Neem dan lekker gauw dat kopje koffie van je, dat onder je berichten staat koud te worden. Nou ja, Hopper heeft gezegd dat iets niet voor jou is weggelegd. Ik snap het wel. Dat moet hij ook niet doen, de stoutert. Want natuurlijk is dit ook voor jou weggelegd. Het ligt op de bovenste plank van de kast. Nee hoor, ook jij kunt het. Gewoon wat minder oefenen, dat is het gewoon. Dat wil zeggen: niet alles willen uitdenken. Je stoel staat hier al voor je klaar in de zweefclub. Hij is alvast versierd.Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 13:04Nee hoor, het is slechts een observatie.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:00Ben je nou boos of zo?Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 12:56O ja jij bent net zo'n 'verlichte' geest als hopper. Was ik even vergeten! Maar dat licht hapert behoorlijk, gezien al je slordigheden.
De (on)historische Jezus
-
- Man/Vrouw: M
Re: De (on)historische Jezus
Only dead fish go with the flow
-
Maar ook bij de zweefclub 150cm afstand en alleen in het zweefvliegtuig.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:19Neem dan lekker gauw dat kopje koffie van je, dat onder je berichten staat koud te worden. Nou ja, Hopper heeft gezegd dat iets niet voor jou is weggelegd. Ik snap het wel. Dat moet hij ook niet doen, de stoutert. Want natuurlijk is dit ook voor jou weggelegd. Het ligt op de bovenste plank van de kast. Nee hoor, ook jij kunt het. Gewoon wat minder oefenen, dat is het gewoon. Dat wil zeggen: niet alles willen uitdenken. Je stoel staat hier al voor je klaar in de zweefclub. Hij is alvast versierd.Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 13:04Nee hoor, het is slechts een observatie.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:00Ben je nou boos of zo?Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 12:56O ja jij bent net zo'n 'verlichte' geest als hopper. Was ik even vergeten! Maar dat licht hapert behoorlijk, gezien al je slordigheden.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Bedankt maar ik streef liever naar het met beide benen op de grond te blijven staan, zonder vage pretenties dat ik 'in het licht ben' of vergelijkbare pretentieuze bullcrap waarmee sommigen hier zichzelf voor de gek blijken te houden. Als je daadwerkelijk 'in het licht' zou zijn (wat dat dan ook moge betekenen) zou dat op de een of andere manier ergens uit moeten blijken. Noch bij jou, noch bij hopper zie ik daar iets van. Alleen vage pretenties.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:19Neem dan lekker gauw dat kopje koffie van je, dat onder je berichten staat koud te worden. Nou ja, Hopper heeft gezegd dat iets niet voor jou is weggelegd. Ik snap het wel. Dat moet hij ook niet doen, de stoutert. Want natuurlijk is dit ook voor jou weggelegd. Het ligt op de bovenste plank van de kast. Nee hoor, ook jij kunt het. Gewoon wat minder oefenen, dat is het gewoon. Dat wil zeggen: niet alles willen uitdenken. Je stoel staat hier al voor je klaar in de zweefclub. Hij is alvast versierd.Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 13:04Nee hoor, het is slechts een observatie.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:00Ben je nou boos of zo?Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 12:56O ja jij bent net zo'n 'verlichte' geest als hopper. Was ik even vergeten! Maar dat licht hapert behoorlijk, gezien al je slordigheden.
