

We gaan voor de staafmixer denk ik?
Goed zo callista, vrouwen die eten aan et bereiden zijn is zoals G'd het bedoeld heeft in Zijn chepping met verschil tussen man en vrouw.
Er staat nog een vraag open aan jou.....ericjan schreef: 10 sep 2018, 15:55Goed zo callista, vrouwen die eten aan et bereiden zijn is zoals G'd het bedoeld heeft in Zijn chepping met verschil tussen man en vrouw.
Als je er iemand's haren mee wil doen, zou ik toch zelf kiezen voor de krultang,callista schreef: 10 sep 2018, 15:57Er staat nog een vraag open aan jou.....ericjan schreef: 10 sep 2018, 15:55Goed zo callista, vrouwen die eten aan et bereiden zijn is zoals G'd het bedoeld heeft in Zijn chepping met verschil tussen man en vrouw.
Graag een antwoord...
Die staafmixer wilde ik dan ook gebruiken voor geheel andere doeleinden.,..![]()
Ericjan, verwijst naar de "" diabolos "", maar ook de "' diabolos "" toont weer grote kenmerken met personen in de menselijke wereld. Was er nu eerst de "' diabolos "" en kwam later de mens of was er eerst de mens en maakte deze later de "" diabolos "'. Wanneer je God een Relatie toekent met de mens, krijg je in mijn ogen onmiddellijk een Mensvormige God, want een niet Mensvormig Godsbeeld is niet te begrijpen en welk mens houdt zich ernstig in relatieverband bezig met een niet te begrijpen Godsbeeld ? Dat is in mijn optiek ook de reden van de kerkverlating in onze omstreken. De te begrijpen Mensvormige God die daar voor het voetlicht wordt gebracht, boeit veruit de meesten in het geheel niet meer of er wordt op negatieve wijze over gesproken.Messenger schreef: 10 sep 2018, 15:37Nou?ericjan schreef: 10 sep 2018, 15:28Aha dit zet alles in een duidelijker perspectief................Messenger schreef: 10 sep 2018, 15:19En daarmee mist men de pointe:peda schreef:Kortom God als Uitvergrote mens. Inderdaad toont de bijbel bij woordelijke lezing en concentratie op het letterlijk lezen van "' naar beeld en gelijkenis "" volledig de Mensvormige God'.
Niet de mensvormige God wordt bedoeld, maar de Goddelijke mens.
Want wie meende zelf ook alweer goddelijk te zijn?????
De antichrist.Messenger schreef: 10 sep 2018, 15:37Nou?ericjan schreef: 10 sep 2018, 15:28Aha dit zet alles in een duidelijker perspectief................Messenger schreef: 10 sep 2018, 15:19En daarmee mist men de pointe:peda schreef:Kortom God als Uitvergrote mens. Inderdaad toont de bijbel bij woordelijke lezing en concentratie op het letterlijk lezen van "' naar beeld en gelijkenis "" volledig de Mensvormige God'.
Niet de mensvormige God wordt bedoeld, maar de Goddelijke mens.
Want wie meende zelf ook alweer goddelijk te zijn?????
Ik had al een vermoeden dat Ericjan daar op doelde.peda schreef: 10 sep 2018, 17:13Ericjan, verwijst naar de "" diabolos "", maar ook de "' diabolos "" toont weer grote kenmerken met personen in de menselijke wereld. Was er nu eerst de "' diabolos "" en kwam later de mens of was er eerst de mens en maakte deze later de "" diabolos "'. Wanneer je God een Relatie toekent met de mens, krijg je in mijn ogen onmiddellijk een Mensvormige God, want een niet Mensvormig Godsbeeld is niet te begrijpen en welk mens houdt zich ernstig in relatieverband bezig met een niet te begrijpen Godsbeeld ? Dat is in mijn optiek ook de reden van de kerkverlating in onze omstreken. De te begrijpen Mensvormige God die daar voor het voetlicht wordt gebracht, boeit veruit de meesten in het geheel niet meer of er wordt op negatieve wijze over gesproken.Messenger schreef: 10 sep 2018, 15:37Nou?ericjan schreef: 10 sep 2018, 15:28Aha dit zet alles in een duidelijker perspectief................Messenger schreef: 10 sep 2018, 15:19En daarmee mist men de pointe:peda schreef:Kortom God als Uitvergrote mens. Inderdaad toont de bijbel bij woordelijke lezing en concentratie op het letterlijk lezen van "' naar beeld en gelijkenis "" volledig de Mensvormige God'.
