Bs"d
Vrijdag deed hij het normaal, nu kan ik hem alleen maar bereiken via een proxy server. Het lijkt er op dat iemand niet wil dat Israel het kan lezen.
Maar ik geloof het wel met die onzin.
Bs"d
Bs"dBonjour schreef: 02 nov 2024, 17:36 Lees eens https://en.wikipedia.org/wiki/Letter_to ... ist_Friend.
Weer betrapt op het verspreiden van een leugen.
40 weesgegroetjes en zondigt niet meer.
Bs"dTufkah schreef: 02 nov 2024, 18:29 Ook ik stond ooit vierkant achter Israel. Totdat ik achter de kwaadaardigheid van het zionisme kwam. Nu met de wijsheid achteraf besef ik dat ik achter Israel stond uit schaamte voor wat de Joden is aangedaan in WO2 en eerder. Ik voelde me aangesproken als representant van een 'dadervolk'.
Deze schaamte voor wat 'wij' de Joden hebben aangedaan in het verleden ben ik reeds lang voorbij. Allereerst omdat ik daar zelf geen deel aan heb gehad. (De genade van de naoorlogse geboorte) En ook omdat ik in ben gaan zien dat de nazaten van slachtoffers zelf geen slachtoffers zijn, maar daders. Natuurlijk zijn alle Joden niet 'fout' in deze oorlog, dat waren de Duitsers ook niet in 40-45. Maar de Joden als gemeenschap zijnde maken deze zich al tientallen jaren voortslepende schande wél mogelijk. En vanuit de Joodse gemeenschap hoor ik maar weinig protest tegen de genocide welke zich dagelijks ontvouwt.
Zijn er oplossingen? Natuurlijk, de Joden kunnen gewoon weer de diaspora in. Daar komen ze vandaan ook.
Bs"dBonjour schreef: 02 nov 2024, 18:22 Wat vooraf ging ...
Om het conflict wat beter te begrijpen zouden we ons in de Nakba moeten verdiepen.
Je geeft zelf al aan waarom er met zionisten niet te praten valt. Je verteld de ene leugen na de ander.Eliyahu schreef: 02 nov 2024, 18:50
Nee, de Joden komen niet uit de diaspora, ze komen uit Israel. En daar zijn ze nu weer terug. En ze zijn er nu om te blijven.
Bs"dTufkah schreef: 02 nov 2024, 18:54Je geeft zelf al aan waarom er met zionisten niet te praten valt. Je verteld de ene leugen na de ander.Eliyahu schreef: 02 nov 2024, 18:50
Nee, de Joden komen niet uit de diaspora, ze komen uit Israel. En daar zijn ze nu weer terug. En ze zijn er nu om te blijven.
Manneke toch, last van nukkige frustratietjes nu Hamas is gedecimeerd, nauwelijks nog tegenstand biedt en niet eens wraak meer kan nemen als hun leiders een-voor-een uit de wereld worden geholpen? Een beetje knorrig doen nu de Joden tweemaal de aanval van Iran en van Hezbollah hebben afgeslagen, honderden raketten vanaf de grond en vanuit de lucht hebben vernietigt? Jammer dat al die duizenden piepers de geslachtsdelen van duizenden Hezbollah-terroristen hebben vernietigd, hen invalide hebben gemaakt en die radios van honderden meer, niet? Het gaat die Jihadisten maar niet lukken tegen de Joden he? Zou er dan toch een God bestaan? Je posting verklaart in ieder geval waarom je telkens zo prikkelbaar reageert -- en dat is onterecht.Tufkah schreef: 02 nov 2024, 18:54Je geeft zelf al aan waarom er met zionisten niet te praten valt. Je verteld de ene leugen na de ander.Eliyahu schreef: 02 nov 2024, 18:50
Bs"dBonjour schreef: 02 nov 2024, 18:22 Wat vooraf ging ...