Als je je eigen 'leer' of hoe je het zelf ook wenst te noemen niet aan een kind kunt uitleggen is het waarschijnlijk gewoon bullcrap.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
-
En jij bent net een hondje dat overal ook even een plasje overheen wil doen.Snelheid schreef: ↑05 jun 2021, 13:23Maar ook bij de zweefclub 150cm afstand en alleen in het zweefvliegtuig.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:19Neem dan lekker gauw dat kopje koffie van je, dat onder je berichten staat koud te worden. Nou ja, Hopper heeft gezegd dat iets niet voor jou is weggelegd. Ik snap het wel. Dat moet hij ook niet doen, de stoutert. Want natuurlijk is dit ook voor jou weggelegd. Het ligt op de bovenste plank van de kast. Nee hoor, ook jij kunt het. Gewoon wat minder oefenen, dat is het gewoon. Dat wil zeggen: niet alles willen uitdenken. Je stoel staat hier al voor je klaar in de zweefclub. Hij is alvast versierd.Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 13:04Nee hoor, het is slechts een observatie.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:00Ben je nou boos of zo?Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 12:56
O ja jij bent net zo'n 'verlichte' geest als hopper. Was ik even vergeten! Maar dat licht hapert behoorlijk, gezien al je slordigheden.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
-
Goed heBastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 14:00En jij bent net een hondje dat overal ook even een plasje overheen wil doen.Snelheid schreef: ↑05 jun 2021, 13:23Maar ook bij de zweefclub 150cm afstand en alleen in het zweefvliegtuig.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:19Neem dan lekker gauw dat kopje koffie van je, dat onder je berichten staat koud te worden. Nou ja, Hopper heeft gezegd dat iets niet voor jou is weggelegd. Ik snap het wel. Dat moet hij ook niet doen, de stoutert. Want natuurlijk is dit ook voor jou weggelegd. Het ligt op de bovenste plank van de kast. Nee hoor, ook jij kunt het. Gewoon wat minder oefenen, dat is het gewoon. Dat wil zeggen: niet alles willen uitdenken. Je stoel staat hier al voor je klaar in de zweefclub. Hij is alvast versierd.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Ja hoor; heel braaf.Snelheid schreef: ↑05 jun 2021, 14:01Goed heBastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 14:00En jij bent net een hondje dat overal ook even een plasje overheen wil doen.Snelheid schreef: ↑05 jun 2021, 13:23Maar ook bij de zweefclub 150cm afstand en alleen in het zweefvliegtuig.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:19Neem dan lekker gauw dat kopje koffie van je, dat onder je berichten staat koud te worden. Nou ja, Hopper heeft gezegd dat iets niet voor jou is weggelegd. Ik snap het wel. Dat moet hij ook niet doen, de stoutert. Want natuurlijk is dit ook voor jou weggelegd. Het ligt op de bovenste plank van de kast. Nee hoor, ook jij kunt het. Gewoon wat minder oefenen, dat is het gewoon. Dat wil zeggen: niet alles willen uitdenken. Je stoel staat hier al voor je klaar in de zweefclub. Hij is alvast versierd.
-
Klopt. Nauwelijks iets inhoudelijks te berde brengen, maar telkens discussies binnenkomen met nietszeggende reacties. Ik noem dat getroll.Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 14:00En jij bent net een hondje dat overal ook even een plasje overheen wil doen.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
-
Mooi dat jij zo braaf reageerBastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 14:04Ja hoor; heel braaf.Snelheid schreef: ↑05 jun 2021, 14:01Goed heBastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 14:00En jij bent net een hondje dat overal ook even een plasje overheen wil doen.Snelheid schreef: ↑05 jun 2021, 13:23Maar ook bij de zweefclub 150cm afstand en alleen in het zweefvliegtuig.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:19
Neem dan lekker gauw dat kopje koffie van je, dat onder je berichten staat koud te worden. Nou ja, Hopper heeft gezegd dat iets niet voor jou is weggelegd. Ik snap het wel. Dat moet hij ook niet doen, de stoutert. Want natuurlijk is dit ook voor jou weggelegd. Het ligt op de bovenste plank van de kast. Nee hoor, ook jij kunt het. Gewoon wat minder oefenen, dat is het gewoon. Dat wil zeggen: niet alles willen uitdenken. Je stoel staat hier al voor je klaar in de zweefclub. Hij is alvast versierd.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
''Bij de zweefclub 150cm afstand en alleen in het zweefvliegtuig'' ... ''Goed he '', ... ''Mooi dat jij zo braaf reageer ''...
