Puur toeval? Dus dat is wat jij tegen dat kind zegt, ''ja jammer jongen maar het is puur toeval''.....Piebe2 schreef:Puur toeval, want God is liefde. Het kwaad wat God schept is als de achterkant van de medaille. Hoe zal jij geheel vrij zijn zonder dat je buurman je in potentie kan doden? God is ook de schepper van toeval en dat komt bepaalde atheïsten niet zo goed uit dus beginnen te altijd te jammeren als ik dat aankaart. Toch staat het in de Bijbel, tijd en toeval treffen ons allen zei Prediker en ik geloof dat een onschuldig kind wat ziek wordt getroffen is door toeval en dat God zich over dat kind zal ontfermen. Voor atheïsten is dit geen vraagstuk, want als God niet bestaat dan heeft hij het sowieso niet gedaan.JW88 schreef:Die vraag heb ik nog steeds nooit beantwoord gekregen..... Waarom heeft God eigenlijk het kwaad geschapen? Wat was de gedachte daarachter?
En als hij het niet heeft geschapen, waarom liet/laat hij het dan toe?
Wat is bijvoorbeeld de gedachte van het geven van leukemie aan een 5 jarig kind, die daardoor ongeneeslijk ziek is en elke dag moet lijden?
God is liefde? Denk jij dat wij in een wereld leven vol regenbogen en vlindertjes ofzo? Hou toch op met je idealistische gezwam! Heb jij wel enig idee hoeveel verschrikkelijke dingen er in de wereld gebeuren? Daar kan God niks aan doen zeker? Als het om liefde en goede dingen gaat zit hij op de eerste rij, maar zodra het ook maar een beetje negatief begint te worden is hij nergens te bekennen
Toeval bestaat helemaal niet, dat is slechts een bepaalde samenloop van omstandigheden, wat verder nergens op gebaseerd is en al helemaal niet met iets wonderlijks te maken heeft. Als God alleen liefde is dat strooit hij wel heel selectief met liefde, waarom verdient een 5 jarig kind met leukemie geen liefde? Waarom moet die elke dag lijden? Op welke manier ontfermt God zich over dat kind?
Maar katholieke priesters die kinderen misbruiken is ook allemaal toeval zeker?