dingo schreef: 13 mei 2021, 13:29
Petra schreef: 13 mei 2021, 01:56
Het is niet alleen dit persoontje die het maar een beetje schadelijk gedachtegoed zit te vinden. Het is Wettelijk heel concreet en letterlijk als
*schadelijk beschreven. Waar 45 (van de 47) EU lidstaten zich achter schaarden. Ook NL heeft het geratificeerd en zich daarmee gecommitteerd.
Ik vrees dat mensen soms vergeten of niet helemaal goed begrijpen waarom het verdrag van de Istanbul Conventie zo belangrijk is, en waar het om gaat: Het bestrijden van geweld tegen vrouwen.
(...)
Er is nog steeds een verschil in het hebben van een mening en onwettelijk handelen, we hebben in Europa gelukkig (nog) geen Thought Police. Roken is ook schadelijk en teruggedrongen in het publieke leven maar tabak mag nog steeds worden verkocht. Ja terugdringen van geweld tegen vrouwen is belangrijk want schadelijk maar niet iedereen die vindt dat een vrouw ondergeschikt is aan de man is ook gewelddadig naar zijn vrouw. En niet iedereen die zegt dat vrouwen gelijkgesteld moeten worden is daarom niet gewelddadig naar zijn vrouw.
Het gaat op zeker op geen enkele manier helpen door tegen deze groep mannen te zeggen je mag die mening niet hebben. Dat maak jij nu eenmaal niet uit, tenminste als je het grondwettelijke recht op vrijheid van meningsuiting serieus wil nemen.
Het gaat wel ff wat verder dan iemand die alleen maar zegt dat vrouwen niet gelijkgesteld worden.
En ik heb nooit gezegd dat hij die mening niet mag hebben. Ik heb gezegd dat hij voor de uitvoering van die mening ..* gelijkgestemden moet zoeken.
Als ik citeer dat je letterlijk predikt dat:
viewtopic.php?p=330059#p330059
Een roede is geen maat maar een instrument dat gebruikt wordt ter correctie wanneer de maat vol is.
en de man heeft de beschikking over het lichaam van de vrouw.
En dat meisjes/vrouwen niet mogen studeren.
En dat je volgens de Bijbel mag tuchtigen. (vrouw en kroost)
Dan heb je het wel degelijk over wederrechtelijke onderdrukking en het promoten van huiselijk geweld
Er is maar 1 uitzondering waarin het wettelijk niet onder huiselijk geweld valt..en dat is bij een instemmende handelingsbekwame volwassene.
Hence; deze mannen mogen die mening wel hebben, maar dat niet naar eigen wens uitvoeren en dat imo ook niet promoten alsof het wel oké is als het Hoofd dat allemaal vanuit de Bijbelse Geest bepaalt.
*
Of ehhh... is het volgens jou/jullie wel normaal dat alle gelovige vrouwen 'kom maar op met die roede' roepen.
Of ehhhh is het volgens jou/jullie wel bijbels romantisch en charismatisch dat het geen ene bal uitmaakt wat die vrouwen daarvan vinden.