Bonjour schreef: ↑12 apr 2019, 15:33
Inktvlam schreef: ↑12 apr 2019, 12:48
Ik heb je toch een antwoord gegeven. Daarmee moet je het doen.
Ja, Christiaan, je mag niet Inktvlam teveel bevragen. Hij is niet zo goed in vragen beantwoorden. Dat echte onderzoek naar ID heb ik ook nog niet.
Of hij begrijpt het niet, of hij ontwijkt.
Wacht effe.
Ik wilde al reageren naar Christiaan, maar ik kan het natuurlijk ook hier aan hangen.
Inktvlam reageert feitelijk met de opmerking dat het 'onmogelijk' is dat te bewijzen valt dat hij ongelijk heeft.
Dat klinkt niet zo sterk, maar wat is er nu precies aan de hand?
Jij vraagt hier naar het onderzoek, feitelijk de bewijzen, voor ID.
Die zijn natuurlijk niet te geven.
Dus zitten Christiaan en jij nu te wachten op je punt?
Maar is de ET, voor zover ze dingen bewezen heeft, het bewijs van alle vragen waar we het over hebben?
Neen evenmin.
Christiaan vraagt nu of er een bewijs ZOU KUNNEN bestaan dat Inktvlam accepteert. Maar dat is dan dus de vraag welk bewijs iemand zal accepteren voor nog onbewezen zaken. Is dat niet een beetje vreemd?
Je gaat er dan dus vanuit 'de realiteit', 'de waarheid der dingen', de zaken waarover we het hebben, binnen het bereik van het bewijsbare vallen.
Maar dat is een aanname. Zolang niet bewezen kan worden (omdat het misschien helemaal niet te bewijzen is), kan ik mij Inktvlams antwoord wel wat voorstellen.
Overigens zou ik zelf antwoorden met iets als: "Ik weet het niet. Als aan mij getoond kan worden dat iets waar is dat volgens mij nu niet waar is hoop ik het te kunnen zien, maar zolang mijn visie is dat de waarheid niet bewijsbaar is houd ik het bij mijn visie"
Overigens denkt Inkvlam wel erg in termen van het bewijsbare denk ik, maar nu formuleer ik het antwoord voor mijzelf.
Inktvlam gelooft ook in de God van de bijbel.
En dat staat op zich nog verder van mij.
Wat ik alleen zo jammer vind, is dat atheïsten, materialisten, de denker en de wetenschap vaak zo weinig hun eigen inherente beperkingen zien.
Sebastiaan.
Niets is wat het lijkt.