ericjan schreef: 17 sep 2018, 08:09
Messenger schreef: 16 sep 2018, 18:10
HJW schreef: 16 sep 2018, 17:14
Piebe Paulusma schreef: 16 sep 2018, 17:12
Waar vergeving is, is geen offer meer nodig. Kennelijk is dat nogal lastig te begrijpen voor sommigen.
Waar geen oordeel is, is geen vergeving meer nodig. Dat is voor nog veel meer mensen lastig te begrijpen.
Precies.
G'd laat ons anders herhaaldelijk het risico weten van de dag des oordeels in Zijn Woord in de Schrift
Juist daardoor neem ik afstand van de bijbel. Het klopt gewoon niet. Het is onzin. En het zijn dreigementen die mensen, uit een primitieve tijd van barbarij, bij God in de mond hebben gelegd.
Nogmaals:
Een God van échte liefde (welke liefde onvoorwaardelijk is) stelt geen voorwaarden. Geen gebod, geen verbod. Daardoor geen zonde, geen zondaar en geen oordeel.
En dan is er nog de vrije wil die precies ditzelfde inhoudt.
God is almachtig en God's wil kan niet (op geen enkele wijze) worden gedwarsboomd. Zeker niet door de vrije wil van mensen.
Een almachtige God is onkwetsbaar, daardoor kan God met geen mogelijkheid door de mens worden beledigd of beschadigd.
Een almachtige God is volmaakt. Ook Zijn schepping is volmaakt. De schepping kan nooit een gruwel zijn in God's ogen.
Bovendien is een almachtige God alwetend en alziend. God wordt nergens door verrast en, omdat de schepping volmaakt is, is de uiteindelijke uitkomst perfect.
Een almachtige God heeft geen behoefte, heeft niets van de mens nodig. Het enige verlangen van God is zichzelf empirisch te ervaren door al Haar delen, en dit verlangen wordt bewerkstelligd doordat wij er Zijn.
God is overal en onlosmakelijk verbonden met alle levensvormen. God is in ieder van ons. Daarom : het Koninkrijk God's is in u en om u heen.
Houdt deze kenmerken in gedachten bij het lezen en horen over God, in welke vorm ook.
Of je moet het oneens zijn met die kenmerken, maar dan vraag ik me af of jouw godsbeeld almachtig is en/of van echte liefde komt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.