Wie en wat is Israël?
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: V
Re: Wie en wat is Israël?
Wilsophie
Zoals ik weet, dat ook jij de gebeurtenissen ziet in het licht van het profetisch Woord, en refererend aan Openbaring 13:7 waar beschreven staat dat het "beest" de oorlog zal verklaren aan de heiligen en hen zal overwinnen.
Dit zijn "de heiligen der hoge plaatsen" uit Daniel 7:21, 25b of "het heir van de Vorst der vorsten" uit Daniel 8:10,11, namelijk de gelovigen uit Israel.
In de eerste 3,5 jaar heeft deze vorst een vredesverbond met Israel gesloten, maar in de tweede 3,5 jaar zal hij hen bestrijden en hen overwinnen.
Het hele land verwondert zich achter het beest, en dat staat in Openbaring 13:3.
Dat is in de eerste plaats Israel. Dit is van toepassing op de eerste 3,5 jaar. Daarna volgt de strijd tegen Israel gedurende de tweede 3,5 jaar.
Het beest zal ook over alle volkeren macht ontvangen [ Openbaring 13:7].
Dit geldt aan het eind van de 7 jaren. Dat is NA de verschijning van de Heer op de Olijfberg , waar jij naar verwees, of vanaf dat moment.
Alle volkeren worden hier aangeduid met "geslacht en taal en volk"
De tien hoornen uit Openbaring 17:12 zijn tien koningen. Zij hebben nog geen koninkrijk ontvangen. In de dagen van Johannes hadden zij hun macht nog niet verkregen. Deze tien-statenbond moest dus NA het Romeinse rijk opkomen.
Deze tien-statenbond verschijnt dus nog in de toekomst.
De tien koningen zullen hun macht ontvangen op EEN ure met het beest.
Openbaring 17:13. Dezen [ de tien koningen] hebben enerlei mening. De tien hebben zich verenigd in een verbond [= EEN mening]. Deze tien koningen zullen zich onderwerpen aan het beest.
In Daniel 7 zien we hetzelfde beeld.
Ik zal daar later nog verder op in gaan.
Zoals ik weet, dat ook jij de gebeurtenissen ziet in het licht van het profetisch Woord, en refererend aan Openbaring 13:7 waar beschreven staat dat het "beest" de oorlog zal verklaren aan de heiligen en hen zal overwinnen.
Dit zijn "de heiligen der hoge plaatsen" uit Daniel 7:21, 25b of "het heir van de Vorst der vorsten" uit Daniel 8:10,11, namelijk de gelovigen uit Israel.
In de eerste 3,5 jaar heeft deze vorst een vredesverbond met Israel gesloten, maar in de tweede 3,5 jaar zal hij hen bestrijden en hen overwinnen.
Het hele land verwondert zich achter het beest, en dat staat in Openbaring 13:3.
Dat is in de eerste plaats Israel. Dit is van toepassing op de eerste 3,5 jaar. Daarna volgt de strijd tegen Israel gedurende de tweede 3,5 jaar.
Het beest zal ook over alle volkeren macht ontvangen [ Openbaring 13:7].
Dit geldt aan het eind van de 7 jaren. Dat is NA de verschijning van de Heer op de Olijfberg , waar jij naar verwees, of vanaf dat moment.
Alle volkeren worden hier aangeduid met "geslacht en taal en volk"
De tien hoornen uit Openbaring 17:12 zijn tien koningen. Zij hebben nog geen koninkrijk ontvangen. In de dagen van Johannes hadden zij hun macht nog niet verkregen. Deze tien-statenbond moest dus NA het Romeinse rijk opkomen.
Deze tien-statenbond verschijnt dus nog in de toekomst.
De tien koningen zullen hun macht ontvangen op EEN ure met het beest.
Openbaring 17:13. Dezen [ de tien koningen] hebben enerlei mening. De tien hebben zich verenigd in een verbond [= EEN mening]. Deze tien koningen zullen zich onderwerpen aan het beest.
In Daniel 7 zien we hetzelfde beeld.
Ik zal daar later nog verder op in gaan.
-
Trajecto
Voor de goede orde, ik heb niet de intentie te stoppen met dit thema, alleen omdat er geen gesprek mogelijk is tussen Veritas en pjotter en mij, vanwege de zeer uiteenlopende meningen over Israel en haar toekomst.
Er zijn meerdere deelnemers, waar ik heel goed mee in gesprek kan gaan, en wat mij betreft positief en leerzaam zijn.
Voor de goede orde, ik heb niet de intentie te stoppen met dit thema, alleen omdat er geen gesprek mogelijk is tussen Veritas en pjotter en mij, vanwege de zeer uiteenlopende meningen over Israel en haar toekomst.
Er zijn meerdere deelnemers, waar ik heel goed mee in gesprek kan gaan, en wat mij betreft positief en leerzaam zijn.
-
- Man/Vrouw: M
Voor mij zijn deze teksten heel bevestigend, als het gaat om de vervulling IN Christus van ALLES dat geschreven is (alle teksten HSV tenzij anders vermeld):Wilsophie schreef:Nergens staat geschreven dat Hij alle profetiën heeft vervuld.
Lukas 24:25+27 En Hij zei tegen hen: O onverstandigen en tragen van hart! Dat u niet gelooft al wat de profeten gesproken hebben! (...) En Hij begon bij Mozes en al de profeten en legde hun uit wat in al de Schriften over Hem geschreven was.
Lukas 24:44 En Hij zei tegen hen: Dit zijn de woorden die Ik tot u sprak toen Ik nog bij u was, dat alles vervuld moest worden wat over Mij geschreven staat in de Wet van Mozes en in de Profeten en in de Psalmen.
