@Inktvlam
Hoezo is ''survival of the fittest'' nietszeggend? Dat is een natuurlijk proces, alleen mensen hebben dat proces verstoord, omdat mensen ''medelijden'' bezitten. Degene die in de natuur (dieren dus) overleven zijn inderdaad de sterkste, niet de meest gelukkige. Het zegt dat een soort met de sterkte individuen voort leeft, waardoor volgende generaties ook sterk zijn.
Het zijn geen toevallige geschikte mutaties, ze dienen een nut, namelijk aanpassen aan de omgeving (het ik al tig keren uitgelegd, beter lezen) ze ontstaan door verandering in omgeving en kennis opgebouwd door dieren over verschillende generaties. Zo zijn er bijvoorbeeld groepen orka's die uitsluitend op vis jagen en groepen die uitsluitend op zeehonden jagen, die groepen zouden dus in de loop der jaren bepaalde mutaties kunnen ondergaan en zich ontwikkelen tot onder soorten om die kwaliteiten optimaal te benutten.
Evolutie heeft als doel overleven, niemand weet (nog) hoe alles precies ontstaan is, dat weet jij ook niet. Natuurlijk weten christenen dan niet, daar heb je toch 0% bewijs van. Kijk alleen al naar Adam en Eva, is dat verhaal zitten alleen al zoveel praktische onrealistische onmogelijk dingen: Een pratende slang, Eva gemaakt van een rib, hoe kunnen hun kinderen zich voort planten? dat is incest, hoe kunnen gekleurde of Aziatische mensen ontstaan? Hoe kunnen er al mensen in bv Amerika hebben geleefd, terwijl Adam en Eva ergens op de wereld zijn ontstaan, maar er helemaal geen mogelijkheid was om overal op de wereld te komen, enz enz...
Natuurlijk blijven honden altijd honden als je ze fokt, dat is ook geen evolutie. Maar waarom heeft een chimpansee dan genetische overeenkomsten met een mens? (en dan laten we hoeveel procent even buiten beschouwing)
Naast een natuurwetenschappelijk theorie was donder en bliksem ook een religieuze theorie, namelijk een boze God, zie je hoe makkelijke het is om mensen die onwetend zijn te manipuleren.
Dawkins en Hitchens afkraken is ook weer zo simpel heh, ik zou een keer goed naar hun luisteren, bij die al die filmpjes die ik op youtube heb gezien wonnen ze telkens de discussie van religieuze mensen en overtuigend ook, tevens goed onderbouwd!
Gelukkig geloof je niet dat de aarde 4000 jaar oud is en we samen hebben geleefd met dino's, wat vind je eigenlijk van die mensen? die vinden zichzelf ook christenen en zien dat als absolute waarheid.
Dus alle andere religies en atheïsten zitten fout en jouw interpretatie van het christendom is 100% correct? droom lekker verder zou ik zeggen.
Noem dan ook niet dat je zo''n geval kent als je er niet op in gaat, dat voegt helemaal niks toe. Ik zou je ook willen adviseren om dit te kijken, dan zie je wat een oplichters gebedsgenezers zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=dPN4gb1IF1w
https://www.youtube.com/watch?v=dFzCHGI9f_Q
Dit is de werkelijkheid!
Wonderen bestaan niet! het zijn allemaal illusies die men wil geloven, de mens heeft al zoveel met zijn fantasie gecreëerd, iedereen die logisch nadenkt snapt dat God daar ook uit voort komt..