moeite bespaar uit te leggen wie deze figuren zijn.
-
Ah, hm, ok. Ik ben het wat dit betreft eens met Wilsophie: ik zit al in de boot en ik geloof niet dat mijn visie op dit alles ook maar iets zal veranderen daaraan.Veritas Illustrat schreef:Als je christen bent en de futuristen hebben gelijk, dan klopt het dat je "het allemaal tegen die tijd wel ziet...? " Ben je christen en óók futurist en de futuristen hebben geen gelijk, dan is het allemaal óf al voorbij óf we zitten er middenin. Maar jij als futurist hebt dat dan (blijkbaar!) niet in de gaten en mis je derhalve de boot.Jaron schreef: Hm, waarom zou ik de boot dan missen?
Dit is een onderschrift.
-
Ik weet nu werkelijk niet waarom je nu zo opgewonden raakt. Ik geef aan dat de antichrist combineren met de draak, de twee beesten, de mens van zonde enz. een kwestie van interpretatie is. Het kan zijn, dat ze identiek zijn; het kan zijn dat ze niet identiek zijn. Het STAAT er niet, dus is het interpretatie. Dat is alles.ineke-kitty schreef:Veritas
Het is nu eenmaal eenvoudiger om aan te tonen dat iets er wel staat, dan aan te tonen wat er niet staat. Daarom gaf ik aan, dat het probleem in feite bij jou ligt.
Maar laat het inderdaad maar rusten, als je de Bijbel al 40 jaar bestudeert kom je blijkbaar op leeftijd. En dan moeten we gaan oppassen voor ongezonde stress. Ik weet waarover ik spreek, want ik ben eergisteren 60 geworden.
-
Prima, hoor, behouden aankomst dan maar.Jaron schreef:Ah, hm, ok. Ik ben het wat dit betreft eens met Wilsophie: ik zit al in de boot en ik geloof niet dat mijn visie op dit alles ook maar iets zal veranderen daaraan.Veritas Illustrat schreef:Als je christen bent en de futuristen hebben gelijk, dan klopt het dat je "het allemaal tegen die tijd wel ziet...? " Ben je christen en óók futurist en de futuristen hebben geen gelijk, dan is het allemaal óf al voorbij óf we zitten er middenin. Maar jij als futurist hebt dat dan (blijkbaar!) niet in de gaten en mis je derhalve de boot.Jaron schreef: Hm, waarom zou ik de boot dan missen?
-
Dank je, jij ook.Veritas Illustrat schreef: Prima, hoor, behouden aankomst dan maar.
Dit is een onderschrift.
-
Veritas
Wel, gefeliciteerd dan met je 60e verjaardag.
Volgende maand word ik 65.
Wel, gefeliciteerd dan met je 60e verjaardag.
Volgende maand word ik 65.
-
Ja een mijlpaal Veritas.....
Proficiat nog...
En ineke
Ook een mijlpaal...
Zet er wel bij...DV[Deo Volente]
Proficiat nog...
En ineke
Ook een mijlpaal...
Zet er wel bij...DV[Deo Volente]
-
Callista
Ik dacht nog, zal ik het erbij vermelden? Uiteraard " zo de Here wil" .
-
Goed zo....ineke-kitty schreef:Callista
Ik zeg dat zelf ook altijd...[als ik het mag meemaken ]....
-
Meen je nu echt dat er in de Bijbel nergens staat dat de antichrist de oude slang dan wel de draak is? En dat het beest uit de volkerenzee niet de belichaming is van de tegenstander , de leugenaar van "den Beginne?Veritas schreef:Ik weet nu werkelijk niet waarom je nu zo opgewonden raakt. Ik geef aan dat de antichrist combineren met de draak, de twee beesten, de mens van zonde enz. een kwestie van interpretatie is. Het kan zijn, dat ze identiek zijn; het kan zijn dat ze niet identiek zijn. Het STAAT er niet, dus is het interpretatie. Dat is alles.
Het is nu eenmaal eenvoudiger om aan te tonen dat iets er wel staat, dan aan te tonen wat er niet staat. Daarom gaf ik aan, dat het probleem in feite bij jou ligt.
Ik ben echt verbaasd.
