Wat is er offtopic aan? Het bezwaar tegen Jezus is dat er geen vrede kwam, zoals voorzegd in de tenach.
Maar ja, mij prima. Ik neem toch ff een pauze.
Dat is de irationaliteit van dit topic. Vanuit de afwijzing van de voortschrijdende openbaring wil men bewijzen hebben van de voortschrijdende openbaring uit een tijd waarin de voortschrijdende openbaring werd afgewezen. Dat zijn simpelweg schijnvragen, zoals reeds geconstateerd. (viewtopic.php?f=9&t=3535&start=2175#p236616)coby schreef: ↑05 mei 2019, 16:26Hoe kan Hij vrede brengen als Hij niet wordt geaccepteerd? Volgens mij waren de heidenen vernietigd of bekeerd als ze Hem wel massaal hadden aangenomen.Boppe1986 schreef: ↑05 mei 2019, 15:43Graag nog meer van deze christelijke retoriek
Het gaat om vrede tussen volkeren, tussen Israël en de volkeren eromheen. Iedereen gaat naar Israël toe om God te aanbidden. Dit zou bewerkstelligd worden door de messias. Maar daar hebben de christenen dus een tweede wederkomst voor nodig. Want ze hadden goed door dat er in die tijd geen vrede was tussen de volkeren.
Zwaarden zouden veranderen in ploegscharen, de leeuw lag bij het lammetje.. Allemaal moeten ze wachten op de tweede wederkomst van Christus. We wachten al 2000 jaar. Al 2000 jaar zeggen christenen "nu leven we echt in de eindtijd"... Paulus dacht eerst dat het in zijn tijd was dat Christus wederkwam. In Mattheus spreekt Jezus van "deze generatie zou geenszins overgaan"
Er zijn messiaspretendenten voor minder afgewezen.
Pauze? Niks er van, ik ben amper terug!coby schreef: ↑05 mei 2019, 16:31Wat is er offtopic aan? Het bezwaar tegen Jezus is dat er geen vrede kwam, zoals voorzegd in de tenach.
Lol. Wel ff pauze van dit onderwerp hoor.Piebe Paulusma schreef: ↑05 mei 2019, 16:54Pauze? Niks er van, ik ben amper terug!coby schreef: ↑05 mei 2019, 16:31Wat is er offtopic aan? Het bezwaar tegen Jezus is dat er geen vrede kwam, zoals voorzegd in de tenach.
Nou vooruit dan maar!coby schreef: ↑05 mei 2019, 16:57Lol. Wel ff pauze van dit onderwerp hoor.Piebe Paulusma schreef: ↑05 mei 2019, 16:54Pauze? Niks er van, ik ben amper terug!coby schreef: ↑05 mei 2019, 16:31Wat is er offtopic aan? Het bezwaar tegen Jezus is dat er geen vrede kwam, zoals voorzegd in de tenach.
Dit topic gaat over de messias van de T'NaCH. Indien je daadwerkelijk vindt dat Jezus de messias van de T'NaCH zou zijn, dan ben ik benieuwd naar de argumenten.
Die uitspraak van Anja was een sneer naar mij toe...dus aan mij gericht...terwijl ze donders goed weet dat ik een atheïst ben en niets met orthodoxie van welke orde dan ook te maken heb..en al helemaal niets met het stupide woord "bedekking" of het houden van een wetEliyahu schreef: ↑05 mei 2019, 17:24Bs"d
Dank je. Want dat is waar het allemaal om gaat.
http://tiny.cc/Pred-12-13
De noachidische wetten uit het jodendom zijn dan ook uitsluitend bedoeld voor atheisten cq niet-joden. Dat zijn gewoon de feiten. Maar ik begrijp nu uit je woorden dat je alliantie met het jodendom slechts zo ver reikt als dat je het in kunt zetten tegen het Nieuwe Testament en het christendom.callista schreef: ↑05 mei 2019, 17:26Die uitspraak van Anja was een sneer naar mij toe...dus aan mij gericht...terwijl ze donders goed weet dat ik een atheïst ben en niets met orthodoxie van welke orde dan ook te maken heb..en al helemaal niets met het stupide woord "bedekking"Eliyahu schreef: ↑05 mei 2019, 17:24Bs"d
Dat is wat het NT beweert. Aangezien het messiasschap van Jezus kennelijk niet op grond van de T'NaCH kan worden aangetoond, moeten we blijkbaar eerst het NT accepteren om te zien dat het NT okay is. En nogmaals, tenzij je de correctheid van het NT kunt aantonen op basis van de T'NaCH, zie ik geen reden van het Christelijke document uit te gaan.