Niet de mensvormige God wordt bedoeld, maar de Goddelijke mens.
Want wie meende zelf ook alweer goddelijk te zijn?????
Tja, een almachtige God die zelf zorgt voor het licht en de duisternis, die de vrede schept en het kwaad, zal wel een duivel nodig hebben als een soort van sous-chef. Maar waarom zou die dan bestaan? Die is toch zeker boventallig?coby schreef: 10 sep 2018, 17:26De antichrist.Messenger schreef: 10 sep 2018, 15:37Nou?ericjan schreef: 10 sep 2018, 15:28Aha dit zet alles in een duidelijker perspectief................Messenger schreef: 10 sep 2018, 15:19En daarmee mist men de pointe:peda schreef:Kortom God als Uitvergrote mens. Inderdaad toont de bijbel bij woordelijke lezing en concentratie op het letterlijk lezen van "' naar beeld en gelijkenis "" volledig de Mensvormige God'.
Niet de mensvormige God wordt bedoeld, maar de Goddelijke mens.
Want wie meende zelf ook alweer goddelijk te zijn?????
https://www.google.nl/amp/s/www.bible.c ... K.28.NBG51
Ik heb het mij herinnerd. Mede dankzij de boeken van Neale Donald Walsch.ericjan schreef: OK duidelijk uitgelegd hoe ij het ziet, dank je.
Maar bij mij rijst de vraag, op basis waarvan?
Heb je het ergens lelezen, geleerd, zelf bedacht?
Hopelijk niet op basis van het ene citaat in Jesaja 45?:7
Ik kan mij een onderzoek in die richting herinneren. Bij mijn weten concludeerde het onderzoek niet dat er meer jongeren de kerk bezochten, maar wel dat de jongeren die de kerk bezochten in korte tijd gemiddeld veel orthodoxer zijn geworden. Over de redenen werd gegist. Er zijn ook onderzoeken die een positieve correlatie vinden tussen hoe meer persoonlijke kennis, hoe minder kerkelijke aansluiting. Zelf ken ik ook mensen met academische opleiding/kennis, die een stevige orthodoxe christelijke geloofsvisie volgen en overeenkomstig kerken. Bij hen is de "' diabolos "' zeker geen menselijke uitvinding, een groot verschil met de visie van Walsch. De wind waait kennelijk toch niet in precies dezelfde richting.Messenger schreef: 10 sep 2018, 17:40
Er vallen veel gelovigen in de christelijke kerken van hun geloof inderdaad. Martha meende in een ander topic dat er een opleving van jonge mensen was die de kerk weer bezochten. Volgens mij betreft het een stuiptrekking voor het definitieve einde.
peda schreef: 10 sep 2018, 17:55Ik kan mij een onderzoek in die richting herinneren. Bij mijn weten concludeerde het onderzoek niet dat er meer jongeren de kerk bezochten, maar wel dat de jongeren die de kerk bezochten in korte tijd gemiddeld veel orthodoxer zijn geworden. Over de redenen werd gegist. Er zijn ook onderzoeken die een positieve correlatie vinden tussen hoe meer persoonlijke kennis, hoe minder kerkelijke aansluiting. Zelf ken ik ook mensen met academische opleiding/kennis, die een stevige orthodoxe christelijke geloofsvisie volgen en overeenkomstig kerken. Bij hen is de "' diabolos "' zeker geen menselijke uitvinding, een groot verschil met de visie van Walsch. De wind waait kennelijk toch niet in precies dezelfde richting.Messenger schreef: 10 sep 2018, 17:40
Er vallen veel gelovigen in de christelijke kerken van hun geloof inderdaad. Martha meende in een ander topic dat er een opleving van jonge mensen was die de kerk weer bezochten. Volgens mij betreft het een stuiptrekking voor het definitieve einde.