Johannes 5:46 Want als u Mozes geloofde, zou u Mij geloven; want hij heeft over Mij geschreven.
Lukas 16:16 De Wet en de Profeten (zijn er) tot (LSB: eindigen met) Johannes. Vanaf die tijd wordt het Koninkrijk van God verkondigd, en ieder doet het geweld aan.
Johannes 1:45 (1:46) Filippus vond Nathanaël en zei tegen hem: Wij hebben (Hem) gevonden over Wie Mozes in de wet geschreven heeft, en (ook) de profeten, (namelijk) Jezus, de zoon van Jozef, uit Nazareth.
Handelingen 3:25 U bent kinderen van de profeten en van het verbond dat God met onze vaderen sloot, toen Hij tegen Abraham zei: En in uw Nageslacht* zullen alle geslachten van de aarde** gezegend worden.
* = enkelvoud > Christus ** = meervoud: alle volkeren, inclusief Israël!!
Handelingen 10:43 Van Hem getuigen al de profeten dat ieder die in Hem gelooft, vergeving van zonden ontvangen zal door Zijn Naam.
Handelingen 13:15 En na het voorlezen van de Wet en van de Profeten lieten de hoofden van de synagoge tegen hen zeggen: Mannenbroeders, als er bij u een woord van bemoediging voor het volk is, spreek dan. (Paulus:) .... En nadat Hij hem had afgezet, verwekte Hij David voor hen tot koning; ... Uit zijn nageslacht heeft God voor Israël, volgens de belofte, de Zaligmaker Jezus doen voortkomen, ... Mannenbroeders, kinderen van het geslacht van Abraham, en wie onder u God vrezen, tot u is het woord van deze zaligheid gezonden. Want de inwoners van Jeruzalem en hun leiders, die Hem niet kenden, hebben door Hem te veroordelen de uitspraken van de profeten vervuld, die iedere sabbat voorgelezen worden.... En toen zij alles volbracht hadden wat er over Hem geschreven was, namen zij Hem van het hout af en legden Hem in het graf...En wij verkondigen u de belofte die aan de vaderen gedaan is, namelijk dat God die vervuld heeft aan ons, hun kinderen, door Jezus te verwekken, zoals ook in de tweede psalm geschreven staat: U bent Mijn Zoon, heden heb Ik U verwekt. En dat Hij Hem uit de doden heeft doen opstaan om niet meer tot ontbinding terug te keren, heeft Hij zó gezegd: Ik zal u de weldaden van David geven, die betrouwbaar zijn;"
Handelingen 3:24 En ook al de profeten vanaf Samuel en zovelen als er daarna gesproken hebben, hebben deze dagen aangekondigd.
Mattheüs 26:56 maar dit alles is geschied, opdat de Schriften van de profeten vervuld zouden worden. Toen verlieten al de discipelen Hem en vluchtten.
Lukas 18:31 En Hij nam de twaalf bij Zich en zei tegen hen: Zie, wij gaan naar Jeruzalem en alles wat geschreven is door de profeten zal aan de Zoon des mensen volbracht worden.
Goed ik laat het hier even bij. Maar er zijn nog veel meer verwijzingen waaruit blijkt dat Christus dé Belofte belichaamd die door Mozes, de wet en alle profeten is aangekondigd én vervuld. Christus is het centrum van de Schrift. 2 Corinthiërs 1:20 "Immers, zovele beloften van God als er zijn, die zijn in Hem ja en in Hem amen, tot verheerlijking van God door ons". Het gaat hier onder andere om de belofte die de Psalmist uitspreekt: Psalmen 72:17 Zijn naam zal voor eeuwig blijven; zolang de zon er is, wordt zijn naam van kind tot kind voortgeplant. Zij zullen in Hem gezegend worden; alle heidenvolken zullen Hem gelukkig prijzen.
Als je zegt, dat God deze belofte nog niet heeft vervuld, ben ik bang, dat je helemaal niet begrijpt wat het betekent als er staat: in Hem zullen alle heidenvolken gezegend worden". Die zegen wordt een heiden deelachtig, zodra hij zich bekeert. Wellicht moet ook hij wachten op de volkomen vervulling er van, maar het proces van verheerlijking van God is al wel in beweging, zoals andere teksten onderbouwen: Efeziërs 1:13 "In Hem (bent) ook u, nadat u het Woord van de waarheid, (namelijk) het Evangelie van uw zaligheid, gehoord hebt; in Hem bent u ook, toen u tot geloof kwam, verzegeld met de Heilige Geest van de belofte, Die het onderpand is van onze erfenis, tot de verlossing die ons ten deel viel, tot lof van Zijn heerlijkheid.".
Velen zijn echter deze rijkdom kwijtgeraakt, toen ook zij een 'eigen gerechtigheid' gingen nastreven en hun afhankelijk van Christus opgaven. Toen werd hun blik verduisterd en zijn zij geworden als ongelovigen, waarvoor geldt (2 Corinthiërs 4:4) "dat de god van deze eeuw (hun) gedachten heeft verblind, opdat de verlichting met het Evangelie van de heerlijkheid van Christus, Die (het) beeld van God is, hen niet zou bestralen".
Mijn persoonlijke gebed is dan ook: Here, behoedt mij voor hoogmoed en zelfzucht. Laat mijn ogen ALTIJD op u gericht blijven, zodat de boze geen kans krijgt en mij afleidt van waar het werkelijk om gaat: 1 Petrus 4:11 "... zodat God in alles verheerlijkt wordt door Jezus Christus. Hem komt de heerlijkheid en de kracht toe, tot in alle eeuwigheid. Amen".
Als we (= de gelovigen onder ons) dit principe allemaal zouden huldigen, kreeg elk bericht op dit forum een totaal ander karakter en waren we veel meer echt in gesprek.
