Zolderworm schreef:Jerommel schreef:Mjêh, het was een poging de conversatie weer vlot te trekken.
Tja, tijdens een droom weet je ook niet altijd dat het 'maar' een droom is.
Help, je hebt de boodschap nog niet goed ontvangen. Het gaat er niet om dat je
tijdens de droom niet altijd (zeg maar bijna nooit) weet dat het een droom is, maar dat je
tijdens de uittreding weet dat het
geen droom is, net zoals je dat nu weet, nu je mijn post leest. Dat is een heel ander verhaal.
Ja, dat denk ik ook.
Ik had me beter moeten inlezen hier.
Maar goed, ik klasseer uittreding(servaringen) niet onder slaap.
Maar helemaal wakker is het misschien ook niet, aangezien er dikwijls regressiehypnose nodig is om het weer boven water te halen.
Je bent in de war met bijna-dood-ervaringen. Een uittredingservaring kun je je altijd tot in de details herinneren als je weer terug bent in je lichaam.
Ik was inderdaad in de war met BDE..
Ik denk i.i.g wel dat uittreding iets paranormaals is.
Er zijn zoveel mensen die zoiets wel eens hebben meegemaakt, dat het bijna iets normaals is.[/quote]Ja, ik heb zelf ook wel wat rare ervaringen op dat vlak. Iedereen wel, denk ik. Sommigen misschien maar 1 of 2 keer, anderen meer.
Ik vindt het toch verschillend van "echt" (fysiek) wakker zijn, ik zou het niet zomaar het zelfde noemen.
Maar misschien, net als dromen, heb je er ook niveaux 'wakkerheidsgevoel' in.
Maar het is een paranormaal verschijnsel, denk ik.
Want we hebben geen rondzwevende zintuigen, die onszelf kunnen zien.
Paranormale zaken liggen, is mijn conclusie, niet onder onze contrôle.
Als een mens er iets mee wil, dan is ie aangewezen op externe hulp.
Dit noemt men wel 'ascended masters', demonen (dat in feite zo veel als "wijzen" betekent), beschermengelen, engelen, het veld (dat klinkt wetenschappelijker), the angelic realm, etcetera....
Hoeveel 'nog nieuwere testamenten' zijn er al niet gechanneled door een medium, wat dus slechts een doorgeefluik is.
Ze hebben nog succes ook! Zie de Mormonen en de Islam en nog een paar, dacht ik..
Die toko waar Tom Cruise bij zat.. ? ...
Maar het staat allemal tegenover de Bijbel..
"Maar je moet de overeenkomsten zoeken!" zegt men dan.
Maar dan is er ook geen verschil tussen een vliegtuig en een kruisraket, en volgens mij is dat verschil er wel.
Anyway, het zijn zo van die dingen van het leven op aarde.
Maar i.m.o. tast bijna iedereen er over in het duister, en is het een schemerwereld waar je als mens beter vandaan kunt blijven.
Dat zeg ik uit eigen ervaringen, die ik heb gehad voordat ik gelovig werd in Christus.
Later heb ik dan 'geleerd' dat die dingen niet van God zijn, sterker nog, enz..
En ik vind dat zeer aannemelijk.
Hier mee wil ik zeker niet alle occulte kennis wegwimpelen overigens!
Ik geloof wel degelijk in die zaken, daarvoor heb ik er teveel van gezien.
En niet voor niets zijn er bepaalde boeken en leringen heilig in die kringen.
Het is ergens wel aantrekkelijk. Maar het wordt ook aktief aantrekkelijk gemaakt.
Vooral de jonge mensen worden bestookt met occulte thema's, en het gaat er in als koek...
(bericht gewijzigd, paar keer... laatst 17:29)