Anja schreef:Jerommel schreef:meribel schreef:
Ik ben gestopt geweest, 2 jaar lang.. Wat een saaie tijd was dat.
Is het nu dan minder saai? Is wat in me opkomt hoor..
Begrijpelijke vraag hoor.
Tja, inderdaad is het met een blowtje minder saai...
Maar misschien is een beetje uitleg wel handig.
Ook in de psychische zorg kijkt men dikwijls tegen blowen aan als een soort (poging tot) zelfmedicatie.
Zeker in geval van ADD en ADHD en de soort klachten, die onrust veroorzaken in het heufd..
Vroeger noemde men dat nog 'zenuwlijers'
Beetje wiet werkt dan ontspannend.
Ook is het een goed slaap-middel, voor mensen die moeilijk in slaap komen, zoals ik bijvoorbeeld, bij wie de hersenen maar blijven door ratelen..
Verder heb ik geen wijsheid,
Dat is wel een wijze opmerking!
Dit is allemaal gevaarlijke onzin.
Geen paniek, ik licht e.e.a. alleen een beetje toe.
Doe jezelf een plezier en kijk eens rond op een psychiatrische afdeling en zie en verneem wat wietgebruik teweeg brengt, vaak al bij jonge mensen, maar ook bij niet meer zo jonge mensen. Het veroorzaakt psychoses, manisch depressiviteit en erger.
Het is eerder een trigger voor dergelijke klachten.
Ik heb het zelf gezien bij mijn destijds beste vriend.
Hij had er (achteraf bezien) altijd al 'aanleg' voor.
Maar heeft ook te maken met de wiet zelf, en hoe die is geëvolueerd door kruisen en kunstmatige groei (kas, substraat, voeding en additieven etc...).
Het wordt steeds sterker. Een mild natuurlijk wietje is moeilijk te vinden, of je moet zelf een plant groot-brengen.
Als men de klachten heeft die jij beschrijft, wendt men zich tot de huisarts en laat zich doorverwijzen naar een goede psychiater en de hulpverlening, en grijpt ook zichzelf in de kladden.
Het één sluit het ander geenszins uit.
Ja, natuurlijk ga je voor je klachten naar je arts en niet naar de coffeeshop.
Er is geen excuus voor drugsgebruik. Het is levensgevaarlijk en zet de deur wagenwijd open naar het rijk van de duisternis.
Psycho-pharmaca zijn ook drugs, meestal synthetisch.
Wiet is een plant die verder niet bewerkt hoeft te worden, is in die zin 'natuurlijk'.
Maargoed, ik wil niet alles weerleggen wat je nu schrijft hoor.
Probeer alleen wat uit te leggen.