-
Ze maken de fout door overal waar ze Israël lezen, daar vervolgens de Joden in te zien. Maar Christus maakt niet alleen een duidelijk onderscheid tussen Israël maar ook tussen Joden. Zo staat in mijn Bijbel geschreven: Niet iedereen die uit Israël voortkomt is Israël. Ook staat er geschreven dat niet hij die in het openbaar is besneden een Jood is, maar hij die het in het verborgene is. Besneden naar het hart. Wat een groot verschil is.
Futurisme is echt een valse leer, wat de profetieën verstoord. Je moet historicisme hebben als eschatologische interpretatie, De Bijbel is geschreven in historisch perspectief en vind zijn vervullingen door de eeuwen heen. Zoals bv Daniel, maar ook Openbaringen is op die wijze beschreven, te beginnen in de eerste eeuw na Christus tot het einde der tijd, en die profetieën vinden zijn vervulling door de eeuwen heen, en niet alleen maar in de toekomst. Alsof God geen woord geopenbaard heeft voor generaties die eeuwen geleden geleefd hebben.
Het is daarentegen ook een gevaarlijke leer, want als al die toekomstige voorspellingen die ze doen niet uitkomen dan kan dat zeer destructief werken voor je eigen geloof. Ze doen net alsof ze precies weten wat er gaat gebeuren, Dan gaat er dit gebeuren, dat gebeuren, zus gebeuren. ze denken alles te weten totdat die verwachtingen niet uitkomen. En dan? Gaan ze dan hun profetieën weer herzien?
Ook wat Ineke doet met de 1260 dagen door dat letterlijk te nemen en te plakken op 3/5 jaar. Als je dat letterlijk neemt klopt er helemaal niets van. 3/5 jaar staat niet gelijk aan 1260 dagen maar aan 1277,5 dagen. En 1260 dagen staat niet gelijk aan 3/5 jaar, dat is namelijk minder. die 1260 dagen zijn letterlijke jaren. 1260 jaren. staat gelijk aan 3/5 jaar, wat ook 1260 dagen is.
Futurisme is echt een valse leer, wat de profetieën verstoord. Je moet historicisme hebben als eschatologische interpretatie, De Bijbel is geschreven in historisch perspectief en vind zijn vervullingen door de eeuwen heen. Zoals bv Daniel, maar ook Openbaringen is op die wijze beschreven, te beginnen in de eerste eeuw na Christus tot het einde der tijd, en die profetieën vinden zijn vervulling door de eeuwen heen, en niet alleen maar in de toekomst. Alsof God geen woord geopenbaard heeft voor generaties die eeuwen geleden geleefd hebben.
Het is daarentegen ook een gevaarlijke leer, want als al die toekomstige voorspellingen die ze doen niet uitkomen dan kan dat zeer destructief werken voor je eigen geloof. Ze doen net alsof ze precies weten wat er gaat gebeuren, Dan gaat er dit gebeuren, dat gebeuren, zus gebeuren. ze denken alles te weten totdat die verwachtingen niet uitkomen. En dan? Gaan ze dan hun profetieën weer herzien?
Ook wat Ineke doet met de 1260 dagen door dat letterlijk te nemen en te plakken op 3/5 jaar. Als je dat letterlijk neemt klopt er helemaal niets van. 3/5 jaar staat niet gelijk aan 1260 dagen maar aan 1277,5 dagen. En 1260 dagen staat niet gelijk aan 3/5 jaar, dat is namelijk minder. die 1260 dagen zijn letterlijke jaren. 1260 jaren. staat gelijk aan 3/5 jaar, wat ook 1260 dagen is.
-
Ik zou graag willen reageren op deze vragen maar vrees dat mijn antwoord bij sommigen weer zouden leiden tot hevige aanstoot en furieuze reacties.Veritas Illustrat schreef: Ik vrees dat je helemaal gelijk hebt. Je zou je nog kunnen afvragen: waarom? Waarom 'ziet' de ene het werkelijke plan wel? En waarom 'ziet' de andere het werkelijke plan niet? En: Wát is het werkelijke plan van God?
Het is dus meer dan zinvol een alternatief te geven. Wat je schreef: "Zij geloven blijkbaar in een God die wel probeert maar slechts ten dele slaagt" is hierbij essentieel, denk ik. De gedachte dat 'God ten dele slaagt of twijfelachtig is in Zijn besluiten' is feitelijk antichristelijk en dus godslasterlijk. In mijn optiek is de dispensatie-gedachte het paard achter de wagen spannen. Toen John Darby deze visie uitwerkte en Scofield z'n noten aan de KJV toevoegde, was de (Engelse) kerk niet veel meer dan een grote ongeestelijke, wereldse organisatie. John had geen inzicht in het feit, dat God Zijn kerk bouwt 'buiten het gezicht van de slang in de woestijn'. Dat komt omdat de kerk als organisatie per definitie niet overeenkomt met de Gemeente. Leden van een kerk, maken niet per definitie deel uit van de Gemeente. NB: ik denk dat dit aantal zelfs toeneemt, maar d;at terzijde.
Ik denk persoonlijk, dat de ware kerk wordt gebouwd in de gemeenschap van heiligen die Christus volkomen zijn toegewijd. Letterlijk, dus altijd en op elke plek waar ze zich bevinden. De Landman heeft geduld en wacht op de vrucht van het land. Dat betekent, dat de zaaier al is geweest en Hij zich intussen met de Maaier verheugt. Nu is de tijd - al sinds de uitstorting van de Heilige Geest - dat God Zijn volk aan het verzamelen is.
Hoe zie jij dat?
