Het zou wel mooi zijn dat het nou ergens in de bijbel er zo staat, maar die volgorde heb ik nog niet kunnen vinden.Anja schreef: ↑07 jun 2019, 21:04Omdat God aan het Joodse volk werkte door hen Tekenen te geven. Hij heeft hen opzij gezet maar niet verstoten. Hij zet Zijn geschiedenis met het Joodse volk voort. De wegname is een Teken. Voor jood én wereld.Gaitema schreef: ↑07 jun 2019, 20:53Ik moet jou ook jouw overtuiging gunnen, maar waarom zou Jezus eerst komen om op te nemen en dan weer komen om weer tot zich te nemen?coby schreef: ↑07 jun 2019, 20:28Het wordt de benauwdheid van Jacob genoemd, waaruit ie gered wordt. Jezus kan pas terugkomen als ze Hem allemaal aannemen. Eerst neemt een deel Hem aan en wordt opgenomen. De rest gaat het verbond aan met de ac. Dan gaat ie in de tempel zitten en aanbidden ze hem niet en dan is Jezus toch beter dan een geincarneerde duivel. Het kan dat zij dan opgenomen worden, sowieso worden ze beschermd. Wanneer het exact is weet ik niet. Er staat wel dat ie zich eerst in de tempel gaat zetten. Dan heb je wel een punt, maar dan is die evangelisatie en opwekking daarvoor weer heel gek. En er staat niet dat dat voor de opname is, maar voor de wederkomst.Gaitema schreef: ↑07 jun 2019, 20:20Dat is de enige tekst waar het idee van een verdrukking van 7 jaar ná de opname vandaan komt. En juist wat jij zegt, denk ik ook, als ik de tekst lees. Daarmee valt echter de basis van een verdrukking ná de opname weg. Maar het is nog iets. Paulus doet veel moeite in zijn brieven om ons duidelijk te maken dat God geen onderscheid zal maken tussen joden en christenen. Waarom zou Hij dan uitgerekend Israël niet opnemen? Ik zei het eens tegen een overtuigde jood op een forum: als de Messias komt, zien we beiden wie Hij is en zal het voor ons beiden duidelijk zijn. En dat vond hij heel mooi gezegd. Dat is namelijk wat ik altijd al denk. Als Jezus verschijnt op de wolken en iedereen ziet Hem komen, dan herkennen de joden Hem direct als hun lang verwachte Messias! Dan nemen ze Hem direct aan! Misschien dat de ongelovigen Hem niet zullen zien, maar deze joden denk ik wel.
Maar dat is toch wat anders dan wat er normaal in de leer beweerd wordt. Namelijk dat er eerst een opname komt en dan de antichrist pas opstaat, meen ik.De kerk van Filadelfia zou Hij bewaren voor de ure der verdrukking en in Jesaja staat: kom hierheen mijn volk en verberg u een tijd en thessalonicenzen niet allen zullen wij ontslapen, terwijl alle christenen worden onthoofd in de grote verdrukking.
Maar waarom ik niet opname aan het eind geloof, is dat Hij zegt: waakt, want gij weet de dag noch het uur, maar als die ac in de tempel zit kun je exact zoveel dagen tellen wanneer Jezus komt, want dat staat er gewoon.
Ik lees het ook in deze link van Dudde, over een plotselinge einde:
"En wat de mensen u aan kwaad zullen aandoen laat het toe, want zij zullen hun straf ontvangen en dat zal bitter voor hen zijn. Zij zullen zien hoe u omhoog wordt genomen, terwijl de dood hen bedreigt en zij nergens redding kunnen vinden. Zij worden verslonden door de aarde en een ellendig lot zal hun beschoren zijn, namelijk opnieuw te worden gekluisterd in de harde materie van de nieuwe aarde. U echter zult de vereffening ervaren in rechtvaardigheid. Elke nood zal ten einde zijn en vrij en vrolijk zult u leven op de nieuwe aarde, in een paradijsachtige omgeving en omringd door liefde in directe verbinding met Mij. Want dan kan Ik vertoeven te midden van de mensen die puur tot liefde zijn geworden."
Kijk, dat past wat mij betreft naadloos naast :
1 Tessalonicenzen 5:3
“want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal onverwacht het verderf komen, zoals barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.”
Maar voel je vrij er anders over te denken.
Rom.11, 12 Betekent nu hun val rijkdom voor de wereld en hun tekort rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!
Een Teken bovendien tot naijver.
Ik houd het er op dat wanneer Jezus op de wolken komt, de ware joden Hem ter plekke zien en hun Messias zullen erkennen. Dan worden ze gewoon meegenomen.