Zoals jij behoort te weten gelooft men in de Joodse traditie (Rambam) dat iedere jood die begint met de herbouw van de Tempel een potentiële Messias is. De Joden hebben zich 2000 jaar geleden gestoten aan de Lijdende Messias, Onze Heer Jezus Christus. Zij zagen uit naar een Messias die hen zou bevrijden van Rome, maar niet naar een Messias die zou sterven voor hun zonden. Zij wilden een koning, en geen Redder.
Dat is zeker waar het allemaal om gaat, namelijk om het inzicht dat de mens, ook niet de joodse mens, de Wet niet houden kan. Met de komst van Jezus Christus heeft God er in wezen nog een schepje bovenop gedaan, op die Wet:Eliyahu schreef: ↑05 mei 2019, 17:24Bs"d
Romeinen 12 Ik bid u dan, broeders, door de ontfermingen Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levende, heilige en Gode welbehagelijke offerande, welke is uw redelijke godsdienst.
2 En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij.
3 Want door de genade, die mij gegeven is, zeg ik een iegelijk, die onder u is, dat hij niet wijs zij boven hetgeen men behoort wijs te zijn; maar dat hij wijs zij tot matigheid, gelijk als God een iegelijk de mate des geloofs gedeeld heeft.
4 Want gelijk wij in een lichaam vele leden hebben, en de leden alle niet dezelfde werking hebben;
5 Alzo zijn wij velen een lichaam in Christus, maar elkeen zijn wij elkanders leden.
6 Hebbende nu verscheidene gaven, naar de genade, die ons gegeven is,
7 Zo laat ons die gaven besteden, hetzij profetie, naar de mate des geloofs; hetzij bediening, in het bedienen; hetzij die leert, in het leren;
8 Hetzij die vermaant, in het vermanen; die uitdeelt, in eenvoudigheid; die een voorstander is, in naarstigheid; die barmhartigheid doet, in blijmoedigheid.
9 De liefde zij ongeveinsd. Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan.
10 Hebt elkander hartelijk lief met broederlijke liefde; met eer de een den ander voorgaande.
11 Zijt niet traag in het benaarstigen. Zijt vurig van geest. Dient den Heere.
12 Verblijdt u in de hoop. Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed.
13 Deelt mede tot de behoeften der heiligen. Tracht naar herbergzaamheid.
14 Zegent hen, die u vervolgen; zegent en vervloekt niet.
15 Verblijdt u met de blijden; en weent met de wenenden.
16 Weest eensgezind onder elkander. Tracht niet naar de hoge dingen, maar voegt u tot de nederige. Zijt niet wijs bij uzelven.
17 Vergeldt niemand kwaad voor kwaad. Bezorgt hetgeen eerlijk is voor alle mensen.
18 Indien het mogelijk is, zoveel in u is, houdt vrede met alle mensen.
19 Wreekt uzelven niet, beminden, maar geeft den toorn plaats; want er is geschreven: Mij komt de wraak toe; Ik zal het vergelden, zegt de Heere.
20 Indien dan uw vijand hongert, zo spijzigt hem; indien hem dorst, zo geeft hem te drinken; want dat doende, zult gij kolen vuurs op zijn hoofd hopen.
21 Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede.
Bewijzen uit de T'NaCH Anja..inzake dit onderwerp....Anja schreef: ↑05 mei 2019, 18:31Dat is zeker waar het allemaal om gaat, namelijk om het inzicht dat de mens, ook niet de joodse mens, de Wet niet houden kan. Met de komst van Jezus Christus heeft God er in wezen nog een schepje bovenop gedaan, op die Wet:Eliyahu schreef: ↑05 mei 2019, 17:24Bs"d
Matteus 5,43 "Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;"
Dus wat jij wilt zeggen is dat de Joden Jezus (waarvan kennelijk niet op grond van de T'NaCH kan worden aangetoond dat deze de messias zou zijn) zouden vervangen voor geloof in de Antichrist (komt niet in de T'NaCH voor, maar is een NT-claim) op basis van de T'NaCH. Gaat er dan geen belletje rinkelen, dat zegt dat je niet alleen een off-topic argument poneert, maar eveneens impliceert dat Jezus niet de messias van de T'NaCH is?Anja schreef: ↑05 mei 2019, 18:27De Joden hebben zich 2000 jaar geleden gestoten aan de Lijdende Messias, Onze Heer Jezus Christus. Zij zagen uit naar een Messias die hen zou bevrijden van Rome, maar niet naar een Messias die zou sterven voor hun zonden. Zij wilden een koning, en geen Redder. Anno nu heeft het tempelinstituut enige tijd geleden een munt laten drukken met Trump en de gedroomde derde tempel erop. Trump kan hun gedroomde Messias niet zijn, want hij is geen jood, maar Trump vervulde wel een aantal profetieën in de ogen van de Joden. Het is door deze traditie eenvoudig te zien hoe men de Antichrist zal beschouwen als de Joodse Messias. Een vredestichter kan alleen een schijnvredestichter zijn, zolang ze niet verzoend zijn met God in Christus. Voortschrijdende openbaring zou hen hebben geleerd dat, “Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten” (1 Thessalonicenzen 5:3).