Is het mogelijk het antwoord ook via PB te sturen?
-
Ik las vanochtend n.a.v. de Bijbelstudie in onze gemeente een gedeelte uit Daniël over die 10 tenen in hoofdstuk 7 vers 24..... "belangende nu de 10 hoornen uit dat koninkrijk zullen tien koningen opstaan en een ander zal na hen opstaan, en dat zal verscheiden zijn van de vorigen en het zal drie koningen vernederen. Eén en ander heeft duidelijk een link naar hoofdstuk 2 vers 35 waar de schenkelen bestaande uit ijzer en van leem vermalen werd.
Elders wordt weer uitgelegd over welk koninkrijk dit gaat, kortom niemand zou mogen verzinnen dat de tienstatenbond een bedenksel is van futuristen maar een werkelijke proftetie die nog moet plaats vinden. Overigens is het wereldgebeuren van dien aard dat de hele Islamitische macht zich dusdanig zal manifesteren dat zij de Westerse landen uitdagen om naar het Oosten te komen om het Kalifaat gestalte te geven en te versterken.
Elders wordt weer uitgelegd over welk koninkrijk dit gaat, kortom niemand zou mogen verzinnen dat de tienstatenbond een bedenksel is van futuristen maar een werkelijke proftetie die nog moet plaats vinden. Overigens is het wereldgebeuren van dien aard dat de hele Islamitische macht zich dusdanig zal manifesteren dat zij de Westerse landen uitdagen om naar het Oosten te komen om het Kalifaat gestalte te geven en te versterken.
-
pjotter schreef:Ik zou graag willen reageren op deze vragen maar vrees dat mijn antwoord bij sommigen weer zouden leiden tot hevige aanstoot en furieuze reacties.
Dat is tegen de regels zo heb ik zojuist gelezen, daar is de mogelijkheid voor een pb bericht niet voor bestemd, maar vraag het aan de beheerder.
-
Wilsophie
De tien hoornen, die tien staten vertegenwoordigen, en waar een kleine hoorn te midden van die tien zal verschijnen, komt volgens Daniel 8 uit het Griekse rijk voort. Hij komt van buitenaf en neemt de macht over.
Die kleine hoorn zal de koning van Babel worden. Dan zal hij toch op z'n minst uit het Midden Oosten moeten voortkomen om geaccepteerd te worden. Deze vorst is ongetwijfeld een Arabier.
Er zal een herstel zijn van het Griekse rijk. Dat rijk heeft niets met Griekenland te maken, maar is het rijk van het luipaard, het koper en de geitebok. Dat was een rijk in het Midden-Oosten, gelegen rond Babel.
De toekomstige hoofdstad ervan is Babel. Ik geloof dat het tegenwoordige Irak met dat rijk van het beest te maken heeft, omdat Babylon in Irak gelegen is.
De omringende landen van het Midden-Oosten zullen daar ook bij behoren.
Zij zullen tot een eenheid komen, met als hoofdstad Babel.
De tien hoornen, die tien staten vertegenwoordigen, en waar een kleine hoorn te midden van die tien zal verschijnen, komt volgens Daniel 8 uit het Griekse rijk voort. Hij komt van buitenaf en neemt de macht over.
Die kleine hoorn zal de koning van Babel worden. Dan zal hij toch op z'n minst uit het Midden Oosten moeten voortkomen om geaccepteerd te worden. Deze vorst is ongetwijfeld een Arabier.
Er zal een herstel zijn van het Griekse rijk. Dat rijk heeft niets met Griekenland te maken, maar is het rijk van het luipaard, het koper en de geitebok. Dat was een rijk in het Midden-Oosten, gelegen rond Babel.
De toekomstige hoofdstad ervan is Babel. Ik geloof dat het tegenwoordige Irak met dat rijk van het beest te maken heeft, omdat Babylon in Irak gelegen is.
De omringende landen van het Midden-Oosten zullen daar ook bij behoren.
Zij zullen tot een eenheid komen, met als hoofdstad Babel.
-
robert75 schreef:Ze maken de fout door overal waar ze Israël lezen, daar vervolgens de Joden in te zien. Maar Christus maakt niet alleen een duidelijk onderscheid tussen Israël maar ook tussen Joden. Zo staat in mijn Bijbel geschreven: Niet iedereen die uit Israël voortkomt is Israël. Ook staat er geschreven dat niet hij die in het openbaar is besneden een Jood is, maar hij die het in het verborgene is. Besneden naar het hart. Wat een groot verschil is.
Dan heb je niet goed gelezen Rober, ik heb juist zo goed naar mijn mening uitgelegd dat er 2 huizen zijn, die nooit zijn samengevoegd. Christus maakt helemaal geen onderscheid tussen Israël en de Joden , je citeert Romeinen misschien goed, maar de besnedenen van hart zijn alle gelovigen dus alle wedergeborenen zowel uit heiden of jood, samen vormen zij het Lichaam van Christus en dat verschil is wel degelijk uitgelegd.
Antwoord dan eens gewoon op de vraag of de Here Jezus Zijn erfenis heeft opgeëisd en Hij dus de troon van David heeft bestegen in Jeruzalem? Natuurlijk heeft God Zijn Woord geopenbaard maar en ook Zijn profetiën ,dat ontkent niemand, maar openbaren of bekend maken is iets anders dan vervullen.
Of het gevaarlijk is ....geen idee... ik versta onder gevaarlijke leerstelligheden iets anders. Wat werkt er dan destructief?Het is daarentegen ook een gevaarlijke leer, want als al die toekomstige voorspellingen die ze doen niet uitkomen dan kan dat zeer destructief werken voor je eigen geloof. Ze doen net alsof ze precies weten wat er gaat gebeuren, Dan gaat er dit gebeuren, dat gebeuren, zus gebeuren. ze denken alles te weten totdat die verwachtingen niet uitkomen. En dan? Gaan ze dan hun profetieën weer herzien?
