peda schreef: 17 nov 2018, 12:14Ik meen dat op grond van de natuurwetten het kijken in de toekomst per definitie onmogelijk is. Zelfs God is daar niet toe in staat, wat betekent dat God niet Alwetend is inzake de toekomst en ook niet Almachtig is.
Messenger schreef: 17 nov 2018, 16:49Maar waarom zou God daar niet toe in staat zijn?
Wim Nusselder schreef: 17 nov 2018, 17:31Waarom zou God eerst natuurwetten scheppen, constateren dat het goed is zoals hij e.e.a. geschapen heeft en dan daarbuitenom gaan of zaken toelaten??
Messenger schreef: 18 nov 2018, 11:43Onze soort is bezig met evolueren. Als alle mensen geëvolueerd zijn, zullen we in staat zijn de natuurwetten te negeren of aan te passen. Reizen door tijd en ruimte wordt dan mogelijk. Zoals dit door andere soorten al wordt gedaan.
God is de Schepper en het Geschapene. Een persoonlijke relatie is er met ieder mens, alleen ontgaat dit de meeste mensen.
God spreekt tot iedereen. Het is niet de vraag tot wie God spreekt, het is de vraag wie er naar God luistert.
Zolderworm schreef: 18 nov 2018, 12:03Het is niet dat we in staat zouden zijn om de natuurwetten te negeren of aan te passen. De natuurwetten gelden dan niet meer voor ons, omdat we ons dan bevinden in een existentieveld waarin er geen natuurwetten zijn. Althans dat geloof ik.
Heeft evolutie een eindpunt, 'Messenger'??
Kunnen negeren van natuurwetten en natuurwetten die niet voor ons gelden komt op hetzelfde neer, 'Zolderworm'.
'Ons bevinden' (= bestaan = existeren) 'in een existentieveld zonder natuurwetten' impliceert een meta-'existentieveld' waarin zowel 'existentievelden' mét als zonder natuurwetten bestaan (= existeren).
Natuurwetten aan kunnen passen plaatst ons in een vergelijkbare rol als hun Schepper in dat meta-'existentieveld'.
Reizen door tijd en ruimte en reizen door 'existentievelden' lijkt (vanuit ons huidige -onvoldoende geëvolueerde- perspectief) ongeveer even onmogelijk.
De taalkundige vondst 'existentieveld', de theoretische optie (alias speculatie) van het bestaan/existeren van 'existentievelden' zonder (de ons bekende) natuurwetten en geloof in het bestaan/existeren daarvan (al dan niet inclusief mogelijkheid om te reizen tussen 'existentievelden') helpt ons niet echt verder.
Het verlegt slechts de discussie en speculatie naar de vraag of bepaalde 'existentievelden' existeren.
Waarom zou je geloven in het existeren van een 'existentieveld' zonder natuurwetten en niet geloven in het existeren van God?
Het laatste vereist een minder gecompliceerde gedachtenconstructie en zorgt dat er minder meelezers afhaken voor wie ons taalspel de pet te boven gaat.