Dat is wijsheid het gaan van je eigen weg;er is er maar een belangrijk voor mij God door Jezus de Chrsitus de Verlosser in Eeuwigheid.

Bs"dpeda schreef: 15 nov 2024, 11:05 Wat is wijsheid inzake "' verlossing "", rond het bekende drie-luik.
Verlossing komt van buiten de mens ( God/ Jehova/ JHWH/ Jezus)
Verlossing komt van binnen de mens ( esoterie )
Verlossing komt nergens vandaan ( naturalist ).
Alle zienswijzen worden door de volgers gezien als wijsheid.
Kennelijk bij dit hoofdstuk 3 wijsheden, netjes naast elkaar !!
Wanneer binnen de creationisten er zich reeds "" gezamenlijk gedragen wijsheid"' kan ontplooien, is er in mijn optiek nog hoop om ook daarna nog verder te komen. Even afwachten.Tufkah schreef: 15 nov 2024, 12:45 Wijsheid is om overeenkomsten te zoeken, Eliyahu, Inktvlam, Alfa zijn creationisten. Dat zegt wat over hun attitude en levensinstelling.
Binnen de creationisten is er ook weer verdeeldheid, Eliyahu weigert om Jezus Christus als zijn redder aan te nemen. De "gezamenlijk gedragen wijsheid" bestaat alleen uit het bestrijden van de ET en het creëren van een scheppingsverhaal. Dat laatste is dan weer lastig, zo vond men enkele decennia geleden een hybride mens welke een kruising was tussen Sapiens en Neanderthaler. Dus niet zoals bij jou en mij slechts enkele procenten Neanderthaler. Wat de vraag opwerpt, waren Adam en Eva Sapiens of Neanderthaler? Of wellicht Adam het een en Eva het ander?peda schreef: 15 nov 2024, 13:09Wanneer binnen de creationisten er zich reeds "" gezamenlijk gedragen wijsheid"' kan ontplooien, is er in mijn optiek nog hoop om ook daarna nog verder te komen. Even afwachten.Tufkah schreef: 15 nov 2024, 12:45 Wijsheid is om overeenkomsten te zoeken, Eliyahu, Inktvlam, Alfa zijn creationisten. Dat zegt wat over hun attitude en levensinstelling.
Bs"dTufkah schreef: 15 nov 2024, 14:26Binnen de creationisten is er ook weer verdeeldheid, Eliyahu weigert om Jezus Christus als zijn redder aan te nemen. De "gezamenlijk gedragen wijsheid" bestaat alleen uit het bestrijden van de ET en het creëren van een scheppingsverhaal. Dat laatste is dan weer lastig, zo vond men enkele decennia geleden een hybride mens welke een kruising was tussen Sapiens en Neanderthaler. Dus niet zoals bij jou en mij slechts enkele procenten Neanderthaler. Wat de vraag opwerpt, waren Adam en Eva Sapiens of Neanderthaler? Of wellicht Adam het een en Eva het ander?peda schreef: 15 nov 2024, 13:09
Wanneer binnen de creationisten er zich reeds "" gezamenlijk gedragen wijsheid"' kan ontplooien, is er in mijn optiek nog hoop om ook daarna nog verder te komen. Even afwachten.
Creationisme is iets waar je je hele leven mee bezig kunt zijn denk ik, want die vermaledijde wetenschap gooit telkens weer roet in het eten.