Jij bent niet de eerste die tegenargumenten voortdurend beledigingen en persoonlijke aanvallen noemt. Xxxxx*)Alpha schreef:Nee, ik heb geen enkel belang bij mijn geloof. Ik heb geen enkel belang bij voortdurende beledigingen en persoonlijke aanvallen. Jezus heeft dat ook voorzegd.Zolderworm schreef:Niet zo dramatisch doen. Wat jij doet is de dingen noemen die je gelooft, en net doen alsof het allemaal zeker is. Hoezo werd de Messias verwacht en en gevonden? Is dat per se zo omdat het in de Bijbel staat? Ben jij er zelf bij geweest? Nee, natuurlijk niet. Het is niet eens zeker of Hij wel echt bestaan heeft. Ook jij mag je eigen mening hebben. Maar praat niet alsof het allemaal zeker is en jij de enige ware God en ware leer volgt. En dat anderen alleen maar een eigen God maken. Ook jij maakt een eigen God, en het is nog maar de vraag wie gelijk heeft.
En uiteraard heb je persoonlijk belang bij je geloof. Dat heeft elke gelovige. Het geeft een gevoel van zekerheid en levensinvulling. Dat is eigenbelang.
Om te beginnen zijn er helemaal geen Bijbelse bewijzen. Wat zijn dat dan voor bewijzen? Dat de wereld zo mooi in elkaar zit? Dat is helemaal geen bewijs. Het bewijst niets. Het is alleen maar een persoonlijke mening.Op basis van de vele Bijbelse bewijzen, ben ik van mijn geloof zeker. Ik twijfel niet.
Velen proberen de Bijbelse bewijzen onderuit te halen door het als “toeval”of als “natuurverschijnselen’ te verklaren. Daarbij laten ze alleen zien, dat ze niet de moeite hebben genomen om het e.e.a. grondig uit te zoeken.
Hoezo is er maar één God? Wat zijn je bewijzen, als je dit zo met zoveel zekerheid claimt? Als je iets claimt, en beweert dat anderen alleen maar een eigen God scheppen, dan moet je met bewijzen komen. (Als je zegt dat je het alleen maar gelooft, en de mogelijkheid open laat dat niet jij, maar iemand anders gelijk heeft, dan hoef je het niet te bewijzen.)Er is maar één almachtige God en als je in hem gelooft op basis van nauwkeurige kennis , zodat er geen on-Bijbelse items in je geloof zitten en zijn wil oprecht navolgt, dan is je geloof door hem goedgekeurd. Hij bepaalt dat.
Hoezo heb je dat gezien? Je denkt dat je het gezien hebt. Maar dat is helemaal jouw persoonlijke opvatting. Het is geen gegronde reden om te stellen dat mensen die iets anders geloven dan jij, zichzelf een God gemaakt hebben. Ook jij hebt jezelf een God gemaakt, alleen door een tunnelvisie ben je je dat niet bewust.In tegenstelling tot jou, twijfel ik helemaal niet. Ik heb gezien, dat de gehele schepping de schepper bewijst.
De Bijbels geschiedenis maakt vooral duidelijk dat iedereen zich altijd een eigen God gemaakt heeft, ook mensen zoals jij. Wat moet ik met een God die steden uitmoordt?Uit de Bijbelse geschiedenis blijkt voortdurend dat mensen hun eigen God maken. In het Bijbelse verslag zijn vele voorbeelden opgenomen.
Ja, dat gaat nooit gebeuren, omdat ook jouw God een verzonnen God is.Treur niet, je merkt vanzelf dat God bestaat, wanneer hij ingrijpt.
Heb je met hem getelefoneerd?Maar hij is geduldig met u, omdat hij niet wenst dat er iemand vernietigd wordt.
[modbreak Trajecto] *) Zin verwijderd. Hierin werd een vergelijking gemaakt met een andere forummer.
Zoiets is niet de bedoeling.