Je vergeet dat het hier niet gaat over de leer van de JHG, maar over de brief van Judas.Alpha schreef:Leuk geprobeerd.Wajehie schreef:Leuk geprobeerd, maar ik geloof wat in de Bijbel staat en jij bent de degene die de (mi dwaalleer) van JH getuigen zit te verdedigen.
Het onbijbels zijn van die leer los je op door teksten naar behoefte symbolisch te interpreteren.
De stijl van Nico ter Linden die ook stukken van de bijbel de status geeft van "‘Wel waar, niet echt gebeurd!’
Gelovigen negeren niet de wet maar weten dat de oude mens/het vlees niet gerechtvaardigd zal worden. 20 Daarom zal uit werken van de wet geen vlees voor Hem gerechtvaardigd worden.
Zonder opnieuw geboren te worden kan men het koninkrijk niet binnengaan en dat is het nieuwe verbond.
Dat JH getuigen niet weten wat het nieuwe verbond inhoudt is begrijpelijk , die Allah uit de koran weet het ook niet, die leer lijkt er wat dat betreft op.
Lees jij voordat het nieuwe verbond in ging dat Jezus zegt " door het volgen van de wet ben je behouden" of "door het naleven van de wet zijn je zonden vergeven "wat ik wel lees is dat het door geloof komt.
Wanneer ik een bordje “gevaarlijk ijs” plaats, krijg ik reacties die, grofweg, gebaseerd zijn op 2 zaken.
De meerderheid zegt: waar haal je het recht vandaan om dat bordje te plaatsen, ik bepaal zelf wel wat gevaarlijk is en gaat vervolgens het ijs op.
Roept dan triomfantelijk: zie je wel, het klopt niet. Het is wèl goed. En ziet vervolgens niet dat hij net naast een zwakke plek staat.
De ander neemt de waarschuwing wèl van harte aan, maar controleert dat vanaf de veilige kant en neemt het zekere voor het onzekere.
In tegenstelling tot wat de christenheid meent, is dat in de schrift zelf wordt bepaald of iets symbolisch of letterlijk is, ook als dat niet overeenkomt met je eigen ideeën.
Helaas voor jou toont Jezus aan, dat de joodse wet tegen de mens is en bedoeld om hun onvolmaaktheid aan het licht te brengen.
Daarom geeft hij juist zijn leven, om het ontstane precedent te corrigeren op een wettelijke wijze.
De christenheid negeert vele Bijbelse regels. De Bijbelse regels zijn niet populair. Vandaar ook dat het mogelijk is, dat een voorganger atheïst, of erger, de zaken die vermeld zijn in 1 Kor. 6:9-10 negeert.
De feesten van de christenheid zijn gebaseerd op heidense gebruiken, terwijl het gebod van Jezus om zijn dood op 14 Nissan te herdenken massaal genegeerd wordt.
Wat gaat er nu bij de christenheid allemaal mis, behalve dan dat kerken massaal leeglopen ?
Een belangrijk onderdeel daarvan wordt veroorzaakt, dat men het onderwijs uit de Bijbel geen prioriteit geeft.
(1 Tim 2:4, men heeft epignosis vervangen door gnosis) en dat men de predikingsopdracht, gegeven aan alle gelovigen, negeert. (Matth. 28:19).
Men vindt één keer per week, sommigen één keer per jaar, naar de kerk gaan en passief aanwezig zijn, voldoende. Me geeft dan vanaf de kansel “onderwijs”, waarvan delen niet uit d Bijbel afkomstig zijn, maar door mensen zijn toegevoegd. Ook heeft men Gods heilige naam uit de gehele bijbel verwijderd en vervangen door een nietszeggende titel.
Men maakt mensen wijs dat “iedereen” naar de hemel gaat, terwijl de Bijbel leert, dat vlees en bloed niet naar de hemel gaan.
Nergens in het OT staat dat mensen naar de hemel gaan. Sterker nog, Jezus zegt dan dit: „Geen mens is tot in de hemel opgestegen, dan hij die uit de hemel is neergedaald, de Zoon des mensen”.
Maar hij nodigt 144.000 mensen uit om met hem als koningen en priesters in de hemel te dienen.
Maar ja, dan is dat natuurlijk “ineens “ symbolisch bedoeld. Terwijl datgene wat symbolisch is bedoeld letterlijk verklaard wordt, zoals dit:
Openbaring 21:1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde; want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is niet meer.
De zee in deze tekst wordt gemakshalve maar weggemoffeld, terwijl de Bijbel laat zien, dat het opstandige mensen zijn.
Dat het een citaat is van Jes 65:12 wordt ook genegeerd.
Maar ja, dat ik alleen maar probeer je door “het ijs zakken” te behoeden, is natuurlijk in jouw ogen helemaal verkeerd.Je "vergeet" de tekst: geloof zonder werken is dood.Mattheüs 9:2 En Jezus, Die hun geloof zag, zei tegen de verlamde: Zoon, heb goede moed, uw zonden zijn u vergeven
Lukas 7:50 Maar Hij zei tegen de vrouw: Uw geloof heeft u behouden; ga heen in vrede!
Lukas 8:48 Hij zei tegen haar: Heb goede moed, dochter, uw geloof heeft u behouden; ga heen in vrede!
Lukas 8:50 Maar toen Jezus dat hoorde, antwoordde Hij hem: Wees niet bevreesd, geloof alleen, en zij zal behouden worden.
Lukas 17:19 En Hij zei tegen hem: Sta op en ga heen. Uw geloof heeft u behouden.
Markus 16:16 Wie geloofd zal hebben en gedoopt zal zijn, zal zalig worden, maar wie niet geloofd zal hebben, zal verdoemd worden.
Johannes 3:15 opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Johannes 3:16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren
gaat, maar eeuwig leven heeft.
Johannes 3:18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam van
de eniggeboren Zoon van God.
Dan gaat de tekst verder:
Niettemin zal iemand zeggen: „Gij hebt geloof, en ik heb werken.
Toon mij uw geloof los van de werken, en ik zal u mijn geloof tonen door mijn werken.”
Gij gelooft toch dat er één [almachtige] God is?
Daaraan doet gij heel goed. En toch geloven de demonen ook en zij sidderen.
On-topic dus maar weer.