Martha schreef: 17 sep 2018, 13:34
Messenger schreef: 17 sep 2018, 12:41
peda schreef: 17 sep 2018, 09:54
Hallo Messenger,
Ik denk dat de meeste beschouwers de schepping niet als volmaakt zien. Over de reden daarvan worden in Godsdiensten en religies antwoorden gegeven.
De meeste beschouwers zien de schepping inderdaad niet als volmaakt. We begrijpen de redenen niet van ziekte, natuurgeweld, tegenslag, angst etc.
Wij begrijpen de redenen wel, namelijk de zondeval, die u nog niet kent. U heeft het vaak over herinneren. Er ontbreekt nog een stukje in de herinnering. Persoonlijk geloof ik dat indien u van goede wil bent en de moed opbrengt door te gaan met de bereidwilligheid te herinneren, ook dit stukje terug zal komen in uw herinnering. Iets wat de heer Walsch en velen met hem helaas nalaten. De Heilige Schrift spreekt niet voor niets van volharding en de wedloop uitlopen. Wanneer het gebeurt dat u de wedloop in elk geval wel verder uitloopt dan Walsch en de zondeval in uw herinnering doorbreekt, en u een open hart voor God hebt, berouwvol bent, dan zal de Trooster met u zijn, die Voorspraak voor u doet. Het kan helaas niet anders. De weg uit de bewusteloosheid is nu eenmaal de weg van bewustwording. En bewustwording is onmogelijk zonder herinnering.
U begrijpt de redenen al evenmin.
De zondeval is een broodje Aap verhaal. Als God échte liefde is, dan is die liefde onvoorwaardelijk. Ook is er een vrije wil.
Deze ingrediënten maken dat er geen oordeel is. Geen gebod, geen verbod, geen zonde en geen zondaar.
Dus al helemaal geen erfzonde of zondeval.
Ik vertrouw erop dat de almachtige God een volmaakte God is en dat ook diens schepping volmaakt is. Voor andere mensen kan ik niet spreken, maar voor mijn eigen leven en eigen hindernissen zie ik wél het hoe en waarom, zie ik wel een deel van de achterkant van het borduurwerk.
Het ongeloofwaardige verhaal van een god die vanwege een simpele ongehoorzaamheid de mensheid tot in alle generaties verdoemd heeft, zijn zoon heeft laten kruisigen op de meest gruwelijke wijze, en dat die zoon de verlosser zal zijn (misschien, want je weet het maar nooit met die god) van de mensen die de zoon erkennen als messias... Het zal nooit een herinnering zijn omdat het in de verste verten niet kan kloppen met de werkelijkheid. Het is lariekoek, verzonnen door primitieve mensen in een wereld van toenmalige barbarij, te vergelijken met de huidige barbarij van Islamitische Staat.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.