-
Wilsophie
Kennelijk wordt dit als "eigen interpretatie" gezien door Veritas.
Kennelijk wordt dit als "eigen interpretatie" gezien door Veritas.
-
In Jesaja 2:1-4 wordt het komende koninkrijk van Christus beschreven.
1. Het Woord dat Jesaja, de zoon van Amoz, gezien heeft over Juda [= de 2 stammen = het joodse volk] en Jeruzalem.
2. En het zal geschieden in het laatste der dagen, dat de berg van het Huis des HEEREN zal vastgesteld zijn op den top der bergen, en dat Hij zal verheven worden boven de heuvelen, en tot denzelve zullen alle heidenen toevloeien.
3. En vele volken zullen henengaan en zeggen: Komt, laat ons opgaan tot den berg des HEEREN, tot het Huis van den God Jakobs, opdat Hij ons lere van Zijne wegen en dat wij wandelen in Zijne paden; want uit Sion zal de wet uitgaan en des HEEREN Woord uit Jeruzalem.
4. En Hij zal richten onder de heidenen en bestraffen vele volkeren, en zij zullen hunne zwaarden slaan tot spaden en hunne spiesen tot sikkelen; het ene volk zal tegen het andere volk geen zwaard opheffen, en zij zullen geen oorlog meer leren.
Micha 4:1-4 profeteert hetzelfde, en dan met name in vers 4 staat het volgende:
4. Maar zij zullen zitten, een ieder onder zijn wijnstok en onder zijn vijgeboom, en er zal niemand zijn die ze verschrikke; want de mond des HEEREN heeft het gesproken.
Deze Schriftplaatsen spreken over het 1000-jarig rijk van Christus Jezus waarin er vrede zal zijn, er geen oorlog meer zal zijn, en waar men rustig en in vrede zal kunnen leven.
De heidenen zullen optrekken naar Jeruzalem .
Zelfs het dierenrijk zal in vrede met elkaar leven. [ Jesaja 11:6-8].
Let wel: het gaat hier over " het laatste der dagen" , en NIET over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
1. Het Woord dat Jesaja, de zoon van Amoz, gezien heeft over Juda [= de 2 stammen = het joodse volk] en Jeruzalem.
2. En het zal geschieden in het laatste der dagen, dat de berg van het Huis des HEEREN zal vastgesteld zijn op den top der bergen, en dat Hij zal verheven worden boven de heuvelen, en tot denzelve zullen alle heidenen toevloeien.
3. En vele volken zullen henengaan en zeggen: Komt, laat ons opgaan tot den berg des HEEREN, tot het Huis van den God Jakobs, opdat Hij ons lere van Zijne wegen en dat wij wandelen in Zijne paden; want uit Sion zal de wet uitgaan en des HEEREN Woord uit Jeruzalem.
4. En Hij zal richten onder de heidenen en bestraffen vele volkeren, en zij zullen hunne zwaarden slaan tot spaden en hunne spiesen tot sikkelen; het ene volk zal tegen het andere volk geen zwaard opheffen, en zij zullen geen oorlog meer leren.
4. Maar zij zullen zitten, een ieder onder zijn wijnstok en onder zijn vijgeboom, en er zal niemand zijn die ze verschrikke; want de mond des HEEREN heeft het gesproken.
Deze Schriftplaatsen spreken over het 1000-jarig rijk van Christus Jezus waarin er vrede zal zijn, er geen oorlog meer zal zijn, en waar men rustig en in vrede zal kunnen leven.
Let wel: het gaat hier over " het laatste der dagen" , en NIET over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
-
Ik vind het echt een probleem, dat de meesten op een forum zo slecht lezen. Daarnaast zijn velen zó snel op hun ziel getrapt, dat ze de toevlucht nemen tot het opvoeren van allerlei niet ter zake doende - , maar denigrerende opmerkingen. Ook jij maakt je daar aan schuldig. Terwijl jij toch als geen ander weet hoe kwetsend het overkomt als je het onderwerp wordt van onwaardige en leugenachtige aantijgingen op een forum.Wilsophie schreef:Meen je nu echt dat er in de Bijbel nergens staat dat de antichrist de oude slang dan wel de draak is? En dat het beest uit de volkerenzee niet de belichaming is van de tegenstander , de leugenaar van "den Beginne?Veritas schreef:Ik weet nu werkelijk niet waarom je nu zo opgewonden raakt. Ik geef aan dat de antichrist combineren met de draak, de twee beesten, de mens van zonde enz. een kwestie van interpretatie is. Het kan zijn, dat ze identiek zijn; het kan zijn dat ze niet identiek zijn. Het STAAT er niet, dus is het interpretatie. Dat is alles.