Je voegt niets zinnigs toe met je eeuwige getroll.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
-
Dat je niet van humor houdt blijkt wel weer.
En als jij wat zinnig heeft toe te voegen dan je eigen gelijk zie wij dat graag te gemoet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Oh, is dat humor? Mocht ik vanmiddag tijd hebben, zal ik er even om lachen
-
Inderdaad gewoon doen zal je van opknappen; zo nu maar weer terug naar het onderwerp.
En als jij wat zinnig heeft toe te voegen dan je eigen gelijk zien wij dat graag te gemoet
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Het ego is een van de pijnlijkste illusies die er zijn.
-
Hopper en ik hebben een verschillende visie. Ik spreek nooit van "in het licht zijn". Dus ik denk dat je met je kritiek toch echt bij Hopper moet zijn. Wel zijn Hopper en ik het eens over het idee dat er een werkelijkheid is, of een bewustzijnssoort, boven het rationele denken, en dat je dus niet alles kunt begrijpen vanuit het rationele denken. Maar voor mij is dat evenzogoed een theoretisch feit. Wat het voor Hopper is, weet ik niet.Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 13:59Bedankt maar ik streef liever naar het met beide benen op de grond te blijven staan, zonder vage pretenties dat ik 'in het licht ben' of vergelijkbare pretentieuze bullcrap waarmee sommigen hier zichzelf voor de gek blijken te houden. Als je daadwerkelijk 'in het licht' zou zijn (wat dat dan ook moge betekenen) zou dat op de een of andere manier ergens uit moeten blijken. Noch bij jou, noch bij hopper zie ik daar iets van. Alleen vage pretenties.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:19Neem dan lekker gauw dat kopje koffie van je, dat onder je berichten staat koud te worden. Nou ja, Hopper heeft gezegd dat iets niet voor jou is weggelegd. Ik snap het wel. Dat moet hij ook niet doen, de stoutert. Want natuurlijk is dit ook voor jou weggelegd. Het ligt op de bovenste plank van de kast. Nee hoor, ook jij kunt het. Gewoon wat minder oefenen, dat is het gewoon. Dat wil zeggen: niet alles willen uitdenken. Je stoel staat hier al voor je klaar in de zweefclub. Hij is alvast versierd.Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 13:04Nee hoor, het is slechts een observatie.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:00Ben je nou boos of zo?Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 12:56
O ja jij bent net zo'n 'verlichte' geest als hopper. Was ik even vergeten! Maar dat licht hapert behoorlijk, gezien al je slordigheden.
Als je je eigen 'leer' of hoe je het zelf ook wenst te noemen niet aan een kind kunt uitleggen is het waarschijnlijk gewoon bullcrap.
-
Ik vond het wel een leuke grap, hoor Snelheid.Snelheid schreef: ↑05 jun 2021, 14:18Inderdaad gewoon doen zal je van opknappen; zo nu maar weer terug naar het onderwerp.
En als jij wat zinnig heeft toe te voegen dan je eigen gelijk zien wij dat graag te gemoet
-
Ik bedoel dat het voor Bastiaan niet is weggelegd zolang hij maar in zijn denken blijft zitten.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 13:19
Neem dan lekker gauw dat kopje koffie van je, dat onder je berichten staat koud te worden. Nou ja, Hopper heeft gezegd dat iets niet voor jou is weggelegd. Ik snap het wel. Dat moet hij ook niet doen, de stoutert. Want natuurlijk is dit ook voor jou weggelegd. Het ligt op de bovenste plank van de kast. Nee hoor, ook jij kunt het. Gewoon wat minder oefenen, dat is het gewoon. Dat wil zeggen: niet alles willen uitdenken. Je stoel staat hier al voor je klaar in de zweefclub. Hij is alvast versierd.
Het is het denkende ego wat een discussie wil winnen en daar is onze Bas nog mee behept.
Dat wat 'het licht' genoemd wordt is ook aanwezig in de ogen waar Bas zo opzichtig mee adverteert momenteel.