Ik denk persoonlijk dat als je totaal geen hoop hebt dat je dus ook geen toekomstverwachting hebt dat dat pas echt destructief is.
Vanochtend vertelde ik jouw zienswijze over de vervulling van de profetiën in Christus Jezus en iemand vroeg mij: "Waar hopen deze mensen dan nog op" , wat is dan de zin en doel van hun leven? "
Waarom klopt het niet als de Bijbel spreekt over een termijn van 3 en een half jaar van 360 dagen?Ook wat Ineke doet met de 1260 dagen door dat letterlijk te nemen en te plakken op 3/5 jaar. Als je dat letterlijk neemt klopt er helemaal niets van. 3/5 jaar staat niet gelijk aan 1260 dagen maar aan 1277,5 dagen. En 1260 dagen staat niet gelijk aan 3/5 jaar, dat is namelijk minder. die 1260 dagen zijn letterlijke jaren. 1260 jaren. staat gelijk aan 3/5 jaar, wat ook 1260 dagen is.
De Bijbel zegt er zelfs bij dat het gaat om 42 maanden. En 84 maanden is 7 jaar en 7 x 360 dagen = 2520 dagen. Dus jouw berekening klopt niet. En de 70 weken zijn 490 jaar en 7 + 62 jaar is 69 jaar x 7 = 483 jaar. En als het verleden zou zijn wat ik niet geloof dan zou Daniël 9 waarvan wordt gesproken over "het versterken van een verbond een week en in de helft van de week ( dus 3 en een half jaar ) niet kloppen want nog nooit is in de geschiedenis het verbond gedurende een jaarweek versterkt noch is in de helft van die jaarweek het slachtoffer en spijsoffer gestopt en over de gruwelijke vleugel er een verwoester zal zijn , want degene die dit doet is ...? Vul maar in.
Dan. 9 vers 24-27.
Dus uitgaande van een jaar van 360 dagen en dat vermenigvuldigen met 3 en een half komt uit op ...jawel 1260 dagen exact genoemd in Openbaringen 12 en als het daar gewoon jaren zijn van 360 dagen dan is dat niet veranderd omdat in Openbaring 11 verklaard wordt dat 1260 dagen gelijk staan aan 42 keer 30, vers drie noemt het getal exact. 1260 , dus de 70e jaar week omvat een periode van totaal 2 keer 1260 dagen is 2520 dagen deel dat door 360 en je hebt precies 7 jaar Robert, en jouw berekening staat zo niet in de Bijbel. Hoe futuristisch ik ook ben, ik heb gewoon rekenen geleerd.
-
Omdat ik nu al een aantal pogingen heb gedaan om aan te tonen dat die 70 weken uit Daniel 9, betrekking hebben op de 2300 dagen profetie uit hoofdstuk 8. Die 70 weken zijn de eerste 70 weken uit die profetie, Daarom kan je dat nooit in de toekomst plakken. Buiten dat om erkend iedereen dat de laatste week uit die 70 weken letterlijk 7 jaren voorstellen. Iedereen ziet in de laatste week, 7 dagen, letterlijk 7 jaren en niet 7 dagen. Zelfs jij doet dat. Maar die hele profetie zijn letterlijke jaren. 490 letterlijke jaren uit 2300 letterlijke jaren.Wilsophie schreef:De Bijbel zegt er zelfs bij dat het gaat om 42 maanden. En 84 maanden is 7 jaar en 7 x 360 dagen = 2520 dagen. Dus jouw berekening klopt niet. En de 70 weken zijn 490 jaar en 7 + 62 jaar is 69 jaar x 7 = 483 jaar. En als het verleden zou zijn wat ik niet geloof dan zou Daniël 9 waarvan wordt gesproken over "het versterken van een verbond een week en in de helft van de week ( dus 3 en een half jaar ) niet kloppen want nog nooit is in de geschiedenis het verbond gedurende een jaarweek versterkt noch is in de helft van die jaarweek het slachtoffer en spijsoffer gestopt en over de gruwelijke vleugel er een verwoester zal zijn , want degene die dit doet is ...? Vul maar in.Dan. 9 vers 24-27.Dus uitgaande van een jaar van 360 dagen en dat vermenigvuldigen met 3 en een half komt uit op ...jawel 1260 dagen exact genoemd in Openbaringen 12 en als het daar gewoon jaren zijn van 360 dagen dan is dat niet veranderd omdat in Openbaring 11 verklaart wordt dat 1260 dagen gelijk staan aan 42 keer 30, vers drie noemt het getal exact. 1260 , dus de 70e jaar week omvat een periode van totaal 2 keer 1260 dagen is 2520 dagen deel dat door 360 en je hebt precies 7 jaar Robert, en jouw berekening staat zo niet in de Bijbel. Hoe futuristisch ik ook ben, ik heb gewoon rekenen geleerd.
Als je die week als jaren interpreteert waarom dan niet de 1260 dagen? Ook dat zijn jaren. 42 maanden is het zelfde als 1260 dagen en verwijst naar dezelfde profetie. die profetie van de 1260 dagen zijn 7 keer vermeld in de Bijbel, als tijd, tijden en een halve tijd. als 1260 dagen en als 42 maanden. en die verwijzen allemaal naar de zelfde profetie. Na dezelfde tijdsperiode van 1260 letterlijke jaren.