Om het conflict wat beter te begrijpen zouden we ons in de Nakba moeten verdiepen. Ik kwam dit stuk tegen: https://www.solidair.org/artikels/nakba ... alestijnen.
Daarin wordt gesproken over Deir Yassin en dat ook maar eens opgezocht. https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Deir_Yassin
Wow! 100 mensen dood in die oorlog! Een oorlog begonnen door de arabieren. Die oorlog kostte aan bijna 10.000 Joden het leven, maar we moeten ons vooral na 75 jaar heel druk gaan maken over 100 dode arabieren in een oorlog die ze zelf begonnen zijn.Het Bloedbad van Deir Yassin was een bloedbad tijdens de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948. In de ochtend van 9 april 1948 trokken zionistische paramilitaire troepen het Palestijnse dorp Deir Yassin binnen en vermoordden meer dan 100 inwoners.
[modbreak dingo] Je bent heel goed in het ridiculiseren van andermans argumenten maar voert een niet erg zindelijke discussie. Graag je discussiestijl aanpassen of er volgen maatregelen.Eliyahu schreef: 02 nov 2024, 21:10Bs"dBonjour schreef: 02 nov 2024, 18:22 Wat vooraf ging ...
Om het conflict wat beter te begrijpen zouden we ons in de Nakba moeten verdiepen. Ik kwam dit stuk tegen: https://www.solidair.org/artikels/nakba ... alestijnen.
Daarin wordt gesproken over Deir Yassin en dat ook maar eens opgezocht. https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Deir_Yassin
Oei, het "bloedbad van Deir Yassin". Daar staat:Wow! 100 mensen dood in die oorlog! Een oorlog begonnen door de arabieren. Die oorlog kostte aan bijna 10.000 Joden het leven, maar we moeten ons vooral na 75 jaar heel druk gaan maken over 100 dode arabieren in een oorlog die ze zelf begonnen zijn.Het Bloedbad van Deir Yassin was een bloedbad tijdens de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948. In de ochtend van 9 april 1948 trokken zionistische paramilitaire troepen het Palestijnse dorp Deir Yassin binnen en vermoordden meer dan 100 inwoners.
Die nazi's die nog steeds alle Joden willen vermoorden hebben net een jaar geleden 1200 Joodse burgers vermoord en verkracht en baby's in ovens verbrand, maar we moeten het vooral heel erg vinden dat 75 jaar geleden in een oorlog ook weer begonnen door die genocidiale arabieren, er 100 arabieren dood gegaan zijn. VRESELIJK!!
Sommige mensen zijn helemaal van de realiteit losgeslagen.
Laten we het dan ook is gaan hebben over het bloedbad in Hebron, in 1929, lang voordat de staat Israel bestond en lang voordat de Joden de arabieren konden treiteren. Toen vonden de arabieren het een goed idee om 67 ongewapende Joodse burgers te vermoorden, merendeels studenten van een rabbijns semenarie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_ ... ron_(1929)
Lang voordat Israel bestond moordden de arabieren al ongewapende Joodse burgers uit.
Er zijn echter ook Joden tegen de huidige staat Israël, bijvoorbeeld binnen het chassidisch jodendom. Zij vinden dat Israël niet het bijbelse Israël is, omdat er geen Messias is, en dat Joden er daarom niets te zoeken hebben. Zijn deze Joden dan ook antisemieten?Eliyahu schreef: 02 nov 2024, 17:25 Bs"d
Heb je iets tegen zionisme?
Hier is een brief die toegeschreven werd aan Martin Luther King jr, maar dat schijnt niet correct te zijn, maar de boodschap van de brief is heel correct:
"Brief aan een antizionistische vriend."
[...]
Bs"dTufkah schreef: 03 nov 2024, 09:51 Nog maar weinig mensen laten zich 'antisemitisme' aansmeren. Zij doorzien het dat degenen die 'antisemitisme' roepen aan een 'jij-bak' of whataboutism doen. De 'antisemitisme-roepers' hebben wat te verbergen, in dit geval het misdadige gedrag van Israel, en trachten met het antisemitisme-argument de aandacht op de boodschapper te vestigen. Een retorisch trucje wat zo oud is als de mensheid.