-
dank; nou ja volg jou discussie met @Hopper ben benieuwd waar jullie uit komen.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 14:26Ik vond het wel een leuke grap, hoor Snelheid.Snelheid schreef: ↑05 jun 2021, 14:18Inderdaad gewoon doen zal je van opknappen; zo nu maar weer terug naar het onderwerp.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Dat wat Johannes 'het Licht' noemt is niks anders dan het waarnemingslicht. Dat is aanwezig in ieder mens, maar omdat het de vormen waarneemt kan het nooit een vorm zijn. En gezien dat het denken alleen in vormen kan denken kan het ook nooit gedacht worden.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 14:25
Hopper en ik hebben een verschillende visie. Ik spreek nooit van "in het licht zijn". Dus ik denk dat je met je kritiek toch echt bij Hopper moet zijn. Wel zijn Hopper en ik het eens over het idee dat er een werkelijkheid is, of een bewustzijnssoort, boven het rationele denken, en dat je dus niet alles kunt begrijpen vanuit het rationele denken. Maar voor mij is dat evenzogoed een theoretisch feit. Wat het voor Hopper is, weet ik niet.
Vandaar dat we in spirituele kringen vaak de negatie/ontkenning tegen komen.
Vooral in het taoïsme, maar ook bij Meister Eckhart. Er is 'iets' in de mens wat niet gedacht kan worden omdat het 'dat' is wat bewustzijn en denken voortbrengt.
-
Nee, wat de stellingen in z'n boek betreft, maakt het me niet uit wat hij heeft gedaan. Wat hij heeft gedaan, heeft niets te maken de waarde van z'n historisch werk. Daar gaat het om.Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 11:42Je bedoelt Balthasar, niet Barnabas. De klinkers zijn hetzelfde maar de medeklinkers verschillen.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 11:20Dat was even een overdrijving, omdat Barnabas beweerde dat Richard Carrier geen goede argumenten heeft, omdat hij "schandalen achter de rug heeft wegens ranzig gedrag".Bastiaan73 schreef: ↑05 jun 2021, 09:07In reactie op je zin 'Wat Carrier betreft maakt het me niet uit dat hij kinderen heeft verkracht' wil ik even opmerken dat ik dit op z'n zachtst gezegd eigenaardig vind. Besef je wel wat je hier typt?Zolderworm schreef: ↑04 jun 2021, 23:26Misschien kan ik een lijstje opgeven van de pakweg duizend boeken die ik m'n leven gelezen heb, zo'n twintig per jaar gedurende zo'n 55 jaar, en jou vragen of jij die allemaal gelezen hebt.Balthasar schreef: ↑04 jun 2021, 22:47
Carrier is een werkloze atheïstische activist die althans tot voor kort leefde op kosten van zijn fans -- en ook schandalen achter de rug heeft vanwege ranzig gedrag. Hij heeft nooit aan een universiteit gewerkt, en de kwaliteit van zijn publicaties is bedroevend.
Ik heb dat boek wel gelezen. Ik ben op de hoogte van de wetenschappelijke literatuur. Heb jij Theissen gelezen, of Schweitzer, of Lüdemann, of Schröter, of Merz, of Wolter, of Lindemann, of Schnelle, of Bond, of Dunn, of Hurtado, of Ehrman, of Allison, of Sanders, of Eve, of Le Donne, of Stanton, of De Jonge, of Crossan, of Casey, of Bultmann, of Brown, of Fredriksen, of Meier, of Vermes, of Bovon, of Thomson?
En nee, ik heb geen respect voor complotdenkers. Ik minacht zelfverkozen domheid.
Ondanks je zogenaamde belezenheid stralen je berichten een soort onvriendelijke kilheid en hoogmoed uit. Dat heb je daarmee niet kunnen voorkomen. Je lijstje is ook nogal eenzijdig.
