Messenger schreef:Dat heel simpel principe dat je uitlegt klinkt mij bezopen en hilarisch in de oren.
Ik begin ondertussen een beetje hetzelfde over jouw standpunt te denken.
Messenger schreef:Als de mens tegen God kan kiezen is er geen sprake van een almachtige God.
Waarom niet?
Messenger schreef:Afstammelingen van Adam en Eva kun je niet de daden aanrekenen van die Adam en Eva.
Ik heb proberen te laten zien dat het niet zo is dat wij "gestraft" worden voor wat zij gedaan hebben,
maar wij zitten zogezegd opgezadeld met de consequenties van wat zij gedaan hebben.
Zij zijn als het ware uit het Koninkrijk van God gestapt, en daarom zit ook ik buiten dat Koninkrijk.
Als ik mij daardoor al "gestraft" zou voelen, zou ik mijn ouders daarvoor verantwoordelijk houden, niet God.
Messenger schreef:Het is geen oorlog met God, omdat er niets gedaan is tegen de wil van God.
Dan heb je niet veel van "de zondeval" begrepen.
Als God zegt: "je mag niet van die boom eten", en de mens eet vervolgens toch van die boom,
dan gaat de mens op dat moment tegen de wil van God in.
Messenger schreef:Als jij de erfzonde een heel simpel principe vindt, geloof je niet in een vrije wil.
Ook dit is een onzinnige conclusie.
Ik vind erfzonde een heel simpel principe, EN ik geloof in vrije wil.
Messenger schreef:Als jij gelooft dat je kunt zondigen tegen God, dan geloof je niet dat God almachtig is.
Ook dit is een onzinnige conclusie.
Op deze manier zou Gods almacht een soort van marionettenspel inhouden.
Dat is niet wat "Gods almacht" betekent.
Het betekent dat God alles "kan", niet dat Hij alles "doet".
Messenger schreef:Als iemand zegt te geloven in een God van echte liefde, dan is die liefde onvoorwaardelijk.
Daarover verschillen wij dan ook van mening.
Leg is uit waarom jij denkt dat bij "echte" liefde het element van "onvoorwaardelijk" hoort?