Mullog schreef: ↑08 nov 2020, 16:52
Inktvlam schreef: ↑07 nov 2020, 16:59
Is dit als grap bedoeld? Die verklaring is toch totaal nietszeggend. Het bekende verhaal van kleine stapjes en de almachtige natuurlijke selectie. En over miljoenen jaren werd het grote wonder verricht. Dus al die tijd konden de dieren niets zien. Met een half gevormd lijf kun je niet leven. En dat is ook wat men ziet in het fossielenbestand: stasis gevolgd door plotselinge verschijning van volledig gevormde soorten. Hoe vaak moet dit nog herhaald worden? Wanneer dringt er ooit iets tot je door?
Inmiddels zijn er in andere antwoorden op je reactie al wat links gepost met daarin verklaringen die met elkaar in lijn zijn. Ik wil daar nog aan toevoegen dat ook nu nog zo ongeveer alle tussenvormen van ogen in de natuur te vinden zijn. Van een paar cellen die alleen het verschil tussen licht en donker kunnen detecteren tot de ogen van roofvogels die op grote afstanden prooi kunnen ontdekken, en alles wat er tussen zit.
Wat jij niet lijkt te kunnen of willen begrijpen is dat het allemaal via tussenstappen gaat. Maar ook daar ben je door anderen al op gewezen.
1) Die zogenaamde tussenvormen van ogen hebben we hier al vele malen besproken. Er wordt nooit bijverteld dat die vele primitieve soorten ogen, die nog steeds onder ons zijn, nooit geëvolueerd zijn naar een meer geavanceerd model. Dawkins geeft toe verbijsterd te zijn door de nautilus, die in zijn bestaan van honderden miljoenen jaren nooit een lens heeft ontwikkeld, ondanks het netvlies dat “het als het ware uitschreeuwt voor deze specifieke eenvoudige verandering”.
Gould vroeg zich af: wat voor nut heeft een oog van 5 procent? Dawkins dacht dat daarmee nog 5 procent zicht mogelijk is. Maar bedenk wel een oog van 5 procent is niet hetzelfde als 5 procent zicht.
http://miketgriffith.com/files/eyevevolution.htm
2) Er is geen bewijs is voor tussenstappen – het fossielenbestand vertoont: langdurige stasis gevolgd door plotselinge verschijning van soorten. En ook is de evolutiestamboom gesneuveld.
3) Het evolutie-proces is een niet-intelligent proces. Het weet niets van tussenstappen en vooruitgang, het weet niets van een beginstap en niets van een eindstap. Het weet niets van een einddoel en ook niet wat een oog is. En weet dus ook niet dat ie twee ogen moet maken.
En natuurlijke selectie kan geen experimenten uitvoeren en geen beslissingen maken.
Philosopher Jerry Fodor, "What Darwin Got Wrong" with Massimo Piattelle-Palmarini, 2010.
Natural selection can't make decisions, can't run experiments, can't consult the intentions of the builder. Doing any of those things requires a mind, and by general consensus, natural selection doesn't have one.
4) Ongetwijfeld ben je bekend het het fenomeen: convergentie.
Het oog is 30 tot 60 keer onafhankelijk ontstaan, echolocatie een keer of vier, de gecompliceerde C4 fotosynthese meer dan 50 keer ontstaan, appendix 30 keer ontstaan. Er zijn honderden gevallen van convergentie. Dit laat doelgerichtheid zien en spreekt evolutie tegen.
5) Ben je bekend met het probleem: “incipient stages”?
Mivart (Darwins tijdgenoot) en Lovtrup en ook Gould hebben het enorme probleem kenbaar gemaakt van the “incipient stage” – het eerste stadium. Als een vleugel of een oog of wat dan ook vanuit het niets moet ontstaan, zul je toch precies moeten weten hoe, waar en waarmee je moet beginnen. Maar het niet-intelligente evolutieproces weet daar niets van. Die heeft geen idee hoe, waar en met wat ie moet beginnen. Evolutionist Gould geeft toe dat het probleem van de “incipient stage” nooit is opgelost.