Hallo Messenger,Messenger schreef: 10 sep 2018, 09:04
Vandaar dat de hemel, zonder enige uitzondering, is opengesteld voor iedereen. En de hel bestaat niet.
Dus : onvoorwaardelijke liefde + vrije wil =
geen gebod->geen verbod->geen zonde->geen zondaar->geen oordeel->geen vergeving->geen oordeel->geen straf
Mooi he? Je hoeft dus niet bang te zijn voor de dood en voor God. En als je niet bang bent voor de dood hoef je ook niet bang te zijn voor het leven.
Hallo HJW,HJW schreef: 10 sep 2018, 19:51Hallo Messenger,Messenger schreef: 10 sep 2018, 09:04
Vandaar dat de hemel, zonder enige uitzondering, is opengesteld voor iedereen. En de hel bestaat niet.
Dus : onvoorwaardelijke liefde + vrije wil =
geen gebod->geen verbod->geen zonde->geen zondaar->geen oordeel->geen vergeving->geen oordeel->geen straf
Mooi he? Je hoeft dus niet bang te zijn voor de dood en voor God. En als je niet bang bent voor de dood hoef je ook niet bang te zijn voor het leven.
je kent me niet, maar ik ben hier tot een jaar geleden wel eens een beetje actief geweest. Zo nu en dan las ik nog wel eens mee, en ik zag met een glimlach een aantal van je bijdragen voorbij komen.
Ongetwijfeld zullen we wat in details verschillen. Maar in de kern raken we elkaar aardig, denk ik.
Je rijtje met onvoorwaardelijke liefde t/m geen straf kan ik helemaal onderschrijven.
Net als jij geloof ik in Onvoorwaardelijke Liefde en Eenheid.
Iedereen zal terugkeren naar het hemelse, vraag is alleen hoe lang we wegblijven......
De lichte groei van christelijke jongeren lijkt ook weer gesplitst.peda schreef: 10 sep 2018, 17:55Ik kan mij een onderzoek in die richting herinneren. Bij mijn weten concludeerde het onderzoek niet dat er meer jongeren de kerk bezochten, maar wel dat de jongeren die de kerk bezochten in korte tijd gemiddeld veel orthodoxer zijn geworden. Over de redenen werd gegist. Er zijn ook onderzoeken die een positieve correlatie vinden tussen hoe meer persoonlijke kennis, hoe minder kerkelijke aansluiting. Zelf ken ik ook mensen met academische opleiding/kennis, die een stevige orthodoxe christelijke geloofsvisie volgen en overeenkomstig kerken. Bij hen is de "' diabolos "' zeker geen menselijke uitvinding, een groot verschil met de visie van Walsch. De wind waait kennelijk toch niet in precies dezelfde richting.Messenger schreef: 10 sep 2018, 17:40
Er vallen veel gelovigen in de christelijke kerken van hun geloof inderdaad. Martha meende in een ander topic dat er een opleving van jonge mensen was die de kerk weer bezochten. Volgens mij betreft het een stuiptrekking voor het definitieve einde.
Goedemorgen meneer Messenger,Messenger schreef: 10 sep 2018, 17:53Ik heb het mij herinnerd. Mede dankzij de boeken van Neale Donald Walsch.ericjan schreef: OK duidelijk uitgelegd hoe ij het ziet, dank je.
Maar bij mij rijst de vraag, op basis waarvan?
Heb je het ergens lelezen, geleerd, zelf bedacht?
Hopelijk niet op basis van het ene citaat in Jesaja 45?:7
Ik heb mij de inzichten herinnerd, als 'kwartjes die vielen'.Martha schreef: 11 sep 2018, 09:55Goedemorgen meneer Messenger,Messenger schreef: 10 sep 2018, 17:53Ik heb het mij herinnerd. Mede dankzij de boeken van Neale Donald Walsch.ericjan schreef: OK duidelijk uitgelegd hoe ij het ziet, dank je.