-
Het aantal pogingen is niet de norm als het niet juist is en ook niet de norm als het juist is. Waar lees je toch die 2300 dagen als je dat deelt door 360, kom je nooit ergens uit, dus ik kan er niets mee. De 70 weken zijn verdeeld in 62 weken tot op Messias de Vorst toch?Robert75 schreef:Omdat ik nu al een aantal pogingen heb gedaan om aan te tonen dat die 70 weken uit Daniel 9, betrekking hebben op de 2300 dagen profetie uit hoofdstuk 8. Die 70 weken zijn de eerste 70 weken uit die profetie, Daarom kan je dat nooit in de toekomst plakken. Buiten dat om erkend iedereen dat de laatste week uit die 70 weken letterlijk 7 jaren voorstellen. Iedereen ziet in de laatste week, 7 dagen, letterlijk 7 jaren en niet 7 dagen. Zelfs jij doet dat. Maar die hele profetie zijn letterlijke jaren. 490 letterlijke jaren uit 2300 letterlijke jaren.
Als je die week als jaren interpreteert waarom dan niet de 1260 dagen? Ook dat zijn jaren. 42 maanden is het zelfde als 1260 dagen en verwijst naar dezelfde profetie. die profetie van de 1260 dagen zijn 7 keer vermeld in de Bijbel, als tijd, tijden en een halve tijd. als 1260 dagen en als 42 maanden. en die verwijzen allemaal naar de zelfde profetie. Na dezelfde tijdsperiode van 1260 letterlijke jaren.
Ik heb nooit gezegd dat het om dagen gaat maar om 7 jaren. Lees toch eens goed man. 490 jaren is een veelvoud van 7 t.o.v. 70. Hoe kom je toch aan die 2300 letterlijke jaren? Ik praat toch ook over letterlijke jaren, ik heb de profetiën nooit vergeestelijkt dus praat niet over letterlijk en geestelijk. Dat onderscheid maak jij en niet ik.
-
Ik plaats geen 70 weken in de toekomst, maar lees even terug, er zijn 62 weken verstreken tot op Messias de Vorst , Die Zijn koninkrijk niet zou hebben/ opeisen, dus praat ik dan wel de Bijbel over resterende 7 jaarweken en 1 jaar week. En dat is nog toekomst. Snap je dat je dat goed moet onderscheiden?Robert 75 schreef:
Er zijn van de 70 jaarweken 62 jaarweken om sinds het jaar 0 ongeveer. De geboorte van de Here Jezus. Daar tel je 33 jaar bij op en dan gebeurt er iets in de heilshistorie volgens Handelingen 2.
-
Wilsophie in Daniel lees je toch het visioen van de 2300 dagen? Die 70 weken zijn de eerste weken uit die profetie. Die 70 weken zijn toch ook jaren.? Die stellen toch 490 letterlijke jaren voor? Als het de eerste 70 weken zijn van de 2300 dagen profetie, dan moet je die 2300 dagen toch ook interpreteren als letterlijke jaren? 2300 letterlijke jaren, die ingingen toen de Joden toestemming kregen om Jeruzalem en de tempel te herbouwen zoals we kunnen lezen in de 70 weken profetie. Aan het eind van de 69e week verschijnt Messias de Vorst=Jezus. toen waren er 483 jaren verstreken en bleven er nog 7 jaren over. die zijn vervuld in Jezus. 7 jaren na de doop van Christus waren de eerste 70 weken uit die 2300 jaren verstreken.
Het is toch ook niet de antichrist die het verbond versterkt. maar Christus zelf. die in het midden van de week (lees 3/5 jaar) gekruisigd werd. en 3,5 jaar later werd Stefanus gestenigd en ging het evangelie definitief naar de heidenen. eind 70 weken. en bleven er nog 1810 jaren over van de 2300 jaren.
Het is toch ook niet de antichrist die het verbond versterkt. maar Christus zelf. die in het midden van de week (lees 3/5 jaar) gekruisigd werd. en 3,5 jaar later werd Stefanus gestenigd en ging het evangelie definitief naar de heidenen. eind 70 weken. en bleven er nog 1810 jaren over van de 2300 jaren.
-
Sorry hoor jaarweken zijn jaren van 360 dagen, we zitten toch niet in de kleuterklas en ik ga uit van de Bijbelse tijdrekening.Als je die week als jaren interpreteert waarom dan niet de 1260 dagen? Ook dat zijn jaren. 42 maanden is het zelfde als 1260 dagen en verwijst naar dezelfde profetie. die profetie van de 1260 dagen zijn 7 keer vermeld in de Bijbel, als tijd, tijden en een halve tijd. als 1260 dagen en als 42 maanden. en die verwijzen allemaal naar de zelfde profetie. Na dezelfde tijdsperiode van 1260 letterlijke jaren.
Daniël en Openbaring spreken over jaren van 360 dagen. En tijd , tijd en een halve tijd verwijst zeker naar dezelfde profetie, en dat is dus nog toekomst.
-
ok ook goed. jij je zin. dan moeten ze nog allemaal vervuld worden.Wilsophie schreef:Sorry hoor jaarweken zijn jaren van 360 dagen, we zitten toch niet in de kleuterklas en ik ga uit van de Bijbelse tijdrekening.Als je die week als jaren interpreteert waarom dan niet de 1260 dagen? Ook dat zijn jaren. 42 maanden is het zelfde als 1260 dagen en verwijst naar dezelfde profetie. die profetie van de 1260 dagen zijn 7 keer vermeld in de Bijbel, als tijd, tijden en een halve tijd. als 1260 dagen en als 42 maanden. en die verwijzen allemaal naar de zelfde profetie. Na dezelfde tijdsperiode van 1260 letterlijke jaren.
Daniël en Openbaring spreken over jaren van 360 dagen. En tijd , tijd en een halve tijd verwijst zeker naar dezelfde profetie, en dat is dus nog toekomst.