“Gould goes on to point out that among the difficulties of Darwinian theory: one point stands high above the rest: the dilemma of incipient stages. Mivart identified this problem as primary and it remains so today."
Ook Soren Lovtrup onderkende het probleem.
http://www.veritas-ucsb.org/library/ori ... cible.html
De stamboom is gesneuveld en er is geen bewijs voor macro-evolutie
http://www.veritas-ucsb.org/library/ori ... ution.html
De evolutie van de walvis die Prothero ook noemt, kun je ook vergeten.
Dr. Phil Gingerich en Hans Thewissen hebben toegeven dat ze dingen erbij hebben gefantaseerd. Normaal gesproken heet zoiets fraude. Je moet ingelogd zijn om het volgende te kunnen lezen:
viewtopic.php?p=203857#p203857
Mullog schreef:Inktvlam schreef:
Wat ik beschreven heb zijn typisch zaken van ontwerp.
Functionele informatie is altijd afkomstig van een intelligentie. Coderingssystemen zijn altijd afkomstig van een intelligentie. Zo'n systeem vereist ook een vooruitziende blik want je moet ook voorzieningen treffen om de coderingen uit te lezen en verder te verwerken om tot het gewenste resultaat te komen. Je kunt geen robots of andere machines bouwen zonder plan en zonder vooruitziende blik.
Maar als jij denkt dat blinde ongeleide natuurkrachten genetische informatie, moleculaire machientjes, cellen als computers, eiwitrobots en dat soort zaken kan produceren, toon dat maar ondubbelzinnig aan. En nu je toch bezig bent, toon aan dat blinde krachten intelligentie, bewustzijn en wilskracht kunnen toebedelen aan de mens.
Ik wacht in spanning af.
Het valt mij tegen dat je niet met onherleidbare complexiteit komt. Dat schoot me na het schrijven weer te binnen vanuit onze eerdere discussie. Voorzover ik het kan beoordelen lijkt mij dat een legitiem criterium waar echter tot op heden nog geen invulling aan is gegeven. Wat je hierboven schrijft is niet te objectiveren naar dat criterium en al zeker niet aantoonbaar te maken dat het onherleidbaar is.
Intelligentie, bewustzijn en wilskracht zijn allang niet meer het exclusieve domein van de mens. Je ziet deze eigenschappen in meer of mindere mate ook terug in hoger ontwikkelde dieren. Persoonlijke denk ik dat het emergente eigenschappen zijn die ontstaan wanneer een bepaalde mate van complexiteit in de hersenen van organismen bereikt wordt. Maar dit valt zover buiten mijn kennisgebied dat ik er niks zinnigs over kan zeggen.
Je hebt geen enkele evolutionaire verklaring kunnen geven. Dus we mogen aannemen dat ID de enig juiste theorie is. Maar waarom wil je eigenlijk zo graag blijven geloven in evolutie?
Je kunt het Cambrium indelen in vijf stadia. Het meest explosieve stadium wordt geschat op zo'n 5 of 6 miljoen jaar. Geologische tijd wordt er dan altijd bij gezegd. Wat betreft het wegverklaren van de Cambrische explosie hebben we van de evo's al gehoord: de kalktheorie, de zuurstoftheorie, de voedingsstoffentheorie, de slijmtheorie, de omslagpunttheorie, de kankertheorie en de popcorntheorie. Maar het gaat er natuurlijk om hoe bouw je een volledig gevormd dier vanuit het niets? Er zijn geen bijpassende voorouders gevonden.
Het eerste artikel wat je noemt is al drie keer aangehaald door Atheist2. Mijn reactie:
viewtopic.php?p=282079#p282079
In het tweede artikel heeft één van de auteurs (Rachel Wood) zelf toegegeven (op de site: livescience.com):
“There’s no doubt that in the Cambrian there was an explosion of bilaterian forms …”. Verder willen ze er nu holistisch naar kijken.
https://evolutionnews.org/2019/04/cambr ... ariations/
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.