Ook ik zie het zo, meneer Pyro drukt het helder en op integere wijze uit.peda schreef: 05 okt 2018, 17:18Hallo pyro,pyro schreef: 05 okt 2018, 17:11Dat weet ze dus, en dat heeft ze ook nooit ontkend. Je hebt Yolanda verkeerd begrepen, HJW.
Ik weet van een paar andere forumdeelnemers dat ze niet het idee van interpretatie willen: Alpha is de meest duidelijke exponent en volgens mij ook Ericjan. Enkele mensen die geloven dat je de bijbel rechtstreeks kunt laten spreken, dat je dan ontvangt wat God bedoelt en dat interpretaties allemaal maar menselijke afdwalingen zijn van wat God bedoelt. (als ik de betreffende denkbeelden goed begrepen heb tenminste)
Alleen, Yolanda verdedigt haar interpretatie als juist waarbij ze andere zienswijzen beargumenteerd afwijst. Dat is overigens geen ongewone houding in discussies. Wil je dus met haar in gesprek, is het zaak in te gaan op haar argumenten. Alleen maar erop wijzen dat ze dan toch maar interpreteert en aannames doet, voegt niks toe. We weten het, we doen het allemaal en geven het ook toe. Als het daarbij blijft kan je inderdaad net zo goed het zwijgen ertoe doen
Ik zie het precies zo.
Gezien het bij vlagen in mijn optiek van sommige ongelovige hoeken al te intimiderende, en dwingelanderige klimaat, kan ik mij wel voorstellen dat mevrouw de B. de gelegenheid soms maar laat passeren. Een gesprek op het niveau waarop u het voert, wordt spoedig overschaduwd en overgenomen door het dominante klimaat. Wat dat betreft doen sommige atheisten niet onder voor de strak geletterden onder de christenen. Dat maakt het ook zo moeilijk om een goed klimaat te vinden en te handhaven, want verharding roept verharding op. Persoonlijk kies ik er in zulke omstandigheden voor om te pauseren en het later eventueel op te pakken. Maar veelal staat het dan al vol met .... (vul maar in) en zie ik persoonlijk door de bomen het bos niet meer. Dan begint het daadwerkelijk te lijken op een soap. Die hoef je ook weken niet te kijken, en als je dan weer een keer kijkt, is er niets veranderd en heb je niet veel gemist, behalve enkele parels. Die kun je dan soms nog terugvinden.peda schreef:Maar ik heb verschillende keren geprobeerd met Yolanda een gedachtenuitwisseling te starten, waarop geen antwoord volgde.
Nu sta ik niet bekend als iemand die zijn visie met stip op de voorgrond aan het inbrengen is, dus waarom totaal geen reactie, begrijp ik ook niet. Maar misschien leest Yolanda dit stukje wel en reageert. Afwachten.
Ofschoon mijn visie als Rooms Katholiek in een aantal opzichten soms mijlenver verwijderd is van die van mevrouw de B (die in mijn ogen sterk lijkt op die van de Jehova's Getuigen), vind ik het dus wel begrijpelijk dat zij niet overal op antwoordt. En tegelijkertijd ook jammer.