Dat in eigen werken vervallen is een enorm strijdpunt want mensen zijn geneigd te denken dat ze beloond worden naar werken, genade is een heel lastig iets terwijl het in feite heel simpel is maar dat geeft geworstel.Gaitema schreef:Ik zeg dit omdat ik een vriend heb die beweerd dat het zo werkt en telkens weer komt hij in nood en vraagt zich af waardoor.. Het is de realiteit dat niemand op aarde echt door Jezus leeft en iedereen vervalt in eigen werken. Daarom blijft zoals wij het al constateren de nalatigheid en de noodzaak tot bekering actueel. Maar dat is ook niet alles. Het is maar vanuit welke context je iets zegt.
Idd is het zo dat het maar net is hoe je iets precies zegt/bedoelt want je openstellen voor God kan je ook iets doen noemen maar het is meer toelaten dan doen, het is laten doen. En loslaten kan worstelen zijn, daarom gaat de wedloop met vallen en opstaan.
Dat klinkt meer als afleiding zoeken dan werkelijk willen stoppen denk ikMeestal komt het er gewoon op neer dat je verstrikt bent geraakt in het probleem waar joden tegen aanliepen toen ze offers aan God wilden brengen, dat het hen liet herinneren aan hun zonden en daardoor verleidt weer gingen zondigen.
Net als het stoppen met roken.
alleen al de gedachte
"Ik moet stoppen met roken" houdt je aan het roken.
Je kan dan beter denken:
" he, laat ik eens de tuin gaan doen, want het is mooi weer"