Ik ben echt verbaasd.
Als je mijn antwoord goed leest, dan zie je dat ik een feit noem: de antichrist wordt enkel met name genoemd in de brieven van Johannes:
1 Johannes 2:18 Kinderen, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt, zijn er nu ook vele antichristen opgestaan, en daaraan onderkennen wij, dat het de laatste ure is.
1 Johannes 2:22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.
1 Johannes 4:3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.
2 Johannes 1:7 Want er zijn vele misleiders uitgegaan in de wereld, die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden. Dit is de misleider en de antichrist.
Het identificeren van de antichrist met andere personen of wezens die in de Bijbel worden genoemd is niet per definitie correct. Dat is interpretatie. Ik zeg het nu voor de 4e keer?
Uit Johannes kunnen we leren, tenminste als je Johannes laat uitspreken en niet direct je eigen platgetreden vooronderstellingen weer op de voorgrond zet, dat de antichrist de benaming is van een geestesgesteldheid (inspiratie?) die zich van gelovigen meester maakt. In de eerste tekst hiervoor, zegt Johannes te kunnen onderkennen dat het 'het laatste uur is'. Dat weet hij, omdat er 'reeds vele antichristen zijn opgestaan'.
In de tweede tekst zegt Johannes, dat de antichrist werkt via de geest. Vandaar dat ik het in eerste instantie een geestesgesteldheid noem. Het is een geest die 'Jezus niet belijdt'. (derde tekst). Die geest is niet uit God, want die geest belijdt Jezus wél. De geest die Jezus wel of niet belijdt, is de geest van de mens zelf. Er zijn mensen die gelovig zijn, maar toch Jezus niet belijden. In de dagen van Johannes, waren dit uitsluitend de Joden! Heidenen konden dit wel worden, maar dan moest hen eerst het evangelie worden verkondigd (met Jezus bekend gemaakt worden) vóórdat ze tot een negatieve belijdenis konden komen. In onze dagen zie je dan ook, dat de 'geest die Jezus niet belijdt' in alle volken wordt gevonden. De geest van de antichrist is dus geroeid! De geesten van de mensen die Jezus niet belijden, worden geïnspireerd, noem het misleid, door de 'leugenaar van den beginne'. Dat is natuurlijk de satan. De satan is hier dus de antichrist zelf. Let er op, dat hij niet loochent dat 'Jezus is gekomen (praktisch onmogelijk), maar dat hij loochent dat Jezus dé Christus is.
Je ziet dus, dat de antichrist (de satan) niet meer of minder doet (in deze teksten), dan de mensen in hun geest misleiden, zodat ze 'Jezus niet belijden'. Anders gezegd: dat ze ontkennen (als ze al geloven dat Jezus wel degelijk heeft bestaan) dat ze niet belijden dat 'Jezus dé Christus is'. De vierde tekst vertelt ons, dat er in de tijd van Johannes al "vele misleiders zijn uitgegaan in de wereld, die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden". Die groep misleiders wordt collectief "de misleider en de antichrist" genoemd.
Ik laat Openbaring nu even achterwege, want een uitleg van de teksten die verwijzen naar deze misleider en antichrist, is enkel maar te geven binnen de context en het karakter van het boek zelf. Dat zou nu te ver voeren. Eén ding: ik zie het boek Openbaring als een omschrijving van gebeurtenissen in de geestelijke wereld in beelden die we kunnen 'begrijpen'. Het gaat inhoudelijk eigenlijk meer over abstracte gegevens, die worden uitgewerkt. Wat wordt omschreven zijn eigenlijk eigenschappen: koningschap, kracht, angst, verdriet, overwinning, nederlaag, Gods almacht, enz. Zo is het paard een beeld van geestelijke kracht, de kleur wit het beeld van reinheid, zwart het beeld van onreinheid en destructie enz. Het lam is het beeld van zuiverheid, maar ook van afhankelijkheid, noem het maar. Het maakt eigenlijk niet uit, zolang je maar begrijpt, dat Openbaring verhaalt van de geestelijke, abstracte strijd achter de gebeurtenissen op aarde en niet van de aardse gebeurtenissen zelf. Tenminste, dat is mijn mening.
