Peter79 schreef: 10 mei 2019, 06:39
Eliyahu schreef: 09 mei 2019, 22:46
Peter79 schreef: 09 mei 2019, 21:57
Het belangrijkste is dat er geen sprake is van een dwingende logica. Doelgerichte complexiteit wijst misschien op een ontwerper, misschien ook niet.
Bs"d
Ben je met het me eens dat als je een horloge ziet, dat dat dan bewijs is dat dat horloge door een horlogemaker gemaakt is, of denk je dat dat geen dwingende logica is?
Geen dwingende logica, maar algemene kennis.
Bs"d
Dan is het dus dwingende logica die voortkomt uit algemene kennis. Algemene kennis kan heel goed een bron van dwingende logica zijn.
Als iemand een sonnet van Shakespeare vindt, dan bewijst dat dat er een intelligente dichter geweest is (of nog is) die dat geschreven heeft.
Geen zinnig mens zal zeggen dat dat toevallig uit zichzelf is ontstaan.
Het gekke is dat als het om dual coding genes gaat, waarbij er codes door de codes lopen, wat veel ingewikkelder is en veel meer op een van te voren vastgesteld doel wijst dan de sonetten van Shakespeare, dan wil men ineens niet meer accepteren dat dat door een intelligentie gemaakt is.
Ik heb nog nooit een horlogemaker aan het werk gezien ( wel heb ik eens een zonnewijzer gemaakt en die op diverse plekken aangetroffen en als zodanig herkend). Zelfs als het horloge dat ik op de hei aantref door aliens is gemaakt, zou ik denken dat het door mensen is gemaakt. Als ik iets vreemds eraan zou opmerken, zou ik niet gelijk denken aan aliens. Ik weet ook niet wat mensen in defensie en ruimtevaart voor snufjes allemaal ontwikkelen. Dus zou ik redeneren naar wat mij bekend is en niet controversieel.
Het doet er nu even niet toe of de horlogemaker een mens is of een alien. Het enige waar het nu om gaat is dat als je een horloge ziet, dat je dan weet dat dat door een horlogemaker gemaakt is, en dat het niet door toeval ontstaan is, en dat het ook niet zichzelf inelkaar gezet heeft.
Zo ook met de sonetten van Shakespeare, zo ook met de dual coding genes.
http://tiny.cc/dna-sign