Dit topic gaat over de messias van de T'NaCH. Indien je daadwerkelijk vindt dat Jezus de messias van de T'NaCH zou zijn, ben ik benieuwd naar de argumenten op basis van de T'NaCH.Anja schreef: ↑05 mei 2019, 18:31Matteus 5,43 "Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen." Voortschrijdende openbaring leertRomeinen 12 Ik bid u dan, broeders, door de ontfermingen Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levende, heilige en Gode welbehagelijke offerande, welke is uw redelijke godsdienst. 2 En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij. 3 Want door de genade, die mij gegeven is, zeg ik een iegelijk, die onder u is, dat hij niet wijs zij boven hetgeen men behoort wijs te zijn; maar dat hij wijs zij tot matigheid, gelijk als God een iegelijk de mate des geloofs gedeeld heeft. 4 Want gelijk wij in een lichaam vele leden hebben, en de leden alle niet dezelfde werking hebben; 5 Alzo zijn wij velen een lichaam in Christus, maar elkeen zijn wij elkanders leden. 6 Hebbende nu verscheidene gaven, naar de genade, die ons gegeven is,
7 Zo laat ons die gaven besteden, hetzij profetie, naar de mate des geloofs; hetzij bediening, in het bedienen; hetzij die leert, in het leren; 8 Hetzij die vermaant, in het vermanen; die uitdeelt, in eenvoudigheid; die een voorstander is, in naarstigheid; die barmhartigheid doet, in blijmoedigheid. 9 De liefde zij ongeveinsd. Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan. 10 Hebt elkander hartelijk lief met broederlijke liefde; met eer de een den ander voorgaande. 11 Zijt niet traag in het benaarstigen. Zijt vurig van geest. Dient den Heere. 12 Verblijdt u in de hoop. Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed. 13 Deelt mede tot de behoeften der heiligen. Tracht naar herbergzaamheid. 14 Zegent hen, die u vervolgen; zegent en vervloekt niet. 15 Verblijdt u met de blijden; en weent met de wenenden. 16 Weest eensgezind onder elkander. Tracht niet naar de hoge dingen, maar voegt u tot de nederige. Zijt niet wijs bij uzelven. 17 Vergeldt niemand kwaad voor kwaad. Bezorgt hetgeen eerlijk is voor alle mensen. 18 Indien het mogelijk is, zoveel in u is, houdt vrede met alle mensen. 19 Wreekt uzelven niet, beminden, maar geeft den toorn plaats; want er is geschreven: Mij komt de wraak toe; Ik zal het vergelden, zegt de Heere. 20 Indien dan uw vijand hongert, zo spijzigt hem; indien hem dorst, zo geeft hem te drinken; want dat doende, zult gij kolen vuurs op zijn hoofd hopen. 21 Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede.