[modbreak Trajecto] Ten aanzien van melding, gedaan bij dit bericht:
Deze reactie is wat kort en mogelijk niet helemaal beleefd te noemen, maar dan geldt er een verzachtende omstandigheid die elke berisping overbodig maakt. Het is namelijk een antwoord/reactie op een niet-serieuze connectie leggen met kleuterklasgedrag. Zoiets is hier helemaal niet aan de orde en op zichzelf eigenlijk een berisping waard.
Er wordt gepraat over speciaalsoortige weken en "tijden".
Dit is absoluut niet iets voor de kleuterklas, maar uitleggen en interpreteren van Bijbelse gegevens die men verschillend kan opvatten en bezien. Geen mening hierover is per definitie de juiste. Het gaat er juist om dat men zijn visie erop beargumenteert en andere visies en andere argumenten serieus bestudeert. Kortom: sowieso geen kleuterklaswerk.
-
Ik vraag mij af wie het verbond versterkt want het staat niet met een hoofdletter.... ik moet dat nog even nazoeken over wie het gaat in dit Bijbelgedeelte, omdat in de helft van de 70e week ook de traditie van de offers weer zal ophouden, het gaat namelijk om dat afgodsbeeld in Jeruzalem. Ik zoek dat even op.
En..
Nee de Heer werd gekruisigd in de 62e week , dat staat in Daniël 9 vers 26 "en na die 62 weken zal de Messias uitgeroeid worden en Hij zal niet hebben ( Zijn Koninkrijk)
en niet in de helft van de 3 en een half jaar, je spreekt jezelf zo tegen in de vorige post . Ik kan die 2300 niet vinden, heb je een tekst? Stefanus werd gestenigd vlak na de opstanding van Christus denk ik , maar niet in de tijd waar Daniël over spreekt, ik vind dat nergens terug.
En..
Nee de Heer werd gekruisigd in de 62e week , dat staat in Daniël 9 vers 26 "en na die 62 weken zal de Messias uitgeroeid worden en Hij zal niet hebben ( Zijn Koninkrijk)
en niet in de helft van de 3 en een half jaar, je spreekt jezelf zo tegen in de vorige post . Ik kan die 2300 niet vinden, heb je een tekst? Stefanus werd gestenigd vlak na de opstanding van Christus denk ik , maar niet in de tijd waar Daniël over spreekt, ik vind dat nergens terug.
-
robert75 schreef:ok ook goed. jij je zin. dan moeten ze nog allemaal vervuld worden.Wilsophie schreef:Sorry hoor jaarweken zijn jaren van 360 dagen, we zitten toch niet in de kleuterklas en ik ga uit van de Bijbelse tijdrekening.Als je die week als jaren interpreteert waarom dan niet de 1260 dagen? Ook dat zijn jaren. 42 maanden is het zelfde als 1260 dagen en verwijst naar dezelfde profetie. die profetie van de 1260 dagen zijn 7 keer vermeld in de Bijbel, als tijd, tijden en een halve tijd. als 1260 dagen en als 42 maanden. en die verwijzen allemaal naar de zelfde profetie. Na dezelfde tijdsperiode van 1260 letterlijke jaren.
O wat een flauw antwoord. Dag hoor. Doe ik mijn uiterste best wat uit te leggen t.a.v. jouw berekeningen en dan geef je dit antwoord. Weet je hoeveel tijd mij dit ook heeft gekost om het uit te zoeken?
Het gaat toch niet om "mijn zin?"
-
Ik zal het nog een proberen uit te leggen, je moet een dag voor een jaar nemen. Zo staat in Openbaringen dat de laatste 7 plagen vallen op een dag. Die vallen niet op een letterlijke dag maar binnen een jaar. Als de Bijbel spreekt over een profetische week bedoelt men 7 jaren, een week heeft 7 dagen zijn dus 7 jaren.
70 weken zijn dan 70x 7 dagen= 490 dagen, maakt letterlijk 490 jaren.
2300 dagen zijn dan 2300 jaren.
3/5 jaar staat gelijk aan 1260 dagen is 1260 jaren.
een jaar is 360 dagen, is dus 360 jaren.
42 maanden is 1260 dagen 1260 jaren.
70 weken zijn dan 70x 7 dagen= 490 dagen, maakt letterlijk 490 jaren.
2300 dagen zijn dan 2300 jaren.
3/5 jaar staat gelijk aan 1260 dagen is 1260 jaren.
een jaar is 360 dagen, is dus 360 jaren.
42 maanden is 1260 dagen 1260 jaren.
-
Ik heb eigenlijk geen zin na je flauwe reactie nog te reageren, want ik ben geen klein kind die haar zin wil.
[modbreak Trajecto] Sorry, maar je vroeg er om, zoals men dan zegt. Robert75 treft geen blaam.
Daniël 8 spreekt over 2300 dagen dat de tempel ontwijd wordt. De offers gaan door, hoewel niet meer ter ere van God.
De 1290 dagen betreft de tijd dat er geen offers meer gebracht worden.
Dat is heel iets anders dan de dagen van de verdrukking dus de 1260 dagen, niet alles door elkaar gooien.
Beide perioden eindigen met de inwijding van de tempel (Daniël 8:14b). We kunnen dus vanaf dat tijdstip terugtellen.
Rekenen we de 2300 dagen om (we gebruiken uiteraard de Joodse telling; maanden van 30 dagen) dan is dat 6 jaar, 4 maanden en 20 dagen. Dat valt bijna acht maanden na het begin van de Grote Verdrukking. En de Grote Verdrukking is nog nooit geweest naar mijn beste weten.