Wat Carrier betreft maakt het me niet uit dat hij kinderen heeft verkracht en z'n studenten heeft uitgevreten. Dat is niet van invloed op zijn werk. Dat de kwaliteit van zijn werk bedroevend zou zijn is jouw mening. Dat komt omdat je begint met je geloofs-vooroordeel en iedereen die er anders over denkt dan jij als een extremist en fanaat betitelt en kleineert.
Maar ik ben wel benieuwd wat die zogenaamde schandalen zijn. Ranzig gedrag nog wel.
Maar ik denk niet dat er iets over te vinden is, want Barnabas inschattend zal hij wel schromelijk overdrijven. Barnabas vindt het al ranzig gedrag als je je vrouw een carrière gunt in plaats van haar te gebieden achter het aanrecht te staan. In ieder geval loopt Carrier nog vrij rond. Dus zo erg zal het wel niet geweest zijn.
Als ik op m'n telefoon "Richard Carrier schandalen" wil intikken, dan geeft hij als eerste suggestie "Richard Carrier schansspringen". Is dat nou zo erg?
Maar of het waar is of niet: jij zegt dat je het niet erg vindt dat hij kinderen heeft verkracht. Dat vind ik raar.
-
Dat klopt. Maar de meeste mensen kunnen zich er niets bij voorstellen. Daarom noemen ze het zweefgedoe.hopper schreef: ↑05 jun 2021, 14:34Dat wat Johannes 'het Licht' noemt is niks anders dan het waarnemingslicht. Dat is aanwezig in ieder mens, maar omdat het de vormen waarneemt kan het nooit een vorm zijn. En gezien dat het denken alleen in vormen kan denken kan het ook nooit gedacht worden.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 14:25
Hopper en ik hebben een verschillende visie. Ik spreek nooit van "in het licht zijn". Dus ik denk dat je met je kritiek toch echt bij Hopper moet zijn. Wel zijn Hopper en ik het eens over het idee dat er een werkelijkheid is, of een bewustzijnssoort, boven het rationele denken, en dat je dus niet alles kunt begrijpen vanuit het rationele denken. Maar voor mij is dat evenzogoed een theoretisch feit. Wat het voor Hopper is, weet ik niet.
Vooral in het taoïsme, maar ook bij Meister Eckhart. Er is 'iets' in de mens wat niet gedacht kan worden omdat het 'dat' is wat bewustzijn en denken voortbrengt.
-
Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 14:39Dat klopt. Maar de meeste mensen kunnen zich er niets bij voorstellen. Daarom noemen ze het zweefgedoe.hopper schreef: ↑05 jun 2021, 14:34Dat wat Johannes 'het Licht' noemt is niks anders dan het waarnemingslicht. Dat is aanwezig in ieder mens, maar omdat het de vormen waarneemt kan het nooit een vorm zijn. En gezien dat het denken alleen in vormen kan denken kan het ook nooit gedacht worden.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 14:25
Wat de boer niet kent....
Maar dat de meeste mensen zich er niets bij voor kunnen stellen is logisch, het is het voorstellen zelf.
Geloven is veel voor de hand liggender, Jezus -al dan niet historisch- voorstellen is een makkie.
Man, baard, opgeheven vinger.
Oh nee, dat was Osama. (Grapje hoor voor wie gekrenkt is.)