Maar één ding wordt, hoop ik, wel duidelijk en dat is dat de antichrist niet één enkele persoon is die zich op enig moment in de toekomst openbaart. De antichrist is de satan, die mensen van alle tijden en gelegenheden misleidt om de belijdenis van 'de komst van Jezus Christus in het vlees' (OTT) te ontkennen. In de tijd van Johannes zou je kunnen zeggen dat de satan langzamerhand hersteld van de eerste dreun die Christus hem heeft toegebracht. De geest van de antichrist is reeds werkzaam, zegt Johannes. Je kunt dus niet zo zonder meer de visie in Openbaring projecteren, dat de antichrist één mens is die zich ook nog pas in de toekomst openbaart. Dat is in tegenspraak met dat wat Johannes zelf schrijft in zijn brieven.
-
Veritas: " maar denigrerende opmerkingen"
Ah... en dit zijn dan geen denigrerende opmerkingen?
" Als een kip zonder kop dan weer het volgende stokpaardje van stal halen, is niet wijs"
" De zekerheid dat het wel zo is, zit 'm puur tussen jullie oren"
Voordat je klaagt over denigrerende opmerkingen, dien je die zelf eerst achterwege te laten.
" Als een kip zonder kop dan weer het volgende stokpaardje van stal halen, is niet wijs"
Voordat je klaagt over denigrerende opmerkingen, dien je die zelf eerst achterwege te laten.
-
Inhoudelijk ben ik het helemaal met je eens. Hoe kan het ook anders, want je citeert de Schrift.ineke-kitty schreef:In Jesaja 2:1-4 wordt het komende koninkrijk van Christus beschreven.
Ik interpreteer het echter anders. Je moet ook niet vergeten, dat de profeten het hier hebben over het gelovige deel van Israël.Er is geen enkele reden om dit gedeelte te annexeren uit de context en te projecteren op een toekomstige situatie. De profeten spraken enkel tot het gelovige deel van Israël met woorden van troost en tot het ongelovige deel van Israël met woorden van oordeel.
Van dat gelovige deel van Israël maken wij, als geënte twijgen op de edele olijf (beeld van het geestelijke Israël; de jonkvrouwe Sion's), deel van uit. In Christus zijn we al de zaken deelachtig, die in jouw teksten worden genoemd. Het richten van de volken vindt ook plaats op dat moment, want er is maar één plek waar werkelijke vrede en gerechtigheid te vinden is en dat is IN Christus. Vandaar dat men optrekt naar Jeruzalem (beeld van de Gemeente, het Lichaam van Christus) om daar 'door Hem te worden geleerd'.
Dat proces vindt nog steeds plaats. Vandaar dat ik geloof (wat jij gelooft is aan jou; ik respecteer dat!) dat het 1000 jarig rijk nu (nog steeds) bezig is zich te ontwikkelen. Maar ondertussen vindt er ook een toenemende strijd plaats: de antichrist mobiliseert zijn 'volk van misleiders'. Die zullen uiteindelijk proberen 'de legerplaats van de heiligen IN Christus, in te nemen. Je kunt in Openbaring lezen, wat er dan gebeurt.
Je ziet dus, ineke-kitty, dat ik jouw niet aanval. Ook poneer ik geen stellingen, die ik dan vervolgens met argumenten onderbouw. Ik geef enkel mijn mening over het thema waar we over spreken. En dan vind ik het correct om mijn mening toe te lichten. Ik bestudeer, net als jij, ook al ruim 40 jaar de Schrift. Maar juist dat heeft me laten zien, dat er allerlei visie's mogelijk zijn, omdat elke visie eenvoudig voortvloeit vanuit een soort basis-exegese. Als je net bekeerd bent, weet je nog niets (in het ideale geval). In een plaatselijke kerk of gemeente (thuis) krijg je dan een dogma voorgeschoteld. Dat dogma is de basis-exegese. Daarna kán het zijn (het hoeft natuurlijk niet), dat er frictie ontstaat: je bent het er niet (helemaal) meer mee eens. Dat is het moment, waarop mensen een eigen mening gaan vormen.
