Tufkah schreef: 20 mei 2024, 20:21
peda schreef: 20 mei 2024, 17:55
De bijbel gaat er over dat God Wiens Woord in de bijbel is Verwoord, altijd gelijk heeft.
Alpha citeert uit het Boek waarvan de Woorden altijd gelijk hebben, dus zijn de citaten van Alpha ontleend aan het Boek gewoon Waar.
Dit is uiteraard geen cirkelredenering, want aangaande God ( Het ZIJN ) is de menselijke cirkelredenering niet van toepassing.
Ik heb het vaker opgemerkt, tegen de redeneringen van Alpha kan niemand op, noch diegenen die het zo'n 10 jaren geleden op het G G forum hebben geprobeerd, noch een aantal forum- nieuwkomers in 2024.
In zijn uppie "' verslaat "" Alpha met groot gemak middels de keuze van de juiste bijbel-citaten al diegenen die zich baseren op dwaal-kennis.
Soms is de Bijbel zelfs met zichzelf in tegenspraak. Daarnaast is de Bijbel door mensen geschreven, niet door God. Het is het Woord wat spreekt, en dat spreekt dan weer zonder woorden. In feite is het zo dat God helemaal niks zegt. Dat kan ook niet, want God is één. En als God tegen een ander zou spreken dan zou dat God én een ander zijn, waarmee God het één zijn zou verliezen.
Er wordt inderdaad vaker beweerd dat de bijbel zichzelf tegenspreekt.
Ik heb wel eens een hele lijst gezien, van die beweringen.
‘Luister, o Israël: Jehovah, onze God, is één Jehovah.’ — DEUT. 6:4.
Waar gaat deze tekst over?
De context geeft duidelijkheid!
Deut 5:
6 “Ik ben Jehovah, je God, die je uit Egypte heeft geleid, uit het huis van slavernij.
7 Je mag buiten mij nooit andere goden hebben. NWV.
De Joden leefden onder zeer zware omstandigheden in Egypte, zij werden gedwongen als slaaf te werken.
In Egypte vierde afgoderij hoogtij.
Om de heersers te dwingen het volk vrij te laten, kwamen er plagen, die vooraf werden aangekondigd.
Alle 10 plagen waren een directe confrontatie met de Egyptische afgoden.
Bij de 10e plaag werden alle eerst geborenen gedood, behalve bij de joden, die de goddelijke instructies hadden uitgevoerd.
Dezelfde nacht vertrokken zij uit Egypte.
Er zijn vele voorbeelden dat JHWH, direct of indirect, met mensen praat en instructies geeft. O.a.: Deuteronomium 5: 28-33.
Soms werden engelen gebruikt, die met mensen aten, dronken en sliepen.
Er is dus maar één ware en almachtige God, ʼEl Sjaddaiʹ, ho Pantoʹkrator.
Alle andere goden zijn door Satan bedacht.