Waarom komen we dan op aarde?coby schreef: 19 aug 2019, 13:43Johannes was iemand anders in de Geest van Elia, net zo'n soort bediening had ie door de Heilige Geest.Gaitema schreef: 19 aug 2019, 13:34Ik geloof niet in reïncarnatie zoals Hindoes het zeggen. Wel geloof ik dat er speciale mensen zijn zoals Elia die meermalen op de aarde zijn (Johannes de Doper en als één van de twee getuigen). Uitzonderingen. Verder kan ik me indenken dat babies die abortus ondergaan hebben, nog een tweede leven van God krijgen. Ik wil Anja's ervaringen ook serieus nemen. Wellicht is zij ook een uitzondering zoals Elia. En laten we wel wezen, David pleegde een moord, wel meerdere, maar was een man van God. Ik sluit niks uit.coby schreef: 19 aug 2019, 13:25Het is de mens gegeven een keer te leven, een keer te sterven en daarna het oordeel. (Lazarus en zo daar gelaten)Gaitema schreef: 19 aug 2019, 12:34Wat ik je vertel zijn de overeenkomsten tussen een aantal die richting Jezus wijzen. De bijbel lijkt er geen uitspraken "tegen" te doen. De situatie van het dodenrijk en het poel van vuur sluit er juist naadloos bij aan. Over de zondeval zegt de bijbel na genoeg eigenlijk niks. Het verteld alleen over de val van satan en de engelen en dan nog verborgen als een dubbele laag onder een profetie over de koning van Tirus.. en over de val van Adam en Eva. Verder over dat toen we nog met de ruggen naar Jezus waren gekeerd, dat God Zijn Zoon al uit liefde zond. Hij had ons al lief, voor we Hem hebben lief gehad.coby schreef: 19 aug 2019, 11:47
Er zijn zoveel bijna dood ervaringen. Als ze niet overeen komen met de Bijbel geloof ik ze niet. Een meisje zag vrouwen in de hel omdat ze hun haar hadden geverfd en mascara op hadden gedaan. Dan denk ik: je bent misleid door een religieuze demon.
Jezus zei over Judas dat het beter voor hem was geweest als hij niet geboren was. Dan had hij niet kunnen zondigen.
De bijbel verteld je een zekere basis, maar niet alles. Het legt de rots om op te bouwen en de Heilige Geest is wie ons verder onderwijst.
Jeremia: Uw ogen zagen mijn vormeloos begin.
Reincarnatie geloof ik niets van. Krijg je een baby, blijkt het Hitler geincarneerd voor z'n 2e kans. Vond 'm al zo vervelend doen. Jezus houdt van alle lieve babies, zongen we zondag, maar niet van jou mormel.
Wat je bijbelse aanhalen betreft, het sluit een eerder bestaan in de hemel en daar uitvallen voor mij niet uit, ook niet een duizend jarig vredesrijk waarin we weer komen en daarna weer komen in een paradijs.
Waarom moet een abortus baby een tweede leven? Laat ze lekker in de hemel. Enige voordeel ervan.
Wat Johannes de Doper betreft, Jezus beweerd dat hij Elia is. Johannes wist dat mogelijk van zichzelf niet.
Maar als twee getuigen komen Mozus en Elia nog een keer naar de aarde toe. Maar misschien leidt dit af. Voor ons gewone mensen telt het dat we hier één keer als mens zijn en waarom zijn we hier volgens jou?