Hallo Martine,Martine schreef:Wat mij telkens weer verwondert is dat zovelen blijven steken bij het Oude Testament.
Daar staan veel verschrikkelijke dingen in, maar het ging om het ontstaan van Israël.
Natuurlijk staan er ook prachtige verhalen in en een prachtig boek als de Psalmen. Maar daar wordt dus juist weinig aandacht aan gegeven.
Het Nieuwe Testament spreekt veel meer van Gods liefde.
Daarin staan verhalen van zorg om de mens in nood.
Voor mij zie ik de liefde van God in mensen door de zorg die mensen aan anderen geven.
Alles wordt op Gods rekening gezet, maar in feite deugt vaak Zijn 'personeel' niet, oftewel, de wijze waarop mensen met elkaar omgaan.
Ik zie het eerder in wat is het doel van het leven? Is dat primair het gaan voor het persoonlijk Heil, of staat het omgaan met elkaar en het werken aan een betere wereld/samenleving voor allen bovenaan. De sole-fide volgers zie ik persoonlijk zich veel meer concentreren op hun eigen omgang/relatie met God. Daarin past natuurlijk het precies begrijpen van Bijbelteksten omdat daaruit de Goddelijke Wil en Bedoeling blijkt. Volg je wel precies de door God geWilde Weg. Op goede daden zonder de juiste sole-fides, volgt niet het persoonlijk Heil. Wie een "' dwaalweg "' volgt, is naar het menselijk begrijpen van God bij de sole-fides volger gewoon verloren. Daarom ook bij hen de zeer grote Bijbelkennis, het precies weten aan te geven waar de andere gelovige van de "' weg "' af raakt. Ik durf er ook wat onder te "'verwedden"' dat Yolanda, ericjan c.s. de Goddelijke Liefde van een andere definitie voorzien als jij en o.m. @ Messenger.