E T houdt zich bezig met de Hoe vraag. Hoe komt het dat.....en niet met de Waarom vraag.Zolderworm schreef: ↑28 jun 2019, 13:12De vraag is alleen: Waarom zou de oorspronkelijke kale aarde leven ontwikkelen en niet gewoon altijd kale Aarde blijven? Zit daar niet een intentionaliteit achter?peda schreef: ↑28 jun 2019, 12:37 Hallo Peter 79,
In mijn bijdragen alhier heb ik het ook gehad over de mogelijkheid van een ontbrekende "' factor "' die naast mutatie en selectie een rol speelt in het proces van evolutie. Ik heb ook het wachten op de "' Einstein "' van de E T genoemd. Ook heb ik het gehad over het bewandelen van "' platgetreden "paden, waardoor niet tig-miljarden paden moeten worden doorlopen om tot "' succes "" te komen. Alleen de Hoe-vraag bij deze "' items "" is per heden niet te beantwoorden. I D ( de God-volger ) kent het antwoord reeds en refereert zonder onderzoek aan de bijbel of de koran. Dat is niet mijn antwoord omdat in mijn optiek de wetenschap verre verwijderd is van einde weten. Ook heb ik bezwaar tegen de naturalist die doet alsof de Gaten slechts pea -nut achtige muizengaatjes zijn. Maar mijn kijk op de Gaten is wel dat ooit de oplossing binnen de natuur wordt gevonden en niet Buiten de natuur. Zoeken binnen de natuur, als het moet zelfs tot je een ons weegt, dat is mijn visie. Of uiteindelijk alle Gaten bevredigend kunnen worden opgelost, is afwachten. Komt tijd, komt raad. Maar niet iedereen wil of kan afwachten. Daarom worden vele eindrecensies reeds geschreven terwijl de film pas voor een kwart op het doek staat.
Het is nu juist bij wetenschap dat er een grens wordt gelegd bij het ( empirisch ) toetsbare. Het Waarom is niet te toetsen, daar is andere informatie voor nodig en bij de verkrijging van die specifieke informatie schiet de wetenschap volledig tekort. Als vriend der wetenschap respecteer ik die getrokken grens ( paradigma ).