hopper schreef: ↑13 dec 2021, 12:18
Messenger schreef: ↑13 dec 2021, 10:59
Tijd zie ik niet als een horizontale lijn met verleden, heden en toekomst, maar als een verticale as waarop gebeurtenissen sequentieel plaatsvinden. Dat noem ik het NU. Alles vindt sequentieel en simultaan plaats (sequenmultaan). En alles is in beweging.
Wat we zien als voorbije gebeurtenissen zie ik als altijd bestaand, waarnaar we terug kunnen gaan en andere keuzes maken in nieuwe dimensies.
Wat we zien als toekomstige gebeurtenissen zijn de keuzes en uitkomsten in een oneindige zee van mogelijkheden. Ook voorbije gebeurtenissen zijn keuzes en uitkomsten in een oneindige zee van mogelijkheden.
Volgens mij gaat ook niets verloren en kan alles geheeld en genezen worden.
Zo denk ik over tijd.
Tijd en ruimte is i.m.o. gewoon horizontaal met verleden en toekomst. Heden is afwezig in de tijd. Het heden is de verticale balk, ook wel bekend als bewustzijn.
Waar de verticale balk en de horizontale balk elkaar kruisen, daar bevindt zich het 'eeuwige nu'.
(In werkelijkheid is het wat ingewikkelder, maar dit is het basis concept.)
Alles wat zich in tijd en ruimte zich bevindt is onderworpen aan oorzaak en gevolg en polariteiten. (En nog een aantal zaken welke ik onbenoemd laat)
Bijvoorbeeld een gelovige is onderworpen aan oorzaak en gevolg omdat hij in de dood, God en het hiernamaals gelooft.
Daar komen we bij dit onderwerp uit.....juist omdat de gelovige gelooft onderzoekt hij niks en blijft hij gevangene van ruimte en tijd.
Ja ik weet dat we er verschillend naar kijken.
Bij mij is de tafel van het NU bezaaid met gebeurtenissen die gebeurd zijn, nu plaatshebben of nog kunnen plaatsvinden. Dat iets reeds gebeurd is, wil niet zeggen dat het niet meer kan worden herbeleefd omdat het nog altijd op die tafel van het NU ligt.
Zoals ik ernaar kijk, kun je wanneer je het lichaam hebt afgestoten, incarneren in de persoon die je zelf was of een ander was en in een nieuwe dimensie andere vervolgstappen zetten in dat leven.
Andere keuzes en andere uitkomsten.
Een totaal andere kijk op tijd, verleden, heden en toekomst. Naar mijn idee vindt alles sequentieel EN simultaan NU plaats.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.