Zolang het gaat over secundaire zaken is er echter niets aan de hand. En dat zijn in algemeen de zaken waar we het hier over hebben. En dan is het mijn mening, dat het geen enkel nut heeft om elkaar over dit soort 'we zien het wel' zaken de hersens in te slaan.
-
"Wie zich mengt in een twist die hem niet aangaat, is als iemand die een voorbijlopende hond bij de oren grijpt"ineke-kitty schreef:Veritas: " maar denigrerende opmerkingen"
-
quote Veritas: " je moet ook niet vergeten, dat de profeten het hier hebben over het gelovige deel van Israel"
Dan hebben we toch een probleem Veritas, want Israel IS helemaal niet gelovig, in tegendeel, zij zijn ON-gelovig tot op de dag van vandaag verwerpen zij de eerste komst van Christus .
Pas in de toekomst zal Israel zich bekeren tot de Messias bij Zijn wederkomst als Hij Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg in Jeruzalem, en DAN pas zal Hij Zijn Koninkrijk oprichten op AARDE, in "het laatste der dagen" , wat betekent dat het hier niet gaat over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, want men zal nog steeds sterven , al is het op zeer hoge leeftijd. [ 100 jaar].
Er zal een periode van 1000 jaar aanbreken waarin er vrede zal zijn op aarde, en pas aan het einde van die 1000 jaar, zal de satan ontbonden worden uit zijn " gevangenis" om de volkeren te verleiden tot de laatste oorlog tegen het Lam en Zijn heiligen, waar Christus Jezus Overwinnaar zal zijn, en de duivel zal werpen in de poel des vuurs.
De 1000 jaar zal dus een aanvang hebben bij de wederkomst van Christus Jezus, samen met de Gemeente, en Zijn Koninkrijk zal EEUWIGDUREND zijn. M.a.w. het zal NIET eindigen met die 1000 jaar, in tegendeel, het is het BEGIN van Zijn Koninkrijk, te beginnen in Jeruzalem en uitgebreid zal worden over de gehele AARDE.
De satan zal nog een laatste poging wagen , maar Christus zal hem voor eeuwig vernietigen en hem voor eeuwig in de poel des vuurs werpen.
Je zegt dat het geen enkel nut heeft om elkaar over dit soort 'we zien wel' zaken de hersens in te slaan, en dat beaam ik van harte, echter kunnen wij wel degelijk weten vanuit het profetisch Woord , welke gebeurtenissen er nog in de toekomst liggen, dus van ' we zien wel' is geen enkele sprake.
Dan hebben we toch een probleem Veritas, want Israel IS helemaal niet gelovig, in tegendeel, zij zijn ON-gelovig tot op de dag van vandaag verwerpen zij de eerste komst van Christus .
Pas in de toekomst zal Israel zich bekeren tot de Messias bij Zijn wederkomst als Hij Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg in Jeruzalem, en DAN pas zal Hij Zijn Koninkrijk oprichten op AARDE, in "het laatste der dagen" , wat betekent dat het hier niet gaat over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, want men zal nog steeds sterven , al is het op zeer hoge leeftijd. [ 100 jaar].
Er zal een periode van 1000 jaar aanbreken waarin er vrede zal zijn op aarde, en pas aan het einde van die 1000 jaar, zal de satan ontbonden worden uit zijn " gevangenis" om de volkeren te verleiden tot de laatste oorlog tegen het Lam en Zijn heiligen, waar Christus Jezus Overwinnaar zal zijn, en de duivel zal werpen in de poel des vuurs.
De 1000 jaar zal dus een aanvang hebben bij de wederkomst van Christus Jezus, samen met de Gemeente, en Zijn Koninkrijk zal EEUWIGDUREND zijn. M.a.w. het zal NIET eindigen met die 1000 jaar, in tegendeel, het is het BEGIN van Zijn Koninkrijk, te beginnen in Jeruzalem en uitgebreid zal worden over de gehele AARDE.
