peda schreef: ↑15 feb 2020, 15:36Dat zou deistisch evolutionisme kunnen betekenen, maar de deistische "" God "' kan nog veel verder weg in de abstractie liggen. Denk aan de schepping van een multiversum met oneindig veel mogelijkheden aan totaal verschillende natuurwetten gerealiseerd via vele heelal vormen.collegavanerik schreef: ↑15 feb 2020, 15:26Nee dat is deïstisch evolutionisme, ID zegt juist dat ieder wezen uniek ontworpen is, vandaar de speurtocht naar irreduceerbare complexiteit.Dikkie schreef: ↑12 feb 2020, 13:27Wat ik uiteraard duidelijk wilde maken is dat we heel gradueel de ladder van het leven kunnen beklimmen (climbing mount improbable). Van 1-cellige naar mens. En dit mag je dan wat mij betreft 'bouwplan' noemen. En als ik dit mag doortrekken naar een bouwer (God) dan had Hij moeite met het oog? Waarom zoveel bouwplannen als 1 optimaal zou moeten zijn? Kan je helaas niet vertellen hoe vaak de lichtgevoelige cel (convergent) geëvolueerd is tot 'oog'.
Mijn vraag zou dus zijn: Is God schepper van ieder organisme of heeft Hij slechts RNA/DNA geschapen en heeft toen Zijn handen er vanaf getrokken?
ook aan jou de vraag wat je bron is voor jouw definitie. Of is dit ook sarcasme?