Maar bij mij rijst de vraag, op basis waarvan?
Heb je het ergens lelezen, geleerd, zelf bedacht?
Hopelijk niet op basis van het ene citaat in Jesaja 45?:7
Dat u uw hoge Oorspronkelijke komaf herinnerd heeft is natuurlijk iets om u zich in te verheugen. Dat is een begin.
De Katholieke Kerk maakt daarin een dwaling. Er zijn geen delen van God in opstand gekomen tegen God.Martha schreef: Wat u echter, als u tot die Oorsprong ook terug wilt keren, moet weten is wat de Kerk ons op basis van de Goddelijke Openbaring, die vervat is in de Boeken van het Oude en Nieuwe Testament en op basis van de Traditie leert. Dat is dat er een grote onzichtbare wereld bestaat. Dat is de wereld van de gelukzalige Geesten, door God geschapen, heilig, glorierijk, machtig, waardige Dienaren van de Allerhoogste. Hun verhevenheid overtreft ver alles wat wij, aardbewoners, ons kunnen voorstellen. Wij noemen hen de Heilige Engelen.
De Katholieke Kerk leert ons bovendien dat er niet alleen heilige, maar ook boze Engelen bestaan. Hierbij gaat het om afvallige geesten, die tijdens de beproeving van de Engelen al in de dageraad van de schepping tegen de Schepper in opstand gekomen zijn en door God verdoemd werden. Zij bevolken de hel en vormen het Rijk der Duisternis tegenover het Rijk van God.
Als (goede) ouder is het onmogelijk om niet van je kind te houden, wat het ook uitspookt ben ik mee eens.HJW schreef: 11 sep 2018, 09:33 Onvoorwaardelijke Liefde houdt inderdaad in: onvoorwaardelijk.
Als (goede) ouder is het onmogelijk om niet van je kind te houden, wat het ook uitspookt.
Goddelijke Liefde staat los van het geloof wat mensen hebben, en los van wat ze uitspoken.
Op deze aarde is het handig om de boel leefbaar te houden. En dus regels op te stellen en mensen daarop aan te spreken. Maar deze aarde is niet de utlieme realiteit.
In die realitit is er geen strijd tussen goed en kwaad, blijkt er helemaal geen duivel bestaan te hebben.
Wij/goddelijke.....that's it.
Het kwaad is een illusie, het is niets anders dan de afwezigheid van het goede. Het is zinloos tegen het kwaad te strijden, het is vechten tegen windmolens.
Wat wij wel kunnen ervaren is de afwezigheid van het goede en dat kan zeer niet prettig zijn, het veroorzaakt lijden.
Oplossing is om terug te keren naar het goede, het goddelijke, de bron.
Daar waar we een onlosmakelijke eenheid mee vormen.
Zoals de verloren zoon ook niet ging strijden tegen de omstandigheden tussen he varkensvoer, maar de enige juiste keuze maakte: hij ging naar huis.
Ericjan, je zegt het zelf al: door voorwaarden te stellen is de liefde niet langer onvoorwaardelijk.ericjan schreef: 11 sep 2018, 10:27Als (goede) ouder is het onmogelijk om niet van je kind te houden, wat het ook uitspookt ben ik mee eens.HJW schreef: 11 sep 2018, 09:33 Onvoorwaardelijke Liefde houdt inderdaad in: onvoorwaardelijk.
Als (goede) ouder is het onmogelijk om niet van je kind te houden, wat het ook uitspookt.
Goddelijke Liefde staat los van het geloof wat mensen hebben, en los van wat ze uitspoken.
Op deze aarde is het handig om de boel leefbaar te houden. En dus regels op te stellen en mensen daarop aan te spreken. Maar deze aarde is niet de utlieme realiteit.
In die realitit is er geen strijd tussen goed en kwaad, blijkt er helemaal geen duivel bestaan te hebben.
Wij/goddelijke.....that's it.
Het kwaad is een illusie, het is niets anders dan de afwezigheid van het goede. Het is zinloos tegen het kwaad te strijden, het is vechten tegen windmolens.
