Yours schreef: ↑06 okt 2020, 13:32
Het is voor mij ondenkbaar dat als je zoals Hitler 6 miljoen mensen over de kling jaagt dat een volgend leven elders ‘blanco’ verder geleefd kan worden. Zeker als je zoals hij vluchtte in zelfdoding en de confrontatie met de eigen daden niet aanging. Hij nam alles in zijn onderbewustzijn mee en ondervindt daar de gevolgen van.
Messenger schreef:De confrontatie met de eigen daden ging hij wel aan, zoals ik uitlegde toen ik de levensschouw uitlegde. Hij heeft vanuit elk slachtoffer ervaren wat hij zijn slachtoffers heeft aangedaan. Hij heeft dus van elk slachtoffer gevoeld hoe het is om gemarteld te worden door een dokter Mengele, hoe het voelt als je sterft door een vlammenwerper, hoe je stikt door de Zyklon B.
Er wordt weliswaar niet geoordeeld en gestraft, maar de confrontatie met je daden maakt deel uit van het genezen en helen van alle leed.
Yours schreef:Persoonlijk denk ik dat hij door zijn vlucht naar voren d.m.v. zijn zelfdoding die confrontatie niet heeft gehad. Maar wie ben ik?
Waarom denk je dat dan? Zelfdoding is een manier van sterven en geen uitzondering voor de onvermijdelijke confrontatie met je doen en laten.
Yours schreef:Wij vragen ons ook wel af hoe we aan hoogtevrees komen, waarom we claustrofobisch zijn, waarom we bang zijn voor spinnen en andere onberedeneerbare angsten hebben.
Het antwoord daarop is dat het ervaringen uit een vorig leven zijn die bij confrontatie herinneringen vanuit ons onderbewustzijn oproepen in ons nieuwe leven.
Messenger schreef:Ik heb een ander antwoord, namelijk dat angsten deel uitmaken van het palet waarmee ik mijn leven heb vormgegeven voordat ik geboren werd in deze fysieke vorm.
Yours schreef:Dan zeggen we feitelijk toch hetzelfde? Jij hebt er bewust voor gekozen. Waar anderen dit onbedoeld overkomt.
Nee, want jij hebt het over een residu uit voorgaande levens dat wordt meegenomen in een nieuw leven.
Ik beweer dat ik voor mijn huidige levensvorm een totaal nieuw persoon heb geschapen, voorzien van nieuwe kenmerken.
Messenger schreef:Net als dat ik een XL-pakket aan kwalen bij dat palet gekozen heb. Ik heb alles zelf geschapen, tot op zekere hoogte ben ik me daarvan bewust.
Yours schreef:
Je hebt er dus voor gekozen om dit te ervaren. Maar je hebt er, naar ik aanneem, pijn en verdriet van, en bovendien doe je een grote aanslag op de gezondheidszorg.
Je kan de aanslag op de gezondheidszorg ook anders zien: ik zorg ervoor dat velen in de gezondheidszorg een boterham verdienen aan me, ik ben een soort werkverschaffing. Pijn en verdriet heb ik er niet van, dat is iets waar ik niet voor kies. Evenmin voel ik me slachtoffer. Om die reden ben ik geen lid van patiëntenverenigingen.
Yours schreef:Ik denk dat het zinvol is om je eens te verdiepen in het leven van Jezus Christus als spirituele leraar. Niet zozeer vanwege de lijdensweg, maar vanwege zijn leven en werken.
Messenger schreef:Van Jezus heb ik de meeste verhalen wel gehoord. Mijn innerlijke gids is God zelve en in tegenstelling tot Jezus is God wel in mijn leven gekomen, en weet ik dat ik geen intermediair nodig heb om rechtstreeks contact te hebben met God.
Yours schreef:
Dat is jouw eigen weg, gebaseerd op je eigen vrije wil. Maar voor degenen die veel oorzaak en gevolg hebben geschapen is Jezus Christus de enige weg om terug te keren tot de Vader (en de Moeder).
Ik ben altijd Thuis bij God, omdat ik onlosmakelijk verbonden ben met de alomtegenwoordige God.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.