De satan zal nog een laatste poging wagen , maar Christus zal hem voor eeuwig vernietigen en hem voor eeuwig in de poel des vuurs werpen.
Je zegt dat het geen enkel nut heeft om elkaar over dit soort 'we zien wel' zaken de hersens in te slaan, en dat beaam ik van harte, echter kunnen wij wel degelijk weten vanuit het profetisch Woord , welke gebeurtenissen er nog in de toekomst liggen, dus van ' we zien wel' is geen enkele sprake.
-
Veritas Illustrat schreef:"Wie zich mengt in een twist die hem niet aangaat, is als iemand die een voorbijlopende hond bij de oren grijpt"ineke-kitty schreef:Veritas: " maar denigrerende opmerkingen"
Deze spreuk ontgaat me volkomen, in verband met mijn opmerking dat je niet moet klagen over denigrerende opmerkingen, als je die zelf bezigt beste Veritas.
-
Ik schreef mijn opmerkingen aan Wilsophie en niet aan jou.ineke-kitty schreef:Veritas Illustrat schreef:"Wie zich mengt in een twist die hem niet aangaat, is als iemand die een voorbijlopende hond bij de oren grijpt"ineke-kitty schreef:Veritas: " maar denigrerende opmerkingen"
Deze spreuk ontgaat me volkomen, in verband met mijn opmerking dat je niet moet klagen over denigrerende opmerkingen, als je die zelf bezigt beste Veritas.
Als je wilt ingaan op mijn bericht, reageer dan inhoudelijk op dat wat met het topic te maken heeft. Anders 'bemoei je je met zaken waar je, ten eerste niet weet van de hoed en de rand en ten tweede niets mee te maken hebt. Ik zou haast denken, dat je probeert me op het verkeerde been te zetten.
Er zijn nog zat 'statements' door mij gemaakt, waar je vrijelijk op in kunt gaan. Je wekt (camoufleert het feit?) op deze manier de indruk, dat je al je pijlen hebt verschoten.
Maar, als je me persoonlijk ergens op wilt aanspreken, doe dat dan privé. Alles wat jij zegt in dit verband is - evenals mijn reacties - per definitie off-topic.
-
Op grond waarvan kun je spreken over 'de wederkomst van Christus vóór een letterlijk 1000 jarig rijk". Jouw redenatie maakt geen indruk op me, omdat ik ten eerste geloof dat het 1000 jarig rijk niet letterlijk en natuurlijk is op te vatten en omdat ik, ten tweede, de wederkomst van Christus óók niet letterlijk in de natuurlijke wereld neem, maar dit als eerste vervuld zie in de doop met de Heilige Geest en als tweede zie worden vervuld in de openbaring van de zonen Gods. Formeel zou je dus kunnen zeggen, dat ik twee komsten van Christus zie: één vóór het 1000 jarig rijk (in de doop met de Heilige Geest) en één na het 1000 jarig rijk, als Christus zich voor de wereld openbaart IN Zijn Heiligen (dat is de Gemeente). De eerste (wederkomst) in de doop met de Heilige Geest, wordt individueel herhaald (dit betekent dus dat Christus nog steeds op ontelbare wijzen (terug)komt), telkens als er een gelovige door de Heilige Geest in het hemelse Jeruzalem wordt geplaatst (dat 'uit de hemel nederdalende is'; niet 'nedergedaald is' of 'zal nederdalen').ineke-kitty schreef:quote Veritas: " je moet ook niet vergeten, dat de profeten het hier hebben over het gelovige deel van Israel"
Een probleem is, dat men ergens onderweg het etnische Israël weer opvoert als hoofdfactor. In mijn optiek, speelt Israël vanaf de opstanding van Christus en de doop in de Heilige Geest op religieus vlak geen enkele rol meer van betekenis.
-
Vertitas
Ik probeer niemand op het verkeerde been te zetten, maar als je dergelijke opmerkingen maakt zoals " kip zonder kop" moet je niet klagen over denigrerende opmerkingen die aan jou persoonlijk gericht zouden zijn.
Ik probeer niemand op het verkeerde been te zetten, maar als je dergelijke opmerkingen maakt zoals " kip zonder kop" moet je niet klagen over denigrerende opmerkingen die aan jou persoonlijk gericht zouden zijn.