Wat wij wel kunnen ervaren is de afwezigheid van het goede en dat kan zeer niet prettig zijn, het veroorzaakt lijden.
Oplossing is om terug te keren naar het goede, het goddelijke, de bron.
Daar waar we een onlosmakelijke eenheid mee vormen.
Zoals de verloren zoon ook niet ging strijden tegen de omstandigheden tussen he varkensvoer, maar de enige juiste keuze maakte: hij ging naar huis.
Goddelijke Liefde staat los van het geloof wat mensen hebben, en los van wat ze uitspoken, ben ik mee oneens, omdat G'd anders meedeelt in Zijn Woord.
Stel:
Je houdt als goede ouder zielsveel van je zoon, maar hij steelt.
Je gruwelt van deze eigennschap naast het gevoel van liefde die je voor je zoon voelt.
Dus je stelt een straf in het vooruitzicht, alle schade aan de slachtoffers met werken terugbetalen, spijt betuigen en een maand huisarrest.
Maar om die zoon (weer) in huis op te nemen stel je ook wel voorwaarden: namelijk stoppen met stelen en wat er gaat gebeuren wanneer je zoon dat wel weer doet.
Doet zo een straft en voorwaarde afbreuk aan jou onvoorwaardelijke liefde jegens je zoon?
Doet het feit dat je gruwelt van de daden van je zoon afbreuk aan jou onvoorwaardelijke liefde jegens je zoon?
Betekent onvoorwaardelijke liefde werkelijk dat ALLES mag en niets gestraft wordt?
of
Zijn de voorwaarde en straf aan je zoon juist een uiting van je onvoorwaardelijke liefde jegens je zoon?
Als ik van mijn man zou eisen dat hij alleen van mij moet houden en dat ik alleen van hem zou houden als hij op tijd thuis moet zijn en b.v. moet stoppen met drinken en roken en nog veel meer eisen en voorwaarden...dan is mijn liefde voor hem niet onvoorwaardelijk.Messenger schreef: 11 sep 2018, 10:30 Ericjan, je zegt het zelf al: door voorwaarden te stellen is de liefde niet langer onvoorwaardelijk.
Ja, de bijbel verkondigt een voorwaardelijke liefde, dat is mij bekend. Jij gelooft dat de bijbel Gods word is, ik niet. Ik heb teveel onderzoek gedaan en zaken bekeken om dat nog te kunnen geloven. Ik heb het achter mij gelaten.Goddelijke Liefde staat los van het geloof wat mensen hebben, en los van wat ze uitspoken, ben ik mee oneens, omdat G'd anders meedeelt in Zijn Woord.
Op deze aarde is het handig om regels te hebben om het leefbaar te houden. Dus dat een dief achter de tralies gaat, helemaal mee eens.Stel:
Je houdt als goede ouder zielsveel van je zoon, maar hij steelt.
Je gruwelt van deze eigennschap naast het gevoel van liefde die je voor je zoon voelt.
Dus je stelt een straf in het vooruitzicht, alle schade aan de slachtoffers met werken terugbetalen, spijt betuigen en een maand huisarrest.
Maar om die zoon (weer) in huis op te nemen stel je ook wel voorwaarden: namelijk stoppen met stelen en wat er gaat gebeuren wanneer je zoon dat wel weer doet.
Je neemt de aarde als uitgangspunt, ik neem de goddelijke liefde als uitgangspunt, oftwel: de werkelijkheid.Doet zo een straft en voorwaarde afbreuk aan jou onvoorwaardelijke liefde jegens je zoon?
Onvoorwaardelijke liefde houdt in dat je altijd beseft wie wij van nature zijn. En dat er eenheid is. Wij zijn van nature alle goddelijk, daar komen we vandaan en daar keren we naar terug.Betekent onvoorwaardelijke liefde werkelijk dat ALLES mag en niets gestraft wordt?
Je bent erg van het straffen, maar daar ligt de oplossing voor het lijden van deze wereld niet. Je hebt een veel te wereldse blik.Zijn de voorwaarde en straf aan je zoon juist een uiting van je onvoorwaardelijke liefde jegens je zoon?