Of wat men ook wel tracht is degenen die op de misdadigheid van Israel wijst kleineren. (Manneke toch, last van nukkige frustratietjes nu Hamas is gedecimeerd) Ook zo'n bekend retorisch trucje om de aandacht af te leiden van de genocide die dagelijks gaande is.
Stop maar met dergelijke trieste uitspraken. Het kan mij niet beroeren, maar het geeft wel aan dat de 'sprekers' toch nog over een soort van schuldgevoel beschikken. Spreek je geweten liever aan......
7 miljoen Joden de moderne diaspora in dat is natuurlijk een theoretische uitspraak, waar in de praktijk niemand wat mee doet.Tufkah schreef: 02 nov 2024, 18:29
Zijn er oplossingen? Natuurlijk, de Joden kunnen gewoon weer de diaspora in. Daar komen ze vandaan ook.
Bs"dpeda schreef: 03 nov 2024, 14:097 miljoen Joden de moderne diaspora in dat is natuurlijk een theoretische uitspraak, waar in de praktijk niemand wat mee doet.Tufkah schreef: 02 nov 2024, 18:29
De praktijk is dat de Joden blijven zitten waar zij zitten en geen boodschap hebben aan "" from the river to the sea, Palestine will be free "".
Israel blijft met een enorm militair eigen overwicht en gesteund door de grootste mondiale spelers gewoon hun eigen politieke spel uitspelen.
Dat grote politieke spel is in mijn optiek het streven naar een Groter-Israel, dat betekent ( vooreerst ) Gaza, de West-Bank en Zuid-Libanon onder volledige Israëlische voogdij.
Dat was in het verleden, waar nog de hoop op het bereiken van een duurzame vrede in de regio voorop stond.Eliyahu schreef: 03 nov 2024, 14:16Bs"dpeda schreef: 03 nov 2024, 14:09
7 miljoen Joden de moderne diaspora in dat is natuurlijk een theoretische uitspraak, waar in de praktijk niemand wat mee doet.
De praktijk is dat de Joden blijven zitten waar zij zitten en geen boodschap hebben aan "" from the river to the sea, Palestine will be free "".
Israel blijft met een enorm militair eigen overwicht en gesteund door de grootste mondiale spelers gewoon hun eigen politieke spel uitspelen.
Dat grote politieke spel is in mijn optiek het streven naar een Groter-Israel, dat betekent ( vooreerst ) Gaza, de West-Bank en Zuid-Libanon onder volledige Israëlische voogdij.
Als Israel streeft naar een "Groter-Israel", waarom hebben ze dan gaza gratis en voor niks uitgedeeld aan de arabieren?
Waarom hebben ze dan de Sinaï uitgedeeld aan Egypte? Waarom hebben ze dan vele malen Judea en Samaria aangeboden aan de arabieren in ruil voor vrede?
Waarom hebben ze dan nu gedeeltes van Judea en Samaria uitgedeeld aan de Palestijnse Autoriteit?
Zie hier hoe "groot" Israel in werkelijkheid is: http://tinyurl.com/Isr-land
peda schreef: 03 nov 2024, 14:097 miljoen Joden de moderne diaspora in dat is natuurlijk een theoretische uitspraak, waar in de praktijk niemand wat mee doet.Tufkah schreef: 02 nov 2024, 18:29
Bs"dTufkah schreef: 03 nov 2024, 15:56peda schreef: 03 nov 2024, 14:09
7 miljoen Joden de moderne diaspora in dat is natuurlijk een theoretische uitspraak, waar in de praktijk niemand wat mee doet.