De instelling van de offers is volgens mij ten "behoeve" van de gruwel der verwoesting , dus kan nooit ingesteld worden door Christus.
[modbreak Trajecto] Sorry, maar je vroeg er om, zoals men dan zegt. Robert75 treft geen blaam.
Daniël 8 spreekt over 2300 dagen dat de tempel ontwijd wordt. De offers gaan door, hoewel niet meer ter ere van God.
Dat is heel iets anders dan de dagen van de verdrukking dus de 1260 dagen, niet alles door elkaar gooien.
Beide perioden eindigen met de inwijding van de tempel (Daniël 8:14b). We kunnen dus vanaf dat tijdstip terugtellen.
Rekenen we de 2300 dagen om (we gebruiken uiteraard de Joodse telling; maanden van 30 dagen) dan is dat 6 jaar, 4 maanden en 20 dagen. Dat valt bijna acht maanden na het begin van de Grote Verdrukking. En de Grote Verdrukking is nog nooit geweest naar mijn beste weten.
De instelling van de offers is volgens mij ten "behoeve" van de gruwel der verwoesting , dus kan nooit ingesteld worden door Christus.
-
Bij het dagelijks offer werd er 2xp/d geofferd, en wel 1 keer s ’avonds, en 1 keer s ‘ochtends.
Als we weten dat de Joodse dag begint in de avond tot de volgende avond, kunnen we stellen dat in 1 dag dus 2 keer geofferd wordt.
Dus zeggen sommigen; dan zijn 2300 avonden en morgens = 2300 dagen! Maar of dat waar is of niet, heeft niets van doen met de berekening die aan de orde was in de laatste postings.
Je kunt het ook halveren en spreken over de helft dus namelijk 1150 dagen.
Als we weten dat de Joodse dag begint in de avond tot de volgende avond, kunnen we stellen dat in 1 dag dus 2 keer geofferd wordt.
Dus zeggen sommigen; dan zijn 2300 avonden en morgens = 2300 dagen! Maar of dat waar is of niet, heeft niets van doen met de berekening die aan de orde was in de laatste postings.
Je kunt het ook halveren en spreken over de helft dus namelijk 1150 dagen.
-
Ik gooi niets door elkaar dat doe jezelf. Sterker nog jij knipt gewoon de laatste week van Daniel weg om die vervolgens in de toekomst te plaatsen, en dan interpreteer je de 1260 dagen profetie, die niets met de 70 weken van doen heeft in de laatste week van Daniel.Wilsophie schreef:Ik heb eigenlijk geen zin na je flauwe reactie nog te reageren, want ik ben geen klein kind die haar zin wil.
-
Je gaat niet in op wat ik uitleg t.a.v. die 2300 dagen en ik heb voldoende toegelicht, ik knip niets maar de Bijbel zelf plaatst de laatste jaarweek bestaande uit 2 keer 3 en een half jaar in de toekomst zoals ik in Openbaring ook lees. Je laatste zin begrijp ik echt niet, maar ik stop ermee Robert.
-
De Bijbel plakt niets in de toekomst dat doe jezelf namelijk. die 70 weken zijn allang vervuld. en hoeven niet meer vervuld te worden. nergens in de Bijbel wordt gesproken over 2 keer een halve week. In de Bijbel wordt 7 keer verwezen naar de 1260 dagen=jaren profetie, en niets meer dan dat. Je ligt dan ook niets toe, je maakt er een warboel van.
sorry dat ik het zeg!
sorry dat ik het zeg!
-
Wilsophie: " Maar ik stop ermee Robert"
Heel verstandig, want het leidt tot NIETS, wat je ook aantoont vanuit de Schrift.
Heel verstandig, want het leidt tot NIETS, wat je ook aantoont vanuit de Schrift.
-
Ik zie het persoonlijk niet als een probleem om gewoon je antwoord hier te plaatsen. Per slot van rekening valt het prima binnen het topic.pjotter schreef:Ik zou graag willen reageren op deze vragen maar vrees dat mijn antwoord bij sommigen weer zouden leiden tot hevige aanstoot en furieuze reacties.Veritas Illustrat schreef:Ik denk persoonlijk, dat de ware kerk wordt gebouwd in de gemeenschap van heiligen die Christus volkomen zijn toegewijd. Letterlijk, dus altijd en op elke plek waar ze zich bevinden. De Landman heeft geduld en wacht op de vrucht van het land. Dat betekent, dat de zaaier al is geweest en Hij zich intussen met de Maaier verheugt. Nu is de tijd - al sinds de uitstorting van de Heilige Geest - dat God Zijn volk aan het verzamelen is.
Hoe zie jij dat?
Ik zou me over 'hevige aanstoot en furieuze reacties" niet zo druk maken. Zolang je de regels van fatsoen in acht neemt, is er niets aan de hand. Sommige onderwerpen liggen gevoelig, maar iemand schreef al eens: je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Vandaar dat ik steeds zo hamer op het feit, dat het hebben van een afwijkende mening, helemaal niet wil zeggen, dat die mening niets waard is. Ik zou juist zeggen: het tegendeel. Door afwijkende meningen, wordt je verstand gescherpt en word je opnieuw geconfronteerd met het feit dat geen enkel mening vanzelfsprekend is en steeds weer opnieuw moet worden bevochten.
Elke keer als mijn mening onder druk komt te staan, keer ik terug naar de Bron en loop ik het als het ware compleet weer na. Dat kost veel tijd. Steeds weer opnieuw. Het gebeurt niet zelden, dat ik een mening op punten bijstel of zelfs geheel verwerp. Daarom kan ik ook niet zo lang achter elkaar schrijven, want aan andere zaken kom ik niet meer toe. Ik moet alleen nog leren om niet op elk bericht in te gaan.