Dessa schreef:
"Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.
Precies Hij heeft ze vervuld. Ik haalde die tekst gister ook al aan. Niet vervangen door heidendom maar door genade, jij noemt dat heidendom omdat je niet vanuit die genade leeft omdat je denkt dat de Messias nog moet komen.[/quote]
Bs'd
Je laat het grootste gedeelte van die quote van JC weg, hier istie weer:
"Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.
18 Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is.
19 Wie dan een van deze geringste geboden afschaft en de mensen zo onderwijst, zal de geringste genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar wie ze doet en onderwijst, die zal groot genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen."
Matt 5
Ik kan begrijpen dat jij geloof dat hij ze vervuld heeft.
Maar waarom denk je dan dat jij ze niet meer hoeft te vervullen? Hij zegt toch helder en duidelijk: "Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is.
19 Wie dan een van deze geringste geboden afschaft en de mensen zo onderwijst, zal de geringste genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar wie ze doet en onderwijst, die zal groot genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen."
God heeft geboden Zijn bijbelse feesten te onderhouden: "
J-H-W-H sprak tot Mozes:
34 Spreek tot de Israëlieten en zeg:
Vanaf de vijftiende dag van deze zevende maand is het zeven dagen lang Loofhuttenfeest voor
J-H-W-H.
35 Op de eerste dag is er een heilige samenkomst. Geen enkel dienstwerk mag u doen.
36 Zeven dagen lang moet u
J-H-W-H vuuroffers aanbieden.
Op de achtste dag moet u een heilige samenkomst houden en
J-H-W-H een vuuroffer aanbieden. Het is een bijzondere samenkomst. U mag geen enkel dienstwerk doen.
37 Dit zijn de feestdagen van
J-H-W-H, die u moet uitroepen als heilige samenkomsten om een vuuroffer voor
J-H-W-H aan te bieden: brandoffer en graanoffer, slachtoffer en plengoffers, al naargelang het voorschrift voor die bepaalde dag,
38 naast de offers op de sabbatten van
J-H-W-H, naast uw geschenken, naast al uw gelofteoffers en naast al uw vrijwillige gaven, die u aan
J-H-W-H geeft.
39 Maar vanaf de vijftiende dag van de zevende maand, wanneer u de opbrengst van het land ingezameld hebt, moet u het feest van
J-H-W-H zeven dagen lang vieren. Op de eerste dag is het rustdag en op de achtste dag is het rustdag.
40 Op de eerste dag moet u voor uzelf vruchten van sierlijke bomen, takken van palmbomen, takken van loofbomen en van beekwilgen nemen, en u moet zich zeven dagen lang voor het aangezicht van
J-H-W-H, uw God, verblijden.
41
Dat feest voor J-H-W-H moet u per jaar zeven dagen lang vieren. Het is een eeuwige verordening, al uw generaties door. In de zevende maand moet u het vieren."
Dat is één van de feestdagen van God.
En je kan moeilijk ontkennen dat het christendom Gods feesten overboord gegooid heeft en vervangen heeft door heidendom zoals kerstmis.
Dus je zegt: "Nee nee nee, dat doen wij niet, Gods wetten overboord gooien en vervangen door heidendom", en ondertussen doe je dat wel.
Dit bericht wordt u toegestuurd vanuit mijn loofhut in het heilige land.