Het is hier al ruimschoots aangedragen dat God wil dat Zijn liefde werkelijkheid in ons wordt, maar als al die aangedragen gedeeltes (inclusief het liefhebben
als jezelf) met een hand vol kritiek ergens wordt geparkeerd en daar achter gelaten wordt, dan komt het ook nog niet aan.
Opmerkingen als "ik heb het niet in de bijbel zien staan" vind ik dan vreemd. We zien het wel degelijk staan, maar het wordt door Jerommel weg geparkeerd en er over heen gelezen, lijkt het wel.
Ik heb onder ander de Bijbelse woorden mee gegeven die voor mij persoonlijk heel wezenlijk waren over de liefde. Wie immers angst kent, die kent de echte liefde nog niet, want angst houdt verband met straf. Dat is de wijsheid die voor mij centraal staat. Als je bang bent zelf te zondig en liefdeloos te zijn, dan moet je de conclusie trekken dat je de echte liefde van God nog niet kent, laat staan dat je die liefde zou kunnen uitdragen.
Immers, als je tot de conclusie komt dat je zelf niet beminnelijk bent vanwege een gebrek aan liefde en een overdosis aan vleselijke duisternis, ja dan moet je de conclusie trekken dat je de echte liefde nog niet hebt leren kennen en als je die echte liefde nog niet hebt leren kennen, hoe moet je dat wat je nog niet hebt leren kennen dan uitdragen? Dat kan je dan niet.
Maar zoals het in de bijbel staat zien we nog in een wazige spiegel en zijn we nog in de kinderfase. Zelfs het profeteren van de eerste christenen was beperkt, staat er in de bijbel. Alles is beperkt en in de kinderfase hier op aarde. De volwassenheid krijgen we later als we oog in oog staan.
Conclusie: we kunnen op een kinderlijke manier al Gods liefde leren kennen en op een kinderlijke manier die doorgeven. Beperkt, maar aanwezig.
als je op een kinderlijke manier die liefde door gaat, dan ben je een lief kind

Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.