-
Inderdaad, de emanatie uit de ENE. Zit in ieder mens als christus-ik. Wat het is, probeer het maar te verwoorden. Daarom ook de negatieve theologie, waar je ook niet verder komt als in ontkennende wijze er over te spreken. Beter het credo "" zwijgen is goud "', maar dan kun je weer niet meedoen op een geloofsforum. Lastig, dat wel.hopper schreef: ↑05 jun 2021, 14:34Dat wat Johannes 'het Licht' noemt is niks anders dan het waarnemingslicht. Dat is aanwezig in ieder mens, maar omdat het de vormen waarneemt kan het nooit een vorm zijn. En gezien dat het denken alleen in vormen kan denken kan het ook nooit gedacht worden.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 14:25
-
peda schreef: ↑05 jun 2021, 14:48Inderdaad, de emanatie uit de ENE. Zit in ieder mens als christus-ik. Wat het is, probeer het maar te verwoorden. Daarom ook de negatieve theologie, waar je ook niet verder komt als in ontkennende wijze er over te spreken. Beter het credo "" zwijgen is goud "', maar dan kun je weer niet meedoen op een geloofsforum. Lastig, dat wel.hopper schreef: ↑05 jun 2021, 14:34Dat wat Johannes 'het Licht' noemt is niks anders dan het waarnemingslicht. Dat is aanwezig in ieder mens, maar omdat het de vormen waarneemt kan het nooit een vorm zijn. En gezien dat het denken alleen in vormen kan denken kan het ook nooit gedacht worden.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 14:25
Over God kun je niet spreken, vandaar de negatieve theologie. Over de Zoon van God kun je ook niet spreken. Vandaar de oeverloze discussie over de ja/nee historische Jezus. Om toch maar te spreken over dat waar je niet over spreken kunt.
-
Er kan blijkbaar wel over getypt worden.hopper schreef: ↑05 jun 2021, 17:26peda schreef: ↑05 jun 2021, 14:48Inderdaad, de emanatie uit de ENE. Zit in ieder mens als christus-ik. Wat het is, probeer het maar te verwoorden. Daarom ook de negatieve theologie, waar je ook niet verder komt als in ontkennende wijze er over te spreken. Beter het credo "" zwijgen is goud "', maar dan kun je weer niet meedoen op een geloofsforum. Lastig, dat wel.hopper schreef: ↑05 jun 2021, 14:34Dat wat Johannes 'het Licht' noemt is niks anders dan het waarnemingslicht. Dat is aanwezig in ieder mens, maar omdat het de vormen waarneemt kan het nooit een vorm zijn. En gezien dat het denken alleen in vormen kan denken kan het ook nooit gedacht worden.Zolderworm schreef: ↑05 jun 2021, 14:25
Over God kun je niet spreken, vandaar de negatieve theologie. Over de Zoon van God kun je ook niet spreken. Vandaar de oeverloze discussie over de ja/nee historische Jezus. Om toch maar te spreken over dat waar je niet over spreken kunt.
-
Hallo Hopper,
Bij de christelijke historische Jezus geloof je dat de Kunstschilder van Buiten het schilderij, vervolgens Zelve in het schilderij ( schepping ) is getreden en tijdelijk deel van het schilderij is geworden. Van Transcendentie naar Immanentie. Een gedeelte van het Transcendente wordt daarmede herkenbaar, voorstelbaar, bespreekbaar voor de mens. De herkenbaarheid van God Zelve. Daarin ga je als gelovige mee of je wijst het krachtig van de hand ( ongelovige ). Door de herkenbaarheid, kunnen christelijk gelovigen concreet spreken over God; God een mysterie, maar toch weer niet. Daarom kunnen ook veel forumpagina's gevuld worden met de voor gelovigen herkenbare God. Wie doet dat de christenen na, de Kunstenaar die tevens tijdelijk in het kunstwerk stapt, wel een grootse gedachte.
Bij de christelijke historische Jezus geloof je dat de Kunstschilder van Buiten het schilderij, vervolgens Zelve in het schilderij ( schepping ) is getreden en tijdelijk deel van het schilderij is geworden. Van Transcendentie naar Immanentie. Een gedeelte van het Transcendente wordt daarmede herkenbaar, voorstelbaar, bespreekbaar voor de mens. De herkenbaarheid van God Zelve. Daarin ga je als gelovige mee of je wijst het krachtig van de hand ( ongelovige ). Door de herkenbaarheid, kunnen christelijk gelovigen concreet spreken over God; God een mysterie, maar toch weer niet. Daarom kunnen ook veel forumpagina's gevuld worden met de voor gelovigen herkenbare God. Wie doet dat de christenen na, de Kunstenaar die tevens tijdelijk in het kunstwerk stapt, wel een grootse gedachte.