De praktijk is dat een verstandige Jood niet in Israel gaat wonen of als hij er reeds woont er weg probeert te komen. Geen verstandig mens wil wonen in een land wat gestolen is van mensen die even verderop in een openluchtgevangenis wonen. De slachtoffers van 7 oktober hadden dat ook kunnen weten. Dit is nou precies hoe karma werkt.
Hoe zit het dan met Jericho?Eliyahu schreef: 04 nov 2024, 07:43 ...
Dat is hoe landen gevormd worden, door veroveringen.
En daar is maar één uitzondering op, en dat is Israel.
...
Het is mij bekend dat de Joden niet het enige volk zijn wat middels genocide en volksverdrijving een territorium heeft ingenomen. Alleen krijgen in de VS 1 of 2 miljoen natives de indringers niet meer weg. Bij Israel ligt dat anders: een postzegelstaatje van een paar miljoen Joden omringt daar tientallen miljoenen mensen die ze zullen wegjagen als het binnen hun mogelijkheden ligt. Dus niet gaan huilen als dat daadwerkelijk gebeurd.Eliyahu schreef: 04 nov 2024, 07:43
Dus alle amerikanen moeten maken dat ze wegkomen uit de USA? Want gestolen van de indianen. Alle australiërs moeten maken dat ze wegkomen, want het land is gestolen van de aboriginals.
Bs"dTufkah schreef: 04 nov 2024, 13:00Het is mij bekend dat de Joden niet het enige volk zijn wat middels genocide en volksverdrijving een territorium heeft ingenomen. Alleen krijgen in de VS 1 of 2 miljoen natives de indringers niet meer weg. Bij Israel ligt dat anders: een postzegelstaatje van een paar miljoen Joden omringt daar tientallen miljoenen mensen die ze zullen wegjagen als het binnen hun mogelijkheden ligt. Dus niet gaan huilen als dat daadwerkelijk gebeurd.Eliyahu schreef: 04 nov 2024, 07:43
Dus alle amerikanen moeten maken dat ze wegkomen uit de USA? Want gestolen van de indianen. Alle australiërs moeten maken dat ze wegkomen, want het land is gestolen van de aboriginals.
Bs"dTufkah schreef: 04 nov 2024, 14:20 Of jij je wel of geen zorgen maakt heeft geen invloed op het verloop van de geschiedenis.
Bs"dpeda schreef: 03 nov 2024, 14:30Dat was in het verleden, waar nog de hoop op het bereiken van een duurzame vrede in de regio voorop stond.Eliyahu schreef: 03 nov 2024, 14:16
Bs"d
Als Israel streeft naar een "Groter-Israel", waarom hebben ze dan gaza gratis en voor niks uitgedeeld aan de arabieren?
Waarom hebben ze dan de Sinaï uitgedeeld aan Egypte? Waarom hebben ze dan vele malen Judea en Samaria aangeboden aan de arabieren in ruil voor vrede?
Waarom hebben ze dan nu gedeeltes van Judea en Samaria uitgedeeld aan de Palestijnse Autoriteit?
Zie hier hoe "groot" Israel in werkelijkheid is: http://tinyurl.com/Isr-land
Momenteel is de situatie met een krachtig, in de regio een eigen rol spelend, Iran totaal veranderd.
Met Jordanië en Egypte zijn er vredes verdragen gesloten en daaraan houdt men zich.Eliyahu schreef: 04 nov 2024, 14:51Bs"dpeda schreef: 03 nov 2024, 14:30
Dat was in het verleden, waar nog de hoop op het bereiken van een duurzame vrede in de regio voorop stond.
Momenteel is de situatie met een krachtig, in de regio een eigen rol spelend, Iran totaal veranderd.
Iran heeft 10 keer meer inwoners dan Israel, er zijn 300 miljoen arabieren tegen 8 miljoen Joden in Israel, Er zijn 2 miljard moslims die allemaal niets liever willen dan alle Joden uitmoorden, tegen 8 miljoen Joden in Israel.
En toch kunnen ze Israel er niet onder krijgen. Is dat nou niet vreemd?