Die zijn je gegeven, je ziet ze niet/interpreteert ze anders. Het zij zo.Mart schreef: ↑05 mei 2019, 18:43Dit topic gaat over de messias van de T'NaCH. Indien je daadwerkelijk vindt dat Jezus de messias van de T'NaCH zou zijn, ben ik benieuwd naar de argumenten op basis van de T'NaCH.Anja schreef: ↑05 mei 2019, 18:31Matteus 5,43 "Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen." Voortschrijdende openbaring leertRomeinen 12 Ik bid u dan, broeders, door de ontfermingen Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levende, heilige en Gode welbehagelijke offerande, welke is uw redelijke godsdienst. 2 En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij. 3 Want door de genade, die mij gegeven is, zeg ik een iegelijk, die onder u is, dat hij niet wijs zij boven hetgeen men behoort wijs te zijn; maar dat hij wijs zij tot matigheid, gelijk als God een iegelijk de mate des geloofs gedeeld heeft. 4 Want gelijk wij in een lichaam vele leden hebben, en de leden alle niet dezelfde werking hebben; 5 Alzo zijn wij velen een lichaam in Christus, maar elkeen zijn wij elkanders leden. 6 Hebbende nu verscheidene gaven, naar de genade, die ons gegeven is,
7 Zo laat ons die gaven besteden, hetzij profetie, naar de mate des geloofs; hetzij bediening, in het bedienen; hetzij die leert, in het leren; 8 Hetzij die vermaant, in het vermanen; die uitdeelt, in eenvoudigheid; die een voorstander is, in naarstigheid; die barmhartigheid doet, in blijmoedigheid. 9 De liefde zij ongeveinsd. Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan. 10 Hebt elkander hartelijk lief met broederlijke liefde; met eer de een den ander voorgaande. 11 Zijt niet traag in het benaarstigen. Zijt vurig van geest. Dient den Heere. 12 Verblijdt u in de hoop. Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed. 13 Deelt mede tot de behoeften der heiligen. Tracht naar herbergzaamheid. 14 Zegent hen, die u vervolgen; zegent en vervloekt niet. 15 Verblijdt u met de blijden; en weent met de wenenden. 16 Weest eensgezind onder elkander. Tracht niet naar de hoge dingen, maar voegt u tot de nederige. Zijt niet wijs bij uzelven. 17 Vergeldt niemand kwaad voor kwaad. Bezorgt hetgeen eerlijk is voor alle mensen. 18 Indien het mogelijk is, zoveel in u is, houdt vrede met alle mensen. 19 Wreekt uzelven niet, beminden, maar geeft den toorn plaats; want er is geschreven: Mij komt de wraak toe; Ik zal het vergelden, zegt de Heere. 20 Indien dan uw vijand hongert, zo spijzigt hem; indien hem dorst, zo geeft hem te drinken; want dat doende, zult gij kolen vuurs op zijn hoofd hopen. 21 Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede.
Je begint je een beetje voor te doen als een religekkie. Met je citeren uit de bijbel.Anja schreef: ↑05 mei 2019, 18:27 Zoals jij behoort te weten gelooft men in de Joodse traditie (Rambam) dat iedere jood die begint met de herbouw van de Tempel een potentiële Messias is. De Joden hebben zich 2000 jaar geleden gestoten aan de Lijdende Messias, Onze Heer Jezus Christus. Zij zagen uit naar een Messias die hen zou bevrijden van Rome, maar niet naar een Messias die zou sterven voor hun zonden. Zij wilden een koning, en geen Redder.
1 thes komt uit het NT.Het is door deze traditie eenvoudig te zien hoe men de Antichrist zal beschouwen als de Joodse Messias. Een vredestichter kan alleen een schijnvredestichter zijn, zolang ze niet verzoend zijn met God in Christus. Voortschrijdende openbaring zou hen hebben geleerd dat, “Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten” (1 Thessalonicenzen 5:3).
Hij was leider, maar geen koning zoals de andere volken hadden. Waarom maakte God er dan een probleem van, als Mozes ook een soort koning was?Eliyahu schreef: ↑05 mei 2019, 11:17Bs"dcoby schreef: ↑05 mei 2019, 09:02Wie zegt dat het geen probleem is? Een leider over de hele wereld kan niet anders dan een narcist zijn, als het een gewoon mens is.
Mozes was de koning van heel Israel, althans in elk geval de leider, en hij was tevens de grootste profeet die ooit geleefd heeft.
En daarbovenop was hij ook de meest nederige man ter wereld.
Bs"d
Oog om oog en tand om tand tegen Gods wet??Met de komst van Jezus Christus heeft God er in wezen nog een schepje bovenop gedaan, op die Wet:
Matteus 5,43 "Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;"
Oog om oog, tand om tand, wat Israël doet (begrijpelijk, en in mijn ogen voorbestemd in het Plan Gods, maar wel tegen Gods Wet),
Gods wetten zijn voor eeuwig. Israel is van de Joden, en niet van de arabieren. Dat landgoed was dus nooit van die arabier. Hij mag blij zijn dat hij het tijdelijk heeft mogen gebruiken, en nu de Joden terug zijn is het tijd voor hem om te vertrekken naar Arabië.- en zoals het voorbeeld dat ik gaf van de Palestijnse meneer wiens familie al 100 jaar een landgoed had, wat door nederzettingen te bouwen van hem is afgenomen, waarna hij alleen het terrein nog op mag om als vuilnisman te werken en dan ook nog zelf als een stuk vuil behandeld te worden - is schending van Gods Wet. Voortschrijdende openbaring leert
"Als iemand die u haat, hongerlijdt, geef hem brood te eten, en als hij dorstig is, geef hem water te drinken, 22 want zo zult u vurige kolen op zijn hoofd hopen, en J-H-W-H zal het u vergelden."20 Indien dan uw vijand hongert, zo spijzigt hem; indien hem dorst, zo geeft hem te drinken; want dat doende, zult gij kolen vuurs op zijn hoofd hopen.