Gaitema schreef: 06 jun 2020, 19:13
Goed, het evangelie brengen, is het goede nieuws brengen, dat in Jezus God de hand naar ons uit rijkt om zich met ons te laten verzoenen. Jezus betaalde de losprijs. Was daarvoor een vreselijke lijdensweg naar Golgota gegaan. Want ik niet zo maar wat vindt.
Ik vind dat ook niet zo maar wat.
Ik vind het vreselijk dat iemand zo'n vreselijke lijdensweg zou moeten ondergaan om een
losprijs (voor anderen) te betalen.
Dus bij deze: Niet voor MIJ!
Niet uit mijn naam. Ik moet er niet aan denken dat een onschuldig iemand zo mensonterend wordt mishandeld om te boeten voor mij of anderen.
Ik boet liever zelf voor wat ik doe of nalaat.
Onvoorstelbaar en ongekend wreed en sadistisch om alleen al op dat onzalige idee te komen. Hoe krijg je 't bedacht?
Er is niks barmhartigs aan, integendeel.. als je je alleen maar kan verzoenen d.m.v. van mensonterend geweld!
M.a.w. ik zie dat goede nieuws niet. IMO is het slecht nieuws. Niet een beetje slecht.. verdorven slecht. Want als je dat al bedenkt en laat gebeuren met iemand die je na aan het hart ligt.. dan vrees ik met grote vreze waar je allemaal toe in staat bent met mensen die je niet zo goed bevallen.
P.S.
Daarom gooien we op deze aardkloot
daders in de lik, niet de slachtoffers of onschuldige omstanders.
En let wel hè; in de LIK. Geen lijfstraffen!
En dat ...NA een uitgebreid proces van hoor en wederhoor.
En is iedereen onschuldig tot het tegendeel
bewezen is.
Tenminste... in een rechtvaardige wereld. Dat het er hier niet altijd zo aan toe gaat.. vind ik al erg, maar jah.. helaas, 't blijft Mensenwerk.
Maar dat je als Goddelijke entiteit niet op betere ideeën kan komen dan gruwelijke bloederige dodelijke folterpartijen.. dat reken ik je aan!