Alpha schreef: ↑02 okt 2019, 11:14
Zolderworm schreef: ↑26 sep 2019, 10:49
Alpha schreef: ↑26 sep 2019, 10:41
Zolderworm schreef: ↑24 sep 2019, 22:36
Alpha schreef: ↑23 sep 2019, 10:36
Dat heeft alles met de denkwijze te maken.
Helaas wenst men de Bijbelse zienswijze niet te accepteren.
Waarom zou dat moeten?
Het is een, m.i mentaliteits, keuze.
Gevolg is dat de aarde naar de knoppen gaat.
Ik denk dat het meer een kwestie is van of je al of niet gelooft dat in de bijbel de waarheid wordt verkondigt. Persoonlijk geloof ik dat niet. Als je dat niet gelooft, dan kun je niet tegen jezelf zeggen: "vanaf nu ga ik dat wel geloven". Geloven kun je jezelf niet opleggen.
Dat is net als dat je niet gelooft in buitenaards leven. Of dat Poenag Matoea echt bestaat. Je kunt dan niet jezelf bevelen om er vanaf nu wel in te geloven. Het is geen keuze.
Ik weet niet of het zo is dat de wereld er beter voor zou staan als alle mensen in de bijbel zouden geloven. Misschien wel als ze er voorts van overtuigd zijn dat de wereld Gods schepping is en koste wat het koste goed beheerd moet worden. Maar dat zou ook het geval zijn, bijvoorbeeld als alle mensen theosoof zouden zijn, of antroposoof, of werkelijk overtuigd humanist. Het geldt niet exclusief voor de bijbel.
Mijn geloof is gebaseerd op jarenlange Bijbelstudie.
Vandaar dat ik Jezus uitspraak van harte onderschrijf: "Uw woord is waarheid".
Vandaar ook dat ik zie dat de eindtijd profetieën uit komen. Die zijn 2000 tot 3000 jaar geleden onder inspiratie opgetekend.
Ook de mensen met bovenmentaal bewustzijn zijn uitstekend in staat om profetieën te doen, eenvoudigweg om dat zij kunnen waarnemen voorbij aan ruimte en tijd. Dus dat bewijst niets.
Ik geloof in buitenaards leven, Jezus is daar op dit moment.
Ik geloof ook in buitenaards leven, maar breng dat niet in verband met Jezus.
Op basis van Bijbelse kennis heb ik een duidelijke keuze gemaakt.
Dat is prima natuurlijk. Ik heb een andere keuze gemaakt. Ik hoop dat je dat respecteert.
Daardoor ben ik niet meer afhankelijk van allerlei menselijke meningen en zienswijzen.
Ik denk dat dat een illusie is. Alleen als je hoger bewustzijn bezit ben je niet afhankelijk van menselijke meningen en zienswijzen.
Het moge toch duidelijk zijn dat als alle mensen de Bijbelse moraal zouden willen volgen er geen oorlog of misdaad meer zou zijn.
Helaas wil men zelf bepalen wat goed of kwaad is en dat is om ons heen steeds zichtbaarder aan het worden.
Ook als alle mensen de moraal van de theosofie of de antroposofie, of van Sri Aurobindo, of van het humanisme zouden volgen, zou er geen misdaad en oorlog meer zijn.